Aihe: Voiko tavalliseen umpikaappiin vaihtaa noin vain elementit?
1 2 3
sustain65
02.09.2018 12:00:22
Vainottu: Menee hiukan aiheen ohi, mutta pakko esittää eriävä mielipide kitaran mikeistä. Kun esimerkiksi haetaan tiukkaa särösaundia moderniin metalliin, ei se lähde liian löysäsaundisilla mikeillä. Kylmempi mikki ja lisää gainia ei ole sama asia kuin kuuma mikki ja vähemmän gainia. Toisaalta yltiökuumilla mikeillä ei myöskään puhtaat saundit tai reunasäröilyt toimi, ainakaan yhtä hyvin kuin kylmemmillä mikeillä. Seymour Duncan JB on hyvä esimerkki. Sillä on soitettu melko monta hyvää rock ja metallilevyä, mutta silti omaan korvaan siitä puuttuu aina jotain. Eikä juurikaan väliä millä vahvistimella soittaa.

Sitten on sellainenkin juttu, että monipuolisilla mallintavilla laitteilla tuo kitaran mikkien vaihtaminen on selvästi vähemmän merkityksellistä kuin perinteisien putkivahvistimien kanssa.
Vainottu
02.09.2018 12:47:39
sustain65: Sitten on sellainenkin juttu, että monipuolisilla mallintavilla laitteilla tuo kitaran mikkien vaihtaminen on selvästi vähemmän merkityksellistä kuin perinteisien putkivahvistimien kanssa.

Eikö sama koske myös kajareita?

Ja toki erot voi olla pieniä. Enimmäkseen sitä mikki-, kajari-, vahvistin- tai muuta kamarunkkausta tehdään vain oman mielihyvän lisäämiseksi. :) Ei niinkään yleisön, bändin tai muunkaan mieliksi. Ja silloin ne pienetkin sävyerot muuttuu oleellisiksi.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
velipekka
02.09.2018 13:04:07
sustain65:No niinhän minä yritin tuossa lyhyemmin todeta, mutta kysyin kuitenkin asiaa velipekalta, kun Mark V on harvinaisen monenlaista soundia tuottava laitos, itselläkin sellainen ja 2 x12" V30 kaappi

Mark ja 2x12" ovat suhteellisen uusia kapineita itselläni, joten ehkä tuon Mesan säätöihin pitää vielä paneutua. Siinä kun tunnetusti tuota säätävaraa on.
Kefiiri
02.09.2018 13:41:03
Vainottu: Ja toki erot voi olla pieniä. Enimmäkseen sitä mikki-, kajari-, vahvistin- tai muuta kamarunkkausta tehdään vain oman mielihyvän lisäämiseksi. :) Ei niinkään yleisön, bändin tai muunkaan mieliksi. Ja silloin ne pienetkin sävyerot muuttuu oleellisiksi.

Tottahan tuo :)
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
02.09.2018 18:14:27
Mullakin on Mesan Mark V jonka kanssa käytän 2x12 V30 umpikaappia. Mesan soundinmuokkaus työkalut on ilmiömäiset, mutta mun kohdalla kyse ei ole siitä. Ei V30 elementit ole mitenkään käyttökelvottomat tai edes huonot, kyllä niiden kanssa pärjää ja olen pärjännytkin ja juurikin vahvistimen eq:la olen niitä ikävimpiä sirityksiä siivoillut pois. Mun mielestä Kefiiri on oikeassa, että agressiivinen eq:ttaminen vaikuttaa sekä soinnin eloisuuteen, että dynamiikkaan.

Signaaliketju on kokonaisuus, kyllä minä sen ymmärrän. Tämä ajatukseni elementin/tien vaihdosta lähti siitä, että mulla on tossa toinen kaappi joka tuntuu klaaraavan mun soundini paremmin ts. siinä ei ollut mitään mulle ikäviä korostuksia. Minä tiedän ja ymmärrän, että kaappi vaikuttaa todella paljon, mutta ajattelin että kaapin vaikutus tulee enemmän dynamiikkaan ja botneen (tulee se muuhunkin tiedän koska tuo sama elementti kuulosti ihan erilaiselta kombon pienessä ja avonaisessa kabinetissa). Joka tapauksessa mulle tuli mieleen, että voisikohan elementtiä vaihtamalla soundia kääntää pikkuisen haluttuun suuntaan. Tuo ylikokoinen Zillan kaappi vaikuttaa todella botnekkaalta, niin ajattelin että semmoinen elementti joka on alapäästään vaisu tai ei ainakaan korosta sitä ja sellainen joka keskialueella antaisi vähemmän piikikkään käyrän. Yläpään kirkkaus ei haittaisi, mutta en varsinaisesti kitaraelementiltä sitä odota ja se on muutenkin vähän riskaabelia kun yläpää saattaa alkaa helposti kihisemään.

Ja sitten tuo V30. Mulla on ollut nuo kyseiset elementit kahdessa kaapissa ja ei ne todellakaan ole mitkään huonot en minä sitä väitä. Ja kyllä niiden kanssa pärjää. Ja elemnttien vaihtaminen ei ole nytkään mikään pakkorako. Minä vaan ajattelin, että kun pidän noita mun vahvistimia ja kaappeja semmoisina "loppuelemän" hankintoina, niin voisin saman tien kokeilla hakea täydellisyyttä (siis itselleni täydellistä) ratkaisua.

Minä olen ymmärtänyt, että V30 toimii erityisen hyvin moderneissa soundimaailmoissa ja etenkin HiGainissa. Toisin sanoen siellä, missä itse en liiku lainkaan. Minä soitan enimmäkseen kliineillä (enkä millään funkyläpsytys kliineillä, vaan semmoisella läskillä jazzkliinillä) tai reunoiltaan säröytyvällä kliinillä. Perussärö on mulla sellainen, että kun soitan kevyellä plektralla tai sormenpäillä, niin ääni kliini tai lähes kliini ja plektran painoa lisäämällä sointiin saadaan aika tiukkaakin säröä (mutta ei se higainiin asti mene mutta aika rokkia kummiskin, mutta onhan mark aika tiukka särökone, niin kyllä siinä atakissa on semmoista kesyttömyyttä). Ja leadisoudin kaivelen lead kanavalta mk 2 moodista, jossa olen yrittänyt löytää jokseenkin samanlaisen dynaamisen pisteen kuin perussärössäkin, mutta leadissa vaan ehkä tiukkuutta lisää ja keskialue vielä korostetumpana mutta säröä suunnilleen saman verran (joskus jopa vähemmän) kuin kakkoskanavan perussärössä. Eq:n näkökulmasta se menee aika lineaarisesti eli ykköskanavankliini/kliinihkö soundi on aika plajon kaikkea eli tosi tukeva alapää ja vahva keskialue ja yläpäätä niin paljon ettei kuulosta tunkkaiselta. Kakkoskanavan perussärö vähemmän alapäätä ja reilummin keskialuetta ja yläpäätä ja kolmoskanava, vielä vähemmän alapäätä ja lisää tiukkuutta, mutta ei säröä lisää.

Mä soitan enimmäkseen jazzia, bluesia, rockia/r&b:tä ja punkia (mutta nykyisin viimeksimainittua vähemmän ja punkiakin soitin paljon vähemmällä säröllä kuin monet muut).

No niin, olenko perustellut riittävästi mitä teen ja mitä haen? eli olisiko nyt jollakulla mielipidettä noista Eminencen Lil Texaseista? tai Celestion G12t-75 hägäreistä (niin että niillä korvaisi molemmat kaapin v30 elementit) ? ainoa miettimistä aiheuttava kysymys on se, että kun torilla näyttää olevan enimmäkseen kahdeksan ohmisia kajareita, niin niistä saa kaapin kuormaksi vain 16 tai 4 ohmia, mikä on muuten ihan okei, mutta kun toinen kaappini on 8 ohmia niin niitä ei voi sitten käyttää samanaikaisesti. Tietenkin voi tuon kaapin kytkeä steroksi jolloin siitä voi toisen elementin kytkeä pois kun käyttää toista kaappia rinnalla, mutta siinä ei äkkiä tuntuisi olevan mitään järkeä. Toisaalta käytän kaappeja enimmäkseen eri vahvistimilla eri osoitteissa, niin niiden yhteensopiminen samaan vahvistimeen ei ole kaikkein kriittisin kysymys.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
The Jack
02.09.2018 19:19:25
hallu: Minä olen ymmärtänyt, että V30 toimii erityisen hyvin moderneissa soundimaailmoissa ja etenkin HiGainissa. Toisin sanoen siellä, missä itse en liiku lainkaan. Minä soitan enimmäkseen kliineillä (enkä millään funkyläpsytys kliineillä, vaan semmoisella läskillä jazzkliinillä) tai reunoiltaan säröytyvällä kliinillä.

Samaten Celestion G12t-75 on vanha iältään, mutta ei mitenkään vintage tyylinen soundiltaan. Eikä myöskään mielestäni vaisu alapäästään, väittäisin että juuri päinvastoin korostaa bassoa. Parhaat hevit lähtee kun on V30 ja G12t-75 kaapit päällekkäin, ne tasoittaa sillä tavalla toisiaan. Jazziin ja bluesiin valitsisin ns. Greenbackit, mutta niitä on sitten useampaa sorttia joista valita. Mulla on vaan kokemusta niistä yleisimmästä G12M:stä, jotka valitsen ehdottomasti V30:n ja G12t-75:n edelle mikäli pehmeyttä soundiin haluan.
Guitarfreak
02.09.2018 19:56:45 (muokattu 02.09.2018 19:59:15)
Juu. Mulla on Recto 2x12 ja siinä nuo 16ohm tötteröt kans. Tuntuu et siinä ihan korkeimmassa ääneksessä on eroa verrattuna 4x12 skobeen jossa on sitten 8ohm tuutit. Sitten se pitäis ottaa huomion että mitä tuo erilainen akustinen tila (siis se umpinainen tila) noitten kartioiden takana on - ei mitään tietoa miten se tuohon sirinään vaikuttaa. Ainakin botne/alamiddle/tuntuma on vähän erimuotoisia.

Voithan kokeilla niitä 8ohm kajareita siinä kaapissa ja kertoa sit mullekin et huomaatko eroa. ;) jos sit iteki...

Btw. Hommasin 1x12:een (3/4 back) eminencen CV-75:en ja katotaan ny oisko tosta Rectokaapille vastusta kunhan saa vähän kilometrejä alle (ihan niinku jaksaisin nii kauan katella :D) eli aika lähellä perussoundi jo uutena kun rinnakkain kuuntelee varmasti sisäänsoitetun V30en kanssa.

PS. Mun mielestä V30 toimii yleistuuttina varsin mainiosti :) vaikkapa näin: https://youtu.be/GzPgK2cH7bs
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
elon arska
02.09.2018 20:41:10 (muokattu 02.09.2018 20:42:04)
Raapaisinpa ensimmäistä kertaa omaan 2x12 komeroon V30/G12t-75 parivaljakon ja kyllä ihan kiva sekasotku ainakin äkkiseltään kuunneltuna tuli. Bändin kanssa sitten huomaa paremmin tapahtuiko tosiaan mitään. Aiemmin kaapissa kaksi V30 elementtiä, eikä periaatteessa soundissa mitään valittamista ollut, muttakun halvalla tuon sai niin pitihän se testata.
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
Jucciz
02.09.2018 21:53:28 (muokattu 02.09.2018 21:56:42)
Guitarfreak: PS. Mun mielestä V30 toimii yleistuuttina varsin mainiosti :) vaikkapa näin: https://youtu.be/GzPgK2cH7bs

V30:sta saa tykätä tai olla tykkäämättä, mutta koko signaaliketju vaikuttaa: joidenkin vahvistimien, kitaroiden ja soittajien kanssa V30 on kamala, joidenkin kanssa mainio. En minä sitä minään parhaana mahdollisena all-around-kaiuttimena pitäisi kuitenkaan. Esim. G12M tai G12H on omien kokemuksieni mukaan selvästi yleiskäyttöisempi ja tasapainoisempi - kyllä V30 loistaa ennen kaikkea vähän raskaammalla osastolla, vaikka siitä voi toki taikoa lempeämpiäkin sävyjä, jos tietää mitä tekee.

Sivumennen sanoen ihan törkeän kova soittajaveijo tuossa pätkässä. Tuo kohdassa 2:56 dominanttidimilicki oli rytmillisesti harvinaisen maukkaasti rakennettu.
Kefiiri
02.09.2018 22:00:13
Komeaa soittoa. Soundin muuttumista en huomaa vaikka kaappi on vaihtuvinaan...
En ole musiikin asiantuntija.
Guitarfreak
02.09.2018 22:24:14
Jucciz: V30:sta saa tykätä tai olla tykkäämättä, mutta koko signaaliketju vaikuttaa: joidenkin vahvistimien, kitaroiden ja soittajien kanssa V30 on kamala, joidenkin kanssa mainio. En minä sitä minään parhaana mahdollisena all-around-kaiuttimena pitäisi kuitenkaan. Esim. G12M tai G12H on omien kokemuksieni mukaan selvästi yleiskäyttöisempi ja tasapainoisempi - kyllä V30 loistaa ennen kaikkea vähän raskaammalla osastolla, vaikka siitä voi toki taikoa lempeämpiäkin sävyjä, jos tietää mitä tekee.

Sivumennen sanoen ihan törkeän kova soittajaveijo tuossa pätkässä. Tuo kohdassa 2:56 dominanttidimilicki oli rytmillisesti harvinaisen maukkaasti rakennettu.

Sepä. Jokainen taaplaa tyylillään ja joiltain jää taapelit tekemättä.

Henk koht tohon V30 maailmaan ollut meneväinen koska sieltä leikkaamalla 2,2khz ja boostaamalla +5khz kamaa niin saa semmosen rapsakkaan soundin jonka soittotuntuma on mun lapaseen kiva. Ei liian kuminen eikä sirkkeli.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
hallu
03.09.2018 03:48:52
Okei, unohdan suosiolla nuo Celestion G12t-75 kajarit. Kenelläkään ei tainnut olla mielipidettä noista Eminencen Lil Texaseista? ne jotensakin tuntuisi houkuttelevilta. Voisin kokeilla ja kertoa sitten oman mielipiteeni.

No kävin uraltonen arvosteluja läpi ja tuotekuvauksiakin, niin tuo Juccizen suosittelemat greenbackit vaikutti olevan lähelle sitä mitä olen etsinyt, mutta ne ovat kauttaaltaan tehonkestoltaan vähän alimitoitetut (25w ei riitä kahden elementin kaappiin kun pitäisi olla 50w tai yli). Celestion G12-65 voisi olla se mitä tässä haetaan, mutta Uraltonella ne näytti olevan tilauskamaa eikä torillakaan ollut yhtään myynnissä (Uraltone sanoi niiden olevan kaikkien aikojen parhaat Celestionit joten niitä ei varmaan vaihdeta pois jos jollain ne on). Toinen kiinnostava vaihtoehto oli WGS ET65, joka kuulemma on hyvin samantapainen kuin Celestionin G12-65 joten se voisi olla hyvin pitkälti se mitä tässä haetaan.

Mä voisin hakea kirkkonummelta nuo Lil Texasit tai Uraltonesta WGS ET65 kajarit. Onko kenelläkään mielipidettä kumpi osuisi paremmin maaliin?
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
elon arska
03.09.2018 09:04:18
Eminencen Private Jack on greenback soundia imitoiva elementti 50 watin tehonkestolla, check it out!
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
LaMotta
03.09.2018 11:40:57 (muokattu 03.09.2018 11:41:18)

Guitarfreak: Henk koht tohon V30 maailmaan ollut meneväinen koska sieltä leikkaamalla 2,2khz ja boostaamalla +5khz kamaa niin saa semmosen rapsakkaan soundin jonka soittotuntuma on mun lapaseen kiva. Ei liian kuminen eikä sirkkeli.

Jep. VOX AC-15:ssä en tykännyt V30:sta. Mutta Blackstar HT5R:ssä tykkään. Ei ole sirkkeli.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
von spets
03.09.2018 13:02:04
hallu: ...Mä voisin hakea kirkkonummelta nuo Lil Texasit tai Uraltonesta WGS ET65 kajarit. Onko kenelläkään mielipidettä kumpi osuisi paremmin maaliin?

Mulla on WGS ET65 Marshall JCM800-tyylisessä kombossa ja ERITTÄIN hyvä rokkiin ja rankempaan. Suosittelen.
Laulava Kylätohtori
03.09.2018 13:23:40 (muokattu 03.09.2018 14:29:42)
hallu: Okei, unohdan suosiolla nuo Celestion G12t-75 kajarit. Kenelläkään ei tainnut olla mielipidettä noista Eminencen Lil Texaseista? ne jotensakin tuntuisi houkuttelevilta. Voisin kokeilla ja kertoa sitten oman mielipiteeni.

No kävin uraltonen arvosteluja läpi ja tuotekuvauksiakin, niin tuo Juccizen suosittelemat greenbackit vaikutti olevan lähelle sitä mitä olen etsinyt, mutta ne ovat kauttaaltaan tehonkestoltaan vähän alimitoitetut (25w ei riitä kahden elementin kaappiin kun pitäisi olla 50w tai yli). Celestion G12-65 voisi olla se mitä tässä haetaan, mutta Uraltonella ne näytti olevan tilauskamaa eikä torillakaan ollut yhtään myynnissä (Uraltone sanoi niiden olevan kaikkien aikojen parhaat Celestionit joten niitä ei varmaan vaihdeta pois jos jollain ne on). Toinen kiinnostava vaihtoehto oli WGS ET65, joka kuulemma on hyvin samantapainen kuin Celestionin G12-65 joten se voisi olla hyvin pitkälti se mitä tässä haetaan.

Mä voisin hakea kirkkonummelta nuo Lil Texasit tai Uraltonesta WGS ET65 kajarit. Onko kenelläkään mielipidettä kumpi osuisi paremmin maaliin?

Suhtautuisin vähän varauksella näihin parhaisiin elementteihin. Monet tykkää varmasti, mutta en silti lähtisi mitään elementtiä julistamaan absoluuttisesti muita paremmaksi.

Kyllä noita torilla on useinkin, hieman vaan odottelet, jos G12-65:t torilta haluat. Ite olen noita muutaman kerran kokeillut niin 2x12 kuin 4x12 kaapeissa, enkä ikinä päässyt sinuiksi sen yläpään kanssa. Joten torille ne ovat joka kerta menneet. Sinänsä hyvät kyllä, mutta itse olen vaan tykännyt muista enemmän.

Jotenkin tuntuu, että elementit ovat myös paljon tottumiskysymys. Kun vähänkään samantyylisiä elementtejä vertailee, niin tuntuu, että parhaalta kuulostaa aina se, mihin on korva tottunut. Tämä siis samantyylisten kanssa, toki soundillisesti erilaiset elementit sitten ovat eri juttu.

Mutta kokeile nyt Lil Texaseja, niin saadaan sinun mielipiteesi niistä. :) Itse kuvailisin niitä amerikklaishenkisiksi, missä on neodyymin ansiosta ripaus alnicomaisuutta, mutta toisaalta neomagneetti on kyllä oma juttunsakin. Vähän ehkä Texas Heatin tyyliä, mutta vähemmän laatikkomaisuutta, enemmän yläpäätä ja jotenkin avoimempi soundi. Ainakin näillä saa pirun hyvän SRV soundin straton kaulamikillä. Vaikka Texas Heat on mainittu, niin kyllä tämä silti aika erilainen on. Hyvin ne silti toimii yhteen.

Nyt ei ole linkittää mitään, missä olisi Lil Texas, mutta jos jostain löytyy JCO nimellä bändimme livevetoja, niin niissä on kaikissa kaappina 2x12 elementteinä Lil Texas ja Heat...

E. No nyt löytyi luurista linkki tasan vuoden takaiseen keikkaan. Meren rannalla vedettiin avoteltassa ja aivan perkeleen kylmä sää. :D

Mulla ei bändistä ole taltiointeja kuin tämä ja tämäkin on tasoltaan vähän heikko, mutta jos siitä jotain ajatusta saisi. Speduina on Xoticin wah ja Skreddyn Screw Driver. Vahvarina Bluetonen Dusty Road. En tiedä toimiiko linkki muilla kuin mulla, kun ei ole tarkoitettu yleiseen jakoon.

https://drive.google.com/file/d/0B2LRq_55od9pTlRkWGh2SW1zQ3c/view
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
05.09.2018 17:10:04
Metalkallo: Greenbackit on hyvät, mutta juu teholtaan vähän alle jos tarttee 2x12 yli 50w, silloin kantsii pitää mielessä jo kerran mun suosittelema G12 Neo Creamback joka on suht samankaltainen Greenbackin kanssa ja toimii hyvin puhtailla että säröllä. On hintaluokassa aika sama kuin G12-65.

Mulla oli G12-65 Heritage ja yhä on tuo Neo Creamback ja itse kyllä pidän Neosta enemmän. G12-65 oli hyvä, mutta lopulta mun makuun jotenkin vähän steriili, en tiedä sitten johtuiko vain että oli heritage? Oli kuitenkin sisäänajettu jonkin verran.

Tässä voi kuunnella Greenback vs Neo Creamback vertailua. Mun korvaan ne on aika lähellä toisiaan, Neo vaan tiukempi ja vähän modernimpi.
https://youtu.be/l7wHmi_OoC8?t=1m25s

Ja tässä V30 vs Neo. https://www.youtube.com/watch?v=gUdEInJfkNA

Nuo videot on sikäli hyviä, että antaa ne suuntaa elementtien keskinäisestä suhteesta. Mä jäin vielä pohtimaan asiaa ja kokeilin uudelleen ja mun mielestä tuo riippuu vähän kitarasta. V30 elementin kanssa tulee ihan okei juttuun Tokai LC85 kitaran kanssa se on vähän tummempi sointinen, mutta Ibanezin super58 alniko3 mikki tuntuisi itsessään korostavan keskialuetta aika agressiivisesti joten kun elementti ja mikkiovat molemmat keskeltä piikikkäitä niin sitä on hankala saada hallintaan. Yamahan ja Ibanezin kanssa tykkään tuosta Änäkäisen kaapista huomattavasti enemmän ja Tokain kanssa pärjää Zillallakin. Pitää vähän fundeerata, kyllä mää keskeltä kesymmät elementit voisin hyvinkin haluta.
Laulava Kylätohtori
05.09.2018 19:28:51
hallu: Nuo videot on sikäli hyviä, että antaa ne suuntaa elementtien keskinäisestä suhteesta. Mä jäin vielä pohtimaan asiaa ja kokeilin uudelleen ja mun mielestä tuo riippuu vähän kitarasta. V30 elementin kanssa tulee ihan okei juttuun Tokai LC85 kitaran kanssa se on vähän tummempi sointinen, mutta Ibanezin super58 alniko3 mikki tuntuisi itsessään korostavan keskialuetta aika agressiivisesti joten kun elementti ja mikkiovat molemmat keskeltä piikikkäitä niin sitä on hankala saada hallintaan. Yamahan ja Ibanezin kanssa tykkään tuosta Änäkäisen kaapista huomattavasti enemmän ja Tokain kanssa pärjää Zillallakin. Pitää vähän fundeerata, kyllä mää keskeltä kesymmät elementit voisin hyvinkin haluta.

Elementit ovat kyllä riippuvaisia vahvistimesta, speduista, kitarasta, mikeistä, kielistä ja johdoistakin. Eli jos tykkäät jostain elementistä tietyn vahvarin ja skeban kanssa, niin jo yllättävän pieni muutos signaaliketjussa voi aikaansaada yllättävän ison eron lopputulokseen. Ei nyt kaikki muutokset välttämättä mitään dramaattista aiheuta, mutta merkittäviä eroja voi tulla ihan oikeastikin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
09.09.2018 15:44:39
Laulava Kylätohtori: Elementit ovat kyllä riippuvaisia vahvistimesta, speduista, kitarasta, mikeistä, kielistä ja johdoistakin. Eli jos tykkäät jostain elementistä tietyn vahvarin ja skeban kanssa, niin jo yllättävän pieni muutos signaaliketjussa voi aikaansaada yllättävän ison eron lopputulokseen. Ei nyt kaikki muutokset välttämättä mitään dramaattista aiheuta, mutta merkittäviä eroja voi tulla ihan oikeastikin.

Joo olen tehnyt vähän samanlaisen havainnon ja sen vuoksi aattelinkin päivittää noita elementtejä. Mitenkä muuten nuo WGS:t ? tehdäänkö ne kaikki ameriikoissa, vai onko ne halvemmat (satasen hintaluokassa) tehty kiinassa kuten Celestioneiden kohdalla on asian laita?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)