Aihe: Langaton kitaralle
1 2 3
Stone
26.01.2019 22:39:16 (muokattu 27.01.2019 20:16:51)

Metalkallo: Minäkin hommasin tuon NUX B2 2.4Ghz langattoman ja kyllähän se tekee mitä lupaa. Asiat mitkä ensi testillä huomasin ensimmäisiksi olivat, että ei kuulunut hurinaa jota yleensä johdon kanssa kuului, ei edes stratolla. Toisekseen huomasin, että tuo vehje boostaa ihan pikkuisen signaalia, mutta varmaan kaikki tai suurin osa noista langattomista boostaa? Sitten huomasin myös, että kirkkautta oli enemmän, mutta tämäkin varmaan johtuu siitä, että johto syö hieman teräviä taajuuksia. Eikä tässä vielä kaikki, huomasin fuzzin polkaistessa päälle, että piti säätää pedaalin asetuksia pienemmälle kun rupesi huutamaan bias täysillä.

Jos hyvää, niin myös huonoakin. Kitarassa kiinni ollessaan tuo vehje heiluu jonkin verran, pyörii siis suht helposti kitaran plugissa jos kitaran plugi on kuten esim. Les Paulissa/SG:ssä ja jos itse hyppii tai rankemmin heiluu. En tiedä miten kovaa pitää heilua jotta laite irtoaisi kitarasta, mutta aika kovaa koska noin muuten laite pysyy aika jämäkästi plugissa. Stratossa tuota ongelmaa ei ole koska stratossa laitteen saa laitettua ala-asentoon runkoa vasten.

Toisena huonona puolena taas se, että tuon voi lataa vain mukana tulevan usb johdon kautta, ja mukana ei tule seinään laitettavaa pistoketta johon saisi usb:n laitettua kiinni jotta voisi lataa pistokkeen kautta, tosin tuollaisen pistokkeen voi kait tilata esim. Verkkokaupasta.

Ihan jees vehje vaikuttaisi olevan, testattu tosin vain kotona, mutta Y-tube pätkistä katsottuna varmasti myös lavalla.

Kysymyksinä sitten taas, että mitä jos tuon vastaanottimen jättää pedaaliin kiinni, mutta off asennossa (jos on signaaliketjussa pedaalin päässä), syökö virran loppuun?

Täällä myös hommattu tuo NUX B2 ja aivan samanlaisia kokemuksia eli boostaa hieman/kirkastaa signaalia, mutta se on näissä ominaisuus, joka voi olla myös hyväkin juttu.

Itselläni tuo on kätevä esim. treeniksellä, kun äänitys-softa on eri huoneessa kuin soittovehkeet, jonne kuitenkin kitara ym. kuuluvat hyvin, niin helppo äänittää vaikka omaa kitaraa softan luona ilman kitarapiuhaa nyt.

Huomasin lähellä vahvistinta sellaisen "ohuen /kimeän" joskin hyvin hiljaisen vinkumisen, joka ilmeisesti tuli lähettimestä tietyissä asennoissa. Akut olivat täynnä vastaanottimessa (joka pedaalilaudassa) sekä lähettimessä. Eihän sitä kuule soiton läpi tietenkään, jos aktivoituisi jossain pisteessä, mutta onko muilla tällaisia huomioita?

Edit.
Telessä se ääni on enempi huomioitavana kuin les paulissa.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
WanhaWetäjä
27.01.2019 20:01:17

Jossain määrin kiinnostaisi tuo uusi Line6 Relay G10S
vaan eipä sitä taida vielä mistään saada.

https://www.thomann.de/fi/line6_relay_g10s.htm
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Vainottu
27.01.2019 23:00:35
WanhaWetäjä: Jossain määrin kiinnostaisi tuo uusi Line6 Relay G10S
vaan eipä sitä taida vielä mistään saada.

https://www.thomann.de/fi/line6_relay_g10s.htm

Sama vika! Tällä hetkellä mulla on käytössä tuo G30 ja ei siinäkään kyllä vikaa ole. Mutta kyllä tuo G10S:n ladattava lähetin olis järkyttävän näppärä kun kantama on saatu noin hyväksi. Onneksi tuolle tuli näköjään sen verran hintaa ettei heti polttele ostaminen :)
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
velipekka
28.01.2019 18:24:02
metalkallo:Toisena huonona puolena taas se, että tuon voi lataa vain mukana tulevan usb johdon kautta, ja mukana ei tule seinään laitettavaa pistoketta johon saisi usb:n laitettua kiinni jotta voisi lataa pistokkeen kautta, tosin tuollaisen pistokkeen voi kait tilata esim. Verkkokaupasta.

Itsellä ollut tuo NUX jo muutaman kuukauden käytössä. Ei moitittavaa tosin lähellekään mainittua
20 tunnin maksimikäyttöaikaa ei päästä.
Lataamiseenhan käy kaikki usb-laturit, kännykkä, tabletti yms. Meillä ainakin kasapäin noita kotona.

Yksi hyvä vaihtoehto on jatkojohto, jossa usb-lataus mahdollisuus. Samaan saa vahvistimen yms.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/9000 … -kytkimella-2-x-USB-21A-15-m-littea
VIPMetal
28.01.2019 22:42:10

Vainottu: Sama vika! Tällä hetkellä mulla on käytössä tuo G30 ja ei siinäkään kyllä vikaa ole. Mutta kyllä tuo G10S:n ladattava lähetin olis järkyttävän näppärä kun kantama on saatu noin hyväksi. Onneksi tuolle tuli näköjään sen verran hintaa ettei heti polttele ostaminen :)

Alkopa jälleen kiinnostaa langaton. En oo koskaan saanu ostettua, vaikka 10v sitte tuli soiteltua lavoilla missä siitä ois hyötynytkin, mutta kaippa se ajais asiansa myös nykyisillä keikkalavoilla...

Olisko tuo Line6 G30 hyvä?
Ja mitä parempaa saa isommalla rahalla?
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Vainottu
29.01.2019 00:27:31
VIPMetal: Alkopa jälleen kiinnostaa langaton. En oo koskaan saanu ostettua, vaikka 10v sitte tuli soiteltua lavoilla missä siitä ois hyötynytkin, mutta kaippa se ajais asiansa myös nykyisillä keikkalavoilla...

Olisko tuo Line6 G30 hyvä?
Ja mitä parempaa saa isommalla rahalla?

On hyvä. :)

Ensisijainen asia, eli saundi. Pidän itseäni melko tarkkana ihmisenä kun haen omaa saundia. Voin löytää hyvän saundin niin mallintavasta, putkarista kuin trankustakin, mutta pienikin häiriö tökkii aika pahasti. G30 versus kaapeli, en ole löytänyt merkittäviä eroja. Itse pidän tuota lyhyen piuhan asetusta päälle, koska nollan metrin asetus mielestäni kirkastaa saundia suhteessa piuhan kanssa soittoon.

Omat keikkalavat on yleensä pieniä, eikä mulla ole ollut yhtään yhteysongelmaa Line6:n kanssa ja samaa olen kuullut muiltakin.

Lisäarvo jonka saa vaikka Sennheiserin 1000-1500€ langattomilla, tulee esille kun lähistöllä on paljon langattomia kitaroille, bassolle ja korvamonitoreille. Eli perus pikkulavalla soittajille ei suurta etua.

Suurin etu jota itse uskoisin saavani G30 vs G10S olisi tuo käyttöliittymä. Ei tarvitsisi olla pussukkaa lähettimelle vaan se roikkuisi jakissa kiinni.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
joku muu sikko
29.01.2019 19:11:16
https://m.aliexpress.com/item/32919 … PiDV_ocfHl_17KKW1Z0b2g1548781789861

Tämä toimii ihan hyvin. Hinta voi vähän hirvittää toki.
Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein:
Stone
03.02.2019 10:27:16

Metalkallo: Minäkin hommasin tuon NUX B2 2.4Ghz langattoman ja kyllähän se tekee mitä lupaa.

Kitarassa kiinni ollessaan tuo vehje heiluu jonkin verran, pyörii siis suht helposti kitaran plugissa jos kitaran plugi on kuten esim. Les Paulissa/SG:ssä ja jos itse hyppii tai rankemmin heiluu. En tiedä miten kovaa pitää heilua jotta laite irtoaisi kitarasta, mutta aika kovaa koska noin muuten laite pysyy aika jämäkästi plugissa.

Testasin laitetta eilen myös keikalla ja hoiti asiansa. Se kyllä heiluu telecasterin plugissa, mutta ko. telen jakki vaikuttaa muutenkin vähän väljältä eli se pitänee vaihtaa. Muuten NUX b2 vaikutti peruspätevältä laitteelta tuon testin perusteella. Pidän myös siitä, että se kirkastaa soundia, ainakin minulle siitä on positiivisia vaikutuksia.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)