Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5259 260 261 262 263444 445 446 447 448
BugBadWolf
11.08.2018 20:39:36
tuskiz:...jossei myyjä viitsi käyttää viittätoista minuuttia elämästään kyhäämään kunnollisen myynti-ilmoituksen johon ottaa kunnolliset, yksityiskohtaiset kuvat niin ei häntä varmaan oikeasti kiinnosta saada kamaansa kaupaksi...

Jos joku ei viitsi ottaa yhteyttä myyjään saadakseen selvää haluamastaan tuotteesta, ei häntä varmaan oikeasti kiinnosta ostaa koko asiaa.

Nykymaailma on mennyt päin helvettiä somen takia. Joillekin ihmisille tuntuu olevan suoranainen kauhistus, jos joutuu edes puhekontaktiin toisen ihmisen kanssa. Kaikki pitäisi olla netissä helposti pureskeltavana pakettina. Muuten vain kiukutellaan ja hoetaan minäminäminä en sitä ja tätä vaan minäminäminä vaan tuota.

Ei se mene noin. Yksityisten välisessä kaupassa on turha vaatia kaikilta romujen myyjiltä markkinoinnin ammattitutkintoa, valokuvauksen ammattikalustoa, kuvankäsittelytaitoa ja sen sellaisia. Saati sitä että ilmoitukset ovat muutenkin muokattu täydellisesti ostajaa miellyttämään. Kamaa siellä myydään, eikä elämysmatkaa musiikkilaitteiden markkinoinnin ihmeelliseen maailmaan.

Kyselyt kannattaa tehdä siksikin, että nykyisin on muotia myydä olemattomia kamppeita. Jos ei aio antaa tällaiselle herrasmiehelle tilaisuutta puhua itseään pussiin, onnistuu vain rahoittamaan rosvon kevytmielistä elämää.

Ja noin yleensä olisi hyvä muistaa että maailma ei pyöri juuri minun ympärilläni, joten minun sääntöni eivät ole voimassa koko maailmassa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
sustain65
11.08.2018 21:08:43
No mutta yllähän tuo tuskizen linkittämä ilmo oli kuvin puolesta ihan sysipaska. Eikä siihen mitään ammattitutkintoa tarvita että kännyllä ottaa kelvolliset kuvat myytävästä kepistä.
BugBadWolf
11.08.2018 21:18:04
sustain65: No mutta yllähän tuo tuskizen linkittämä ilmo oli kuvin puolesta ihan sysipaska..

Ei ole. Myyjä yrittänee näyttää loimua (joka näkyy kyllä tietokoneen näytöllä, vaikka älyluurissa voi toki olla pieni ja sotkuinen). Ehkäpä siellä ajatellaan että mallin tuntee jokainen, joten härveliä ei tarvitse laittaa poseerausasentoon?

Olen kyllä joskus nähnyt sellaisiakin kuvia, että ei oikeasti ota selvää onko kyseessä kitara vai LSD-harha (puolet niistä ovat todennäköisesti omiani ;D), mutta ei tuo sitä lajia ole.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
tuskiz
11.08.2018 21:32:05
BugBadWolf: Jos joku ei viitsi ottaa yhteyttä myyjään saadakseen selvää haluamastaan tuotteesta, ei häntä varmaan oikeasti kiinnosta ostaa koko asiaa.

Nykymaailma on mennyt päin helvettiä somen takia. Joillekin ihmisille tuntuu olevan suoranainen kauhistus, jos joutuu edes puhekontaktiin toisen ihmisen kanssa. Kaikki pitäisi olla netissä helposti pureskeltavana pakettina. Muuten vain kiukutellaan ja hoetaan minäminäminä en sitä ja tätä vaan minäminäminä vaan tuota.

Ei se mene noin. Yksityisten välisessä kaupassa on turha vaatia kaikilta romujen myyjiltä markkinoinnin ammattitutkintoa, valokuvauksen ammattikalustoa, kuvankäsittelytaitoa ja sen sellaisia. Saati sitä että ilmoitukset ovat muutenkin muokattu täydellisesti ostajaa miellyttämään. Kamaa siellä myydään, eikä elämysmatkaa musiikkilaitteiden markkinoinnin ihmeelliseen maailmaan.

Kyselyt kannattaa tehdä siksikin, että nykyisin on muotia myydä olemattomia kamppeita. Jos ei aio antaa tällaiselle herrasmiehelle tilaisuutta puhua itseään pussiin, onnistuu vain rahoittamaan rosvon kevytmielistä elämää.

Ja noin yleensä olisi hyvä muistaa että maailma ei pyöri juuri minun ympärilläni, joten minun sääntöni eivät ole voimassa koko maailmassa.

Kyllä tästä korostuu enemmän tuommonen tyypillinen suomalainen puupäisyys joka on äärettömästi pahempi kuin minkäänläinen "someminä-kulttuuri" ja on onneksi kuolemassa pois niiden ihmisten sukupolven kanssa, jos tuntuu ylivoimaiselta ottaa muutama yksityiskohtainen kuva tuotteesta ja kertoa sen ominaisuudet tarkemmin kuin "jakson kitara humpuukereilla hyvä on 850e en lähetä t. oulu" laittaen sen "tarvii jotain helevatan ammattilaismiähen tutkintoja ja kanonin kalustot en muuten varama hrrrmmhgg perrkkkll" selitysten piikkiin samalla kuin kaljahuuruissa ukoille selitetään yksityiskohtaisesti naapurin piha-aidan huonosta rakenteesta uusin iPhone 30 megapixelin kameroineen takataskussa voi vaan mennä itseensä. Kukaan ei maininnut mistään yhteydenottojen pelosta mitään, ainoastaan se on turhaa ajan tuhlausta yrittää näiltä huru-ukoilta tivata mitään tietoja viikon verran sähköpostilla tai tekstareilla kun puhelimeen eivät vastaa kuin klo 19-19:15 aikana, kuka tahansa oikeasti ostamaan kiinnostunut on tässä välissä tehnyt kaupat sen tyypin kanssa jonka ilmoitus vastasi heti lähes kaikkiin yleisimpiin kysymyksiin mitä ostajassa voi herätä.

Ei oikeasti ole rakettitiedettä, netti on täynnä yksinkertaisia esimerkkejä joita apinoimalla voi nostaa myyntisaldoaan eksponentaalisti samalla vähentäen tarvetta kommentoida tähän ketjuun. Tehkää itsellenne ja kaikille palvelus.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
sustain65
11.08.2018 22:19:52
BugBadWolf: Ei ole. Myyjä yrittänee näyttää loimua (joka näkyy kyllä tietokoneen näytöllä, vaikka älyluurissa voi toki olla pieni ja sotkuinen). Ehkäpä siellä ajatellaan että mallin tuntee jokainen, joten härveliä ei tarvitse laittaa poseerausasentoon?

Olen kyllä joskus nähnyt sellaisiakin kuvia, että ei oikeasti ota selvää onko kyseessä kitara vai LSD-harha (puolet niistä ovat todennäköisesti omiani ;D), mutta ei tuo sitä lajia ole.

No kyllä ne nyt vaan ovat isollakin hyvällä näytöllä aivan surkeita kuvia, joista ei tosiaan näe juuri muuta kuin että siinä keppi makoilee ja on siinä loimua. Kyllä myyjä voisi yrittää sentään vähän enemmän noiden kuvien suhteen. Mutta en jaksa inttää enempää.
BugBadWolf
11.08.2018 22:29:50 (muokattu 11.08.2018 22:30:45)
tuskiz: Kyllä tästä korostuu enemmän tuommonen tyypillinen suomalainen puupäisyys...

Tuntuu periytyneen some-ikäpolveen, vaikka onkin muuttanut muotoaan ;D

Muutama huomio:

- En soita kenellekään silloin kun minulle sopii, vaan silloin kun hänelle sopii. Jos ei vaadita mahdottomia, kauppa syntyy.
- Tiedän (joskus, ihme kyllä), mitä olen ostamassa, joten mainospuheen kopioiminen ei ole minulle tarpeen. Pyydän kyllä lisämateriaalia, jos tarvitsen sellaista.
- Toki valitsen, keneltä ostan ja omia ilmoituksiani olen oppinut tekemään jo siihen suuntaan että aika pitkälle voin valita kenelle myyn. Se ei ole vaikeaa ja on palvelus ennen kaikkea minulle itselleni.

Olen toki vanhanaikainen ja pyrin näkemään ostamani ihan käsin katselemalla (jos käsin katselemisen termi ei ole tuttu, matkusta ajassa taaksepäin 60-luvulle, synny siellä ja opi). Tähän liittyy myös se, että puhelin, jos ei naamatusten tapahtuva keskustelu, selvittää suurimman osan kaupan yksityiskohdista. Ehkäpä näillä ilmoituksilla ei siksi ole niin suurta merkitystä minulle.

Mokomasta asiasta nariseminen häiritsee huonoa ilmoitusta enemmän.
BugBadWolf
11.08.2018 22:31:13
sustain65: No kyllä ne nyt vaan ovat isollakin hyvällä näytöllä aivan surkeita kuvia....

Olkoon näin ;D

Eipäs ole virhe.
Progorava
12.08.2018 00:24:23
Tuntuu olevan vain renkaanpotkijoita liikkeellä tällä hetkellä mutta eipä se haittaa. Kaikki on aina kaupaksi mennyt kun on ollut kärsivällinen. Täytyy vain koettaa pysyä torilta pois kunnes rahoitus on kasassa uusia projekteja varten.

Ihan kun kitaroiden torihinnat olisivat laskemaan päin. Ainakin fenderien osalta. Kertonee siitä, että kama ei tahdo liikkua samaan malliin kuin ennen.
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
hallu
12.08.2018 01:01:48
Progorava: Tuntuu olevan vain renkaanpotkijoita liikkeellä tällä hetkellä mutta eipä se haittaa. Kaikki on aina kaupaksi mennyt kun on ollut kärsivällinen. Täytyy vain koettaa pysyä torilta pois kunnes rahoitus on kasassa uusia projekteja varten.

Ihan kun kitaroiden torihinnat olisivat laskemaan päin. Ainakin fenderien osalta. Kertonee siitä, että kama ei tahdo liikkua samaan malliin kuin ennen.

Gibsoneiden pyyntihinnat taas näyttää olevan nousemaan päin.... ainakin LesPauleista pyydetään jo melkeen kahta tonnia kun joku aika sitten niitä sai jopa tonnilla ja kalleimmat oli puolitoista tonnia, mutta nyt edes kaksi tonnia ei ole harvinaisuus. Sen sijaan Customshopit on käytettynä aika maltillisilla pyynneillä kun ne uutena maksaa viidestä kuuteenkin tonniin niin käytettynä saa jopa alle kolmeen tonniin.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
tuskiz
12.08.2018 15:16:19
Lisäyksenä vielä tuohon aiempaan myynti-ilmotusten kuvauksista ja kuvista, myös ammattilaismyyjät ja kaupat syylistyy tohon aika usein, esim. Kitarapaja harvemmin jos koskaan kirjoittaa minkään sortin kuvausta myymistään soittimista nettisivuille, vain yleensä netistä copypastetut yleistiedot löytyvät.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Jukka Häikiö
12.08.2018 16:47:15

hallu: Gibsoneiden pyyntihinnat taas näyttää olevan nousemaan päin.... ainakin LesPauleista pyydetään jo melkeen kahta tonnia kun joku aika sitten niitä sai jopa tonnilla ja kalleimmat oli puolitoista tonnia, mutta nyt edes kaksi tonnia ei ole harvinaisuus. Sen sijaan Customshopit on käytettynä aika maltillisilla pyynneillä kun ne uutena maksaa viidestä kuuteenkin tonniin niin käytettynä saa jopa alle kolmeen tonniin.

Noi ennen 2013 valmistetut on vähän eri specseillä ja niiden hinnatkin oli vähän eri uutena. Esmes R8 tais olla jotain 2800€ vuonna 2010...
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
StaggerLee
12.08.2018 19:49:31
Kaikki on aina mennyt paitsi Mesan Abacus midipedaali.. tosin nyt se on taas käytössä joten voi olla ihan hyväkin.. :)
Ongelmiakaan ei ikinä ole kenenkään kanssa ollut ostaessa eikä myydessä.

En mä ala hirveästi kirjoittamaan jos vaikka vahvistinta myy niin sen laitteen tietoja.. Ne lukee valmistajan sivuilla tai ohjekirjassa tms.. Kyllä yleensä käytettyä vahvistinta ostava tietää mitä on ostamassa. Toki aina voi kysyä ja mielellään vastaan.

Kuva mistä selviää laitteen ulkoinen kunto ja se että laite on olemassa luulisi riittävän. Toki lisää voidaan aina ottaa jos halutaan ja laitteita voi aina tulla kokeilemaan ja testaamaan.

Taitaa olla jokainen joka tullut paikanpäälle niin ostanut laitteen. Tosin tuskin kukaan turhaan tuleekaan. Jos joku ajaa toisesta kaupungistakin katsomaan laitetta niin kyllä se silloin sitä on tulossa ostamaan.

Tosin ymmärrän että jos myy kitaraan niin siitä pitää olla hiukan tarkemmat ja paremmat kuvat kuin vaikka kitarakaapista. Kaapissa pari naarmua ei pitäisi ketään haitata mutta kitarassa voi olla eri asia..

Mutta hyvä sivusto ollut itselle tämä ainakin. Muusikot on yleisesti mukavaa ja luotettavaa porukkaa.
Haeroe
12.08.2018 21:01:52

tuskiz: Lisäyksenä vielä tuohon aiempaan myynti-ilmotusten kuvauksista ja kuvista, myös ammattilaismyyjät ja kaupat syylistyy tohon aika usein, esim. Kitarapaja harvemmin jos koskaan kirjoittaa minkään sortin kuvausta myymistään soittimista nettisivuille, vain yleensä netistä copypastetut yleistiedot löytyvät.

Yhtään vermettä en ole huonon ilmoituksen takia jättänyt ostamatta. Yhtään vermettä en ole hyvän ilmoituksen ansiosta ostanut.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
The Jack
12.08.2018 21:46:57
Haeroe: Yhtään vermettä en ole huonon ilmoituksen takia jättänyt ostamatta. Yhtään vermettä en ole hyvän ilmoituksen ansiosta ostanut.

Olen ostanut kymmenisen kitaraa täältä ja Huuto.netistä. Jokaista omaa ostostani on yhdistänyt hyvät kuvat ja sujuva kotimainen kieli. Sekä vähintään kohtuullinen tuotekuvaus. Ilman näitä en edes harkitse kauppoja.

Myydään Gibson Les Paul. 1800 e. Nämä ei houkuttele ollenkaan, ja ihmettelen jos tälläkin tavalla ostaja löytyy. Jos ei huvita ottaa kuvia, selvittää kitaran mallia/valmistusvuotta/väriä, niin oletan että sama välinpitämättömyys jatkuu kaupanteon muissakin vaiheissa.
StaggerLee
12.08.2018 22:22:00
Eniten mua ihmetyttää aina ilmoituksissa tekstit:

"hinta ei kiveen hakattu"
"voit myös tarjota jotain muuta hintaa"
"hinnasta voidaan tinkiä"

jne..

Jos tommosta kirjoittaa myyntiilmoitukseen niin eikai kukaan selväjärkinen enää tarjoa tuotteesta sitä mitä siitä pyydetään.

Jos itse tietää että koittaa pyytää liikaa rahaa tuotteesta niin kannattaisi vain laskea hintaa..
hallu
12.08.2018 22:34:39
StaggerLee: Eniten mua ihmetyttää aina ilmoituksissa tekstit:

"hinta ei kiveen hakattu"
"voit myös tarjota jotain muuta hintaa"
"hinnasta voidaan tinkiä"

jne..

Jos tommosta kirjoittaa myyntiilmoitukseen niin eikai kukaan selväjärkinen enää tarjoa tuotteesta sitä mitä siitä pyydetään.

Jos itse tietää että koittaa pyytää liikaa rahaa tuotteesta niin kannattaisi vain laskea hintaa..

No minä aika usein laitan ilmoituksiini juurikin tuon tinkimisoption. Omalla kohdallani sen tarkoitus on ainoastaan rohkaista mahdollista ostajaa aloittamaan neuvottelu kaupan ehdoista. Se pyyntihinta on ilman muuta se oma toive, sen verran toivoisin saavani, siksi sitä hintaa pyydän. Mutta hyväksyn mahdollisuuden, että en toivomaani summaa saa ja loppu onkin sitten neuvottelua. Minä en koskaan pyydä laitteestani liikaa vaan hyvin kohtuullisesti, mutta olen oppinut että myydessä saa aina vähemmän kuin mitä itse maksoi, niin se vaan menee.

Se on yleensä niin, että kun siitä laitteesta haluaa päästä eroon, niin myynti-ilmoitus on tyyliin "tämä laite on mulle tarpeeton ja haluan päästä siitä eroon. Olisi kiva saada siitä tämän verran, mutta jos ei saa, niin tarjoa edes jotain....". Ajatus, että laskee pyyntihintaa suoraan kipurajalle on ihan ymmärrettävä, mutta pyyntihinta on aina maksimi mitä laitteesta voi saada. Kukaan ei tarjoa enempää siitä kuin mitä pyydän, mutta alas päin hintaa voi tinkiä. Siksi ajattelen että pyyntihintaa ei kannata hilata suoraan kipurajalle koska silloin ei ole mitäänneuvotteluvaraa ja tulee samalla sulkeneeksi itseltään mahdollisuuden saada kipurajaa enemmän.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Gary the pine
13.08.2018 02:09:27
Nyt olis aika tilaisuus Pärssipojille, ehtaa korean ltd:tä olis vaihdossa, kunhan ei tosiaan niitä halvempia pärssejä aleta tyrkyttämään. Että siitä nyt Private Stockia ja Wood Librarya salkkuun ja kaupoille, saattas varmaan ihan perus Artist Packagekin kelvata...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1384416
Tulin, näin, paskoin housuun.
Jukka Häikiö
18.08.2018 13:11:08

Kyl näitten pikaviestien kanssa on välillä......toki riippuu ihmisestä, mut jos viestiväli on yli 20h, niinkuin tällä hetkellä, niin voihan vittu, asiat ois hoituneet yhdellä puhelinsoitolla maaliin asti, aikaa ois mennyt 1min.

Taidan laittaa ton ei pikaviestejä tekstin ja jättää viileesti vastaamatta, vaikka joku sitä kautta lähestyisikin. Samaten toi lähetysmahdollisuus ei täällä pk-seudulla kovin paljon kavenna ostajakuntaa, vaikka sen jättäisi pois, se on ihan käytännössä tullut todettua, tuolla maakunnissa se on aika välttämätön kyllä.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
winstoni
20.08.2018 20:43:30
Spedut liikkuvat yleensä tosi nopeasti, kitaroiden kanssa vähän hitaampaa. Toisaalta kun ei ole mitään erityistä syytä myydä polkuhintaan niin voihan sitä ilmoa tuolla roikottaa vaikka maailman tappiin.

Enemmän mua häiritsee, kun jossain ilmossa on spesifit vermeet jotka käy vaihdossa, niin sitten ruvetaan tyrkyttämään jotain ihan muuta niiden tilalle. Roju X tekee tietyn asian ja roju Y toisen, mua kiinnostaa se mitä roju X tekee ja siksi se on mainittu. Ei mulle ole roju Y:n ominaisuuksille mitään kiinnostusta.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)