Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5260 261 262 263 264444 445 446 447 448
Gary the pine
20.08.2018 20:58:30
Markkinahinta, niin, tuo vekkuli hinta jolla kama liikahtaa, sehän ei tälle nipulle meinannut selvitä edellisen omistajan 2-3v myyntirupeaman aikana. 750e muistaakseni halvimmillaan ja sittenhän sitä sahattiin ylös ja alas, milloin olis vaihdossa kelvannut puoliksisyödyt banaanit ja eilinen hesari, toisinaan oli äärettömän harvinainen löytö joka viedään käsistä, noin niinkuin karrikoiden.

En varmaan muuten olis noteerannut, mutta itseäni hiukan kiinnosti tuo komero aikoinaan ja kun sitten laitoin viestiä myyjälle, niin olipa just sopinut kaupat ja kas, torilla seuraavana päivänä, myyjänä juurikin tuo edellinen parin-kolmen vuoden myyntiurakoitsija-herransanansoittelija.

Tuumasin että katellaas...

https://muusikoiden.net/tori/nayta. … nt_act=form&id=1386586#comments

Toki jos näitä pinoja on kaksi identtistä suomenmaalla, niin pahoittelen mahdollista erhettäni etukäteen.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Snapo
20.08.2018 23:02:42
Missä laman pohjilla oikein eletään kun viime aikoina silmään on osunut torilla myynti-ilmoituksia parista kielisetistä? Miksi vaivautua? Kieliä kuitenkin kuluu ja vaikkei olisi juuri se täydellinen setti niin kyllähän nyt tuoreet kielet kuulostaa aina hyvältä oli setti mikä hyvänsä. Jos ei toimi stankkuvireessä niin erikoisemmat paksuudet tarjoaa oivan tilaisuuden testata myös muita vireitä.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Pinewood
20.08.2018 23:37:08
Snapo: Missä laman pohjilla oikein eletään kun viime aikoina silmään on osunut torilla myynti-ilmoituksia parista kielisetistä? Miksi vaivautua? Kieliä kuitenkin kuluu ja vaikkei olisi juuri se täydellinen setti niin kyllähän nyt tuoreet kielet kuulostaa aina hyvältä oli setti mikä hyvänsä. Jos ei toimi stankkuvireessä niin erikoisemmat paksuudet tarjoaa oivan tilaisuuden testata myös muita vireitä.

Itse laitatin uuden satulan ja samalla jäi pari paksumpaa settiä tarpeettomiksi. Hyvin kävivät kaupaksi kohtuuhinnalla eivätkä jääneet pyörimään nurkkin. Joskus olen myös ostanut kokeeksi pari settiä joitakin kieliä ja heti huomannut, että eivät kyllä tunnu omissa sormissa hyviltä. Ei silloin tee mieli kiusata itseä sillä toisellakin setillä; hyvä jos ekankin viitsii soittaa loppuun. Kaksitoistakielisen akkarin myydessäni sain onneksi kaupaksi varasetitkin, muuten myyntiin olisi menneet nekin. Toki näppärintä tarpeettomat kielisetit on dumpata soittokavereille, mutta jos ei se onnistu, ei se myynti-ilmoituksen laatiminen kovin monen minuutin homma ole.

Mutta sitä yhtä pitkään torilla roikkunuttta - muistaakseni kahden euron - muovicapoilmoitusta olen minäkin ihmetellyt... :)
Laulava Kylätohtori
21.08.2018 08:46:11
Snapo: Missä laman pohjilla oikein eletään kun viime aikoina silmään on osunut torilla myynti-ilmoituksia parista kielisetistä? Miksi vaivautua? Kieliä kuitenkin kuluu ja vaikkei olisi juuri se täydellinen setti niin kyllähän nyt tuoreet kielet kuulostaa aina hyvältä oli setti mikä hyvänsä. Jos ei toimi stankkuvireessä niin erikoisemmat paksuudet tarjoaa oivan tilaisuuden testata myös muita vireitä.

Ei mnetin tori vielä paha paikka ole. Mitä olen fb:n kirppari-ilmoituksia vilkaissut, niin tuntuu olevan täynnä kamaa, jonka itse laittaisin silmää räpäyttämättä kaatopaikalle. Ja yli puolet on sellaista paskaa, mistä en kehtaisi tehdä edes lahjoitus-ilmoitusta puhumattakaan, että pyytäisin rahaa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Tympee Huttunen
21.08.2018 08:54:23
Onhan torillakin nähty jopa käytettyjä kieliä myynnissä. Ja taisi jossain musaliikkeessäkin olla joskus:)
iec
21.08.2018 11:44:42

Jos oikein nuukia ollaan, pitää kieletkin hioa ;) Noh... tämän hauskan jutun varmaan osa muistaa. Laulavan kylätohtorin piti kirjoittaa ilmeisesti nauhojen hionnasta, mutta kirjoittikin vahingossa kielien hionnasta :D
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Kontiak
21.08.2018 23:26:27
hallu: No minä aika usein laitan ilmoituksiini juurikin tuon tinkimisoption. Omalla kohdallani sen tarkoitus on ainoastaan rohkaista mahdollista ostajaa aloittamaan neuvottelu kaupan ehdoista. Se pyyntihinta on ilman muuta se oma toive, sen verran toivoisin saavani, siksi sitä hintaa pyydän. Mutta hyväksyn mahdollisuuden, että en toivomaani summaa saa ja loppu onkin sitten neuvottelua. Minä en koskaan pyydä laitteestani liikaa vaan hyvin kohtuullisesti, mutta olen oppinut että myydessä saa aina vähemmän kuin mitä itse maksoi, niin se vaan menee.

Se on yleensä niin, että kun siitä laitteesta haluaa päästä eroon, niin myynti-ilmoitus on tyyliin "tämä laite on mulle tarpeeton ja haluan päästä siitä eroon. Olisi kiva saada siitä tämän verran, mutta jos ei saa, niin tarjoa edes jotain....". Ajatus, että laskee pyyntihintaa suoraan kipurajalle on ihan ymmärrettävä, mutta pyyntihinta on aina maksimi mitä laitteesta voi saada. Kukaan ei tarjoa enempää siitä kuin mitä pyydän, mutta alas päin hintaa voi tinkiä. Siksi ajattelen että pyyntihintaa ei kannata hilata suoraan kipurajalle koska silloin ei ole mitäänneuvotteluvaraa ja tulee samalla sulkeneeksi itseltään mahdollisuuden saada kipurajaa enemmän.

Jos kodinkoneliikkeessä sanotaan, että hinta on tiukka eikä kannata tingata, se ei herätä kysymyksiä.

Ilmaisella Mnet-torilla, jossa ei-ammattikauppiaat myyvät soittokamojaan, joku ilmoittaa, että hinta on tiukka eikä kannata tingata. Herättää tietysti ensimmäiseksi kysymyksen, onko se edes myymässä.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
hallu
21.08.2018 23:38:56
Kontiak: Jos kodinkoneliikkeessä sanotaan, että hinta on tiukka eikä kannata tingata, se ei herätä kysymyksiä.

Ilmaisella Mnet-torilla, jossa ei-ammattikauppiaat myyvät soittokamojaan, joku ilmoittaa, että hinta on tiukka eikä kannata tingata. Herättää tietysti ensimmäiseksi kysymyksen, onko se edes myymässä.

Niin no se tietenkin riippuu, mikä se "tiukka" hinta on. Mutta itse ajattelen, että jos yleensä saa avattua keskustelun mahdollisen ostajan (tai myyjän) kanssa, niin hinta on vain yksi neuvoteltava yksityiskohta. Jos tavarasta haluaa vain eroon, niin hinta ei todellakaan ole kovin tiukka, mutta jos taas on kyse rahan tarpeesta, niin hinta on paljon tiukempi :-) jos ei halua tavarasta eroon eikä ole rahan tarvetta, niin sitten ei kannata edes myydä.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
BugBadWolf
21.08.2018 23:48:59 (muokattu 21.08.2018 23:49:43)
hallu: ...jos ei halua tavarasta eroon eikä ole rahan tarvetta, niin sitten ei kannata edes myydä.

Minkä tahansa kapineen hinta on henkilökohtainen arvio asiasta. Kun ostaja ja myyjä osuvat arvoissaan tarpeeksi lähelle, kauppa syntyy. Ei siinä ole kyse siitä, haluaako myydä vai ei. Tottakai myynti-ilmoituksen tekijä haluaa muuttaa esineen rahaksi.

Kyse on siitä, minkälaisen vaihtokaupan saa tehtyä. Rahakasa vaihtuu tavaraan, tavara rahakasaan tai tavara tavaraan. Kummallakin osapuolella on punnittavanaan, onko tulossa oleva asia luovutettavan asian arvoinen.

Ajatus siitä että joku saa jotain halvalla tai maksaa jostakin liikaa, on vain yksilön mielipide. Jos kauppa on syntynyt, hinta on ollut osapuolille oikea.

Se, paljonko holttia mielipiteen muodostamisen takana sitten on, onkin kokonaan toinen juttu.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
21.08.2018 23:53:11
BugBadWolf: Minkä tahansa kapineen hinta on henkilökohtainen arvio asiasta. Kun ostaja ja myyjä osuvat arvoissaan tarpeeksi lähelle, kauppa syntyy. Ei siinä ole kyse siitä, haluaako myydä vai ei. Tottakai myynti-ilmoituksen tekijä haluaa muuttaa esineen rahaksi.

Kyse on siitä, minkälaisen vaihtokaupan saa tehtyä. Rahakasa vaihtuu tavaraan, tavara rahakasaan tai tavara tavaraan. Kummallakin osapuolella on punnittavanaan, onko tulossa oleva asia luovutettavan asian arvoinen.

Ajatus siitä että joku saa jotain halvalla tai maksaa jostakin liikaa, on vain yksilön mielipide. Jos kauppa on syntynyt, hinta on ollut osapuolille oikea.

Se, paljonko holttia mielipiteen muodostamisen takana sitten on, onkin kokonaan toinen juttu.

Joo osapuilleen noin minäkin asian näen.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
TTV
22.08.2018 18:05:34
"Merkitse muistiin" toiminnon kaveriksi voisi laittaa "ota rohkeasti yhteyttä" painikkeen, niin ehkäpä se lieventäisi kommunikointikynnystä :-) Nytkin omissa ilmoissa vaatimattomat 14 merkkausta, mutta yhteydenottoja tasan nolla :-/
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Metalkallo
22.08.2018 20:09:50
TTV: "Merkitse muistiin" toiminnon kaveriksi voisi laittaa "ota rohkeasti yhteyttä" painikkeen, niin ehkäpä se lieventäisi kommunikointikynnystä :-) Nytkin omissa ilmoissa vaatimattomat 14 merkkausta, mutta yhteydenottoja tasan nolla :-/

Muistakaa hyvät ihmiset, että monet merkkaa jotta löytävät kiinnostavan ilmoituksen helpommin myöhemmin.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
TTV
22.08.2018 20:12:20
Metalkallo: Muistakaa hyvät ihmiset, että monet merkkaa jotta löytävät kiinnostavan ilmoituksen helpommin myöhemmin.

Tottakai, näinhän se on, mutta myyjänä ei meinaa malttaa odottaa :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
dropD
23.08.2018 11:47:25

Vasurikitaristit tuntuu olevan kadoksissa tai rahapulassa kun tämä ei halua kiinnostaa. Myyntiä boostattu huimin kylkiäisin. Saas nähdä auttaako.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1386644
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
mikki73
24.08.2018 07:48:15 (muokattu 24.08.2018 08:12:38)
Mulla oli washburn a-20v tossa myynnissä, ihan kivasti tuli kaikkia tarjouksia-onhan se harvinainen ja hyvä keppi mut ei se sitten ketään kiinnostanut oikeesti. Sitte illalla tuli soitto ja läks. Ilmeisesti piti olla erittäin marginaaliryhmän ostaja ketä oli sitten kiinnostunu. Ite olisin ollu valmis vaihtaan sen 7-kieliseen schekteriin :)

Muuten on kyllä hiljasta, joko mulla on paskaa tavaraa tai en osaa myydä sitä oikein. Ostellu kyllä oon jonkun verta kaikkee, ihan kivoilla hinnoilla saa kyllä jotain pientä tilpehööriä.
Kefiiri
24.08.2018 08:08:54
Aiemmin oli keskustelua "tiukasta hinnasta"... että ollaanko edes tosissaan myymässä, jos ei olla valmiita tinkimään. Sehän on erittäin selkeää ilmoittaa tiukka hinta. En osaa harmistua moisesta. Hyvähän se on, että myyjällä on selkeä käsitys siitä, mihin hintaan on valmis tavarasta luopumaan.

Sellainen ilmoitus, jossa vuolaasti kehutaan jotain vehjettä ja pyydetään tarjousta, ei oikein houkuttele vastaamaan. Jos ei ole varaa tarjota ylihintaa, saa pelätä myyjän hermostuvan, kun ei ymmärretä miten arvokas myynnissä oleva artikkeli on. Paha mielihän siitä tulee kummallekin jos toinen loukkaantuu liian alhaisesta tarjouksesta.
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
24.08.2018 08:18:22
Kefiiri: Aiemmin oli keskustelua "tiukasta hinnasta"... että ollaanko edes tosissaan myymässä, jos ei olla valmiita tinkimään. Sehän on erittäin selkeää ilmoittaa tiukka hinta. En osaa harmistua moisesta. Hyvähän se on, että myyjällä on selkeä käsitys siitä, mihin hintaan on valmis tavarasta luopumaan.

Sellainen ilmoitus, jossa vuolaasti kehutaan jotain vehjettä ja pyydetään tarjousta, ei oikein houkuttele vastaamaan. Jos ei ole varaa tarjota ylihintaa, saa pelätä myyjän hermostuvan, kun ei ymmärretä miten arvokas myynnissä oleva artikkeli on. Paha mielihän siitä tulee kummallekin jos toinen loukkaantuu liian alhaisesta tarjouksesta.

Tämän takia itse ilmoitan hintatoiveen, jotta mahdollinen ostaja voi arvioida odotuksiani ja päättää sitten "onko se hullu joka ei puolta tarjoa" . Itselläni on semmoinen periaate, että se pyytämänikään hinta ei pitäisi olla mikään kohtuuton ja se on se hinta, millä tuote lähtee varmasti, mutta voit tarjota myös vähemmän jolloin katsotaan mistä riippuu ja roikkuu.
Kefiiri
24.08.2018 08:27:12
Jos ilmoitetaan tiukka hinta joka on vaikka 500, eikä se tunnu ihan kohtuuttomalta, niin miksipä sitä ei voisi maksaa. Mutta jos mainitaan että tinkivaraa on, niin sittenhän on pakko alkaa tinkaamaan. Täyden viiden sadan maksaminen rupeaa tuntumaan amatöörimäiseltä :/
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
24.08.2018 08:39:43
Kefiiri: Jos ilmoitetaan tiukka hinta joka on vaikka 500, eikä se tunnu ihan kohtuuttomalta, niin miksipä sitä ei voisi maksaa. Mutta jos mainitaan että tinkivaraa on, niin sittenhän on pakko alkaa tinkaamaan. Täyden viiden sadan maksaminen rupeaa tuntumaan amatöörimäiseltä :/

Tottakai tiukan hinnan voi maksaa, jos joku on semmoisen ilmoittanut. Tinkiminen on ihan okei jos myyjä kerran sille oven aukaisee. Ei minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmaa neuvotella hintaa, jos joku on halunnut alkaa neuvotella. Paljon isompi ongelma on ollut se jos mitään tarjouksiakaan ei edes tule, niin ei voi sitten neuvotellakaan :-)

Jos myyjä ei halua neuvotella, niin sitten sanoo että hinta on tämä ja toimitustapa tämä ja istuu perseelleen odottamaan sitä ostajien vyöryä. Jos ostaja ei halua neuvotella hintaa, niin maksaa sitten sen pyydetyn hinnan, koska sillä se onnistuu aina. Itse en näkisi tässä asiassa mitään ongelmaa.

Jos myyjä ei ilmoita hintaa ollenkaan, vaan toteaa että tuote myydään tarjousten perusteella, niin homma on vähän konstikkaampi. Nimittäin näin myyjä tekee yleensä silloin kun ei tiedä tavaransa käypää arvoa eli se on joku harvinaisempi verme. Silloin ostajan on selvitettävä käypä hinta ja mietittävä tarjouksensa sen perusteella. Tai sitten vaan kokeilee kepillä jäätä ja tarjoaa jotakin. Itse toimin kerran sillä tavalla ja sain vastaukseksi tuotteen käyvän hinnan :-D eli myyjä tiesikin, mitä tuotteestaan haluaa, mutta ei vain ollut sitä ilmoittanut ilmoituksessaan. No käyhän se niinkin, mutta tuotteen pitää olla aika haluttava jos sitä viitsimistä kovin paljon aikoo ostajalle sälyttää. Itse laitan sen hintatoiveeni esille siksi, että laiska ostaja voi maksaa myös sen jolloin säästää tinkimisen vaivan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)