Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harjoitus padi
1 2
Muse
27.06.2006 12:49:04 (muokattu 27.06.2006 13:01:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin tuolta thomanin sivuilta eri vaihtoehtoja pädille. Äkkiä meni kuitenkin sormi suuhun. Vaihtoehtoja oli millenniumin parin euron kumilätkästä Rolandin vajaan 500 euron rhythm coach hässäkkään. Minkälainen on siis hyvä pädi? Kertokaapas omia kommentteja ja kokemuksia pädeistänne ja suositelkaa jotain. Niissä "normaaleissa" pädeissäkin oli hintaeroa melkein kahdestakympistä sataseen. Onko niissä tosissaan niin paljon eroja?
 
EDIT: Oho. Enpä huomannutkaan että tossa etusivulla oli melkein samasta aiheesta juttua. Kertokaapas tähän nyt kuitenkin ihan padeista, eikä kokonaisista harjotteluseteistä.
 
drum-monkey
27.06.2006 13:12:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on sellainen Vic Firthin kaksipuolinen (musta ja harmaa). Oliskohan koko 8"? Maksoi soitinlaineella 26e. Toinen puoli on "marssi"virveli, toinen "rock"virveli. Hyvä peli kai, mutta minusta kaikissa harjoituspadeissa, joita olen kokeillut, on sama vika: Niihin on liian helppo soittaa. Rudimenteista varsinkin press rollit, ruffit ja siis kaikki missä pomppu on tarkoitus käyttää kokonaan, käy paljon helpommin kuin oikeaan virveliin. Toisaalta flamit on tuhottoman vaikeita saada kuulostamaan hyvältä. Muuten on kyllä oiva keksintö ja kannattava ostos. Jos rummut on muualla, ottaa vain käteen 150 virvelisooloa sisältävän kirjan ja vetelee niitä padiin.
 
Munletti on mulletti
Paas
27.06.2006 13:14:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noita monenmoisia viritelmiä. Mulla on vic firthin pieni kaksipuolinen pädi(kovempi/pehmeämpi). Toimii minulla.
 
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Strumbali
27.06.2006 15:13:16 (muokattu 27.06.2006 15:21:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Rolandin "personal trainer". Lyöntialusta on normaali verkkokalvo, joka on vaihdettavissa. Tuntuma on siis sama, kuin noissa sähkörumpujen mesh-pädeissä. Samassa syssyssä käytössäsi on myös metronomi, millä pystyy esim. mittauttamaan lyöntitarkkuuttasi suhteessa tahtiin (osuuko lyönnit eteen vai taakse). Joskus olen kokeillut.
 
Myös muistaakseni jonkinlainen "intervalli" harjoitus oli mahdollinen(nostaa tempoa tasaisesti). En ole käyttänyt. Tähän saa myös basaripädin kiinni ja olen sitä jonkin verran käyttänyt. Myös esim. CD-soittimen voi liittää treeniin mukaan.
 
Mulla oli sähkösetti kumipadeilla ja totesin, että tarvitsen vain "pikkurumpu" reeniä kotosalla, kera basarin. Päädyin tähän ja käyttöä on ollut huomattavasti enemmän, kuin sähkösetillä. Tätä voi kuitenkin liikutellakin.
 
Tavallisellakin pädillä pärjää mielestäni ja hyötyä on, jos on motivaatiota.
 
ettäjotta
hybrid
27.06.2006 17:27:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on remon 12"
 
+hyvä tatsi
-helvetinmoinen meteli (Mieluummin kannattaa ostaa pieni virveli ja dempata se hengiltä. Meteli on samaa luokkaa.)
 
Helvetti on täynnä amatöörimuusikkoja. - George Bernard Shaw
kampela
28.06.2006 11:29:26 (muokattu 28.06.2006 11:31:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin tuolta thomanin sivuilta eri vaihtoehtoja pädille. Äkkiä meni kuitenkin sormi suuhun. Vaihtoehtoja oli millenniumin parin euron kumilätkästä Rolandin vajaan 500 euron rhythm coach hässäkkään. Minkälainen on siis hyvä pädi? Kertokaapas omia kommentteja ja kokemuksia pädeistänne ja suositelkaa jotain. Niissä "normaaleissa" pädeissäkin oli hintaeroa melkein kahdestakympistä sataseen. Onko niissä tosissaan niin paljon eroja?
 
EDIT: Oho. Enpä huomannutkaan että tossa etusivulla oli melkein samasta aiheesta juttua. Kertokaapas tähän nyt kuitenkin ihan padeista, eikä kokonaisista harjotteluseteistä.

 
Jos siitä saa lähteä vähän meteliäkin niin puhelinluettelo toimii erittäin hyvin. Ja eikös se tule vielä kotiin kannettuna. :)
 
http//:www.musamaailma.fi
Strumbali
28.06.2006 12:12:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos siitä saa lähteä vähän meteliäkin niin puhelinluettelo toimii erittäin hyvin. Ja eikös se tule vielä kotiin kannettuna. :)
 
Juu, ja vanhat koulukirjat. Jos on pölyallergiaa tms. niin noi voi aiheuttaa ongelmia. Onhan mullakin sitten se "ruuvaa kumilätyskä puupalikkaan kiinni"-malli ollut vuosia.
 
ettäjotta
funcrusher
28.06.2006 12:37:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Real Feel padeista olen kuullut pelkkää hyvää. Joskus ohimennen testasinkin ja hyvältähän tuo vaikutti. Itelläni on nyt joku Pro-markin rebounder pad, joka on ihan jees mutta siihen saa kietoa jonkun paidan tms ympärille että tuntuis enemmän rummulta.
Remo
28.06.2006 14:00:07 (muokattu 28.06.2006 14:05:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos täälä joku tehny sen oman version treenipädistä. Vaikutti hyvältä ja muistaakseni siinä oli jopa ohjeetkin netis mutta kun en muista missä. Sattuisko joku muistamaan linkkiä.
 
Löysinpäs vaan. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=30&t=113431&o=100�p5384944 Tuola alareunassa löytyy ohjeet.
 
O
Youni
28.06.2006 16:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos täälä joku tehny sen oman version treenipädistä. Vaikutti hyvältä ja muistaakseni siinä oli jopa ohjeetkin netis mutta kun en muista missä. Sattuisko joku muistamaan linkkiä.
 
Löysinpäs vaan. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=30&t=113431&o=100�p5384944 Tuola alareunassa löytyy ohjeet.

 
Kiitos kun etsit, en itsekään muistanut mihin sen tungin. Tuossa on kuvakin valmiista vehkeestä: http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/padi.jpg
 
Kyllä toimii, reboundi on sopiva. Free strokea olen harjoitellut ja soveltuu hyvin.
 
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Kailis
18.08.2009 10:44:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mä lähtisin askartelemaan, rakentaisin vesivanerin palaseen toiselle puolelle liimaamalla hiirimaton (neopreenia) ja toiselle puolelle silikonia jonka päälle rumpukalvo.
 
sahkuifk
18.08.2009 12:53:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/dyn/users/59579.jpg Tommonen mulla.
Eihän se haittaa vaikka se soundais hyvälle. Pelkkä naputus voi joskus käydä hermoon.
 
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
Bacchus
18.08.2009 13:44:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sahkuifk: http://muusikoiden.net/dyn/users/59579.jpg Tommonen mulla.
Eihän se haittaa vaikka se soundais hyvälle. Pelkkä naputus voi joskus käydä hermoon.

 
mul on tämmöinen http://www.toneoflife.com/creatone/foto/20070111_038.jpg
 
ihan sika hyvä vähän läväytellä yöllä kerrostalossa
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
marchangel Miquel
18.08.2009 19:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus: mul on tämmöinen http://www.toneoflife.com/creatone/foto/20070111_038.jpg
 
ihan sika hyvä vähän läväytellä yöllä kerrostalossa

 
+++
 
virhe! liian lyhyt tai ylikehuva kirjoitus
 
muuten hiirimatto vastaa pädiä. Puupöydälle vaan ja naputtelemaan.
 
mitä täällä tapahtuu?
markkuliini
18.08.2009 19:34:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tein muinoin treenipadin liimaamalla puujakkaran päälle rautakaupasta ostettua luonnonkumia vai mitä se oli. About sentin paksuinen lätkä, ja oli erittäin hiljainen ja tosi hyvä soittotuntuma. Vähän liiankin hyvä pomppu muistaakseni. :)
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
ÄM
18.08.2009 20:35:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on semmonen zildjianin puupalikka, jonka päällä luonnonkumia. Paras, mitä oon naputtanut. Se on töissä, kun joskus vielä luulin, että ehdin siellä naputtelemaan. Täytyy varmaan vaihtaa duunia.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
kimizu
18.08.2009 21:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Eikä mun treenipadista kuulu päk, by the way.
 
Mun treenipadistä kuuluu "pad pad", lausutaan "päd päd" :)
 
Neopreeninen hiirimatto vanerinpalaan liimattuna on kyllä melko hyvä ja halpa ratkaisu, ja suht hiljainenkin. Itsellä on sellainen remmillä reiteen kiinnitettävä Practa-Pal. Tuntuma on kyllä hyvä mutta käyttö on loppujen lopuksi aika hankalaa ja suht äänekäskin se on. Pitäisi varmaan irrottaa se kumi siitä ja liimata johonkin vanerinpalaan.
 
Timing stinks but cheerfully winks...
Bacchus
18.08.2009 23:46:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites muuten, onko noista elektronisista padihärveleistä mihinkään? Mielenkiintoista olisi päästä moista testaamaan, mutta muutaman huntin hinta ei houkuttele.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Epämuusikko
29.08.2018 00:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmoista paksua mustaa paskaa, pitäisi kestää aikansa.
 
Koulukirjat ja tyynyt on tosiaan pomputtomaan treeniin. Mutta siihen ei teikän kannata vielä mennä.
 
uliuli
Krice
31.08.2018 16:26:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohtalaisen hyvän padin saa 30-50 eurolla. Ei pitäisi olla kovin hankala investointi jos omistaa oikeat rummutkin ja padi kestää todella kauan jos ei harjoittele arskatäysillä 8 tuntia päivässä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «