munkero 16.08.2018 23:22:42 | |
---|
Juzpe: Niillähä oli niitä ohkasia Lite-malleja. Ne oli aika halpojakin ainaki oikeeseen cussuun verrattuna. Ei täytä määritelmääni Les Paulille. Täyspaksunen on oltava, muuten olen ilman. Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
munkero 16.08.2018 23:24:15 | |
---|
hallu: Eiks semmonen viis kiloinen ole kevyt custom, mutta halpoja ei taida olla.... ei ainakaan lähitulevaisuudessa. E: Tokailla taisi muuten olla jopa 4,5 kiloisia customeita.... vai olsiko sekin ollut 4,7kg ? en nyt muista tarkkaa, mutta tuntui jo kovin kevyeltä customilta :-) Maybach guitars lupaa että kaikki LP:t olis alle 4kg, mutta ne ei taas ole Gibsoneita... :( Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Juzpe 16.08.2018 23:24:19 (muokattu 16.08.2018 23:25:32) | |
---|
munkero: Ei täytä määritelmääni Les Paulille. Täyspaksunen on oltava, muuten olen ilman. Kai ne cloud seiskaakin teki. Tosin onks viis tonnia halpa on sit toine kysymys... Jos ei tartte olla gibson, niin sit paikallinen tekee kyllä joku kokonaan sisältä koverretun LP-cussen omalla logollaan pari tonttua halvemmalla ku G-spedet. |
munkero: Maybach guitars lupaa että kaikki LP:t olis alle 4kg, mutta ne ei taas ole Gibsoneita... :( Mutta sehän on vain etu. |
ibnz 17.08.2018 08:09:08 | |
---|
Mulla saattais olla about neljäkiloinen LPC - ja keventämätön jopa. Vähän yllätyin itsekin. Liekö sitten 60's slim kaulaprofiili, joka siitä viistää sen puoli kiloa. Ainakin noihin muihin verrattuna syy saattaisi olla hyvinkin siinä ;) Huomenna sitten! |
hallu 17.08.2018 09:37:05 | |
---|
munkero: Maybach guitars lupaa että kaikki LP:t olis alle 4kg, mutta ne ei taas ole Gibsoneita... :( Niin no onhan Gibsonillakin kevennettyjä LP:itä kolmen kilon tuntumassa ne keveimmät näkemäni G-pajan LP:t ovat olleet. Mä olen vaan tottunut, että LP painaa sen 4-5 kg tai jopa yli, niin tuntuu semmoinen kevyt LP jotenkin luonnottomalta, mutta makuasioitahan nämä. Hyvä vaan, että on kevyitäkin niille jotka semmoisesta tykkää tai jopa tarvitsee. Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit) |
Vainottu 17.08.2018 10:18:51 | |
---|
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
Krice 23.08.2018 17:26:46 | |
---|
Jos ei custom niin Caparison Horus M3 sinisenä: https://www.caparisonguitars.com/products/horus-m3/ Omat mieltymykset olisi hieman samanlainen kuin Horus, mutta kontrollit kauempana (kuten kiinteätallaisissa Horuksissa) ja kaulan leveys 44-45mm ja paksuus 17mm. Eli leveä ja ohut. |
taikatatti 24.08.2018 15:20:50 | |
---|
Joku EI-superstrato baritoni seiskana. Senmonen charvel/fender-henkinen isolla lavalla ja pyöreillä sarvilla. Yks humppari, evertune ja mattamustana koko paska. Kyllä kelpaisi. -satan |
Kefiiri 24.08.2018 21:54:03 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
Mental_Schok0_Gummi 20.10.2018 22:24:07 (muokattu 20.10.2018 22:26:36) | |
---|
Entisen, aikanaan 115 erkinmerkkiä (v.-03) maksaneen korealais-skeban. Jousitalla, ei virityslukkoja. Sunburst -tyylinen Fenkku-kopio. Tiedän sijainnin. Haluisin vaihtaa ts. ns. vaihrella Ibanez RGX321-pitkäkaulaiseen skebaan, jossa 2x tuplamikit. Vertailussa nähren; on Ibbu huomattavan paljon kevyempi: ts. kevyempi bodi, ei käy niin kovin selän päälle. Sekin korealaista tuotantoa. Syy tähän haluamiseen: nostalgiassa. Kaulahihna omatekele, huomattavan heikko. En halua että sellainen kampe päätyy tulevalle mahd. kitaristin alulle. Kun kasvat isoksi, niin ymmärrät, että kysymys: "Kumpi on parempi, Marshall vai Behringer", on turha... |
TTV 21.10.2018 10:25:55 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Savu 21.10.2018 12:38:30 | |
---|
TTV: Kovin ovat hinnoissaan, mikäs noissa on "the juju" ? "This electric guitar represents a return to simplicity, to a time when pushing fashion limits was less important than structural integrity and long-lasting functionality." Kestää ydinpommituksen? :D -Ibanez- Torilla tavataan! |
Guitarfreak 21.10.2018 22:32:22 | |
---|
Semmoisen kitaran minkä soittamisesta ei tulis kädet kipeeks :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Kefiiri 21.10.2018 23:28:27 | |
---|
TTV: Kovin ovat hinnoissaan, mikäs noissa on "the juju" ? En tiedä mikä noissa maksaa, mutta onhan malli hieno. Ainakin puuta on enemmän kuin soololovellisissa kitaroissa :) Tosin lavassa sitä on vastaavsti vähemmän. En ole musiikin asiantuntija. |
Viimeinen Samurai 21.10.2018 23:40:16 | |
---|
Haluaisin hyvin pitkälti oman ykköskitarani mutta 7.25-9.5" compound radiusilla. Tää kitara on vuoden 2006 CIJ jazzmaster johon olen lyönyt 500k potikkaa, Masteryn tallan ja vibraton sekä Duncanin Antiquityt kiinni. Vuoden verran olen tällä soitellut ja joka kerta kun otan tuon kitaran käteen, tulee enemmän ja enemmän se fiilis, että tämä se on. Siisti tunne! |
Jeszse 22.10.2018 08:23:59 | |
---|
Guitarfreak: Semmoisen kitaran minkä soittamisesta ei tulis kädet kipeeks :D Toki voi olla kalustostakin kiinni, mutta tässä kohtaa kyllä kyseenalaistaisin ensimmäisenä sen miten soittaa, enkä millä. |
parek 22.10.2018 09:49:24 | |
---|
Viimeinen Samurai: Haluaisin hyvin pitkälti oman ykköskitarani mutta 7.25-9.5" compound radiusilla. Tää kitara on vuoden 2006 CIJ jazzmaster johon olen lyönyt 500k potikkaa, Masteryn tallan ja vibraton sekä Duncanin Antiquityt kiinni. Vuoden verran olen tällä soitellut ja joka kerta kun otan tuon kitaran käteen, tulee enemmän ja enemmän se fiilis, että tämä se on. Siisti tunne! Ei muuta kuin kitara sepälle ja teetä tollainen radius. Itse teen omaani samalaisen kun on nauhojenvaihdon aika. |
Jeszse 22.10.2018 10:39:21 | |
---|
o0o: Ei muuta kuin kitara sepälle ja teetä tollainen radius. Itse teen omaani samalaisen kun on nauhojenvaihdon aika. Minkä ihmeen takia? Soitatteko jollain järkyttävällä actionilla vai ettekö bendaile lain? |
Kefiiri 22.10.2018 10:43:58 | |
---|
Järkyttävä action on just hyvä. Vain amatöörit tarvitsevat nauhoja hipovan actionin ;) En ole musiikin asiantuntija. |