Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5266 267 268 269 270444 445 446 447 448
Kefiiri
14.09.2018 14:45:15 (muokattu 14.09.2018 14:56:31)
Krice kyllä on ihan oikeassa. Samalla tavalla kuin kaikki tiet vievät Roomaan, niin kaikki elektroniikka tulee lopulta Kiinasta :D

Ja vaikka ei tulisikaan, niin äänenlaatuun vaikuttavat osat eivät putiikkipetaaleissa ole sen kummempia kuin muissakaan. Ero on kytkennöissä eikä aina niissäkään. Mutta kestävämpiä ja muuten toiminnaltaan laadukkaampia putiikkipolkimet voivat olla. Åboensiksen kuvassa vasen laatikko näyttää luotettavammalta.

Mietin että kannattaako sekaantua joka väittelyyn ja ajattelin editoida tämän pois, mutta olkoon nyt :)
En ole musiikin asiantuntija.
Laulava Kylätohtori
14.09.2018 15:00:04
Kefiiri: Krice kyllä on ihan oikeassa. Samalla tavalla kuin kaikki tiet vievät Roomaan, niin kaikki elektroniikka tulee lopulta Kiinasta :D

Ja vaikka ei tulisikaan, niin äänenlaatuun vaikuttavat osat eivät putiikkipetaaleissa ole sen kummempia kuin muissakaan. Ero on kytkennöissä eikä aina niissäkään. Mutta kestävämpiä ja muuten toiminnaltaan laadukkaampia putiikkipolkimet voivat olla. Åboensiksen kuvassa vasen laatikko näyttää luotettavammalta.

Mietin että kannattaako sekaantua joka väittelyyn ja ajattelin editoida tämän pois, mutta olkoon nyt :)

Kyllä niissä kompomenteissakin on eroa laadussa. Niissä saattaa olla paljonkin erilaisia arvoja, mitä ei normaalisti maallikot käytä tilatessaan Uraltonelta 10 ohmin vastuksen.

Eli se ei todellisuudessa ole niin, että komponentti kuin komponentti, Kiinasta ne tulee kaikki. Näin kertoi yliopistossa asian parissa työskentelevä taho.

Siihen en ota kantaa, onko putiikkivehkeissä sanoja komponentteja kuin halpiksissa vai ei...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kefiiri
14.09.2018 15:26:57 (muokattu 14.09.2018 15:27:08)
No okei, ehkä me Kricen kanssa hieman kärjistettiin =uT
En ole musiikin asiantuntija.
Krice
14.09.2018 15:34:44

Ei sitä voi etukäteen varmaan tietää kuin kokeilemalla. Montavillian on minusta aika mursun kuuloinen, ihan samanlaisen soundin saa behkurilla, mutta EarthQuakerin Dispatch Master on kieltämättä hyvä. EarthQuaker on muutenkin sellainen firma, jonka pedaaleita voisin hankkia enemmänkin. Mutta varmasti osa firmoista myy vain mielikuvan avulla ja ne pedaalit on melkein mitä sattuu.
discominister
14.09.2018 16:55:17
Mielellään täällä myisi, mutta tahtoo samoilla ilmoituksilla mennä paljon paremmin Facebookin puolella. Siellä taitaa kama paremmin hypätä ihmisten silmille. Kitara ja neljä pedaalia meni juuri.
Rämppy
14.09.2018 18:30:41 (muokattu 14.09.2018 18:31:52)
Kefiiri: ... Mutta kestävämpiä ja muuten toiminnaltaan laadukkaampia putiikkipolkimet voivat olla....

Mikään ei ole niin kestävä kuin Boss. :D
Ainakaan mulla Bossin spedut evät ole koskaan pettäneet.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Guitarfreak
14.09.2018 18:56:11
Rämppy: Mikään ei ole niin kestävä kuin Boss. :D
Ainakaan mulla Bossin spedut evät ole koskaan pettäneet.

Multa kenkkuili gigadelaystä onoff nappi. Kertapruuttaus contactcleaneria ja taas meni 4v ilman ongelmia...
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Gary the pine
02.10.2018 13:01:36
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1393885

Ite en ehkä rajais mitään vaihtoehdokasta pois metusaalemin aikaisesta WXGA-tykistä.

Alkaa käytännössä olemaan ongelmajätettä...
Tulin, näin, paskoin housuun.
mikki73
02.10.2018 19:03:59
joo tuota videotykkiä tarjottiin mullekin jo yhdestä kepistä vaihdossa. No kieltäydyin kauniisti. Tuolla noita on ekotoreilla 25e kpl ja lamput yleensä loppuvaiheessa elämäänsä. Mutta ainahan sitä voi koittaa!
Krice
19.10.2018 18:33:32

Minulle riitti ihmisten hölmöily, heti kun tulee vääränlainen viesti niin tyyppi menee mustalle listalle välittömästi. Jos aiotte ostaa jotakin niin ostakaa, lopettakaa se pelleily. Aika paljon tulee sellaisia viestejä, että on kiinnostunut ja sen jälkeen ei mitään. Ei tässä olla minnekään treffeille menossa.
LaMotta
19.10.2018 18:36:59

Kauppa on död.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Gary the pine
19.10.2018 18:43:57
Hiljaista on, muistiinmerkkaajien määrä ei korreloi mitenkään tavaran liikkuvuutta.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Guitarfreak
19.10.2018 19:12:56
Kaikilla on liikaa kaikkea mut musa on silti paskaa :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
toivase
19.10.2018 19:46:18
Gary the pine: Hiljaista on, muistiinmerkkaajien määrä ei korreloi mitenkään tavaran liikkuvuutta.

Joo. Tämä on mielenkiintoista. Reviirin merkkailijoita on, mutta kukaan ei silti ota minkäänsortin kontaktia. Mikähän taika tässä piilee takana...?
hallu
19.10.2018 21:39:54
toivase: Joo. Tämä on mielenkiintoista. Reviirin merkkailijoita on, mutta kukaan ei silti ota minkäänsortin kontaktia. Mikähän taika tässä piilee takana...?

No minä ainakin merkkeilen välillä muistiin kun näen kiinnostavia kohteita torilla, että se on helpompi löytää ja toisinaan saatan olla kiinnostunut ostamaan ja toisinaan taas haluan nähdä, että kuinka äkkiä se menee kaupaksi. En ole ajatellut, että muistiin merkkaaminen loukkaisi ketään. Se että merkkaan muistiin, tarkoittaa että olen kiinnostunut tuotteesta, mutta se ei tarkoita että välttämättä ostaisin sen.

Omissa myynti-ilmoissani en hirveästi pane painoa muistiinmerkitsijöille koska oletan, että ne on samanlaisia kuin minä. Mutta muistiinmerkitsijät tietenkin välillisesti kertoo siitä, että tuote on saanut huomiota ja siitä ollaan kiinnostuneita, niin kyllä sen joskus joku ostaa. Viimeaikoina ei ole kyllä yksikään kama mennyt kaupaksi niin että sitä ei olisi joku merkinnyt muistiin, mutta enhän minä tiedä oliko se juuri se muistiinmerkitsijä joka sen osti.... eikä sillä ole väliäkään.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Laulava Kylätohtori
19.10.2018 21:54:49
hallu: No minä ainakin merkkeilen välillä muistiin kun näen kiinnostavia kohteita torilla, että se on helpompi löytää ja toisinaan saatan olla kiinnostunut ostamaan ja toisinaan taas haluan nähdä, että kuinka äkkiä se menee kaupaksi. En ole ajatellut, että muistiin merkkaaminen loukkaisi ketään. Se että merkkaan muistiin, tarkoittaa että olen kiinnostunut tuotteesta, mutta se ei tarkoita että välttämättä ostaisin sen.

Omissa myynti-ilmoissani en hirveästi pane painoa muistiinmerkitsijöille koska oletan, että ne on samanlaisia kuin minä. Mutta muistiinmerkitsijät tietenkin välillisesti kertoo siitä, että tuote on saanut huomiota ja siitä ollaan kiinnostuneita, niin kyllä sen joskus joku ostaa. Viimeaikoina ei ole kyllä yksikään kama mennyt kaupaksi niin että sitä ei olisi joku merkinnyt muistiin, mutta enhän minä tiedä oliko se juuri se muistiinmerkitsijä joka sen osti.... eikä sillä ole väliäkään.

Jep, sama mulla. Ei ole tarkoituskaan välttämättä ostaa kaikkea muistiin merkattua. Tai sitten se odottaa, että omat romut menee kaupaksi. Joskus vaan pistän muistiin ja odotan, että gas laantuu itsestään sen verran, että ostohalut katoavat itsestään ja järki voittaa. Joskus joku kiinnostaa, mutta ostaminen riippuu muistakin asioista kuin raha, jolloin se odottaa siellä muistiin merkattuna, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Voihan sitä lakata merkkaamastakin, mutta usein se tarkoittaa, että se tuote unohtuu sitten lopullisesti, kun ei jaksa alkaaa enää uudestaan hakemaan, ellei sitten ole kyse jostain tosi spesiaalista.

Muutenkin nykyään odotan mielelläni muutamia päiviä ennen ostoa, että mihin suuntaan mieliala kehittyy. Melkein aina järki voittaa haihatukset varsin äkkiä ja on vain onnellinen, ettei tullut ostettua mitään omiksi vaivoiksi. Varsinkin, kun mistään pääse enää eroon kunnon hintaan..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
BugBadWolf
20.10.2018 01:01:16
Minulle on nyt tullut pari isompaa myyntiripulia, joiden yhteydessä seurailin noita merkkauksia. Suurin osa n 20:sta myydystä kapineesta meni merkkaamatta. Vain yhden tapauksen tiedän, missä ostaja oli se merkkaaja. Nytkin merkatut ovat torilla ja melkein kaikki merkkaamattomat uusilla omistajilla.

Sitä en tiedä, moniko kauppoihin johtamattoman tarjouksen esittäjä sitten merkkasi. Itse en merkkaile, vaan ostan heti jos sellaista teetättää. En näe mitään syytä myytävän kapineen merkkailulle. En minä sitä tarvitse, jos on olemassa pelko että tuo ihana pakko-saada laite unohtuu huomiseen mennessä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Metalkallo
20.10.2018 08:09:18
BugBadWolf: En näe mitään syytä myytävän kapineen merkkailulle.

Ainakin yksi iso syy on, että tuote löytyy helpommin ja nopeammin.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
The Jack
20.10.2018 10:05:41
Suosittelen käyttämään ennemmin hakutoimintoa kuin merkkauksia varsinkin yleisten pedaalien kohdalla. On käynyt parikin kertaa niin, että tuumailen ja tutkin harkitsemaani tuotetta pari päivää. Sitten olen käyttänyt Torin hakua, ja sillä välin toinen myyjä on lisännyt saman pedaalin parempikuntoisena, kymppiä halvemmalla ja sisältäen vielä postikulut. Hakusanoilla on hyvä tarkastella hintatasoa, ja jos ei tee liian rajaavaa hakua niin voi löytyä jopa mielenkiintoisempia tuotteita kuin alkuperäinen kiinnostuksen kohde. Jos ei pysty muistamaan parin päivän päästä sitä kiinnostavan kitarakamppeen nimeä hakukenttään, niin se on selvä merkki ettei vehkeelle ole oikeasti tarvetta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)