Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keinokuorma/loadbox mesan perään.
1 2
sgt_teppo
09.08.2018 20:13:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
Multa löytyy mesan dual rectifier ja olen etsinyt sen perään keinokuorman tyylistä laitetta.
Tavoitteena laitteella olisi saada tehtyä seuraavia asioita:
 
1. Tiputtaa mesan ja kaapin välissä volumea. Eli ajaa mesaa mahdollisimman kovaa. Tavoitteena olla menettämättä kotia :D eli saada tehoja irti koti volumella. (keinokuorma?)
 
2. Saada ääni vahvistimesta kuulokkeisiin.
 
3. Ääni vahvistimesta ääkikorttiin nauhottamista varten. (Line?)
 
4. Jos mahdollista samaan pakettiin kaappi simulaatio, niin plussaa. Lähinnä tulevaisuuden äänittämisiä varten.
 
Tärkein ominaisuus on noista ensimmäinen ja kolmas. Eli volumea alemmas ja äänikorttiiin saa mesan kiinni nauhotteluja varten.
 
Mitä laitetta suosittelette?
Olen haulla selaillut jonkun verran eri laitteita ja melko tyhjää lyö, koska useita erilaisia tuntuu olevan ja kaikkien laitteiden toimintaperiaate ei ole täysin auennut. (valitettavasti ei kauppaa lähellä, johon pääsisi testssmasn/kysymään.)
 
Olen Katsonut lähinnä Rivera rockcrusher recordingia, Weber mass200 (ei houkuttele jenkki tilaus), two notesin eri laitteita ja Tube Amp Doctor Silenceria. Näissä kaikissa tuntuu olevan paljon erilaisia mahdollisuuksia, mutta kun ei osaa päättää/ymmärtää, mikä on järkevin vaihtoehto.
Paljon mietityttää myös tehonkestot. Mesa tuuppaa 100w ja aika monen laitteen Max. On tossa 100-150w..
 
Laitteen hinta koitetaan pitää 600€ alapuolella.
Tässä vähän pohjaa, joiden avulla toivottavasti apua löytyy.
Kiitos!
 
TTV
09.08.2018 20:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluetone Loadbox.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
sgt_teppo
09.08.2018 20:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Bluetone Loadbox.
 
Moro.
Itseasiassa tuota katsoin myös ja olin chatin kautta yhteydessä custom soundsiin.. sanoivat, että tehonkesto ei riitä pidemmän päälle? Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta 100w vahvistimen kanssa? Muutoin vaikuttaisi hyvälle vehkeelle.
 
steelduck
09.08.2018 20:34:42 (muokattu 09.08.2018 20:36:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko kysynyt josko Bluetonen kaverit tekisi loadboxista järeemmän version sulle?
 
sgt_teppo
09.08.2018 20:46:17 (muokattu 09.08.2018 20:48:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Two Notes Torpedo
 
Noista torpedoista olis pari kyssäriä.
 
Live käsittääkseni ei toimi kaapin kanssa vaan pelkästään suoraan linen kautta Pa kamoihin tai äänikorttiin? Tai usbilla tietokoneeseen?
 
Mutta miten tuo reload käytännössä toimii? Voiko sitä käyttää pelkästään keinokuormana eli käytännössä kitara - vahvistin - reload - kaappi? Ja samalla reloadilla tiputtaa kaappiin menevää tehoa?
Näin olen itse ymmärtänyt. Tosin paljon muutakin siinä tuntuu olevan mahdollista tehdä.
 
Oletko kysynyt josko Bluetonen kaverit tekisi loadboxista järeemmän version sulle?
Eipä taas käynyt mielessä, mutta pitääpä kysästä!
 
TTV
09.08.2018 20:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sgt_teppo: Moro.
Itseasiassa tuota katsoin myös ja olin chatin kautta yhteydessä custom soundsiin.. sanoivat, että tehonkesto ei riitä pidemmän päälle? Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta 100w vahvistimen kanssa? Muutoin vaikuttaisi hyvälle vehkeelle.

 
Itse olen ajellut tuota 2x 6L6 ja 2x 6550 pääteisillä nupeilla reilusti yli puolen välin mastertasoilla, eikä tuo box edes lämpene pinnasta. Tuskin se vahvistimen saundi enää paljoa muuttuu, jos pääteteho on 50-100W, eli voit hyvinkin saada mieluista saundit tuosta.
 
Tuohon peruskoteloon ei taida isompia tehovastuksia mahtua, joten isompaan koteloon taitaa customkuorma mennä...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
steelduck
09.08.2018 20:57:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sgt_teppo: Noista torpedoista olis pari kyssäriä.

 
Mulla on kokemusta vain Torpedo Studiosta, joka kestää sen 150W. Mainio perli mutta menee budjetista pitkälle.
 
sgt_teppo
09.08.2018 21:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Itse olen ajellut tuota 2x 6L6 ja 2x 6550 pääteisillä nupeilla reilusti yli puolen välin mastertasoilla, eikä tuo box edes lämpene pinnasta. Tuskin se vahvistimen saundi enää paljoa muuttuu, jos pääteteho on 50-100W, eli voit hyvinkin saada mieluista saundit tuosta.
 
Tuohon peruskoteloon ei taida isompia tehovastuksia mahtua, joten isompaan koteloon taitaa customkuorma mennä...

 
Ok, kiitos tiedosta. Tarkoitus ei ole saada nuppeja loppuun asti vaan juurikin sinne puolenvälin paikkeille, jossa tuosta tuntuu saavan hyvät soundit ulos. Tosin en tiedä tarkemmin, että mistä kohtaa volumeita tuo lähtee työntämään ulos esim reilusti yli 50wattia
 
sgt_teppo
09.08.2018 21:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Mulla on kokemusta vain Torpedo Studiosta, joka kestää sen 150W. Mainio perli mutta menee budjetista pitkälle.
 
Juu tuo studio menee melko pitkälle budjetissa. Alkoi tuo reload kiinnostaa tuossa myöskin. Samalla 150w tehonkestolla on sekin, mutta mietityttää tuo keinokuormana toimiminen, kun senntoiminnasta en meinaa saada selkeää kuvaa netin syövereistä.
 
Urban Baboon
09.08.2018 21:19:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohda ainakin se Weber. Se syö soundin koti-volumella. En ole Bluetonen boxia kokeillut, mutta vastaavassa tilanteessa ja vastaavalla budjetilla, sitä lähtisin ensin kokeilemaan.
 
hallu
09.08.2018 22:40:54 (muokattu 09.08.2018 22:45:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä myös ääni Bluetone Loadboxille. Olen itse käyttänyt sitä Mesa mark V:n ja Mesa mark IV:n kanssa joita en aja kuormaankaan kylläkään täysillä, mutta kuorma antaa monenlaisia mahdollisuuksia suitsia vahvistimen tehoja. Loadbox on reaktiivinen joka pikkuisen parantaa soundia luonnollisemmaksi myös isolla kuormalla. Tehonkesto on vakio mallissa sellainen että satavattista ei viitsi siihen kyllä ajaa täysillä mykkänä, mutta esimerkiksi voi tehdä niin, että laittaa kahdeksan ohmin keinokuorman rinnakkain kahdeksan ohmin kaapin kanssa neljän ohmin kaappilähtöön jolloin puolet vahvarin tehdosta menee kuormaan ja puolet kaapille jolloin kuormasta saa samalla halutessaan linjan vaikka äänikortille tai tiskiin. Ne tekee varmasti Bluetonella sulle siitä halutessasi version, jonka tehonkesto on isompikin, mutta se varmaan maksaa vähän lisää, mutta kannattaa ilman muuta kysyä suoraan pajalta miten homma menee.
 
Loadbox tarjoaa leikkurin eli passiivisen kaappisimulaation linjalähtöön jonka kyllä saa pois jos haluaa käyttää mieluummin vaikka Blueboxin tapaista impulssiboksia tai Torpedo C.A.B esimerkiksi tai ajaa impulssin vaikka tietsikalta. Loadboxin oma passiivinen simu on ihan käyttökelpoinen, mutta vähän kaksiulotteinen verrattuna impulssiin, mutta itse käytän sen verran lieviä säröjä ja kliinejä että noi passiiviset simut kelpaa mulle hyvin, mutta higainissa impulssi kyllä antaa luonnollisemman tuntuman.
 
Mitä vakio Loadboxin tehonkestoon tulee, niin ymmärsin kyllä että tommonen satavatiinen vahvistin käy sille hyvin, mutta ihan täysillä ei ole hyvä luukuttaa, mutta esim. master puolessa välissä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta varmista asia suoraan pajalta kyllä ne kertoo. Mulle tuo on ollut kuitenkin juuri sitä mitä tarvitsen..... tykkään.
 
E: itse käytän kyllä kahta keinokuormaa, jolloin ei kytkentävariaatiot lopu kesken ja voi suitsia vahvistimen tehoja monella tavalla. Tuli mieleen semmoinen, että jos Loadbox ei yksin riitä vahvistimellesi, niin torilta joku huokea yksinkertainen keinokuorma siihen rinnalle johon niistää vaikka puolet vahvistimen tehoista ja ajaa voin toista puolta loadboxiin, mutta asiaan löytynee elegantimpiakin ratkaisuja kun juttelet Bluetonen kavereiden kanssa.
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
sgt_teppo
09.08.2018 23:02:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Täältä myös ääni Bluetone Loadboxille. Olen itse käyttänyt sitä Mesa mark V:n ja Mesa mark IV:n kanssa joita en aja kuormaankaan kylläkään täysillä, mutta kuorma antaa monenlaisia mahdollisuuksia suitsia vahvistimen tehoja. Loadbox on reaktiivinen joka pikkuisen parantaa soundia luonnollisemmaksi myös isolla kuormalla. Tehonkesto on vakio mallissa sellainen että satavattista ei viitsi siihen kyllä ajaa täysillä mykkänä, mutta esimerkiksi voi tehdä niin, että laittaa kahdeksan ohmin keinokuorman rinnakkain kahdeksan ohmin kaapin kanssa neljän ohmin kaappilähtöön jolloin puolet vahvarin tehdosta menee kuormaan ja puolet kaapille jolloin kuormasta saa samalla halutessaan linjan vaikka äänikortille tai tiskiin. Ne tekee varmasti Bluetonella sulle siitä halutessasi version, jonka tehonkesto on isompikin, mutta se varmaan maksaa vähän lisää, mutta kannattaa ilman muuta kysyä suoraan pajalta miten homma menee.
 
Loadbox tarjoaa leikkurin eli passiivisen kaappisimulaation linjalähtöön jonka kyllä saa pois jos haluaa käyttää mieluummin vaikka Blueboxin tapaista impulssiboksia tai Torpedo C.A.B esimerkiksi tai ajaa impulssin vaikka tietsikalta. Loadboxin oma passiivinen simu on ihan käyttökelpoinen, mutta vähän kaksiulotteinen verrattuna impulssiin, mutta itse käytän sen verran lieviä säröjä ja kliinejä että noi passiiviset simut kelpaa mulle hyvin, mutta higainissa impulssi kyllä antaa luonnollisemman tuntuman.
 
Mitä vakio Loadboxin tehonkestoon tulee, niin ymmärsin kyllä että tommonen satavatiinen vahvistin käy sille hyvin, mutta ihan täysillä ei ole hyvä luukuttaa, mutta esim. master puolessa välissä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta varmista asia suoraan pajalta kyllä ne kertoo. Mulle tuo on ollut kuitenkin juuri sitä mitä tarvitsen..... tykkään.
 
E: itse käytän kyllä kahta keinokuormaa, jolloin ei kytkentävariaatiot lopu kesken ja voi suitsia vahvistimen tehoja monella tavalla. Tuli mieleen semmoinen, että jos Loadbox ei yksin riitä vahvistimellesi, niin torilta joku huokea yksinkertainen keinokuorma siihen rinnalle johon niistää vaikka puolet vahvistimen tehoista ja ajaa voin toista puolta loadboxiin, mutta asiaan löytynee elegantimpiakin ratkaisuja kun juttelet Bluetonen kavereiden kanssa.

 
Kiitoksia tästä.
Laitoinkin äskettäin bluetonelle viestiä ja sieltä tulikin melko nopeasti infoa.
Kovasti olivat sitä mieltä että alkuun kokeilee tuolla 100w loadboxilla, jos ei täydellä höngällä tuuttaa menemään.
 
Todennäköisesti tuo lähtee tilaukseen ja tietysti... Saahan siihen myöhemmin kaverin viereen, jos tuntuu tarvetta olevan. Ja jos ei riitä niin täytyy vielä kysellä jotta tekisvät vähän tuhdimman laitoksen.. sitä ei ainakaan alkuun halunnut alkaa tekemään, että mieluummin testaa tolla ensin..
 
harryk
10.08.2018 13:57:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Oletko kysynyt josko Bluetonen kaverit tekisi loadboxista järeemmän version sulle?
 
Tuosta 100 W versiosta voidaan tarvittaessa tehdä isompitehonkestoinen 150/200 W versio, mutta se vaatii nykyistä isomman kotelon.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Mr. M
10.08.2018 15:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sgt_teppo: Noista torpedoista olis pari kyssäriä.
 
Live käsittääkseni ei toimi kaapin kanssa vaan pelkästään suoraan linen kautta Pa kamoihin tai äänikorttiin? Tai usbilla tietokoneeseen?

 
Väärin. Toimii kaapin kanssa samaan aikaan, mutta Live ei täytä tavoitettasi numero 1. Itsellä keikkaräkissä Torpeedo Live DI-boksina sitä varten, että saan ilman kaapin mikityksiä aina saman "mikitys"konfiguraation pöytään noilla Two Notesin sairaan hyvillä kaappisimeillä. Lauteilla (oman Triple Rectoni) ääni menee siis myös kaappiin torpeedon kaappilähdöstä. Ainoa, joka tuosta Livestä harmittavasti puuttuu tuossa tilanteessa, on tosiaan se keinokuorma kaappilähtöön.
 
Mutta miten tuo reload käytännössä toimii? Voiko sitä käyttää pelkästään keinokuormana eli käytännössä kitara - vahvistin - reload - kaappi? Ja samalla reloadilla tiputtaa kaappiin menevää tehoa?
Näin olen itse ymmärtänyt. Tosin paljon muutakin siinä tuntuu olevan mahdollista tehdä.

 
Kyllä voi. Mutta Reloadista itsekseen puuttuu taasen ne kaappisimit, eli tavoitteesi numero 4. ei toteudu. MUTTA: Torpedojen omistajat saavat ladata ilmaisesti (vaati rekisteröitymistä) sen wall of sound -plugarin. Eli jos kaipaat niitä kaappisimejä pelkästään koneella nauhottelua varten, tämä hoituu tuolla tavalla varsin helposti. Itsekin käytän tuon Liven kanssa himassa nauhoitellessani nykyään mieluumin WOSia, koska sillä saa kikkailtua paljon monipuolisemmin, kuin Liven sisäisillä jutuilla.
 
Muista keinokuormista minulla ei ole kokemusta juuri ollenkaan, mutta Two Notes on kyllä vakuuttanut aika kiitettävästi omissa hommissani laadullaan. Aika kalliitahan nuo on, mutta torilla näkee aina silloin tällöin hyvästi alle 500 eurolla tuota Reloadiakin, joka kerta olen ollut hyvin liki ostoa.
 
"Soita torvi!" https://www.facebook.com/huutotauti/ https://www.facebook.com/furciferi/
sgt_teppo
10.08.2018 19:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia noista torpedoiden tiedoista ja eroista!
Kokeillaan alkuun tota bluetonen boksia, koska luulen että alkuun siinä kuitenkin on mulle ihan tarpeeksi tarvittavia ominaisuuksia.
 
Tuo kahden loadboxin käyttö voi tietenkin olla mahdollista myöskin. Tarvii varmasti olla samalla impedanssilla toimivia? Esim. 2x8ohm loadboxit 8ohm vahvistaminen ulostulosta ja toisesta niistä 8ohm kaappiin kiinni?
 
Ja ymmärsinhän oikein, ulos tuleva teho puolittuu.. esim. 100w vahvistimesta 50w per loadbox?
Tämähän antaisi vähän pelivaraa eri kaiuttimillekin.. ei aina tarvi työntää isoon kaappiin
 
hallu
10.08.2018 22:04:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sgt_teppo: Kiitoksia noista torpedoiden tiedoista ja eroista!
Kokeillaan alkuun tota bluetonen boksia, koska luulen että alkuun siinä kuitenkin on mulle ihan tarpeeksi tarvittavia ominaisuuksia.
 
Tuo kahden loadboxin käyttö voi tietenkin olla mahdollista myöskin. Tarvii varmasti olla samalla impedanssilla toimivia? Esim. 2x8ohm loadboxit 8ohm vahvistaminen ulostulosta ja toisesta niistä 8ohm kaappiin kiinni?
 
Ja ymmärsinhän oikein, ulos tuleva teho puolittuu.. esim. 100w vahvistimesta 50w per loadbox?
Tämähän antaisi vähän pelivaraa eri kaiuttimillekin.. ei aina tarvi työntää isoon kaappiin

 
Siis kyllä ymmärsit ihan oikein eli kaksi kahdeksan ohmin kuormaa (keinokuorma tai kaappi) antaa vahvistimelle rinnakkain kytkettynä neljän ohmin kuorman. Mesoissa on monesti kaappilähdöt niin, että on yksi kahdeksan ohmin lähtö ja kaksi neljän ohmin lähtöä. Jos sinulla on kaksi kahdeksan ohmin kuormaa (keinokuorma tai kaappi) niin voit laittaa ne niihin kahteen neljän ohmin lähtöön jolloin teho esimerkiksi puolittuu jos toinen kuormista on dummyload eli mykäksi vaimentava keinokuorma ja toinen kaappi. Jos vahvistimessasi on yksi neljän ohmin lähtö ja yksi kahdeksan ohmin lähtö niin ainakin Mesan kaapeissa on kaksi jakkia joista toinen on "parallel" eli kaappiin voi liittää rinnakkain toisen kaapin tai kuorman jolloin se kytketään vahvistimen neljän ohmin lähtöön (esimerkiksi neljhän ohmin lähdöstä piuhan kahdeksan ohmin kaappiin ja kahdeksan ohmin kaapin parallel jakista edelleen piuha toiseen kahdeksan ohmin kaappiin tai kahdeksan ohmin keinokuormaan).
 
Jos sinulla on Mesaboogie vahvistin ja kahdeksan ohmin kaappi ja yksi tai kaksi keinokuormaa, on sinulla jo todella paljon erilaisia variaatioita käytössäsi hakea melun vaimennukseen juuri itsellesi sopiva kompromissi vaimennuksen suhteen että voit luukuttaa sopivasti ja soundi ei tumppuunnu liikaa. Kun puhutaan keinokuorman tehonkestosta, niin kannattaa huomata että se maksimi tehonkesto pitää sisällään mykän kuorman eli vahvistinta ajetaan pelkästään kuormaa vasten ilman että tehoa pääsee kaapille ollenkaan ja silloinkin masterit kaakossa. Tällaisessa tilanteessa on hyvä, että keinokuorman tehonkesto on noin puolitoista kertainen tai jopa kaksin kertainen vahvistimen nimellistehoon nähden siksi, että putkivahvistimen tehopiikit mahtuu ongelmitta kuorman kannettavaksi. Mutta jos vain vaimennat keinokuormalla ja ohjaat osan tehosta kaapille, niin silloin kuorma ei rasitu niin paljon kun sen ei tarvitse kantaa kaikkea vahvistimen antamaa energiaa. Ja sitten jos et ajakaan vahvistinta ihan täysillä (aika harvalle vahvistimelle on soundillisestikaan eduksi olla ihan täysillä), vaan ainoastaan avaat masteria niin paljon, että vahvistin alkaa laulamaan, niin uskaltaisin väittää että Bluetonen Loadbox riittää mainiosti.
 
Torpedoa kehutaan paljon ja se varmasti onkin hyvä. Itse ajattelen signaaliketjua päätevahvistimen jälkeenkin moduulisesti eli siellä on erilaista kuormaa kaappia ja keinokuormaa etc. ja myös kaappisimuja voi liittää sinne erilaisia eli ei Bluetonen keinokuorma sulje pois mahdollisuutta käyttää Torpedon kaappisimuja jos haluaa vähän laadukkaampaa impulssia kehiin Torpedo C.A.B tarjoaa käsittääkseni samat impulssit kuin Torpedo Livekin eli voit ihan hyvin heittää sellaisen sinne linjaan tai käyttää jonkun muun valmistajan impulsseja (esim Mooer on tehnyt edullisen impulssimasiinan tai vaikkapa Bluebox on hyvä vaihtoehto) ja tietenkin tietokone ja passiiviset kaiutinsimulaatiot ovat vaihtoehtoina.
 
Ainoa selkeä soundiin vaikuttava muuttuja keinokuormassa on sen dynaamisuus eli resistiivinen keinokuorma toimii eri tavalla kuin reaktiivinen keinokuorma. Bluetone on reaktiivinen keinokuorma ja olen testannut sitä rinnakkain resistiivisen kuorman kanssa. Ero ei ole mitenkään niin järisyttävä kuin joskus foorumeita lukiessa voisi luulla, mutta eroa kyllä on. Ero on juurikin dynamiikassa eli kun äänikäppyrän graafista kuvaajaa katsoo niin reaktiivisen kuorma kanssa resonanssihuiput ovat korkeampia ja niissä on enemmän vaihtelua, kun taas resistiivisen kuorman kanssa tehtyä näytettä katsellessa tulee mieleen, että ikään kuin signaali olisi jo hiukan kompressoitu. Reaktiivinen kuorma tuntuu soittajasta luonnollisemmalta koska se käyttäytyy kaiuttimen tavoin. Resistiivinen kuorma on kuin ajaisi asfalttitietä (tasaista ja vahvistimelle terveellisetä ei jouset kulu) ja reaktiivinen kuorma on kuin ajaisi röykkyistä hiekkatietä (vahvarin pääte saa kyytiä, mutta jälki on eläväisempää :-D ).
 
Jos ostat ensin esimerkiksi Bluetonen perus keinokuorman, niin voit hyvin myöhemmin täydentää työkalusalkkuasi tarpeidesi mukaan kun näet mitä tarvitset ja mihin pyrit. Toisaalta joku Torpedo Live on elegantti valmiiksi mietitty ja tuotteistettu ratkaisu melkein kaikkeen tarpeeseen, mutta jos tarvitse Torpedo Liven lisäksi kaapille menevän signaalin vaimennusta, niin mikäänhän ei estä sinua käyttämästä Torpedo Liven kanssa toista keinokuormaa. Sitä paitsi nähdäkseni voit liittää myös Torpedo Liven rinnakkain oikean kaapin kanssa jolloin puolet vahvistimen tehosta ohjautuu Torpedon kuormaan ja vain puolet menee kaapille joten saat vaimennusta niinkin, mutta jos se ei riitä, niin voit käyttää vaimentavaa kuormaa siinä rinnalla. Vaihtoehtoja on ihan tolkuttomasti ja tälle pahalle kun annat pikkusormen niin pian olet ihmeissäsi :-D. Toisaalta näiden apuvälineiden kanssa voit helposti skaalata isonkin putkimörssärin stadionilta makuuhuoneseen lähes portaattomasti...... sanoisin että samperin ylellistä ja laajentaa putkivahvistinten käyttömahdollisuudet äärettömyyksiin.
 
Sori kun vähän innostuin, mutta nää keinokuormat on mun mielestä hienoin keksintö mitä kitaristeille on melkein ikinä tarjottu.
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
sgt_teppo
10.08.2018 23:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt täytyy sanoa, että avautui taas asioita melkoisesti kun luin tuon. Iso kiitos siitä!
 
Tosta dual rectifierista löytyy 2x4ohm ja 2x8ohm ja 1x16ohm.. joten varmaan itselleni selkein alkuun käyttää vaikka 2x8ohm loadboxia jos nyt kahdelle heti tulisi tarvetta.
 
Sen oon huomannut että ihan täysillä ei tota kannata ajaa, joten tulee tuupattua melko maltillisesti tosta vahvistimesta hönkää pihalle. Mutta se kuulostaa omaan korvaan niin hyvältä ja samalla on niin pirun äänekäs, että pakko sitä on hillitä vähän jollain. :D
 
Nuo kaappi simulaattorit voi olla sitten seuraava asia mitä lähden etsimään, kunhan volumet on saatu alas. Voi olla että tarvetta ei ihan heti oo noille kalliimmille esim. Two notesin yläpään vehkeille. Tuo mooer vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja myöskin two notesin cab.
 
Mutta mennään alkuun loadboxilla. Niinkun sanoit, suossa ollaan jo valmiiksi näiden vehkeiden kanssa. Mutta on kiva saada laitteista hyötyä ja eri mahdollisuuksia.
 
Shredator
11.08.2018 09:07:23 (muokattu 11.08.2018 09:08:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sgt_teppo:
 
Sen oon huomannut että ihan täysillä ei tota kannata ajaa, joten tulee tuupattua melko maltillisesti tosta vahvistimesta hönkää pihalle. Mutta se kuulostaa omaan korvaan niin hyvältä ja samalla on niin pirun äänekäs, että pakko sitä on hillitä vähän jollain. :D
m.

 
Mielipiteitä nämä, mutta Rectifier ei kuulosta kovin hyvälle enää kun masteri on yli 4:n, sweet spot on siinä 3 paikkeilla. Eli pärjäät taatusti sillä 100w kuormalla.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Guitarfreak
11.08.2018 12:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Mielipiteitä nämä, mutta Rectifier ei kuulosta kovin hyvälle enää kun masteri on yli 4:n, sweet spot on siinä 3 paikkeilla. Eli pärjäät taatusti sillä 100w kuormalla.
 
Juurikin näin. Recton pointti on ainakin mun korvaan se selkeä botnemöhkäle. Sit kun masteria avaa liikaa se bassopää menee ekana kantille jolloin soundi muhjuuntuu eikä oo nii Recto enää :) basso (se soitin) ei kuitenkaan tartte tilaa siihen 50-100hz väliin vai kuis se oli...? ;D
 
Pienemmällä botnella varustettu vaffari taasen voi kuulostaa hanat auki kivemmalta.
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Barska
11.08.2018 15:39:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Juurikin näin. Recton pointti on ainakin mun korvaan se selkeä botnemöhkäle. Sit kun masteria avaa liikaa se bassopää menee ekana kantille jolloin soundi muhjuuntuu eikä oo nii Recto enää :) basso (se soitin) ei kuitenkaan tartte tilaa siihen 50-100hz väliin vai kuis se oli...? ;D
 
Pienemmällä botnella varustettu vaffari taasen voi kuulostaa hanat auki kivemmalta.

 
Jep, komppia ylläoleville. Ainakin mun Mesoista ainostaan Transatlantic ja Stiletto on ainoot jotka oikeastaan hyötyy keinokuormasta, siis luukutettaessa master yli puolenvälin. Muissa tosiaan paras soundi jossain sen alle. Oisko tässä paitsi ton Recton botnen muhjuuntumisen lisäksi siitä kyse, että Mesat (ainakin mun korvaan) on jo etusessa aika kompressoituja, niin sitten ku päätettä ajaa lujaa, kompressoi se vielä lisää ja menee liian muhjuksi? No, makuasioitahan nämä :)
 
.
 
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «