Aihe: Autotune - musiikin doping
1 2 3 4 5 6
sustain65
11.08.2018 05:57:18
hallu:
Mitä tulee autotuneen, niin se on ihan jees. Kaikki välineet ja keinot käyttöön, lopputulos vain ratkaisee, mitään sääntöjä ei ole. Mutta itse olen sitä mieltä, että kaikki kiinnostava tapahtuu siellä missä asiat eivät ole ihan hallinnassa. Täydellisyys on puuduttavaa, tylsää ja kuollutta. Kauneus piilee virheissä ja siksi virheiden väkivaltainen poistaminen on rumaa.

Aattelen nykyisin ihan samoin sekä autotunesta että virheet vs. täydellisyys -näkökulmasta. Ja varmaan siksi tulee usein kuunneltua live-tallenteita mieluummin kuin studiolevytyksiä.
2randpo
11.08.2018 08:02:16

Ei pidä välttää virheitä, se on virhe. Ja mitä on taide ellei keksintö joka pyrkii selvittämään mitä on taide.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
hallu
11.08.2018 08:37:55
2randpo: Ei pidä välttää virheitä, se on virhe. Ja mitä on taide ellei keksintö joka pyrkii selvittämään mitä on taide.

Tää on erinomainen huomio :-)
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
KaRa
13.08.2018 17:43:41 (muokattu 13.08.2018 17:44:21)
2randpo: Ei pidä välttää virheitä, se on virhe. Ja mitä on taide ellei keksintö joka pyrkii selvittämään mitä on taide.

Mä en ainakaa pyri selvittämään sitä tekemisilläni.
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.
jannu
15.08.2018 10:03:37
Autotune on työkalu. Työkaluja käytetään tarpeen mukaan. Hyvä musa on hyvää ja paska musa on paskaa, mikään työkalu tai sen puute ei tätä faktaa muuta.
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
HaloOfFlies
19.09.2018 21:22:09

Pitchforkin sivuilla on artikkeli Autotunen historiasta. https://pitchfork.com/features/arti … ionized-the-sound-of-popular-music/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)