Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 5228 229 230 231 232244 245 246 247 248
tiukkapipo
05.06.2018 03:42:41
Tästä tuli aluksi mieleen Mankelin skiigge böi -sketsit, mutta tässä ilmeisesti Chiiko opettaa treenaamaan rumpujen soittoa. Kun en ole itse koskaan päässyt nauttimaan rumpuopetuksesta niin kysyn teiltä täällä, että onko tuo muovinauhojen käyttö yleinen treenimetodi ja mihin sillä kenties pyritään?

https://www.youtube.com/watch?v=Xsz … Yw&feature=youtu.be&t=2m19s

Minun mielestäni tuossa soitossaan on hyvä meininki.

https://youtu.be/jeQMQuXBvqg
Epämuusikko
10.06.2018 00:01:14
Siellä olis muutama rumpali jo opettamassa. Kerran hain tuolle leirille, en päässyt. Hakisin uudestaan, mutta taloudellinen tilanne vastustaa.

https://jazzdanmark.dk/artikler/leg … rommeslagere-pa-summer-session-2018
uliuli
Ruutikallo
10.06.2018 02:00:40
Epämuusikko: Siellä olis muutama rumpali jo opettamassa. Kerran hain tuolle leirille, en päässyt. Hakisin uudestaan, mutta taloudellinen tilanne vastustaa.

https://jazzdanmark.dk/artikler/leg … rommeslagere-pa-summer-session-2018

Kevyttä nimeä, "Tain", Hayes,,,,
Kaunolla vai tikkukirjaimin?
Epämuusikko
23.06.2018 11:26:41
Vinnie Paul heittäny kasslerit roskiin. R.I.P.
uliuli
Epämuusikko
30.06.2018 11:19:04 (muokattu 30.06.2018 11:33:44)
Muistaako kukaan nähneensä jotain japanilaista mainosta missä Steve Gadd lentää Teräsmiehenä (paska blue screen, ei muistaakseni teräsmiehen kamppeita, mutta siinä se liihottaa), vai olenko vain kuvitellut koko jutun?

e: ainakin yksi viite löytyi, mutta en tiedä onko kyseessä sama mainos

https://info.moravia.com/blog/reach … ustomer-might-go-smoother-with-jazz
uliuli
Epämuusikko
19.07.2018 12:33:41
uliuli
Krice
03.08.2018 23:48:10

Tein basarin kanssa hieman kokeiluja kun olen taas huomannut, että tulee sellaisia kevyitä tuplaiskuja. Ne johtuvat oikeastaan siitä, että soittotyyli on niin kevyt, mutta huomasin että tilannetta saa kohennettua paljon sillä, että virittää lyöntikalvon kireämmälle. Nuija iskee selkeämmin takaisin kireästä kalvosta eikä pedaalitekniikkaa tarvitse niin paljon. Ratkaisu myös löysällä kalvolla olisi parempi reboundin kehittäminen, ehkä. Ja samalla kovempi isku kalvoon, jolloin myös reboundi on selkeämpi. Mutta ei tässä varmaan tarvitse alkaa hevirumpaliksi nyt kun vetäisin kalvon vaan selvästi tiukemmalle.
Kefiiri
04.08.2018 10:27:39 (muokattu 04.08.2018 11:01:21)
Äh, olkoon
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
04.08.2018 16:34:33
Krice: Tein basarin kanssa hieman kokeiluja kun olen taas huomannut, että tulee sellaisia kevyitä tuplaiskuja. Ne johtuvat oikeastaan siitä, että soittotyyli on niin kevyt, mutta huomasin että tilannetta saa kohennettua paljon sillä, että virittää lyöntikalvon kireämmälle. Nuija iskee selkeämmin takaisin kireästä kalvosta eikä pedaalitekniikkaa tarvitse niin paljon. Ratkaisu myös löysällä kalvolla olisi parempi reboundin kehittäminen, ehkä. Ja samalla kovempi isku kalvoon, jolloin myös reboundi on selkeämpi. Mutta ei tässä varmaan tarvitse alkaa hevirumpaliksi nyt kun vetäisin kalvon vaan selvästi tiukemmalle.

Voihan se tuplaisku tulla väärästä pedaalin säädöstä. Jos nuija ei sormella footboardia painaen mene kalvolle, voi bassorummun etureunaa nostamalla saada säädön kohdalleen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Krice
06.08.2018 20:44:07

hollmi-5: Jos nuija ei sormella footboardia painaen mene kalvolle, voi bassorummun etureunaa nostamalla saada säädön kohdalleen.

Nuija osuu vähän kulmassa kalvoon, koska pedaalia ei saa tarpeeksi lähelle rumpua (ketju osuu reunaan). Mutta vaikea sanoa vaikuttaako se asiaan. Näköjään joissakin vasara-tyyppisissä rumpunuijissa voi säätää kulmaa, ehkä tuon vuoksi? Yritin nostaa etuosaa, mutta sillä on aika vähän vaikutusta ja rumpu pitäisi nostaa aika koomiseen kulmaan, että nuijan saisi osumaan suoraan kalvoon. Ehkä toinen vaihtoehto olisi opetella soittamaan, mutta se tuntuu niin työläältä.
hollmi-5
07.08.2018 09:53:49
Krice: Nuija osuu vähän kulmassa kalvoon, koska pedaalia ei saa tarpeeksi lähelle rumpua (ketju osuu reunaan). Mutta vaikea sanoa vaikuttaako se asiaan. Näköjään joissakin vasara-tyyppisissä rumpunuijissa voi säätää kulmaa, ehkä tuon vuoksi? Yritin nostaa etuosaa, mutta sillä on aika vähän vaikutusta ja rumpu pitäisi nostaa aika koomiseen kulmaan, että nuijan saisi osumaan suoraan kalvoon. Ehkä toinen vaihtoehto olisi opetella soittamaan, mutta se tuntuu niin työläältä.

Nuijan varren kulma olisi parhaimmillaan säädettynä kalvon suuntainen. Joskus olen lyhentänyt nuijan vartta, kun sen loppupää olisi kaivautunut kalvoon. Harvassa pedaalissa on etäisyydensäätöä. Premierin EDP300 ja 400 pedaaleissa on. Jossakin minullakin niitä on kaksi, mutta en ole onnistunut niitä löytämään.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kimd
07.08.2018 10:31:06
Krice: Nuija osuu vähän kulmassa kalvoon, koska pedaalia ei saa tarpeeksi lähelle rumpua (ketju osuu reunaan). Mutta vaikea sanoa vaikuttaako se asiaan. Näköjään joissakin vasara-tyyppisissä rumpunuijissa voi säätää kulmaa, ehkä tuon vuoksi? Yritin nostaa etuosaa, mutta sillä on aika vähän vaikutusta ja rumpu pitäisi nostaa aika koomiseen kulmaan, että nuijan saisi osumaan suoraan kalvoon. Ehkä toinen vaihtoehto olisi opetella soittamaan, mutta se tuntuu niin työläältä.

https://www.amazon.com/Sonic-Hammer … ariable-Length-Beater/dp/B0002F7IBM
Ei irtoa
Kefiiri
07.08.2018 10:54:08
Kimd: https://www.amazon.com/Sonic-Hammer … ariable-Length-Beater/dp/B0002F7IBM

Niin onkos tuossa nuijassa pallomainen nivel? Aika etevää.
En ole musiikin asiantuntija.
Kimd
07.08.2018 12:08:24
Kefiiri: Niin onkos tuossa nuijassa pallomainen nivel? Aika etevää.

Tietääkseni
Ei irtoa
AP
07.08.2018 19:02:01
Krice: Tein basarin kanssa hieman kokeiluja kun olen taas huomannut, että tulee sellaisia kevyitä tuplaiskuja. Ne johtuvat oikeastaan siitä, että soittotyyli on niin kevyt, mutta huomasin että tilannetta saa kohennettua paljon sillä, että virittää lyöntikalvon kireämmälle. Nuija iskee selkeämmin takaisin kireästä kalvosta eikä pedaalitekniikkaa tarvitse niin paljon.

Viimeinen sivulause kertoo aika paljon. Se nyt ei olisi kovinkaan pitkä taival treenata sen verran sitä pedaalitekniikkaa, että tahattomia tuplaiskuja ei tulisi millään vireillä.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
moderndrummer88
07.08.2018 20:18:53
AP: Viimeinen sivulause kertoo aika paljon. Se nyt ei olisi kovinkaan pitkä taival treenata sen verran sitä pedaalitekniikkaa, että tahattomia tuplaiskuja ei tulisi millään vireillä.

Kyllä tähän joku pätevä selitys löytyy, miksi Kricen mielestä niin ei kannata tehdä.
Krice
08.08.2018 23:11:10

Olen pohtinut uuden (paremman) setin hankkimista, mutta vähän kahden vaiheilla sen suhteen. Pitäisikö ensin opetella soittamaan? Toisaalta varmaan poppelin sijasta jostakin oikeasta puusta tehdyt rummut olisi paremmat esim. virittämisen suhteen ja miksi ei soundinkin.
moderndrummer88
09.08.2018 08:17:21
Krice: Olen pohtinut uuden (paremman) setin hankkimista, mutta vähän kahden vaiheilla sen suhteen. Pitäisikö ensin opetella soittamaan? Toisaalta varmaan poppelin sijasta jostakin oikeasta puusta tehdyt rummut olisi paremmat esim. virittämisen suhteen ja miksi ei soundinkin.

Itse koin sen tosi kehittäväksi, että aikanaan opettelin minun halvemmistakin seteistä virittämään hyvät soundit. Sen jälkeen ei ole paljoa tarvinnut vireiden kanssa tuskailla. Noista sun Sakaeista saa varmasti oikein hyvät soundit, kun opettelet virittämään ne, sekä kehität soittotekniikkaasi. Iso osa soindista lähtee sun omista näpeistä.
Duro
09.08.2018 10:11:50
Eikä se poppeli nyt ole mitenkään sen vähemmin puu muutenkaan. Ludwigin paremmissakin seteissä sitä käytetään rungoissa.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)