Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras nuppi, miksi?
1 2 3
Pepe60
12.09.2018 14:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä nuppi olisi mielestäsi paras ja minkä hommaisit, jos hintakaan ei olisi este. Ja miksi?
 
Jucciz
12.09.2018 15:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan uteliaisuuttani kysyn: mitä ajattelit tehdä tämmöisellä gallupilla?
BulletFace
12.09.2018 15:05:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo lipputangon nuppi on paras ihan kaikkeen.
 
Get the best and fuck the rest.
Pepe60
12.09.2018 15:15:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ihan uteliaisuuttani kysyn: mitä ajattelit tehdä tämmöisellä gallupilla?
 
Olen hommaamassa nuppia ja tietysti olisin voinut kysellä suosituksia. Sorry.
 
Jucciz
12.09.2018 15:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pepe60: Olen hommaamassa nuppia ja tietysti olisin voinut kysellä suosituksia. Sorry.
 
Ihan hirveesti auttais, jos tietäisimme edes, aiotko soittaa jatsia, kantria vai turskanpalvausmetallia. Noihin kaikkiin ei välttämättä sama kone oo paras.
 
Voinhan mää listata vaikkapa omat nuppin -i ja ne on mun mielestä parhaita - auttaako tää sua sitten yhtään? Tuskin.
Pepe60
12.09.2018 15:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ihan hirveesti auttais, jos tietäisimme edes, aiotko soittaa jatsia, kantria vai turskanpalvausmetallia. Noihin kaikkiin ei välttämättä sama kone oo paras.
 
Voinhan mää listata vaikkapa omat nuppin -i ja ne on mun mielestä parhaita - auttaako tää sua sitten yhtään? Tuskin.

 
Ei ainakaan heviä, kantria eikä jatsia. Lähinnä bluesia ja rocken rollia.
 
steelduck
12.09.2018 17:21:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pepe60: Ei ainakaan heviä, kantria eikä jatsia. Lähinnä bluesia ja rocken rollia.
 
Bluetone, missä on Blackface (6L6)ja Plex (KT66)i kanavat, tremolo ja jousikaiku.
 
Laulava Kylätohtori
12.09.2018 17:24:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pepe60: Ei ainakaan heviä, kantria eikä jatsia. Lähinnä bluesia ja rocken rollia.
 
Bluetone Dusty Road - Crunch perustuu JMC800:aan ja Clean kanava Fender-maailmaan, mutta kyse ei ole kloonista, se kannattaa muistaa. Ihan vaan soundireferenssinä siis.
 
Tällä hoituu kaikki bluesista ja rokista ja toki monesta monesta muustakin. Ja pirun hyvällä soundilla ja ominaisuuksilla.
 
Toisaalta voisin myydä sulle mun Bluetone Acdc:n (Fender-maailman sijaan tässä on plexi-kanava) rahoittaakseni uuden Bluetonen. :)
 
Kyseessä siis kotimainen, kohtuuhintainen, käsin tehty vahvistin. Jos kiinnostaa, niin kannattaa tutustua valikoimaan.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Jucciz
12.09.2018 17:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pepe60: Ei ainakaan heviä, kantria eikä jatsia. Lähinnä bluesia ja rocken rollia.
 
Melkeinpä mikä tahansa vanha Marshall tai sitten Tweed- tai Brownface-ajan Fender. Jos siis autenttista menoa haetaan eikä budjetti ole este.
Pepe60
12.09.2018 18:12:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Melkeinpä mikä tahansa vanha Marshall tai sitten Tweed- tai Brownface-ajan Fender. Jos siis autenttista menoa haetaan eikä budjetti ole este.
 
Tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoittaa Tweed- tai Brownface-aika?
 
hallu
12.09.2018 18:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pepe60: Tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoittaa Tweed- tai Brownface-aika?
 
Karkeasti viiskytluvun fenkut oli niitä tweedejä ja Brownface oli siellä kuuskytluvun alkupuoliskolla ja sitä seurasi Blackface ja sittemmin Silverface. Siinäpä ne klassisten fenkkujen naamat noin pääpiirteittäin. Uudemmat fenkut on sitten noiden vanhojen toisintoja piirilevytoteutuksina yms. variaatioina. Niin no kai kaheksankytluvun redknopit vois vielä laskea ihan omiksi malleikseen.
 
Se juttu menee niin, että Fenderillä on muutama klassikkokytkentä jo viiskytluvulla ja ne on sitten toistuneet noissa naamoissa eri variaatioina tai joskus samanlaisenakin (esimerkiksi Blackface Vibrochamp ja käytännössä sama vavhistin kuin Silverface Vibrochamp jälkimmäinen on vain pari sataa halvempi).
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
hallu
12.09.2018 18:46:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin ja itse kysymys. Mulle paras nuppi on Mesa Boogie mark V ja IV joista ensin mainittu ehkä vielä pikkuisen parempi. Soitan jazzia bluesia ja Rockia. Mark toimii kaikkiin niihin mulle parhaiten ja taittuu sillä kuulemma hevikin, muta siihen en sitä itse tarvitse. Mark on monipuolinen ja herkkä ja hämmästyttävän ilmaisuvoimainen myös säröillä, mutta tietenkin se on aika kamala nappula-aparaatti. Moni vahvistin tekee loistavasti sen yhden tempun paljon vähemmillä nappuloilla ja säätämisellä. Itselleni Mark on vaan ollut se suuri rakkaustarina....... tai no ainakin romanssi.... ööööö.... tai einyt kummiskaan ihan yhden illan juttu :-D
 
Soittelin aikaisemmin Fendereillä ja nekin on hyviä noihin mainitsemiisi hommiin. Omasta mielestäni Fender Vibrochamp silverface on jokseenkin parhautta f-pajalta. Koch twintone oli myös sikamakee. Ei mulla oikeastaan tule edes mieleen huonoa vahvistinta.... onkohan niitä edes tehty?
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Pepe60
12.09.2018 19:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks hallu, taas sitä on hieman viisaampi. Mesa on ollut lähinnä mielessä, mutta täytyy vähän perehtyä noihin fendereihinkin
 
spacelord
12.09.2018 19:27:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ihan hirveesti auttais, jos tietäisimme edes, aiotko soittaa jatsia, kantria vai turskanpalvausmetallia. Noihin kaikkiin ei välttämättä sama kone oo paras.
 
Voinhan mää listata vaikkapa omat nuppin -i ja ne on mun mielestä parhaita - auttaako tää sua sitten yhtään? Tuskin.

 
Juccizin kysymys on relevantti. Ei ole mitään parasta nuppia; voi olla passeli nuppi soittajalle ja soittotyyliin. Ja vaikka tämä on kitarakamapalsta niin olen paljon enemmän huolissani siitä, että mitä pystyn omilla kamoilla tekemää ja mitä saan niistä irti. Aloittelijalle Mesa V on musta ihan overkillvaihtoehto, mutta kukin tavallaan!
 
Keep it simple - stupid!
JuSu
12.09.2018 20:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulle paras nuppi on Mesa Boogie mark V ja IV joista ensin mainittu ehkä vielä pikkuisen parempi. Soitan jazzia bluesia ja Rockia.
 
Mulla melkolailla samaan tilaukseen (poislukien jazz) toimii Marshall Silver Jubilee ja siitä tuo 20 W uusiomalli. Mulla on näitä kaksi, combo ja nuppi, kun hurahdin ihan totaalisesti tuohon.
 
Mikään jokapaikan höylä se ei yksinään ole, eikä pedaaleilla avittamallakaan, mutta jos Jubileen soundi on se juttu, joka on korvien välissä soinut, niin tuo 20 W nykytuotantomalli on varsin kustannustehokas tapaa päästä siihen soundimaailmaan kiinni.
 
Itse toivon todella, että nyt se oma juttu viimein löytyi. Onhan sitä käyty kuussakin, kai. =)
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Laulava Kylätohtori
12.09.2018 20:15:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spacelord: Juccizin kysymys on relevantti. Ei ole mitään parasta nuppia; voi olla passeli nuppi soittajalle ja soittotyyliin. Ja vaikka tämä on kitarakamapalsta niin olen paljon enemmän huolissani siitä, että mitä pystyn omilla kamoilla tekemää ja mitä saan niistä irti. Aloittelijalle Mesa V on musta ihan overkillvaihtoehto, mutta kukin tavallaan!
 
Juccizta lainatakseni, kysymys on aika lailla yhtä järkevä kuin kysymys: Mikä on paras pizza?
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
12.09.2018 20:17:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Melkeinpä mikä tahansa vanha Marshall tai sitten Tweed- tai Brownface-ajan Fender. Jos siis autenttista menoa haetaan eikä budjetti ole este.
 
En nyt muista, että noilla olisi yhtään klassista blues tai rock biisiä ikinä onnistuttu tekemään. *hymiö*
 
Noissa voi tietty tulla monella henkilöllä budjetti vastaan, mutta aloittajan tilanteesta en osaa sanoa...
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
12.09.2018 20:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Juccizta lainatakseni, kysymys on aika lailla yhtä järkevä kuin kysymys: Mikä on paras pizza?
 
Paras pizza on mun mielestä tonnikala-salami :-). Aloittaja kysyi mikä on mielestäsi paras vahvistin. Vaikka en todellakaan rupea väittämään, että joku vahvistin olisi toista parempi, niin onhan meillä kaikilla toki suosikkimme ja eri aikoina vielä tusina lisää suosikkeja :-)
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
hallu
12.09.2018 21:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: En nyt muista, että noilla olisi yhtään klassista blues tai rock biisiä ikinä onnistuttu tekemään. *hymiö*
 
Noissa voi tietty tulla monella henkilöllä budjetti vastaan, mutta aloittajan tilanteesta en osaa sanoa...

 
Jos ei orggis Marsua halua tai malta tai löydä, niin tekeehän esimerkiksi Bluetone tosi uskottavia tulkintoja niistä.
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Metalkallo
12.09.2018 21:27:30 (muokattu 12.09.2018 21:29:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rikstone on myös hyvä vaihtoehto Bluetonen lisäksi jos haluaa customina tehdyn vahvarin. Rikstonen Risto tekee mainioita versioita eri vahvareista eikä hinnatkaan ole ylitsepääsemättömiä.
 
https://www.rikstone.fi/
 
Mulle paras vahvari nuppi versiona on varmaankin aina se Marshall JMP50. Nuppien nuppi.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «