Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen roudaus. Kuinka suojaan?
1
taukki
17.04.2003 11:34:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka kärräätte vahvareitanne Suomen hyisessä talvessa? Haluaisin vaan tietää onko halvempaa vaihtoehtoa kuin kunnon loota? Oon just uutta vahvarii hankkimassa ja ei viittis heti paskas laittaa, ainakaan roudaussyistä.
 
Boge
17.04.2003 11:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no en tiedä mimmosesta roudaamisesta on kyse mutta hyvin on näin lyhyillä matkoilla treeneihin menny niin että styrkkarin suojapussi vaan päälle ja auton takakonttiin. enkä tiedä kärsiikö vahvaistin itse kylmästä juurikaan vaikka pitempiäkin aikoja olisi, enemmän taitaa haittaa tuottaa kosteus ja nopeat lämpötilanmuutokset
 
kivi
17.04.2003 12:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ihan sellaisenaan ne mun vahvistimistani matkustavat, joilla ei caseja oo. Tärkeintä on antaa niiden lämmitä ja kuivua sisätiloissa rauhassa pari tuntia ennen kuin laitetaan hehkuja päälle, ja sama toisinpäin; annetaan jäähtyä kunnolla ennen kuin viedään ulos.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Tmp
17.04.2003 13:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ihan sellaisenaan ne mun vahvistimistani matkustavat, joilla ei caseja oo. Tärkeintä on antaa niiden lämmitä ja kuivua sisätiloissa rauhassa pari tuntia ennen kuin laitetaan hehkuja päälle, ja sama toisinpäin; annetaan jäähtyä kunnolla ennen kuin viedään ulos.
 
Onko tuossa eroa putki- ja trankkuvehjeiden välillä? Tuntuisi että putkistyrkkarit voisivat vaatia pitempää "lämmittelyaikaa"?
 
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
kivi
17.04.2003 14:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Onko tuossa eroa putki- ja trankkuvehjeiden välillä? Tuntuisi että putkistyrkkarit voisivat vaatia pitempää "lämmittelyaikaa"?

 
Totta, ja putkistyrkkaria ei myöskään saa liikutella kuumana. Mutta kyllä molempien pitää saada ainakin kuivua kunnolla. Samoin kuin kartioiden, etteivät repeä.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Roadari
17.04.2003 15:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka kärräätte vahvareitanne Suomen hyisessä talvessa? Haluaisin vaan tietää onko halvempaa vaihtoehtoa kuin kunnon loota? Oon just uutta vahvarii hankkimassa ja ei viittis heti paskas laittaa, ainakaan roudaussyistä.
 
Vanhana case maanikkona kyllä suosittelisin että ostasit sille kunnon casen. Kyllä se aikaa myöte säästää ittens takasin! Ja jos vaan työkalut pysyy käsissä, niin ainahan sitä itte voi virkata. Osia saa nykyään aika halvalla.
 
Roadari
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Brownie
17.08.2018 21:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä olisi nyt itselleni ajankohtaista. Pitäisi kuljettaa vahvistin kämpältä toiselle. Suurin osa matkasta menisi kyllä bussissa. Mutta varmuuden vuoksi, olisi kiva jos siihen keksisi jonkun suojuksen. Mites joku muovipussiviritelmä yms ehdotuksia?
 
Pinewood
17.08.2018 22:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluaa varsin hyvän suojan vahvistimelle erittäin kohtuullisella painolla ja ei ole rahasta kiinni, täältä Clamshell Gig Bag.
 
http://www.studioslips.com
 
Ei tuo kuitenkaan mikään flight case ole, mutta sopivuudelle ja laadulle täysi kymppi. Soveltuu julkisilla kulkemiseenkin. Optioilla voi vielä viilata paremmaksi. Ei kyllä tule halvaksi postikuluineen, tulleineen ja alveineen. Joskus siellä on lyhytaikaisia alekausiakin. Näkyvät firman Facebook-sivulla.
 
basisti1971
18.08.2018 08:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Brownie: Pitäisi kuljettaa vahvistin kämpältä toiselle. Suurin osa matkasta menisi kyllä bussissa. Mutta varmuuden vuoksi, olisi kiva jos siihen keksisi jonkun suojuksen. Mites joku muovipussiviritelmä yms ehdotuksia?
 
Riippuu tietysti vahvistimesta, mutta 80-lukulaisiin Marshalleihin sai oivia köykäisiä suojahuppuja joissa oli kahvanreikä, ja näyttäisihän noita edelleenkin olevan kaupan:
 
https://www.thomann.de/fi/search_di … sw=amplifier+cover&smcs=42df0e_7997
 
Osa keveämpiä=halvempia=heikommin suojaavia kuin nuo edellisessä viestissä linkitetyt, osa tukevampia.
 
Itse tehden saa tietysti juuri sellaisen kuin sattuu tulemaan, mulla on eräästä kuolinpesästä jäänyt ohuesta vanerista värkätty combon suojahuppu.
Ei nosta yhdistelmän painoa kuin kilon-pari, mutta suojaa huomattavasti paremmin kuin esim. nuo aiemmin mainitsemani Marshall-kortonkit.
 
T:Samuli
 
milahtee
18.08.2018 10:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topattu suojahuppu olisi passeli tuohon käyttöön. Ompelutaitoinen tuttava tekee hetkessä. Ei pitäisi maksaa maltaita ompeluliikkeessäkään.
 
Brownie
18.08.2018 11:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta näkyy saavan muutamalla kybällä suojahuppuja. Mutta en tarvitsekaan nyt, kun sain vahvarin roudattua. Tein itse muovipussukka-viritelmän. Ei sitäkään kyllä olisi tarvinnut, kun oli tyyni ilma. Mutta varmuuden vuoksi. Mutta jos enempi pitäisi roudata, niin ostaisin kyllä suojahupun. Se on juuri sellainen, missä on reikä kahvaa varten. Maksoi Thomannilla jotain 39 euroa.
 
McLeach
18.08.2018 13:00:58 (muokattu 18.08.2018 13:01:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roadari: Vanhana case maanikkona kyllä suosittelisin että ostasit sille kunnon casen. Kyllä se aikaa myöte säästää ittens takasin! Ja jos vaan työkalut pysyy käsissä, niin ainahan sitä itte voi virkata. Osia saa nykyään aika halvalla.
 
Roadari

 
Ekalle komppausta, tokalle ei :D Tompalta taitaa saada vahvistimelle kuin vahvistimelle keissin parilla sataa. Se ei ole paljon pidemmässä juoksussa.
 
Vahvistinkeissiä en ole koskaan rakentanut mutta pedaalikeissin kansineen olen. Se oli ihan kiva alkuun mutta muutaman keikan jälkeen rupesi amatöörimaisuus näkyä ja tuntua. Halvimmilla osilla koitin mennä mutta silti paloi yli 100e. Joten vahva suositus esim. Thonin keisseille, et pety.
 
VIPMetal
18.08.2018 20:59:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä omia romujani veisi keikoille ilman kunnon keissejä. Thon -caset on hyviä ja voi teettää mittojen mukaan mainitsemalla vahvistimen mallin. Ite teetin Mesan Road King -nupille casen ja parin sadan pintaan tuli maksamaan.
 
Divorce rock: Heroes Don't Ask Why
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «