Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kasettinauhurin huolto?
1 2
Alessio
12.06.2018 11:26:13 (muokattu 12.06.2018 11:31:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, olen etsimässä huoltoliikkeen vanhalle kasettidekilleni (Aiwa AD-F910) pääkaupunkiseudulta. Yritin etsiä foorumista mutten suoraan löytänyt, Google-haulla löytyy useita mutta onko jollakulla vinkkejä tai hyviä/huonoja kokemuksia? Kiitos!
 
Rämppy
12.06.2018 14:52:44 (muokattu 12.06.2018 14:59:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäjänmäessä olis http://www.mirooy.com/audiolaitteiden-huollot-ja-korjaukset/
Yksi vanha dekki on parasta aikaa siellä tohtoroitavana. Ihan ok palvelu, mutta osaamisesta/työn laadusta en osaa vielä sanoa...katsotaan kuinka tuon mankan kanssa käy.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Alessio
13.06.2018 13:27:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiedosta, kerro ihmeessä miten kävi! Isäni on tuomassa vanha dekkini minulle elokuussa joten silloin menee työn alle.
 
Rämppy
13.08.2018 09:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alessio: Kiitos tiedosta, kerro ihmeessä miten kävi! Isäni on tuomassa vanha dekkini minulle elokuussa joten silloin menee työn alle.
 
Mankka tuli kuntoon, Miro oy:n palvelu oli ihan hyvää. Hintaa tuli huollolle 140 eur. Kyseessä oli ns. perushuolto + vetohihnan vaihto. Ei siis ilmaista touhua, mutta kyseessä on laadukas Onkyon dekki, joka kyllä kannatti herätellä henkiin. Huollossa oli jonoa, mikä sanottiinkin kun soitin. Eli kesäkuussa vein, elokuun ekalla viikolla sain takas.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Welho-77
13.08.2018 15:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mankka tuli kuntoon, Miro oy:n palvelu oli ihan hyvää. Hintaa tuli huollolle 140 eur. Kyseessä oli ns. perushuolto + vetohihnan vaihto. Ei siis ilmaista touhua, mutta kyseessä on laadukas Onkyon dekki, joka kyllä kannatti herätellä henkiin. Huollossa oli jonoa, mikä sanottiinkin kun soitin. Eli kesäkuussa vein, elokuun ekalla viikolla sain takas.
 
Mitä tarkoittaa ns.perushuolto?
 
Long live the King of Mercy. Leukoja vedetty tänä vuonna: 0 kpl
Rämppy
15.08.2018 11:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Mitä tarkoittaa ns.perushuolto?
 
Koneistojen ja mekanismien putsaus, voiteluaineiden vaihto, äänipäiden putsaus...
oikeastaan kannattaa kysyä suoraan Mirosta.
Mun tapauksessa voiteluaineet oli kovettuneet ja vetohihna oli ajan myötä hapristunut mössöksi. Eli koneisto ei enää pyörittänyt.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Welho-77
15.08.2018 12:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Koneistojen ja mekanismien putsaus, voiteluaineiden vaihto, äänipäiden putsaus...
oikeastaan kannattaa kysyä suoraan Mirosta.
Mun tapauksessa voiteluaineet oli kovettuneet ja vetohihna oli ajan myötä hapristunut mössöksi. Eli koneisto ei enää pyörittänyt.

 
Tiedätkö mitä hihnan hinta oli? Tarviikin perustaa joku sivutoiminimi tollasten korjaukseen jos noin paljon maksaa :D
 
Long live the King of Mercy. Leukoja vedetty tänä vuonna: 0 kpl
2randpo
15.08.2018 12:18:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Koneistojen ja mekanismien putsaus, voiteluaineiden vaihto, äänipäiden putsaus...
oikeastaan kannattaa kysyä suoraan Mirosta.
Mun tapauksessa voiteluaineet oli kovettuneet ja vetohihna oli ajan myötä hapristunut mössöksi. Eli koneisto ei enää pyörittänyt.

 
Sisältää varmasti myös äänipään/päiden demagnetoinnin.
 
Työhän noissa maksaa, osat ja voiteluaineet vähemmän. Kuinka pitkän takuun Miro mahtaa antaa huollolle? Jotkut hifi-huollot antavat kolmen kuukauden takuun, ja silloin on käyty läpi ja tarkistettu myös komponentit.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Sax-pappa
15.08.2018 12:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Tiedätkö mitä hihnan hinta oli? Tarviikin perustaa joku sivutoiminimi tollasten korjaukseen jos noin paljon maksaa :D
 
Oletko koskaan putsaillut nauhurin koneistosta tahmeaksi mössöksi menneen vetohihnan jäänteitä? Hihnahan ei paljon maksa. Työ ja osaaminen maksaa. Jos osaamista löytyy, niin firma pystyyn ja rikastumaan : )
 
Rämppy
15.08.2018 13:16:08 (muokattu 15.08.2018 13:20:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Tiedätkö mitä hihnan hinta oli? Tarviikin perustaa joku sivutoiminimi tollasten korjaukseen jos noin paljon maksaa :D
Hihnan sisäänostohinta on varmaan parin euron luokkaa. Mutta kun maksetaan palkat, sosiaali- ja työeläkemaksut, varaosat, toimitilavuokrat sekä verot ja otetaan kohtuullinen kate, niin tuleehan tuollekin palvelulle jonkinlainen hinta. Mutta jos vehkeellä huoltoväli on 25 vuotta, niin tuskin maailma kaatuu tuohon summaan jos haluaa mankan kuntoon. Ylipäätään kasettidekkejä huoltavia firmoja ei ole pilvin pimein. Huoltoon kuuluu vanhenevien myös komponenttien sekä juotosten tarkistus ja vaihto tarvittaessa.
Mieluummin maksan tuon summan osaavalle huollolle, kuin vien puoleen hintaan jollekin viraapeli-jampalle rikottavaksi.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
2randpo
15.08.2018 14:49:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kuitenkin voi ja kannattaakin silloin tällöin puhdistaa nauhurin nauhan kanssa kosketuksissa olevat osat kuten ääni- ja poistopäät, vetoakseli, painotela sekä nauhanohjaimet. Tarkoitukseen sopii isopropyyli ja esim. automankkaan paremmin Alsop-puhdistaja ellei muuten pääse em. osiin käsiksi. Myös magnetismin voi äänipäistä itse poistaa, siihen tarvittavan laitteen voi hankkia ehkä helpoiten ebayn kautta.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Rämppy
15.08.2018 15:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2randpo: Itse kuitenkin voi ja kannattaakin silloin tällöin puhdistaa nauhurin nauhan kanssa kosketuksissa olevat osat kuten ääni- ja poistopäät, vetoakseli, painotela sekä nauhanohjaimet. Tarkoitukseen sopii isopropyyli ja esim. automankkaan paremmin Alsop-puhdistaja ellei muuten pääse em. osiin käsiksi. Myös magnetismin voi äänipäistä itse poistaa, siihen tarvittavan laitteen voi hankkia ehkä helpoiten ebayn kautta.
 
Joo isopropanolia oon iät ja ajat käyttänyt äänipäiden, telojen ja ohjainten puhdistukseen. Samoin ainoa oikea aine vinyylilevyjen puhdistamiseen. Edullinen ja oikeasti toimiva aine. Apteekista saa.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
ituvirtanen
16.08.2018 01:46:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2randpo: kommentti perässä
 
Niin, kiekkojahan on muuten myös 16 rpm ja jopa 8 rpm.
https://en.wikipedia.org/wiki/Phonograph_record
 
Danko
16.08.2018 02:04:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jäsen multipaavo / http://www.5by5.fi/fi/custom_shop
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
2randpo
16.08.2018 09:50:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Niin, kiekkojahan on muuten myös 16 rpm ja jopa 8 rpm.
https://en.wikipedia.org/wiki/Phonograph_record

 
https://www.youtube.com/watch?v=8_SAslFptKA
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Welho-77
16.08.2018 10:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Oletko koskaan putsaillut nauhurin koneistosta tahmeaksi mössöksi menneen vetohihnan jäänteitä? Hihnahan ei paljon maksa. Työ ja osaaminen maksaa. Jos osaamista löytyy, niin firma pystyyn ja rikastumaan : )
 
Olen. Ja ei nyt varmaan rikastumaan. Ihmiset tuntuvat nykypäivänä arastavan vaan osaamista. Olen esim. varmaan 10 ps2:sta ja ps3:sta korjannut kavereille varaosien hinnalla vaikka varmasti osaisivat itsekin jos koittaisivat.
 
Rämppy: Hihnan sisäänostohinta on varmaan parin euron luokkaa. Mutta kun maksetaan palkat, sosiaali- ja työeläkemaksut, varaosat, toimitilavuokrat sekä verot ja otetaan kohtuullinen kate, niin tuleehan tuollekin palvelulle jonkinlainen hinta. Mutta jos vehkeellä huoltoväli on 25 vuotta, niin tuskin maailma kaatuu tuohon summaan jos haluaa mankan kuntoon. Ylipäätään kasettidekkejä huoltavia firmoja ei ole pilvin pimein. Huoltoon kuuluu vanhenevien myös komponenttien sekä juotosten tarkistus ja vaihto tarvittaessa.
Mieluummin maksan tuon summan osaavalle huollolle, kuin vien puoleen hintaan jollekin viraapeli-jampalle rikottavaksi.

 
Juu ymmärrän kyllä mistä tuo hinta muodostuu. Mutta jos itse tuollaisia tekisin sivutoimisesti joskus ja joulunu, niin ei mene kuin aikaa ja IPA:a.
 
Se on vaan vähän huono, että jos pimeesti teen 70 eurolla saman ja mainostelen sitä sitten netissä :D
 
Long live the King of Mercy. Leukoja vedetty tänä vuonna: 0 kpl
Alessio
11.11.2018 13:49:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väliaikaisena tietona, Miro Oy on muuttunut uuteen osoiteeseen Kutomotie 16. Muuton takia työjono on ilmeisesti kasvanut, toimitin laitteeni 03.09. ja olen vieläkin odottamassa.
 
Alessio
01.12.2018 14:16:01 (muokattu 01.12.2018 14:18:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, kävin viikko sitten hakemassa kaksi dekkiä Miro Oy:ltä ja hyvin toimivat. Technics RS-BX606 jolla oli kontaktihäiriöt (100 EUR) ja AIWA AD-F910 jossa moottorihihnat ovat muuttuneet tahnaksi (180 EUR). 3 kk takuuta saa. Mielestäni kannatti, varsinkin tuon Aiwan putsaaminen oli varmasti ikävä tehtävä. Palaan vaikka muutaman kuukauden päästä ja vahvistan, ettei ollut ongelmia.
 
2randpo
25.05.2019 04:03:25 (muokattu 25.05.2019 04:05:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasetti rules edelleen, korvannut itsellä osittain mobiilikuunteluakin. Laitteita saa melko hyvin, huolto pelaa, ja formaatti sallii (tai mun korvat) voluumitason noston kuunnellessa ilman korvien väsymistä/soundin kärsimistä. Eihän nämä koskaan tule enää olemaan valtavirtaa, mutta jos jengi ei tajuu, niin sehän usein takaa laadun. Ai niin, himakuuntelussa nyt Nakan 480, joka on kahden vetoakselin laite eli ei haittaa vaikka olisi nauhatyyny irronnut. Tosin sitäkin saa nykyään hankittua, jos haluaa.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Henri Henri Olavi
25.05.2019 15:23:09 (muokattu 25.05.2019 15:23:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun pomminvarma luottoratsu Technics M10 on alkanut päästämään jotain ylimääräistä kohinaa ilmoille. Se tulee myös aika lujaa. Toki nuhaisen kellariblackmetalin seasta se ei niin kuulu, mutta Simon & Garfunkelin päällä häiritsee ikävästi. Mikäköhän tuon voisi aiheuttaa? Olisko vaan putsauksen paikka?
 
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «