Aihe: Avunpyyntö: "Metsätähtiä" tai "Metsätähtösiä" -valssi
1 2 3
breppuli
20.06.2004 20:35:36
(---) WW puhuu tuossa ihan asiaa.

Kyllä Wanha W.... asiaa puhuukin kommentissaan, mutta kuten Poppamiehen seuraavassa viestissä todetaankin, niin hänen kirjoituksistaan yleensäkin nousee enemmän esille Wanha Wamma tuolla asennepuolella. Eikä näytä olevan wanhemmiten edes paranemaan päin.

Aloittelija en ole minä - hääkeikkoja on takana joka tapauksessa kymmeniä, voidaan olla jo toisen sadan puolellakin, kas lukua en ole koskaan ihan tarkkaan pitänyt - eivätkä aloittelijoita ole senkään porukan pojat, jotka otsikossa mainittua biisiä ovat hakemassa.

Miksi lie unohtunut tarkempien tietojen kysyminen keikkaa tilattaessa, sitä en tiedä, mutta onneksi Muusikoiden.net-palstoilta löytyy myös asiallisia, avuliaita ja ei-luotaantyöntäviä keskustelijoita. Niinpä asia on tällä hetkellä jo järjestyksessä, eikä kukaan ole suuremmin joutunut kärsimään.

Terveisiä kotiin!
En käytä hymiöitä.
WanhaWetäjä
20.06.2004 23:57:55 (muokattu 21.06.2004 00:01:39)

Kuules "Wanha Wetäjä". Sulla sitten on aina sama asenne joka asiaan. Kaikki muut on tunareita, vain, ja ainoastaan sinä teet asiat "oikein". Kaikille muille kaikki on vaikeeta, sulle kaikki on helppoa ja yksinkertaista koska olet tavallista lahjakkaampi...
Sen sijaan että yrität polkea "uusia yrittäjiä" tanssimusiikin saralla suohon niin hyödyntäisit sitä valtavaa kokemuksen aarretta mikä sinulla ilmeisesti kaikista puheista päätellen on, jakamalla siitä tuleville sukupolville sensijaan että aina vittuilisit jos joku nuori tuleva lupaus erehtyy kysymään jotain näillä laitumilla.

Nii-in!Minkäs sille voi että on niin vitun lahjakas ja hyvä ja suvereeni...

Ei vainenkaan...kyllä varmaan jokainen joka ihan oikeesti haluaa tajuaa mistä oli kysymys..omasta viitseliäisyydestä!!!
Mä olen näitä hommia tehnyt niin kauan että mä vielä tänäkin päivänä soitan joskus itse keikkapaikalle kun tulee joku mottipäinen työmääräys että pitää olla kamat pystyssä sillon ja sillon...miksi tehdä asioista niin vaikeita??Puhelimet,netit on keksitty...ok jos joku pystyy täällä auttaan niin sehän on hianoo,mua vaan joskus vituttaa toi uusavuttomuus,kun kaikki PERKELE pitäs tuoda valmiina nokan eteen...biisit ja nuotit whatever...ei kai sitä mitään kukaan opi jos ei viitti ite mitään tehdä..siiitä tässä on kysymys eikä mistään asenteesta??

Sori nyt vielä kerran mutta ei mulla tulis ekana mieleen mennä kyseleen nuottia häävälssiin jostain M-netistä,mä kysyisin asiaa morsiusparilta,ja jos olis äänite,kopsaisin siitä sen fuckin nuotin,koska mä osaan sen tehdä,ei voi olla noin vaikeeta tajuta?????????

Vai onko tää taas jotain Niki Lauda-osaston(ei korvia)soittajien vittuilua vai mikä tässä nyt oikeen mättää????

EDIT kaikella ystävyydellä kuiteskin...
breppuli
21.06.2004 00:12:10
(---)ok jos joku pystyy täällä auttaan niin sehän on hianoo,mua vaan joskus vituttaa toi uusavuttomuus,kun kaikki PERKELE pitäs tuoda valmiina nokan eteen...biisit ja nuotit whatever...ei kai sitä mitään kukaan opi jos ei viitti ite mitään tehdä..siiitä tässä on kysymys eikä mistään asenteesta??

Sori nyt vielä kerran mutta ei mulla tulis ekana mieleen mennä kyseleen nuottia häävälssiin jostain M-netistä,mä kysyisin asiaa morsiusparilta,ja jos olis äänite,kopsaisin siitä sen fuckin nuotin,koska mä osaan sen tehdä,ei voi olla noin vaikeeta tajuta?????????

Vai onko tää taas jotain Niki Lauda-osaston(ei korvia)soittajien vittuilua vai mikä tässä nyt oikeen mättää????

EDIT kaikella ystävyydellä kuiteskin...

Wanha W ei ole vain W-mäinen, vaan myös ilmeisesti sisälukutaidoton. Minä kykenen tekemään nuotin äänitteestä, enkä valmista nuottia ollut tässä ketjussa pyytämässäkään. Lue uudelleen ja osallistu keskusteluun vasta kun olet ymmärtänyt lukemasi. Piste.
En käytä hymiöitä.
WanhaWetäjä
21.06.2004 00:25:58

Wanha W ei ole vain W-mäinen, vaan myös ilmeisesti sisälukutaidoton. Minä kykenen tekemään nuotin äänitteestä, enkä valmista nuottia ollut tässä ketjussa pyytämässäkään. Lue uudelleen ja osallistu keskusteluun vasta kun olet ymmärtänyt lukemasi. Piste.

Älä ihmeessä...good for you...tosikot ovat mukava lisä tälläkin palstalla,ei siinä mitään...viitsitsä sä tehdä yleensäkään MITÄÄN ihan ite????Jos sä kerran kykenet kirjottaan nuotit niin so???Mä en ymmärrä koko ongelmaa...OLISIT kysynyt sitä ÄÄNITETTÄ(nuottia,esittäjää) morsiusparilta,niin mä olisin tehnyt...

Jos nyt kuitenkaan ei tehtäisi tästä mitään "elämää suurempaa"asiaa---sun tyylis on vaivata muita,mä otan asioista itse selvän,siinä meidän ero..hauskaa illanjatkoa!!!
breppuli
21.06.2004 00:32:24
Älä ihmeessä...good for you...tosikot ovat mukava lisä tälläkin palstalla,ei siinä mitään...viitsitsä sä tehdä yleensäkään MITÄÄN ihan ite????Jos sä kerran kykenet kirjottaan nuotit niin so???Mä en ymmärrä koko ongelmaa...OLISIT kysynyt sitä ÄÄNITETTÄ(nuottia,esittäjää) morsiusparilta,niin mä olisin tehnyt...

Jos nyt kuitenkaan ei tehtäisi tästä mitään "elämää suurempaa"asiaa---sun tyylis on vaivata muita,mä otan asioista itse selvän,siinä meidän ero..hauskaa illanjatkoa!!!

*Huokaus* Ei se vieläkään ymmärtänyt lukemaansa, mutta sinnikkäästi yrittää silti selittää jotakin.
En käytä hymiöitä.
WanhaWetäjä
21.06.2004 00:43:17 (muokattu 21.06.2004 00:43:33)

Kysymykset:

1) kenen tekemä?
2) mistä löytyisi?

tai edes:

3) mikähän sen oikea nimi mahtaa olla?

Heinäkuun alkupuolella olisi viimeistään tarvis.

Ktos.

No kerros nyt mitä sä yrität tällä topicilla kertoa itsestäsi ja viitseliäisyydesäsi ottaa asioista ITSE selvää????

Ja kokemusta pitäs löytyä...sitä paremmalla syyllä ihmettelen kovasti tuota uusavuttomuuttasi :"mistä löytyisi"...
baron
21.06.2004 01:14:01

Vittuilkaa ihan rauhassa keskenänne, mutta mä olen tältä palstalta saanut niin hyviä apuja itselleni, että jos mä ikinä pystyn jollekin toiselle antamaan vastaavan, niin teen sen todella mielelläni.

Osa meistä kokee olevansa "samassa veneessä" ja tekee mitä tahansa, että kaverilla menisi hyvin, osa on jollain "korkeammalla" tasolla ja katselee meitä alentuvasti.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
riff
21.06.2004 01:29:41
Kysy Fujilta, jos kestät kuunnella 5 sekuntia pidempään. Se tietää ja pitää luennon.
baron
21.06.2004 01:36:11

Kysy Fujilta, jos kestät kuunnella 5 sekuntia pidempään. Se tietää ja pitää luennon.

Et voi tarkoittaa Fuzzya???
baron
21.06.2004 01:47:44

Mitä fuzzyä? Tarkoitan Fujia.Sitä slipoveri päällä oranssit tulpat korvissa takahuoneeseen tunkeutuvaa vähäpäätä.
Kantahäme kuuluu lajin edustajan reviiriin.

helpotti!
WanhaWetäjä
21.06.2004 01:55:48

Osa meistä kokee olevansa "samassa veneessä" ja tekee mitä tahansa, että kaverilla menisi hyvin, osa on j
jollain "korkeammalla" tasolla ja katselee meitä alentuvasti.

Okei,katson peiliin ja olen pahoillani...mutta mä en sentään hauku ketään kusipääksi kuten eräät preppulit mitkä lie...

Mä olen vaan aina tottunut tekeen itse kaikki,ottaan asioista selvää ja yleensäkin hoitaan noi keikkakuviot omalta osaltani kuntoon ilman muiden apua...

Asiaa lienee turha enempää vatvoa,joainen tekee asiat tyylillään,mä vaan oon saanut tarpeekseni yhden entisen bändikaverin"viitsisitsä et sä viitsis..."kuviosta...eli töiden teettämisestä jollain toisella kun ei ite viitti...

Vielä kerran:mun mielestä koko jutun lähtökohta on ihan peestä...vähän huolellisuutta asioiden hoitoon...?
Fuzzy Boner
21.06.2004 10:06:17 (muokattu 21.06.2004 10:08:14)
Mitä fuzzyä? Tarkoitan Fujia.Sitä slipoveri päällä oranssit tulpat korvissa takahuoneeseen tunkeutuvaa vähäpäätä.
Kantahäme kuuluu lajin edustajan reviiriin.

Tätä Fuzzyä.. Kuvaus ei kyllä osunu. hö. No mutta, muista säki et älä provosoidu liiaks.

Mulla oli muutama huttubiisi hukassa tai siis en tienny näitä kappaleita (en oo pro) nii laitoin tänne kyselyn mites menee nii baron lähetti mulle e-mailiin vartissa pdf:ät niistä valsseista. Olinko taas aiheen vieressä? No. Breppulista tuli mieleen et katoin illalla just kuninkaan paluun.

edit: ainiin tää oliki "riff". No siitä tuli mieleen smoke on the water
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
isojussi
21.06.2004 13:09:56
...,jotkut täälläkin kyselee jotain häävalssia tyyliin "olis huomenna häät,löytyskö lappua..."nää on amatöörejä,vai oletko eri mieltä????

Tässä oon kyllä samaa mieltä, mutta jälkiviisaus auttaa vasta seuraavaan kertaan.

Ja voishan asian nätimminkin sanoo.

Mä vaadin kaikki mahdolliset toiveet kahta viikkoa ennen keikkaa.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
21.06.2004 17:48:03

Oikeastaan en tee tätä tiatustelua ihan itselleni (voi jopa olla, etten soita ko. keikalla), vaan hädissään olevien kaverien puolesta

Katos,jäi tämmönen hauska yksityiskohta huomaamatta...hädissään olevat kaverithan sitä biisiä jahtasivat...haukuin väärää puuta,sori,katson jälleen peiliin...joka tapauksessa omituisia erkkejä nuo sinun kaverisi kun pistävät keikalle osallistumattoman(?) hemmon biisiä metsästämään...oisko nää nyt niitä amatöörejäkö???Vai onko tää nyt tätä "em mää mutta mun kaverit..."-osastoa ;-))

Anteeks nyt vielä kerran,mutta ei mulle tulis mieleenkään pistää jotain mun kaveria tonkiin mulle jotain biisiä,ottais luonnon päälle vaivata moisella,kun kerran itse voi asian hoitaa...

Tää kertoo mun mielestä oleellisimman hääkeikoista:"Voi jopa olla etten soita ko keikalla..."
poppamies
22.06.2004 00:04:19

...Anteeks nyt vielä kerran,mutta ei mulle tulis mieleenkään pistää jotain mun kaveria tonkiin mulle jotain biisiä,ottais luonnon päälle vaivata moisella,kun kerran itse voi asian hoitaa...

Lienee turha keskustella "Wanhan" kanssa tämän enempää tästä asiasta. Olemme , ainakin minä ja ehkä moni muukin täällä, tyystin erillaisia luonteeltamme. Minä tarvitsen ystäviä ja ystävien apua ja kannustusta monissa asioissa. Toisaalta en hetkeäkään epäröi auttaa tuttuja ja tuntemattomiakin jos vain suinkin siihen kykenen. Elämä on vuorovaikutusta ja se tekeekin siitä rikkaan. Kun antaa niin saa...moninkertaisesti takaisin.
"G-strings are for strippers"
WanhaWetäjä
22.06.2004 00:55:00

Lienee turha keskustella "Wanhan" kanssa tämän enempää tästä asiasta. Olemme , ainakin minä ja ehkä moni muukin täällä, tyystin erillaisia luonteeltamme. Minä tarvitsen ystäviä ja ystävien apua ja kannustusta monissa asioissa. Toisaalta en hetkeäkään epäröi auttaa tuttuja ja tuntemattomiakin jos vain suinkin siihen kykenen. Elämä on vuorovaikutusta ja se tekeekin siitä rikkaan. Kun antaa niin saa...moninkertaisesti takaisin.

Nyyh...erittäin kauniisti puhuttu..olemme yhtä suurta perhettä...sähän puhut kuin joku ohjelmamyyjä konsanaan...voisit kenties liittyä Pelasturarmeijaan,siellä saisit auttaa ja antaa oikeen olan takaa...COME Ooooon!!!!

Kysymyshän oli ihmisten viitseliäisyydestä auttaa itse itseään...tässä tapauksessa oli pistetty vielä juoksupoika asialle!

Mutta kai se on vaan niin kun ammatikseen soittaa niin kaikki TYÖHÖN liittyvät asiat pyritään hoitaan pro-meiningillä,se olis muuten liian raskasta...jos huvikseen vetää niin onko sen niin vitun väliäkään ??
JK
22.06.2004 08:02:32
Mutta kai se on vaan niin kun ammatikseen soittaa niin kaikki TYÖHÖN liittyvät asiat pyritään hoitaan pro-meiningillä,se olis muuten liian raskasta...jos huvikseen vetää niin onko sen niin vitun väliäkään ??

Tai sitten kun ammatikseen vetää niin on niin vi**uuntunut koko touhuun että pitää tulla tälle palstalle haukkumaan kaikki muut puukorviksi, avuttomiksi, saamattomiksi jne.
Ja ikävä kyllä se asenne näkyy tuolla "lauteillakin" monen ammatikseen hommaa tekevän naamasta.

Harrastuksena tehdään porukan kanssa, mutta jokainen keikka tehdään kunnolla alkaen siitä että meitä varataan keikalle päättyen siihen että kamat on takaisin treeniksellä.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
markkuv
22.06.2004 09:22:55

Juu, kyllähän se taitaa olla aika paljon kiinni muusikon persoonasta miten yleensä suhtautuu toisten jelppimiseen. Tunnen paljon ammattimuusikoita ja itsekin olen pitkän aikaa ko. työstä leivän ottanut, pääsääntöisesti minulla on semmoinen kokemus meistä soittajista, että mitä enemmän ihminen on ammattilainen, sitä avuliaampi ja yhteistyökykyisempi tyyppi on.

Koskien nuottien lainaamista tai muuta auttamista, perimmiltäänhän kyse on sosiaalisista taidoista ja sosiaalisesta verkosta, kyllä sitä ammattilainenkin joutuu apua pyytämään jossakin vaiheessa uraansa ja tietenkin silloin yleensä saa mitä tilaa.

Itse olen nuottimappejani avuliaasti jakanut kaikille kyselijöille - eipähän tuo minulta ole pois eikä minua amatööriksi tee.
Neljä Ruuvia
22.06.2004 14:33:55 (muokattu 23.06.2004 06:19:35)
Juu, kyllähän se taitaa olla aika paljon kiinni muusikon persoonasta miten yleensä suhtautuu toisten jelppimiseen. Tunnen paljon ammattimuusikoita ja itsekin olen pitkän aikaa ko. työstä leivän ottanut, pääsääntöisesti minulla on semmoinen kokemus meistä soittajista, että mitä enemmän ihminen on ammattilainen, sitä avuliaampi ja yhteistyökykyisempi tyyppi on.

Koskien nuottien lainaamista tai muuta auttamista, perimmiltäänhän kyse on sosiaalisista taidoista ja sosiaalisesta verkosta, kyllä sitä ammattilainenkin joutuu apua pyytämään jossakin vaiheessa uraansa ja tietenkin silloin yleensä saa mitä tilaa.

Itse olen nuottimappejani avuliaasti jakanut kaikille kyselijöille - eipähän tuo minulta ole pois eikä minua amatööriksi tee.

No nuottiasia on kyllä semmonen miekkailun aihe täällä ettei paremmasta väliä. Joskus vuosia sitten kun tänne aloin kirjoitella uskalsin tehdä saman kuin WW:kin . Nyt en oo jaksanut ottaa niin kantaa koska ryöpytys on aina melko kova. Tää nuottien lainailu on kuitenkin asia joka on niin pitkällä että sitä on pesiytynyt televisio ohjelmiin asti. On kuultu ja nähty "tv-sovituksia" missä kapellimestari ei oo muuta tehnyt kuin kopiokoneella/käsin kopsannut lapun .Hauskaa muuten kun arria soittaessa paljastuu joku virhe ja ukko sanoo että "Oho,mä olin varma että tää ois oikein ku Senjasen lapusta otin".
Tän vuodatuksen jälkeen sanotaan vaan "ammareiska" tekee lappunsa itse.
EDIT: Nykyään tätä tv-hommaa ei kyllä taida päästä tapahtumaan,kiitos herra M.L:n lanseeraaman kilpailu/"ei ne mitään rahaa tarvii"- politiikan. Ei arreista varmaan mitään makseta vai....maksetaanko.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)