Gary Enfield 28.07.2018 09:59:11 | |
---|
JereToikka: Henk. koht. mielipide on, että jokaisen soittajan kannattaisi myös syventyä säveltämiseen ja/tai improvisointiin. Sitä kun opettelee oikeilla tavoilla, niin paskatkin biisit jää vähemmälle. Vankka mielipiteeni on, että jokainen voi oppia tekemään ainakin perushyviä biisejä. Niin no, se on kovin subjektiivista, mitä tarkoittaa perushyvä ja onko se soittajalle jokin tavoiteltava asia, tuo biisien tekeminen. |
tomaattiorava 29.07.2018 21:50:41 | |
---|
Piru soikoon kun tässä on nyt alkanut käymään niin että liki kaikki omat suosikkikepittäjät joiden tyyliä käytän inspiksenä itelle, ovat tätä nykyä niitä jäbiä ketkä plekun lisäks käyttää jonkin sortin hybridi-pikkausta. Hitto ku niin pirun monta vuotta tuohon plektran käyttöön oon tuhlannu että ei yhtään jaksais palata takas square oneen ja ryhtyy opiskeleen kokonaan uutta tekniikkaa... Mitenkä teillä jotka plekun kanssa yhtä tai useempaa sormea käytätte, oliko se homman nimi heit alusta alkaen vai tullut mukaan myöhemmin? Entä oliko miten tuskillista tuossa jälkimmäisessä tapauksessa? |
hallu 29.07.2018 22:14:02 | |
---|
tomaattiorava: Piru soikoon kun tässä on nyt alkanut käymään niin että liki kaikki omat suosikkikepittäjät joiden tyyliä käytän inspiksenä itelle, ovat tätä nykyä niitä jäbiä ketkä plekun lisäks käyttää jonkin sortin hybridi-pikkausta. Hitto ku niin pirun monta vuotta tuohon plektran käyttöön oon tuhlannu että ei yhtään jaksais palata takas square oneen ja ryhtyy opiskeleen kokonaan uutta tekniikkaa... Mitenkä teillä jotka plekun kanssa yhtä tai useempaa sormea käytätte, oliko se homman nimi heit alusta alkaen vai tullut mukaan myöhemmin? Entä oliko miten tuskillista tuossa jälkimmäisessä tapauksessa? No minä en osaa sanoa kun olen aina soittanut käyttäen sekä sormia että plektraa. Sanoisin kuitenkin että ei se ole tuskallista. Soitto käy luontevammin kun hylkäät turhat dogmit ja otat kaikki keinot käyttöön. Urheilussa suoritus täytyy tehdä tiettyjä sääntöjä noudattaen, mutta musiikissa olet vapaa tekemään asiat kuten luontevimmalta tuntuu. Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit) |
Gary Enfield 30.07.2018 11:50:30 | |
---|
tomaattiorava: Mitenkä teillä jotka plekun kanssa yhtä tai useempaa sormea käytätte, oliko se homman nimi heit alusta alkaen vai tullut mukaan myöhemmin? Entä oliko miten tuskillista tuossa jälkimmäisessä tapauksessa? Tuli myöhemmin. Sormisoitto ei ole koskaan ollut vaikeaa, pleku itessään on mulle aina ollu se vaikein ja nykyään soittelenkin taas vallan sormin joten hybridipikkauksetkin ovat jääneet. Nimetön ja keskari tekee kuitenkin aika paljon samoja asioita molemmissa ja usein nipussa. |
LaMotta 30.07.2018 12:51:51 | |
---|
Soittamaan oppii soittamalla. Hö. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Gary Enfield: Niin no, se on kovin subjektiivista, mitä tarkoittaa perushyvä ja onko se soittajalle jokin tavoiteltava asia, tuo biisien tekeminen. Omana standardina perushyvä on ammattilaisen korvaan kuulostava hyvä. Ei pidä timanttinen tai huikea olla, mutta 'jees'. Monille biisien teko ei ole tavoiteltava asia, piste. Joillekin se taas ei ole, koska he luulevat että siihen tarvitaan luonnollista lahjakkuutta ja eivät tästä syystä luule pystyvänsä. Sitten joillain kehittyy vuosien saatossa vahvempi halu säveltää, esim allekirjoittaneelle. Unelmat ovat tehty toteutettaviksi. Päivässä on vain 24 tuntia. Käytä ne tärkeimpiin asioihin ja jätä turhat asiat huomiotta.
http://kitaratunnitturku.com/?kitaratunnit |
Tinnittus 07.08.2018 17:40:30 (muokattu 07.08.2018 17:40:58) | |
---|
tomaattiorava: Piru soikoon kun tässä on nyt alkanut käymään niin että liki kaikki omat suosikkikepittäjät joiden tyyliä käytän inspiksenä itelle, ovat tätä nykyä niitä jäbiä ketkä plekun lisäks käyttää jonkin sortin hybridi-pikkausta. Hitto ku niin pirun monta vuotta tuohon plektran käyttöön oon tuhlannu että ei yhtään jaksais palata takas square oneen ja ryhtyy opiskeleen kokonaan uutta tekniikkaa... Mitenkä teillä jotka plekun kanssa yhtä tai useempaa sormea käytätte, oliko se homman nimi heit alusta alkaen vai tullut mukaan myöhemmin? Entä oliko miten tuskillista tuossa jälkimmäisessä tapauksessa? Miksi turhaan opetella uusia tekniikoita, jos ne eivät ole sitä "sun tyyliä"? Laita sormiukkojen ideariihet mielummin sopimaan siihen sun plekuusi, sehän olisi sitä "sinua"? |