Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5286 287 288 289 290497 498 499 500 501
Tinnittus
24.08.2018 20:17:39
balanced1: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1386627

Hintaa puolet liikaa.

Olis kiva nähdä terävä kuva tuosta decalista. Aika pyöreen näkönen fontti.
Kefiiri
24.08.2018 21:22:25 (muokattu 24.08.2018 21:33:35)
Dr. Muff: Tolla pyynnillä ts-808 ei kuulu tähän ketjuun. Ihan asiallinen pyynti, vaikkei se ihan heti ehkä mene.

Joo eihän noita Tubescreamereita välttämättä sen takia hommata, että edes ajateltaisiin soinnin siitä ratkaisevastii muuttuvan. Koheneehan siinä soittofiilis jos tietää että purkki on sellainen kuin pitää ja sisällä se maaginen mikropiiri. Köyhästä moinen tuntuu rahan kippaamiselta kankkulan kaivoon, mutta miksei mojosta saisi maksaa, jos sen kokee tärkeäksi.

Niitä maineikkaita JRC4558-piirejä muuten tosiaan löytyy kun ostaa kirpparilta semmoisen vanhan 80-luvun stereojuntturan missä on kasettidekit, virittimet jne. samassa boksissa.
En ole musiikin asiantuntija.
Barska
24.08.2018 22:54:01 (muokattu 24.08.2018 22:55:22)

Nii, loppujen lopuksi, fiilis ja kicksithän ne tärkeintä. Ja mojosta pitää maksaa, jos tuntee mojoa. Totta. Mä ehkä saan enemmän kicksejä tosta Behkun TO808:sta, kun se oikeasti mun korvaan toisiksi paras Tubescreameri (parhaana mitä mulla on ollut minä pidän BBE:n Green Screameriä, onkin ainoa TS-klooni mulla nyt). Se et halpa on hyvä soundiltaan, on mulle hauskaa. Toiselle toinen fiilis. Tärkeintä, että jokainen on itse valintoihinsa tyytyväinen.

Tarkoitukseni ei ollut moittia, jos joku haluaa laittaa 600 tai tonnin TS-808:n. Menisin vielä jopa sanomaan, että rahat ovat hyvin turvassa, kun kiitos SRV:n Tuskin noiden hinnat romahtaa. Itselläkin on pari-kolme Signature kitaraa, jolla tuskin koskaan soitan, muuta ne pitää olla fanituksen vuoksi. Yritin vain perustella miksi toi TS ei kuulu tähän ketjuun. :)
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Laulava Kylätohtori
24.08.2018 23:02:41
Dr. Muff: Tolla pyynnillä ts-808 ei kuulu tähän ketjuun. Ihan asiallinen pyynti, vaikkei se ihan heti ehkä mene. Tohon homman järkevyyteen.. Onko se sitten järkevää venyttää penniä, jättää kaikki kiva kokeilematta ja laittaa rahat lopulta käärinliinan taskuun? Eikä pidä unohtaa matkan varrella soittaa poskea niille jotka eivät tuohon menoon halua ottaa osaa.

Jos 600 laittaminen vanhaan TS:ään on se elämän suola, niin kannattaa äkkiä mennä peilin eteen miettimään. Meinaan elämällä olisi aika paljon ihmeellisempiäkin asioita tarjottavana. :D

Henk koht en vastusta mojosta maksamista vaan kannatan sitä. Itse ostan tietoisesti laitteeni fiiliksen mukaan ja vitut välitän järjestä. Silti en kyllä ymmärrä, mikä se pointti on pistää 600 vanhaan ts:ään, mutta onneksi mun ei tarvitsekaan. Riittää, että ne ymmärtää, ketä sitä tekee.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kefiiri
25.08.2018 08:27:14
Laulava Kylätohtori: Jos 600 laittaminen vanhaan TS:ään on se elämän suola, niin kannattaa äkkiä mennä peilin eteen miettimään. Meinaan elämällä olisi aika paljon ihmeellisempiäkin asioita tarjottavana. :D

Elämällä on tarjottavana monenlaisia asioita, mutta niitä ei aina ole helppo saavuttaa. Kuuden sadan investoinnilla saa elämän yhden osa-alueen, vaikka pienenkin, niin hyvälle mallille kuin sitä ylipäätään on mahdollista saada... ei mitätön asia ollenkaan :)
En ole musiikin asiantuntija.
tuskiz
25.08.2018 09:30:06
Tubescreamer on kyllä niin homogeeninen design että vanhaan semmoseen järjettömiä summia laittsminen jonkun vaughan-soundin takia on vaan huonoa rahankäyttöä ja varmasti syy maamme huonoon taloustilanteen.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Dr. Muff
25.08.2018 09:46:05
Laulava Kylätohtori: Jos 600 laittaminen vanhaan TS:ään on se elämän suola, niin kannattaa äkkiä mennä peilin eteen miettimään. Meinaan elämällä olisi aika paljon ihmeellisempiäkin asioita tarjottavana. :D

Henk koht en vastusta mojosta maksamista vaan kannatan sitä. Itse ostan tietoisesti laitteeni fiiliksen mukaan ja vitut välitän järjestä. Silti en kyllä ymmärrä, mikä se pointti on pistää 600 vanhaan ts:ään, mutta onneksi mun ei tarvitsekaan. Riittää, että ne ymmärtää, ketä sitä tekee.

Sanot, ettei sun tarvitse ymmärtää miksi joku tekee eri valintoja kuin sinä; antaa kaikkien kukkien kukkia ja samaan hengenvetoon käsket katsomaan peiliin, kun sinun pieneen maailmankuvaan ei mahdu toisten tekemät valinnat. Maailmankuvan pienuudesta viestii myös se, että ajattelet valinnan kohdistuvan kahteen vaihtoehtoon: ts-808 tai muut ihmeelliset asiat. Aika monelle kyseessä ei ole toisensa poissulkevat vaihtoehdot.
I swallow my words to keep from lying
Dr. Muff
25.08.2018 10:00:55
Kefiiri: Elämällä on tarjottavana monenlaisia asioita, mutta niitä ei aina ole helppo saavuttaa. Kuuden sadan investoinnilla saa elämän yhden osa-alueen, vaikka pienenkin, niin hyvälle mallille kuin sitä ylipäätään on mahdollista saada... ei mitätön asia ollenkaan :)

Joo just näin, jos toi on just sitä mitä haluaa ni go for it tiger. Harvat asiat on Suomessa hyvin, mutta markkinoiden pienuus on yksi hyvä juttu. Tollasen saa kyllä reilusti halvemmallakin jos on malttia odottaa vuos tai pari, mutta keräilyhintoihin maailmalla verrattuna 600e on vähintäänkin ok hinta, siksi en ymmärrä tätä pulinaa aiheesta. Tubescreamerien hinnat ovat kovia, kun miettii noiden valmistusmääriä, mitään superharvinaisia nuo eivät kuitenkaan ole.
I swallow my words to keep from lying
toivase
25.08.2018 11:34:15
Jokainen saa pyytää ihan mitä tahansa ja maksaa ihan mitä tahansa eikä nämä asiat kuulu kenellekään. Tuotteen hinta ja sen arvo ovat kaksi täysin eri asiaa.
Tinnittus
25.08.2018 12:30:17
toivase: Jokainen saa pyytää ihan mitä tahansa ja maksaa ihan mitä tahansa eikä nämä asiat kuulu kenellekään. Tuotteen hinta ja sen arvo ovat kaksi täysin eri asiaa.

Kyllähän tälläsessä paikassa myynti ja hintataso kuuluu ihan meille jokaiselle ja mitä avoimempaa ja helpommin keskustelevaa kaupankäyntiä, sitä parempi.

Useinhan nämä kiskurihinnat on ihan suoraa kusetusta(tai pahaa tarkoittamatonta onnen ongintaa), jossa yritetään saada joltain onnettomalta skidiltä rahat pois.
Hyvä vaan, että tarkkasilmäiset postaa ilmot tänne kaikkien ihmeteltäväksi.
Ja onhan se aika jännä, miten ne ilmot aina häviää suht nopeesti, kun tänne joutuvat arvosteltavaksi :D
Mr. Speed
25.08.2018 12:38:57
Tinnittus: Kyllähän tälläsessä paikassa myynti ja hintataso kuuluu ihan meille jokaiselle ja mitä avoimempaa ja helpommin keskustelevaa kaupankäyntiä, sitä parempi.

Useinhan nämä kiskurihinnat on ihan suoraa kusetusta(tai pahaa tarkoittamatonta onnen ongintaa), jossa yritetään saada joltain onnettomalta skidiltä rahat pois.
Hyvä vaan, että tarkkasilmäiset postaa ilmot tänne kaikkien ihmeteltäväksi.
Ja onhan se aika jännä, miten ne ilmot aina häviää suht nopeesti, kun tänne joutuvat arvosteltavaksi :D

Kyllä tälle ketjulle on ihan oikeasti paikkansa. Tästä ketjusta pitäisi kuitenkin jättää kaiken maailman vintage- ja keräilyesineet poies koska niiden arvon määritys on sitten kertaluokkaa tai kahta hankalampaa.
JPL
25.08.2018 14:36:43
Barska: Juu, totta. Mut pitäis olla joku perustelu sille, et pyynti on turvonnut. Vekkaan, että moni poistaa ihan vaan välttääkseen kusettajan leiman, vaikka pyynti olisikin ok. Siks pitäis vähän kattoa mitä tänne postaa. Se et ei itse maksaisi tai ymmärrä miks joku muu maksaa, ei vielä ihan riitä.. :)

Ja loppupeleissähän hinnaksi muodostuu se mitä ostaja ja myyjä siitä sopivat kun kauppa tehdään. Eikä sen tosiaan pitäisi muiden elämään vaikuttaa.

Vedätykset/kusetukset ovat oma lukunsa ja niistä pitää päästä eroon mutta ehkä turhimpia ovat ne kommentit missä dissataan se 80-luvun Tubescreamer heti ylihintaiseksi vaikka ei olla koskaan moista kokeiltu/nähty ja ei ymmärretä sitä että joku laittaa siihen tonnin siinä missä joku toinen investoi pedaaliin satasen. Jollekin se tonni on toisen satanen.
Tinnittus
25.08.2018 21:08:32
Barska: Juu, totta. Mut pitäis olla joku perustelu sille, et pyynti on turvonnut. Vekkaan, että moni poistaa ihan vaan välttääkseen kusettajan leiman

Totta. Vaikka tänne päätyvät ilmot onkin melko selkeitä juttuja, ilman selittelyitäkinniin kuitenkin aika edesvastuutonta linkittää pelkkä linkki, ilman asianmukaista perusteluita.
Juicy
25.08.2018 21:13:55

JPL: Vedätykset/kusetukset ovat oma lukunsa ja niistä pitää päästä eroon mutta ehkä turhimpia ovat ne kommentit missä dissataan se 80-luvun Tubescreamer heti ylihintaiseksi vaikka ei olla koskaan moista kokeiltu/nähty ja ei ymmärretä sitä että joku laittaa siihen tonnin siinä missä joku toinen investoi pedaaliin satasen. Jollekin se tonni on toisen satanen.

https://images.cdn.yle.fi/image/upl … 518599673/17-24171552cebf18649c.jpg
"TSÖH TSÖH... VITTU!" -Remu Aaltonen
Tinnittus
25.08.2018 21:27:01
JPL: Ja loppupeleissähän hinnaksi muodostuu se mitä ostaja ja myyjä siitä sopivat kun kauppa tehdään. Eikä sen tosiaan pitäisi muiden elämään vaikuttaa.

Eihän se kuulukaan, vähän niin kuin verot tai äänestäminenkin.
100v jankutettu, miten mistään ei tarvitse puhua ja parasta vaan pitää kaikki sisällään ;)

Ei tuollainen kivikautinen asenne ole enää tätä päivää.
balanced1
01.09.2018 14:47:31
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1390373

JV-Squiereiden vanavedessä yritetään pönkittää halpisromujen hintaa. Riitttää kun se on stratokopio ja 80-luvulta niin sen luullaan olevan kultaa.
JV:t oli laatuvehkeitä, mutta 80-luvulla tehtailtiin valtavasti halpaosista tehtyjä budjetti-kitaroita joita yritetään nyt myydä laatu vintagena.
balanced1
01.09.2018 15:12:11
Barska: Juu, totta. Mut pitäis olla joku perustelu sille, et pyynti on turvonnut. Vekkaan, että moni poistaa ihan vaan välttääkseen kusettajan leiman, vaikka pyynti olisikin ok. Siks pitäis vähän kattoa mitä tänne postaa. Se et ei itse maksaisi tai ymmärrä miks joku muu maksaa, ei vielä ihan riitä.. :)

Mut tässä nyt ton TS:n kanssa samalla sivulla parikin sellasta missä tänne postaaja kyllä ei välttämättä itse kartalla. Esim. toi Guild Bluesbird oli ihan ok pyynti. Sen ja enemmänkin noista pyydetään yleisesti maailmalla, joka kuitenkin ihan reilu lähtökohta hinnoittelulle...

Ja -99 jenkki-strato, johon mikit vaihdettu ja alkuperäinen laukku, 950-eskoa. Ne ajat et noita sai 500-euroa kpl meni jo. Toi siis ei se halpis meksikaani joka jenkeissä kasattu tai myöhempi American Special (nää kivoja, mulla on ja tykkään) jotka halvempia. Pikkasen tossa hämää sarjanumero lavan etupuolella, mut googlella löysin muitakin ton ikäisiä jossa se edessä. Et kai toi ok sen suhteen. Onhan toi yläkantissa, mut ei mun mielestä kiskuri, tai turvonnut. Veikkaan, kun Thomann merkkisin mikkeihin en o vielä törmännyt, että tossa Texas Special tai Kinman Blues tms. setti kiinni ja myyjä arvostaa sen hintaa nostavaksi. Uusi vastaava, oliks se nyt american professional nyt tänä vuonna, 1650+mikit 250=1900 ja siitä puolet 950. Ihan normi ajatus pyynniksi josta sitten tinkaamaan. Ainakin jos oot normi musiikin harrastaja ja et kovin "kamarunkkari", vai kuin? :)

Joo, mutta kun postasin tuon am.std:n niin hinta oli jotain ihan muuta kuin 950€ silloin
high_society
01.09.2018 17:00:53
balanced1: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1390373

JV-Squiereiden vanavedessä yritetään pönkittää halpisromujen hintaa. Riitttää kun se on stratokopio ja 80-luvulta niin sen luullaan olevan kultaa.
JV:t oli laatuvehkeitä, mutta 80-luvulla tehtailtiin valtavasti halpaosista tehtyjä budjetti-kitaroita joita yritetään nyt myydä laatu vintagena.

Fenderin dekaalit, Samick, lapa, kasari, nipponi ja alkuperäiset osat.
Kippis, mut joku ei täsmää.

Tuosta nyt ei oikeesti voi tietää mikä tuo on jollei pääs hypistelee.
Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten
tuskiz
01.09.2018 19:00:17
balanced1: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1390373

Ei ne kaikki JV:tkään olleet laatuvehkeitä, vaikka niin jotkut tahtoisi luulla.

https://planetbotch.blogspot.com/20 … ruth-about-1980s-squier-strats.html
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)