maaranen98 06.09.2018 13:06:16 | |
---|
Eli mulla on Charvelin Model 3a missä on Kahler tyyppinen kielilukko josta puuttuu ne pienet metalliset lukituspalat, mietin tietäiskö kukaan sopiiko palat floikan satulasta tilalle? Maaranen, mies joka teki mahdollisestakin mahdotonta. |
Jormaz 06.09.2018 14:53:50 (muokattu 06.09.2018 14:55:06) | |
---|
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
arppah8 06.09.2018 15:04:59 | |
---|
Jormaz: Ilmeisesti kyseessä joku tällainen ratkaisu: https://www.kahlerusa.com/public/images/productImages/5532cx.jpg En ole aiemmin tommoista nähnytkään, ilmeisesti aika uusi tuote Kahlerilta? Osaan vain kuvan perusteella sanoa että näyttävät Floikan vastaavia kapeammilta. Mulla on jenkkiPeavey kasarilta jossa on tuo lukkosatula. Joo, pienempi on lukkopala kuin floikan vastaavassa. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
Jormaz 06.09.2018 15:12:07 | |
---|
arppah8: Mulla on jenkkiPeavey kasarilta jossa on tuo lukkosatula. Joo, pienempi on lukkopala kuin floikan vastaavassa. Onko toi sitten mahdollisesti ollut jotain lakijupakkaa edeltävä malli josta on jouduttu luopumaan? No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
munkero 06.09.2018 15:13:23 | |
---|
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
zedder 06.09.2018 15:32:10 | |
---|
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
Mandarax 06.09.2018 16:12:24 (muokattu 06.09.2018 16:14:18) | |
---|
Mä olen joskus tilannut tuolta Kahlerin osia kun sai halvemmalla kun vaikka T-kaupasta, ennen tuo sivusto oli Whammiworld nimellä, nyttemmin Whammy Parts. Esim tuon floikan satulan näköistä klämppiä 8 taalaa pala + dollari ruuvista. En tiedä mitä nykyään postikulut tuolla on, viimeisestä tilauksesta kuitenkin muutama vuosi. https://www.whammyparts.com/kahler- … eplacement-parts/locknuts-and-parts EDIT: Huom. siellä on erikseen kategoriat "Stringlocks" ja "Locknuts" I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
zedder: Siis eikö tässä nyt ollut kyseessä nimenomaan kielilukko eikä lukkosatula. Varmaankin mutta ne palat on niin erilaisia että tein omia oletuksiani. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
arppah8 06.09.2018 16:39:35 | |
---|
zedder: Siis eikö tässä nyt ollut kyseessä nimenomaan kielilukko eikä lukkosatula? Satulasta aloituksessa puhutaan. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
zedder 06.09.2018 17:07:59 (muokattu 06.09.2018 17:08:32) | |
---|
arppah8: Satulasta aloituksessa puhutaan. Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin siinä mainitaan Kahler -tyyppinen kielilukko ja "floikan" satula... Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
basisti1971 07.09.2018 07:46:59 | |
---|
Moi. maaranen98: Eli mulla on Charvelin Model 3a missä on Kahler tyyppinen kielilukko josta puuttuu ne pienet metalliset lukituspalat, mietin tietäiskö kukaan sopiiko palat floikan satulasta tilalle? Tuon ylläolevan linkin zedder: http://www.axebition.com/electric-guitar/charvel-model-3aperusteella Charvelissasi taitaa olla 2500 kiikkulautatalla ja kielilukkokin eroaa ainakin kuvan perusteella perinteisemmistä, 2300 sarjalaisissa käytetyistä 5513 ja 5514 lukoista. 5513:n ja 5514:n palat eivät tietenkään toimi koska rakenne on täysin toinen. Charvelilla oli kuitenkin jonkin verran valinnanvaraa ja variaatioitakin harwaren suhteen kuten myös OEM-osia, joten hyvä kuva lukosta avittaa varmasti paremin eteenpäin kuin sanallinen kuvaileminen. Edes summittaiset palan mitatkin ovat avuksi, lukkoja tehtiin kuitenkin muidenkin kuin Kahlerin ja Floikan toimesta. Mulla piti olla jossain irtolukkopalojakin, mutten löytänyt kuin kokonaisia lukkoja. Noita lukkoja ja lukkopaloja on kuitenkin varmasti jäänyt liki kaikille tuon ikäkauden kitaroiden kanssa pelanneiden miljoonalaatikoihin, toinen juttu on tietty ovatko halukkaita niistä luopumaan. T:Samuli |
maaranen98 10.09.2018 22:29:41 | |
---|
Jormaz: Onko toi sitten mahdollisesti ollut jotain lakijupakkaa edeltävä malli josta on jouduttu luopumaan? Just nimen omaan tuollaisesta lukosta kyse. Maaranen, mies joka teki mahdollisestakin mahdotonta. |
maaranen98 10.09.2018 22:31:27 | |
---|
basisti1971: Moi.
Tuon ylläolevan linkin perusteella Charvelissasi taitaa olla 2500 kiikkulautatalla ja kielilukkokin eroaa ainakin kuvan perusteella perinteisemmistä, 2300 sarjalaisissa käytetyistä 5513 ja 5514 lukoista. 5513:n ja 5514:n palat eivät tietenkään toimi koska rakenne on täysin toinen. Charvelilla oli kuitenkin jonkin verran valinnanvaraa ja variaatioitakin harwaren suhteen kuten myös OEM-osia, joten hyvä kuva lukosta avittaa varmasti paremin eteenpäin kuin sanallinen kuvaileminen. Edes summittaiset palan mitatkin ovat avuksi, lukkoja tehtiin kuitenkin muidenkin kuin Kahlerin ja Floikan toimesta. Mulla piti olla jossain irtolukkopalojakin, mutten löytänyt kuin kokonaisia lukkoja. Noita lukkoja ja lukkopaloja on kuitenkin varmasti jäänyt liki kaikille tuon ikäkauden kitaroiden kanssa pelanneiden miljoonalaatikoihin, toinen juttu on tietty ovatko halukkaita niistä luopumaan. T:Samuli Oma kitara ymmärtääkseni vm. -87 electric blue värillä. Maaranen, mies joka teki mahdollisestakin mahdotonta. |
Decadetroll 11.09.2018 18:30:21 | |
---|
Oletko tarkistanut löytyykö osia fretsonthenetistä? Siellä on aika kattavasti kaikenlaista rautapuolen osaa charveleihin ja muihin vanhoihin härveleihin. http://www.fretsonthenet.comI am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |