Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5348 349 350 351 352399 400 401 402 403
Ihmis surun haaskansyöjä
19.08.2018 21:24:42

https://www.youtube.com/watch?v=h5zj8Pw8lgc Eka yhteissoitto pätkä nykyselt treenikselt. Yleensä kahen miehen projekti, mut ny oli triona pitkäst aikaa. 0:48 olin unohtanu, minkälainen kohta tulee seuraavaks. Sillo pitää vetää tollanen improfilli ajan pelaamiseks, ja koittaa muistaa, kunnes se loppuu ;D.

Soundit omasta mielestä ihan ok, vaikka parempaanki pystyy kyl. Mitä mieltä te ootte? Vähän tuottanu tosiaan päänvaivaa, ku akustiikka yms. muuttunu täysin aiemmasta. Semi pieni tila myös, ni Zoomin asettelu ei oo yhtää vapaata, ku aiemmin. Settiki seinää vasten, ku liikkuu muuten soittaessa(pitää jtn tehä asialle jossai vaihees).
Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta!
moderndrummer88
21.08.2018 10:19:19
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=h5zj8Pw8lgc E

Mitä mieltä te ootte?

Soundeista vai soittamisesta? Kehitystähän on tapahtunut ihan minimaalisen verran soitossa, jos miettii kauanko sinäkin videoita tänne olet lähettänyt. Pätevän opettajan parissa olisit jo muutamassa vuodessa päässyt valovuosia eteenpäin soiton tasossa verrattuna nykyiseen kehitykseen.

Nyt tämä uusi kuvakulma paljasti myös sen, että basaritekniikassa olisi kanssa aika paljon tekemistä. Miksi et vain millään voi käydä ottamassa muutamaa soittotuntia hyvältä opettajalta, vaan vuosi toisensa jälkeen hakkaat päätäsi seinään ja aiheutat hallaa sun soitolle ja kropalle tuolla todella kankealla tekniikalla? Ei se tästä ole tuntunut parantuvan, vaikka sinua kuka täällä neuvoisi.

Kaipaisit nyt ihan selkeästi ammattilaista näyttämään kädestä pitäen, kuinka paljon helpomminkin asioita voi tehdä, eikö ylpeys anna periksi käydä soittotunnilla vai mikä siinä on?
hollmi-5
21.08.2018 12:12:43
tthei: Julkaistiin eilen uutta musaa!

Bill Skins Fifth - Sinner
https://www.youtube.com/watch?v=NCqLVegCv7U

Kiva, että oli videon mukana sanat. Testasin silmät kiinni saada selvää. Eipä onnistunut. Musasta en ymmärrä yhtään mitään ;) Tykittelemissiin!
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
21.08.2018 12:17:28
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=h5zj8Pw8lgc Eka yhteissoitto pätkä nykyselt treenikselt. Yleensä kahen miehen projekti, mut ny oli triona pitkäst aikaa. 0:48 olin unohtanu, minkälainen kohta tulee seuraavaks. Sillo pitää vetää tollanen improfilli ajan pelaamiseks, ja koittaa muistaa, kunnes se loppuu ;D.

Soundit omasta mielestä ihan ok, vaikka parempaanki pystyy kyl. Mitä mieltä te ootte? Vähän tuottanu tosiaan päänvaivaa, ku akustiikka yms. muuttunu täysin aiemmasta. Semi pieni tila myös, ni Zoomin asettelu ei oo yhtää vapaata, ku aiemmin. Settiki seinää vasten, ku liikkuu muuten soittaessa(pitää jtn tehä asialle jossai vaihees).

No! Missäs on lattiatomi? Jos sitä ei ole, pudota toinen tomi sen paikalle ja siirrä ride etutomin viereen. Helpompi olisi soittaa.

Jos ryhtyisin manageroimaan Suomen Mentorsia, kutsuisin sinut rumpalin pallille.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ihmis surun haaskansyöjä
22.08.2018 01:04:05 (muokattu 22.08.2018 01:22:31)

moderndrummer88: Soundeista vai soittamisesta? Kehitystähän on tapahtunut ihan minimaalisen verran soitossa, jos miettii kauanko sinäkin videoita tänne olet lähettänyt. Pätevän opettajan parissa olisit jo muutamassa vuodessa päässyt valovuosia eteenpäin soiton tasossa verrattuna nykyiseen kehitykseen.

Nyt tämä uusi kuvakulma paljasti myös sen, että basaritekniikassa olisi kanssa aika paljon tekemistä. Miksi et vain millään voi käydä ottamassa muutamaa soittotuntia hyvältä opettajalta, vaan vuosi toisensa jälkeen hakkaat päätäsi seinään ja aiheutat hallaa sun soitolle ja kropalle tuolla todella kankealla tekniikalla? Ei se tästä ole tuntunut parantuvan, vaikka sinua kuka täällä neuvoisi.

Kaipaisit nyt ihan selkeästi ammattilaista näyttämään kädestä pitäen, kuinka paljon helpomminkin asioita voi tehdä, eikö ylpeys anna periksi käydä soittotunnilla vai mikä siinä on?

Soundeista lähinnä nyt. Rahatilanne on se mikä ei anna periks. Toistaseks ei mitenkään mahollista maksaa useempaa kymppiä jostain yhestä kerrasta. Ehkä jos olis 100% varmuus siitä, ettei opettaja sorru minkään sortin puolueellisuuteen, ni voisin hetken aikaa jtn tunteja harkita. Puolueellisuudella tarkotan sitä, et yritetään tehdä musta kopio itsestään, ja vedetään esim. setuppi kokonaan uusiks. Ei juurikaan kokemusta opettajista, joten perustan nää epäilykset vaan yleisellä tasolla siihen, kuinka ihmiset tuppaa pitään omia metodejaan/mielipiteitään liian absoluuttisina totuuksina monesti. Raha jossei olis ongelma, ni mikä ettei. Kaikkee kandee ainaki kokeilla, vaikken mihkää tähtiin tähtääkään.

En oo tänne pitkään aikaan mitään ajankohtasta julkassu, mut öööö---> aikasemmin, ja useimmiten kritiikkiä ootte antanu ryhdistä, ja jäykkyydestä. Nykyään osaan hyödyntää sormia/pomppua enemmän, & oppinu hieman pois siitä nojaamisesta, mitä aiemmin harrastin paljon. En nyt lähe prosenteilla mittaan tota kehitystä noissa, mut kyl sen tuntee selkeesti soittaessa. Uus setti, jossa kaikki säädöt toimii, ja liikkuu joka suuntaan normisti teki asiasta helpompaa. Aiempi settihän oli vuosia jo rikki/löystyny joka puolelta, ja aikalailla pakotti soittaan tietyssä kulmassa yms. Esim. tomien korkeus, & snaren korkeus suhteessa niihin oli aiemmin vaikeesti säädettävissä. Eikä ollu mun omistama setti, ni en mä siihen saanu mitään hommata.

Ranteet on varsin jäykät yhä monesti, ja selkee rajottava tekijä monis jutuissa. Marginaalisesti saanu avattua niitäki, mut aika ärsyttävä juttu silti vieläki. Joutuu sit just kompensoimaan jollain tavalla, ku ranteet ei toimi ideaalisti. Pedaalitekniikan vioista ei mitään hajua. Viitsitkö selittää? Ei mitenkään sisään päin kyl erityisemmin vispaa polvet, jos jtn sellasta meinaat. Jalkaa nostan aika korkeelle polkasuissa, jota ei kieltämättä liian monien nää tekevän. Opittu tapa vaan, jolla saan kovaäänisemmän polkasun, ja ''fiiliksen'' aikaseks. Raja ku tulee vastaa nopeudessa, ni joutuu sit pitään jalkoja enemmän kontaktissa lautaan.
Ihmis surun haaskansyöjä
22.08.2018 01:15:24 (muokattu 22.08.2018 01:46:14)

hollmi-5: No! Missäs on lattiatomi? Jos sitä ei ole, pudota toinen tomi sen paikalle ja siirrä ride etutomin viereen. Helpompi olisi soittaa.

Jos ryhtyisin manageroimaan Suomen Mentorsia, kutsuisin sinut rumpalin pallille.

Lattiatomi löytyy kyl, mut siirsin jostain mystisestä syystä pois tossa, ku en aikoinu tossa biisissä käyttää. Mystinen, koska kuvakulmahan on silti ihan paska, eikä tost nää mitään. Lattiatomin takaa ei ois näkyny kirjaimellisesti mitään. Zoomi liikkunu soiton volasta, tai alunperinki huolimattomasti aseteltu. Setuppi on tossa viel hieman vaiheessa, ku ridetelineenäki toimii haikkateline tossa, ja tilaa ei oo liikaa tos huonees. Aika varmaa hommaan tohon pikkutomin, ja otan 3. tomin pois. Sit mahtuu rideki paremmin. Oon soittanu tollaselki setupil aiemmin, ja tuntu hyvält. Nykynenki ihajees, mut lattiatomin käyttö ongelmallista kyl. 3 tomia VS 2 tomia+lattiatomi & ride ylempänä. Valintojen maailma. 3 tomia, ride ylhäällä, JA lattiatomi olis kaikist paras, mut ei oo tapahtumas ihan heti.

Mentors vitsiä en tajunnu, mut oletan, että oli jonkin sortin vittuilua :D. Vittuilu on tervettä & okei, so no worries. Piti oikeen kuunnella. Hyvää musaa. Suomen Celtic Frost & Venom selkeesti.
moderndrummer88
22.08.2018 09:09:27
Ihmis surun haaskansyöjä: Ehkä jos olis 100% varmuus siitä, ettei opettaja sorru minkään sortin puolueellisuuteen, ni voisin hetken aikaa jtn tunteja harkita. Puolueellisuudella tarkotan sitä, et yritetään tehdä musta kopio itsestään, ja vedetään esim. setuppi kokonaan uusiks. Ei juurikaan kokemusta opettajista, joten perustan nää epäilykset vaan yleisellä tasolla siihen, kuinka ihmiset tuppaa pitään omia metodejaan/mielipiteitään liian absoluuttisina totuuksina monesti.

Se voi varmaan alkuun tuntua siltä, että opettaja yrittää tehdä sinusta hänen kopioansa. Varsinkin kun monesti lähtötilanne tunneille tullessa ergonomian, tekniikan ja settiasettelun suhteen voi olla aika karmea. Tähän on kuitenkin vuosien varrella jo totuttu, kun ei tiedetä paremmasta. Muutosvastarintaa voi olla alussa, mutta lähes aina omilta oppilaitani, kun näitä asioita on alettu laittamaan uusiksi, niin palaute on ollut erittäin positiivista pienen totuttelun jälkeen ja lähinnä on ihmetelty miksi niin hankalasti on pitänytkään tehdä asiat.

Sinulla varmasti on selkeä oma visio miten pitäisi soittaa, mutta hyvä opettaja osaa perustella miksi muutoksia täytyy tehdä. Se on sitten oppilaan oma asia ymmärtääkö hän omaa parastaan ja tarttuuko niihin.i

En oo tänne pitkään aikaan mitään ajankohtasta julkassu, mut öööö---> aikasemmin, ja useimmiten kritiikkiä ootte antanu ryhdistä, ja jäykkyydestä. Nykyään osaan hyödyntää sormia/pomppua enemmän, & oppinu hieman pois siitä nojaamisesta, mitä aiemmin harrastin paljon

Tätä me ei voida nyt nähdä kuvakulmasta johtuen. Sen vähän mitä näkee, niin aika jäykän näköistä touhua soittosi edelleen on ja se heijastuu esimerkiksi huonoon timeen filleissä.

Pedaalitekniikan vioista ei mitään hajua. Viitsitkö selittää? Ei mitenkään sisään päin kyl erityisemmin vispaa polvet, jos jtn sellasta meinaat. Jalkaa nostan aika korkeelle polkasuissa, jota ei kieltämättä liian monien nää tekevän. Opittu tapa vaan, jolla saan kovaäänisemmän polkasun, ja ''fiiliksen'' aikaseks. Raja ku tulee vastaa nopeudessa, ni joutuu sit pitään jalkoja enemmän kontaktissa lautaan.

Juuri tuo jalan nostelu on aivan turhaa. Sinähän saat todella hiljaisia iskuja aikaan tuolla tekniikalla. Jos kunnolla oivaltaisit pompun ja heiluriliikkeen hyödyntämistä basaritekniikassa saisit paljon voimakkaampia iskuja aikaan.

Tuota jalan nostelua ei sen takia näe, koska se on aivan järkyttävää energianhaaskausta, joka ei johda voimakkaisiin iskuihin lainkaan. Vai epäiletkö, että juuri sinä kaikista maailman rumpaleista olet keksinyt jotain uutta ja mullistavaa rumpujen saralla?

Juuri tälläisissä asioissa opettaja voisi sulle selventää asioita ja näyttää paljon helpomman tavan soittaa rumpuja.
Ruutikallo
22.08.2018 11:01:35
Se opettaja kannattaa kyllä hankkia!

Eikä sen tarvitse olla mitään viikotaista settiä vaan vaikka kerran kuukaudessa, treenaat sitten "väliajalla" jutut oikein viimeisen päälle. Eikö?
Eikä tota opettajan suosittelua pidä/kannata otta mitenkään vittuiluna. On meinaan niin monesti nähty että jo uutama kerta hyvällä opella avaa ihan erilaista perspektiiviä soittoon ja tekniikkaan.
Kaunolla vai tikkukirjaimin?
Ihmis surun haaskansyöjä
22.08.2018 16:16:35 (muokattu 26.08.2018 15:02:37)

moderndrummer88: Se voi varmaan alkuun tuntua siltä, että opettaja yrittää tehdä sinusta hänen kopioansa. Varsinkin kun monesti lähtötilanne tunneille tullessa ergonomian, tekniikan ja settiasettelun suhteen voi olla aika karmea. Tähän on kuitenkin vuosien varrella jo totuttu, kun ei tiedetä paremmasta. Muutosvastarintaa voi olla alussa, mutta lähes aina omilta oppilaitani, kun näitä asioita on alettu laittamaan uusiksi, niin palaute on ollut erittäin positiivista pienen totuttelun jälkeen ja lähinnä on ihmetelty miksi niin hankalasti on pitänytkään tehdä asiat.

Sinulla varmasti on selkeä oma visio miten pitäisi soittaa, mutta hyvä opettaja osaa perustella miksi muutoksia täytyy tehdä. Se on sitten oppilaan oma asia ymmärtääkö hän omaa parastaan ja tarttuuko niihin.i

Tätä me ei voida nyt nähdä kuvakulmasta johtuen. Sen vähän mitä näkee, niin aika jäykän näköistä touhua soittosi edelleen on ja se heijastuu esimerkiksi huonoon timeen filleissä.

Juuri tuo jalan nostelu on aivan turhaa. Sinähän saat todella hiljaisia iskuja aikaan tuolla tekniikalla. Jos kunnolla oivaltaisit pompun ja heiluriliikkeen hyödyntämistä basaritekniikassa saisit paljon voimakkaampia iskuja aikaan.

Tuota jalan nostelua ei sen takia näe, koska se on aivan järkyttävää energianhaaskausta, joka ei johda voimakkaisiin iskuihin lainkaan. Vai epäiletkö, että juuri sinä kaikista maailman rumpaleista olet keksinyt jotain uutta ja mullistavaa rumpujen saralla?

Juuri tälläisissä asioissa opettaja voisi sulle selventää asioita ja näyttää paljon helpomman tavan soittaa rumpuja.

Nii vaikee sanoo kokeilematta. Oli mul ''opettaja'' hetken aikaa, ku alotin soittaa. Opetti peruskompin ja jtn perus shittiä vaan. Enemmänki turhautuisin hyvin nopee tällasesta, enkä vois ottaa muitakaan oppeja kauheen tosissani: ''Ei mitää tuplabasareita, homojen hommaa, eikä tosi rumpalit käytä ku yhtä''. ''Eka opettelet 10 vuotta yhellä, ja sit voidaan kattoa''. Tuplat nyt vaan siis 1 esimerkki ahdasmielisyydestä, jota oon kyllä todistanu jokusen kerran. Ei kirjaimellisesti opetustilanteessa, mut ihmisten toimesta, jotka varmasti jtn opetustaki on tehny.

Jep, kuvakulman pistän selkeeks jatkossa. Toi oli vaan jtn perus höntsäilyä, ni en hifistelly. Ranteet aika umpijäykät yhä, mut sormiin sain aika paljo rentoutta, ja nopeutta jossai vaiheessa, ku aloin tietosesti sitä opetteleen.

Pidät ehkä epäolennaisena, ja typeränä, mut voitko antaa esimerkin tosta ylemmältä videolta, missä toi huono taimi näkyy fillissä? Mä ymmärtäisin käytännön esimerkillä paremmin. Muutenki kiinnostaa ihan taimiin liittyvät jututki(rumpujen perus olemus), koska ITSE oon kyl siinä luulossa, et tossa videolla ei pakka hajoa, ja olisin siinä saralla kehittyny hyvin. Kehtaanpa jopa sanoa valtavasti, jos vertaa esim. 3 vuoden taakke. Jos oot eri mieltä, ja taimi onki ihan päin vittua, ni mielellään kuulisin kyllä.
Tää oli myös alunperin mun suurin, ja näkyvin ongelma soitossa. Oli vaikeuksia kuulla, ja tajuta rakenteet. Saatto mennä totaaliseks paskamyrskyks kesken biisin, jos harhaili ajatukset tjs. lukuisat muuttujat.

https://www.youtube.com/watch?v=I0Dsdugx8z0&feature=youtu.be
Mul oli tämmönen pätkä, mikä piti linkata jo vuos sit. Olin tota mun pedaalitekniikkaa miettiny itekki jo aiemmin, et siin olis jtn erikoista. Tos on puolet sinkkua, & puolet tuplilla. Sinkuissa toi mun tapa nostaa jalkaa ylös, ja pyrkii upottaan se kunnolla näkyy selkeemmin. Kyl noi mun mielestä aika kovaäänisiä polkasuja on, ja monet muutki asiasta sanonu. Riippunee mihin/keneen vertaa. Noissa sinkuissa ylikorostin tota jalan nostoa tarkotuksella, eli en nyt noin paljoo kuitenkaa yleensä sitä nosta. Pedaalit myös tossa oli aivan loppuunajetut, kuten näkyy. Jouset ihan koomassa, eikä jää vatkaan yhtään polkasun jälkeen. Siks hieman tahmeita polkasuja tossa. Kuitenki, toi pedaali tekniikka perustuu vaan ja ainoastaan siihen, miltä se soitto kuulostaa setin ääressä MUN korvaan. Hiljaset iskut ei kuulosta hyvältä, mut kovemmista tulee parempi fiilis itelle. Vaikee selittää, ja oon täst aiemminki sanonu. Energian hukkaa se on tietty. Se on saletti.

Sit viel hieman epäolennainen vika kysymys: löydätkö mun soitosta mitään hyvää :D?
Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.
Ihmis surun haaskansyöjä
22.08.2018 16:26:14 (muokattu 22.08.2018 16:28:26)

Ruutikallo: Se opettaja kannattaa kyllä hankkia!

Eikä sen tarvitse olla mitään viikotaista settiä vaan vaikka kerran kuukaudessa, treenaat sitten "väliajalla" jutut oikein viimeisen päälle. Eikö?
Eikä tota opettajan suosittelua pidä/kannata otta mitenkään vittuiluna. On meinaan niin monesti nähty että jo uutama kerta hyvällä opella avaa ihan erilaista perspektiiviä soittoon ja tekniikkaan.

No jos sä oot tätä mieltä, et kerran kuukauteenki olis hyödyllistä, ni sit taidan antaa asialle nyt mahiksen. Silleen toi ei voi vaan mennä, et se kerta kuukauteen väitellään optimaalisista istumis kulmista sun muista. Pitää sisältää ihan soittoaki. Mä oon sellanen ihminen, et teoria muutenki ihan toissijasta, ja pitää käytännössä vaan tehä asiat, ja näyttää. Eli tunnin luennosta mä en kellekkään maksais vaikka jtn 5 kymppiä. Mul on vaan kauhuskenaario ollu mielessä, et se opettaja tuhoo koko treeniksen, ja pistetään kaikki sikiö asteelle. Eli ite soittoa ei tulis yhtään, ja pahimmas tapaukses kadottaisin kokonaan ilon koko harrastukseen, ku joutuisin muka alottaan kaiken alusta tai jtn. Tai soitettas jtn peruskomppia pelkästään 1000000000000000h, koska mun haikkakäsi ei oo viel yhtä smoothi, ku Phil Ruddilla. Mut oon hyvin skeptinen aina, joten ehkä oon väärässä ;).
Krice
22.08.2018 16:59:15 (muokattu 22.08.2018 16:59:43)

Ei tuossa minusta tarvita muuta kuin vähän lisää rentoutta. Minusta noin muuten hevirumpalin ei tarvitse soittaa millään jazz-tyylillä vaan täysillä, niin kovaa kuin irtoaa. Itse olen ammentanut viime aikoina inspiraatiota Nicko McBrainin soittotyylistä, koska tarvitsen omaan soittooni hieman enemmän iskua. Jotkut tarvitsee enemmän kovuutta ja toiset taas rentoutta, se on mielipiteeni jota en perusta mihinkään faktoihin.
Ihmis surun haaskansyöjä
22.08.2018 17:23:37 (muokattu 22.08.2018 17:24:57)

Krice: Ei tuossa minusta tarvita muuta kuin vähän lisää rentoutta. Minusta noin muuten hevirumpalin ei tarvitse soittaa millään jazz-tyylillä vaan täysillä, niin kovaa kuin irtoaa. Itse olen ammentanut viime aikoina inspiraatiota Nicko McBrainin soittotyylistä, koska tarvitsen omaan soittooni hieman enemmän iskua. Jotkut tarvitsee enemmän kovuutta ja toiset taas rentoutta, se on mielipiteeni jota en perusta mihinkään faktoihin.

Joo, ja tarkennan vielä, ettei ''lujaa soittamista'' kukaan käsitä väärin. En tarkota, et paiskoo täysii, vaan pelkkää volyymia. Kuinka kovaa esineistä lähtee ääni. Oishan se kiva, et tohon pystyis rennommalla tyylillä, joka vaatii vähemmän vaivaa. Soitan kovaäänisesti, ja välillä saan kritiikkiä siitä, et peittää alle vähän liikaa. Yhtäkään peltiä/symbaalia en oo silti onnistunu hajottaan, tai vaurioittaan mitenkään. Eli kovaaki lyödessä teen varmaanki jtn edes oikein. Crashinaki ollu pitkään toi erittäin ohut omni, minkä kyl saa yhellä lyönnillä paskaks heti varmaan, jos haluaa.
Kimd
22.08.2018 18:08:43
Ihmis surun haaskansyöjä: No jos sä oot tätä mieltä, et kerran kuukauteenki olis hyödyllistä, ni sit taidan antaa asialle nyt mahiksen. Silleen toi ei voi vaan mennä, et se kerta kuukauteen väitellään optimaalisista istumis kulmista sun muista. Pitää sisältää ihan soittoaki. Mä oon sellanen ihminen, et teoria muutenki ihan toissijasta, ja pitää käytännössä vaan tehä asiat, ja näyttää. Eli tunnin luennosta mä en kellekkään maksais vaikka jtn 5 kymppiä. Mul on vaan kauhuskenaario ollu mielessä, et se opettaja tuhoo koko treeniksen, ja pistetään kaikki sikiö asteelle. Eli ite soittoa ei tulis yhtään, ja pahimmas tapaukses kadottaisin kokonaan ilon koko harrastukseen, ku joutuisin muka alottaan kaiken alusta tai jtn. Tai soitettas jtn peruskomppia pelkästään 1000000000000000h, koska mun haikkakäsi ei oo viel yhtä smoothi, ku Phil Ruddilla. Mut oon hyvin skeptinen aina, joten ehkä oon väärässä ;).

Kannattaa hankkia opettaja joka on erikoistumut tai hyvin kokenut sellaisesta musiikista jota itse soitat
Ei irtoa
moderndrummer88
22.08.2018 20:35:11 (muokattu 22.08.2018 20:36:36)
Ihmis surun haaskansyöjä: Nii vaikee sanoo kokeilematta. Oli mul ''opettaja'' hetken aikaa, ku alotin soittaa. Opetti peruskompin ja jtn perus shittiä vaan. Enemmänki turhautuisin hyvin nopee tällasesta, enkä vois ottaa muitakaan oppeja kauheen tosissani.

Jos siellä "perus shitissä" on suuria puutteita kuten tässä tapauksessa niitä tuntuu olevan, niin silloin ne perus shitit pitää saada kuntoon. Jos sinä vajavaisella tekniikalla koitat alkaa soittamaan nopeita juttuja, niin siinä vaan pidemmän päälle rikkoo itsensä. Samoiten jos yksinkertaisimmissakin kompeissa on ongelmia, niin miten luulet, että niitä vaativampia voisi alkaa opettelemaan.

Minusta tuntuu, että se asenneongelma on sinulla, ei opettajalla. Ethän sinä voi alkaa pikajuoksijaksi jos ei tekniikka ole kunnossa. Et voi alkaa laskemaan algebraa, jos et osaa kertotaulua. Et voi nostaa tuosta vain isoja painoja salilla, pitää ensin treenata kevyemmillä tekniikka ja lihakset kuntoon.
moderndrummer88
22.08.2018 20:43:33
Pidät ehkä epäolennaisena, ja typeränä, mut voitko antaa esimerkin tosta ylemmältä videolta, missä toi huono taimi näkyy fillissä?

Heti ensimmäinen filli parinkymmenen sekunnin tienoilla menee aivan metsään. Iskujen välit eivät ole lainkaan tasaiset ja fillistä komppiin palaaminen nyrjähtää erittäin pahasti. Sun pitäisi treenata ihan yksinkertaisia neljä iskua per rumpu -fillejä metronomin kanssa ja aika reippaasti, niin alkaisit saamaan iskut paremmin "gridiin".
Ruutikallo
22.08.2018 23:21:39
VeeKoo: Jos oikeasti kinostelee kattella perusasioita kuntoon opettajan kanssa, niin voin periaatteessa kokeilla sun kanssa tällästä "kerta kuuhun, reilun tunnin setti", jossa katottaisiin perusasioita kuntoon ja antaisin siitä sitten kotiläksyä kuukaudeksi. Olisi myös tieteen nimissä ihan hauska kokemus katsoa saisko tota sun soitta rennommaksi ja tasaisemmaksi.

Instrumenttipedagogihan en ole, mutta konsan käynyt luokanopettaja ja kokenut rumputunninvetäjä. Puolen tunnin ajomatkan päässä Hyvinkäältä, ei matka eikä mitään tulla vaikka sinne kattelemaan. Sitä rokkiakin on joskus tullut soitettua, että ihan ei pelkkään jatsiin ja lattariin uppouduttaisi.

Miten on, millon alotellaan :--D

Minusta nyt kannattaisi tarttua siimaan. Vaikka eihän se minusta kiinni ole
Kaunolla vai tikkukirjaimin?
Ihmis surun haaskansyöjä
23.08.2018 00:29:08

moderndrummer88: Heti ensimmäinen filli parinkymmenen sekunnin tienoilla menee aivan metsään. Iskujen välit eivät ole lainkaan tasaiset ja fillistä komppiin palaaminen nyrjähtää erittäin pahasti. Sun pitäisi treenata ihan yksinkertaisia neljä iskua per rumpu -fillejä metronomin kanssa ja aika reippaasti, niin alkaisit saamaan iskut paremmin "gridiin".

Joo aattelinki, et meinaat tollasta mokaa. En silti ite pysty minään kauheena mokana pitään tollasta, vaikka välillä sattuuki. Jatko rullaamistaan normaalisti, eikä kukaan saanu sydäriä. Kitaraki soitti välillä mitä sattuu tossa, ja oli hyvin vaikee kuulla sitä. Jamittelua, ja mokia täynnä noi sessiot, jos vaa jtn hatusta heitettyjä biisejä. Mut nyrjähti toki. Hyvä, ku huomautit. Jtn perus teknisiä ongelmia myös, mitkä tulee siitä hyvin pitkälti, ettei toi setti oo oikeen silleen aseteltu, mihin oon tottunu. 2:30 on havaittavissa vähän samaa nyrjähtelyä.

No emt. Aika monesti oletetaan, et on joku asenneongelma, jossei välittömästi oo samaa mieltä asiasta, ja nöyristele. Mitä ihmeen oppimista semmonen on, ettei saa esittää jatkokysymyksiä? Ei toimi ainakaa mulle. Oon ajatteleva olento, enkä robotti =D. Mä tarviin yksityiskohtia, enkä tuu ikinä oleen niitä heppuja, jotka vaan sanoo ''okei, teen jatkossa paremmin'', mikä ei tarkota juuri yhtikäs mitään. Pitää vaan hiffata X, ni sit alkaa sujuu.
Ihmis surun haaskansyöjä
23.08.2018 00:41:13

VeeKoo: Jos oikeasti kinostelee kattella perusasioita kuntoon opettajan kanssa, niin voin periaatteessa kokeilla sun kanssa tällästä "kerta kuuhun, reilun tunnin setti", jossa katottaisiin perusasioita kuntoon ja antaisin siitä sitten kotiläksyä kuukaudeksi. Olisi myös tieteen nimissä ihan hauska kokemus katsoa saisko tota sun soitta rennommaksi ja tasaisemmaksi.

Instrumenttipedagogihan en ole, mutta konsan käynyt luokanopettaja ja kokenut rumputunninvetäjä. Puolen tunnin ajomatkan päässä Hyvinkäältä, ei matka eikä mitään tulla vaikka sinne kattelemaan. Sitä rokkiakin on joskus tullut soitettua, että ihan ei pelkkään jatsiin ja lattariin uppouduttaisi.

Miten on, millon alotellaan :--D

Kiinnostaa kyllä. Joudun ihan ekaks kysyyn kaverilta, joka ton kämpän omistaa, että onnistuuko. Onnistuu kyllä, mut kysyn silti. Ilmotan tänään iltapäivällä viimestään. Sanotaan, et en oo välttämättä maailman nopein oppiin kaikkii asioita, koska oon itsepäinen, ja yleensä teen kaiken vähän omalla tyylilläni, mikä tuskin on jääny kellekkään epäselväks. Mut sitäki lannistumattomampi oon silti, ja kaikki missä oon pitäytyny, & vaikka sellaset 100,000 toistoa saavuttanu, ni oon lopulta asiassa kehittyny siedettävälle tasolle väkisin. Motivaatio ei tuu loppuun ainakaan. Rokki on kivaa, mut en harrasta genrerasismia. Kaikki opeteltavissa oleva, ja vähänkään hyödyllinen ja/tai mielenkiintonen on lisä arsenaaliin.
moderndrummer88
23.08.2018 07:37:45 (muokattu 23.08.2018 08:25:10)
Ihmis surun haaskansyöjä: Joo aattelinki, et meinaat tollasta mokaa. En silti ite pysty minään kauheena mokana pitään tollasta, vaikka välillä sattuuki.

Jos ajatellaan rumpalin roolia bändissä ja hyvän rumpalin ominaisuuksia, niin juuri tuollaista kohellusta sietäisi välttää. Sinulle ei ehkä vielä ihan ole kirkastunut, mistä rumpujensoitossa on kyse, ainakin perinteisessä mielessä. Kuten Sami Kuoppamäki sen totesi: rumpali jolla on paska time, on paska rumpali. Sinun soittosi ei ole semmonen bändin kivijalka johon muiden soittajien on helppo tukeutua, vaan enemmän se on semmoista "bambi talviunien jälkeen kevätjäillä haparoimassa".

No emt. Aika monesti oletetaan, et on joku asenneongelma, jossei välittömästi oo samaa mieltä asiasta, ja nöyristele. Mitä ihmeen oppimista semmonen on, ettei saa esittää jatkokysymyksiä? Ei toimi ainakaa mulle. Oon ajatteleva olento, enkä robotti =D. Mä tarviin yksityiskohtia, enkä tuu ikinä oleen niitä heppuja, jotka vaan sanoo ''okei, teen jatkossa paremmin'', mikä ei tarkota juuri yhtikäs mitään. Pitää vaan hiffata X, ni sit alkaa sujuu.

Kyllä hyvän opettajan tulee osata viimeisen päälle perustella miksi joku asia pitää hänen osoittamallaan tavalla tehdä. Ja minun mielestä se on ehdottoman hyvä sekä terve asia, että oppilas kyseenalaistaa eikä niele purematta opettajan neuvoja. Itse olen ihan samanlainen oppilas.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)