Terve! Infinity Delta40 kaiuttimien (kotistereot) kunnostusprojektia pukkaa ja täytyisi uusia kaiuttimiin uudet reunaripustukset. Onko suosituksia hyvästä liimasta tuohon tarkoitukseen? Sauman pitäis olla joustavaa, eikä suht. nopeasta tarttuvuudesta haittaakaan olisi. terv. Ari PS. Jos jollakin on linkkiä noiden kaiuttimien elementtien datalehtiin, niin ne kelpaisi myös kernaasti :) "hyvää tuloo, vaikka tavallista yrittää" |
Reunuksen ja pahvisen kartion välissä olen joskus käyttänyt erikeeperin tapaista valkoista liimaa, se on kuivuttuaan väritöntä ja harmitonta, sallii asennusvaiheessa helposti eiku-liikkeitä ja korjailuja. Metallisen rungon ja reunuksen väliin olen laittanut kontaktiliimaa, se taas ottaa het kiinni, jos antaa ohjeen mukaan ensin vähän kuivahtaa. Olen pitänyt kaiutinta selällään, ajanut tarvittaessa elementtiin esim. 5 Hz ääntä, kartion liike on keskittänyt sitä, sitten painellut sormilla vastakkaisilta puolilta reunusta runkoon kiinni. Viimeksi liimailin yhtä 18tuuman blackwidow-elementtiä, aikaisemman korjaajan käyttämä maitoliima kyseisessä kohdassa antoi periksi, mutta kyllä sekin näköjään aikansa kesti. BWssä oli niin jäpäkkä kartio, ettei sitä tarvinnut juuri keskittää. Puristat tuubista soiron liimaa suoraan oikeaan kohtaan, tai levittelet minisudilla, painat elementin liiman päälle, niin se leviää kerralla molempiin liimattaviin osiin, nostelet tarvittaessa hetkeksi ilmaan kuivumaan, ja painat takaisin. Noh, kukin tavallaan ja tekemällä oppii. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |