baron 20.06.2004 05:37:01 | |
---|
Semmoinen miina vaan,että kamat pitää olla aika usein pydessä tunteja ennen varsinaisen duunin aloittamista... Mut mä sain aloittaa taustojen soittamisen heti kun kamat oli pystyssä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
WanhaWetäjä 20.06.2004 13:20:44 | |
---|
Tuosta edellisestä vois aloittaa oikeastaan uuden threadin mutta menköön tässä; monikohan täällä kirjoittavista muusikoista kuuluu Suomen Muusikkojen liittoon? Tässä on yksi veteraani. No veteraani mäkin olen...jotain 25 vuotta M-liitossa,eikä vieläkään tule sitä päivärahaa palkan päälle,jos ei ole majotusta eikä ruokaa,eikä makseta korotettua lauantailiksaa,ei korvauksia ylimääräsestä roudauksesta,säestyksestä/treenauksesta säestettävän kanssa,matkoista...nää kaikki kohdat löytyy liiton lehden ensiaukeamalta,kuuluvat ns. työehtosopimukseen(vitsi??)...ja ovat varmasti kaikkien toimistojen tiedossa,vaan silti niitä ei makseta... Ammatikseen soittavia tää varmasti vituttaa suunnattomasti(edelleen),harrastelijoille lienee yhdentekevää,kun se varsinainen liksa tulee muualta ja keikoilla käydään huvin vuoksi tai ollaan eukkoa paossa .. Aina joku ne keikat tekee ja on tehnyt ja amatöörit valitettavan usein vielä halvemmalla,mm.eilisen keikkapaikan toimiston seinällä oli yhden bändin tiedot ja kuva:kvartetti,hinta 400€... no hyvää ei saa halvalla pätee varmaan tässäkin tapauksessa,ainakin kuvasta päätellen ;-) |
Rantsu 20.06.2004 14:37:06 (muokattu 20.06.2004 14:38:05) | |
---|
Kahvikuppia pyytäessä henkilökunta kokoontui heti johonkin kriisipalaveriin ja lopulta päällikkötason myyjä päätti, että soittajat saavat kyllä ilmaiseksi yhden kupin kahvia. Olen ollut ns. tanssikehistä muutaman vuoden pois mutta ei kai tämä ole yleistä, eihän?? Tästä keskusteltiin täällä n. vuosi sitten ja mielipiteitä oli monenlaisia. Tanssakehissä vakiintunut käytäntö on se, että "raidereita" ei ole. Itse en enää jaksa pilata kahvikupposen tai makkaran takia iltaani - joskus sen saa ilmaiseksi, joskus taas ei. Aivan kuten joskus on pitkä matka keikkapaikalle, joskus lyhyt. Joskus on hankala roudaus, joskus helppo. Ystävällinen lause ja hymy kahvion pitäjälle saa muuten enemmän aikaan kuin urputus ja jupina, tämäkin on huomattu. Liittoon kuuluin joskus, mutten enää. Ei löytynyt tarpeeksi motivaatiota maksella jäsenmaksuja. Tämä ala on kuitenkin vähän erilainen kuin paperi- tai satama-ala. Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. |
baron 20.06.2004 14:47:59 | |
---|
Liittoon kuuluin joskus, mutten enää. Ei löytynyt tarpeeksi motivaatiota maksella jäsenmaksuja. Tämä ala on kuitenkin vähän erilainen kuin paperi- tai satama-ala. Joo, liiton jäsenet lakkoon! Pahasti epäilen, että ei tuntuisi missään, paitsi lakkolaisten palkkapussissa. Tuskin Muusikkojen Liiton lakkopäiväraha korvaisi menetyksiä. Lakosta tulisi pitkä, kenties ikuinen. Kuitenkin kuulun. Edes joku joka jotain yrittää ja jos oon tyytymätön, voin teoriassa yrittää vaihtaa vetäjiä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
xerxes 20.06.2004 19:44:56 (muokattu 20.06.2004 19:45:43) | |
---|
Mihin tämä "ilmainen" sitä ja tätä perustuu? Ei mullakaan ole duunissa ilmaista kaffea tai safkaa. Eri asia, jos hommasta on sovittu keikkaa buukattaessa. Mullon ilmasta kahvii/teetä/kaakaota/limsaa. Lisäksi kerran viikossa pullat. Ja ilmasii hedelmiä. Siis duunissa. Edellisessä ei ollut hedelmii/limsaa, mutta oli biljardi... editti: kirjotutsvihre Relax. |
Itse en enää jaksa pilata kahvikupposen tai makkaran takia iltaani - joskus sen saa ilmaiseksi, joskus taas ei. Aivan kuten joskus on pitkä matka keikkapaikalle, joskus lyhyt. Joskus on hankala roudaus, joskus helppo. Ystävällinen lause ja hymy kahvion pitäjälle saa muuten enemmän aikaan kuin urputus ja jupina, tämäkin on huomattu.. Tästä olen samaa mieltä. Kun tulee työpaikkaan sisään, niin heti kärkeen muutama mukava sana ja ystävällinen ilme, niin yleensä kaikki toimii. Jos ensimmäiset sanat: "mistä saa kahvia?!", tulee kolmen tunnin oleilun jälkeen ja vittuuntuneella naamalla, ei homma välttämättä pelaa. Pitää muistaa, että ne on samanlaisia duunareita siellä , ko meki. ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
Martso 20.06.2004 22:49:46 | |
---|
No veteraani mäkin olen...jotain 25 vuotta M-liitossa,eikä vieläkään tule sitä päivärahaa palkan päälle,jos ei ole majotusta eikä ruokaa,eikä makseta korotettua lauantailiksaa,ei korvauksia ylimääräsestä roudauksesta,säestyksestä/treenauksesta säestettävän kanssa,matkoista...nää kaikki kohdat löytyy liiton lehden ensiaukeamalta,kuuluvat ns. työehtosopimukseen(vitsi??)...ja ovat varmasti kaikkien toimistojen tiedossa,vaan silti niitä ei makseta... Ammatikseen soittavia tää varmasti vituttaa suunnattomasti(edelleen),harrastelijoille lienee yhdentekevää,kun se varsinainen liksa tulee muualta ja keikoilla käydään huvin vuoksi tai ollaan eukkoa paossa .. Aina joku ne keikat tekee ja on tehnyt ja amatöörit valitettavan usein vielä halvemmalla,mm.eilisen keikkapaikan toimiston seinällä oli yhden bändin tiedot ja kuva:kvartetti,hinta 400€... no hyvää ei saa halvalla pätee varmaan tässäkin tapauksessa,ainakin kuvasta päätellen ;-) Kahteen jälkimmäiseen kappaleeseen yhdyn täysin, ensimmäistä kommentoin: Hankala on kinuta oikeuksiaan, ko se yleensä tällä alalla tarkottaa työtehtävien vähentymistä, eikös niin? Liitolle kuitenki nostan hattua esim. tämän väliaikasten teaterimuusikoiden suhteen tehdyn tarkennuksen kanssa, homma on toiminu... MUTTA, niinkus WW sanos, on hommassa edelleenki paljon paljon petraamisen varaa. ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
baron 21.06.2004 01:33:51 | |
---|
MUTTA, niinkus WW sanos, on hommassa edelleenki paljon paljon petraamisen varaa. Vaikka mä oon harrastelija ( miljoonaa kertaa kertonut sen) niin mä oon teidän ammattilaisten puolella ja kyllä se on "joukkovoima", joka edes niitä pieniä parannuksia teidän duuniinne saa ja silloin te meitäkin tarvitsette: teidän oikeuttuihin vaatimuksiinne positiivisesti suhtautuvia amatöörejä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Kukko 21.06.2004 11:16:09 | |
---|
Liittoon kuuluin joskus, mutten enää. Ei löytynyt tarpeeksi motivaatiota maksella jäsenmaksuja. Tämä ala on kuitenkin vähän erilainen kuin paperi- tai satama-ala. En kuulu liittoon,koska olen harrastelija.Hintoja ei sentään yksityispuolellakaan poljeta, tohon WW;n kvartetin hintaan saa laittaa puolet lisää, jos mielii meidät saada keikalle. Lainattu teksti sensijaan kertoo kaiken muusikoiden (liiiton) toimivuudesta tai toimimattomuudesta.Jäsenmaksujen välttely ja liiton toiminnan nollaaminen ei ole ennenkään ajanut yhdenkään työläisen asiaa.
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
isojussi 21.06.2004 13:25:57 (muokattu 21.06.2004 13:26:21) | |
---|
No veteraani mäkin olen...jotain 25 vuotta M-liitossa,eikä vieläkään... Mä kun en yrittäjänä pääse muusikkojen liittoon, niin mulla nää hommat kyllä pelaa. Kun itse myy keikkansa, on liksakin kohdallaan. Olen sitten yksin tai orkesterin kanssa keikalla - jottei heti tartte alottaa sitä omb-länkytystä. Miksi mennä keikalle, jolla liksapolitiikka ei oo kohdallaan? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Rantsu 21.06.2004 22:33:18 | |
---|
Lainattu teksti sensijaan kertoo kaiken muusikoiden (liiiton) toimivuudesta tai toimimattomuudesta.Jäsenmaksujen välttely ja liiton toiminnan nollaaminen ei ole ennenkään ajanut yhdenkään työläisen asiaa. Eli siis...??? Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. |
WanhaWetäjä 22.06.2004 00:27:57 | |
---|
Mä kun en yrittäjänä pääse muusikkojen liittoon, niin mulla nää hommat kyllä pelaa. Kun itse myy keikkansa, on liksakin kohdallaan. Olen sitten yksin tai orkesterin kanssa keikalla - jottei heti tartte alottaa sitä omb-länkytystä. Miksi mennä keikalle, jolla liksapolitiikka ei oo kohdallaan? Niin meinaat että kaikkien huonolla liksalla soittavien tanssimuusikoiden pitäs ruveta kauppaan itse itseään tai ruveta jollekkin klovni-osastolle...huomaa kyllä että et ole näitä hommia liiemmin tehnyt eli et ole ollenkaan perillä siitä mitä on olla tanssimuusikko... Me puhutaan ihan eri asioista,tehdään ihan eri keikkoja,ei kapakoissa/lavoilla soittava tanssimuusikko voi hinnoitella itseään muuta ns ulos... Mutta ei mittään...onnittelut ja kaikki kunnioitus siitä että olet saanut homman tohon malliin pyöriin,good for you,en mä sua kadehdi,mun itsekritiikilläni jo duovedot on siinä ja siinä...saati sitten noi kuplettiosastot,ei tulis mitään,sulla täytyy olla tosi kova pokeri! ? Kyllähän sulla liksat on kohdallaan,meikäläinen menis kyllä konkurssiin noilla keikkamäärillä mitä sulla on,näillä liksoilla ;-))) |
Kukko 22.06.2004 00:42:40 | |
---|
Lainattu teksti sensijaan kertoo kaiken muusikoiden (liiiton) toimivuudesta tai toimimattomuudesta.Jäsenmaksujen välttely ja liiton toiminnan nollaaminen ei ole ennenkään ajanut yhdenkään työläisen asiaa. (tässähän joutuu lainailemaan jo itseään;) Joukkovoimaahan siinä tarvitaan, mutta kun kaikki valittaa ja kukaan ei tee mitään niin mikä on lopputulos... "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
vanhami 22.06.2004 15:45:21 | |
---|
Mihin tämä "ilmainen" sitä ja tätä perustuu? Ei mullakaan ole duunissa ilmaista kaffea tai safkaa. Eri asia, jos hommasta on sovittu keikkaa buukattaessa. Mulla on ilmainen kaffe. Saa ryystää niin paljon kuin kerkeää. Ymmärtääkseni aika monella työpaikalla kahvi kuuluu ns. luontaisetuihin. Ruoka on asia erikseen, mutta siitä tässä threadissa ei puhuttukkaan. Jos olet soittamassa jossain tilausjuhlassa ravintolassa, ei kertaakaan ole käynyt niin, että noutopöydästä pois kerätyistä ruuanjämistä ei olisi saanut syödä. Yleensä kun ne menee sitten kaatikselle. (sioillekkaan ei saa enää syöttää) Mika |
baron 22.06.2004 18:47:01 | |
---|
Jos olet soittamassa jossain tilausjuhlassa ravintolassa, ei kertaakaan ole käynyt niin, että noutopöydästä pois kerätyistä ruuanjämistä ei olisi saanut syödä. Yleensä kun ne menee sitten kaatikselle. (sioillekkaan ei saa enää syöttää) Mika Ketkä sua tilaa? Meillä on oma pöytä tai kabinetti ja joskus oma tarjoilijakin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Fuzzy Boner 22.06.2004 19:16:34 | |
---|
Ketkä sua tilaa? Meillä on oma pöytä tai kabinetti ja joskus oma tarjoilijakin. tottakai. Listalta ruoka ja pullo kirkasta + koribissee+siiderii+virvokkeita+yhden hengen hotellihuoneet. |
mr.muzak 22.06.2004 23:36:00 | |
---|
tottakai. Listalta ruoka ja pullo kirkasta + koribissee+siiderii+virvokkeita+yhden hengen hotellihuoneet. +ilmainen pay-tv |
Fuzzy Boner 22.06.2004 23:37:26 | |
---|
+ilmainen pay-tv kikka toimii. akai guestlink ja nokia ainaki. |
Rantsu 22.06.2004 23:38:19 | |
---|
kikka toimii. akai guestlink ja nokia ainaki. Vähän vaan peukku väsyy. Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. |
baron 22.06.2004 23:39:19 | |
---|
+ilmainen pay-tv Tä? Mä oon niin vanha äijä, että kyllä mä haluan kahden hengen hotellihuoneen, en mä enää koko yötä mahdu sen kanssa samassa bunkassa olemaan. Mihin sitä Pay-tv:tä tarvitaan? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |