Aihe: Tehdäänkö yhdessä vähän hyvääkin?
1 2
fox
24.07.2018 11:03:45

Ochmo: Luulen että tuossa aiemmassa postauksessasi tuo aloitus "Voi kuule..." oli se joka kirvoitti sanailun. Hieman ehkä alentuvasti aloitettu kirjoitus ja silleen.

Mea culpa, mea ultima culpa. No, eipä se ollut edes osoitettu Janakkalammiähelle. Ja osoituksena "hyvästä hengestä" ja hyväntekeväisyyteen tarjotusta mahdollisuudesta osallistua "jonkunmoisen sisäpiirin"?? vähäpätöiseen pikku puuhasteluun esitin tarjouksen. Kaikki, jotka joskus on keikkaa tehny, tietää sen työmäärän mikä menee esmerkiks stagejen pystytykseen joten katsoin että osallistunpa tähänkin keskusteluun. Se oli näemmä iso virhe. Tässä vuosien mittaan on aika iso lauma sekä noita mnet-jäsenyyden omaavia että ihan ei-jäseniä ollut tuolla tekniikkapuolella "talkoissa", puhumattakaan sitten noista soittajista jotka ovat kokeneet, että hyväntekeväisyys lastenpsykiatrian kohderyhmälle on varsin jees.
No, ei se taida olla, päätellen kommentista. Jatkakaa vaan.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
BugBadWolf
24.07.2018 13:11:11 (muokattu 24.07.2018 13:53:42)
Ochmo: Luulen että tuossa aiemmassa postauksessasi tuo aloitus "Voi kuule..." oli se joka kirvoitti sanailun. Hieman ehkä alentuvasti aloitettu kirjoitus ja silleen.

Luulen että yritys mitätöidä jäsen makoskelan hyvä teko nostamalla kissan häntää kissan itsensä toimesta oli todellakin syy, joka sanailun kirvoitti. Tekstityylihän on tuttua jo muualta, joten sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Sanoisin myös että hurskastelu jatkokeskustelussa kertonee asiasta tarpeeksi tarpeeksi ilman, että minun tarvitsee alkaa erikseen mitään alleviivaamaan.

Hyvän tekemiseen on olemassa monia tapoja. Hyväntekijöinä itseään pitävien kannattaisi pohtia tarkkaan, ennenkuin alkavat kertomaan toisilleen kenen tapa on oikea.

Olisi mukavaa, jos huomio palaisi takaisin jäsen makoskelan ajatukseen ylimääräisen tavaran lahjoittamisesta paremmin tarvitseville. Mielestäni idea on hyvä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Ikihonka
24.07.2018 15:10:15
BugBadWolf: Olisi mukavaa, jos huomio palaisi takaisin jäsen makoskelan ajatukseen ylimääräisen tavaran lahjoittamisesta paremmin tarvitseville. Mielestäni idea on hyvä.

Idea on todella hieno. Ja luulen että moni sitä tekeekin vaikkei siitä numeroa teekään..
-Absoluuttinen puukorva-
Boner-Joe
25.07.2018 23:32:38
Puolueettomana osapuolena toteaisin, että tämä aloitus

fox: Mea culpa, mea ultima culpa.

on ristiriidassa tämän

fox: No, eipä se ollut edes osoitettu Janakkalammiähelle. Ja osoituksena "hyvästä hengestä" ja hyväntekeväisyyteen tarjotusta mahdollisuudesta osallistua "jonkunmoisen sisäpiirin"?? vähäpätöiseen pikku puuhasteluun esitin tarjouksen. Kaikki, jotka joskus on keikkaa tehny, tietää sen työmäärän mikä menee esmerkiks stagejen pystytykseen joten katsoin että osallistunpa tähänkin keskusteluun. Se oli näemmä iso virhe. Tässä vuosien mittaan on aika iso lauma sekä noita mnet-jäsenyyden omaavia että ihan ei-jäseniä ollut tuolla tekniikkapuolella "talkoissa", puhumattakaan sitten noista soittajista jotka ovat kokeneet, että hyväntekeväisyys lastenpsykiatrian kohderyhmälle on varsin jees.
No, ei se taida olla, päätellen kommentista. Jatkakaa vaan.

loppuosan kanssa.

BugBadWolf: Hyvän tekemiseen on olemassa monia tapoja. Hyväntekijöinä itseään pitävien kannattaisi pohtia tarkkaan, ennenkuin alkavat kertomaan toisilleen kenen tapa on oikea.

Olisi mukavaa, jos huomio palaisi takaisin jäsen makoskelan ajatukseen ylimääräisen tavaran lahjoittamisesta paremmin tarvitseville. Mielestäni idea on hyvä.

Näin.
VIPMetal
26.07.2018 00:04:48

Hieno aloitus ja selaan toiselle sivulle ja mnet-demoni on tarttunut keskusteluun. Hävetkää.
fox
26.07.2018 01:28:44

VIPMetal: Hävetkää.

Enpä näe mitään suurempaa syytä hävetä omasta puolestani. Vai pitäisikö? Joka tapauksessa lastenpsykiatrialle on toimitettu melko kasa kahisevaa jokseenkin monen mnet-jäsenen, osa aktiivisia keskustelijoita, osa taas muuten vaan jäsenenä.
Vuosien mittaan tullut myös Muusikoiden.netille ehkä positiivistakin julkisuutta. Onhan se toki takuulla hävettävä juttu sekin.
Tietty näppärä tapa keskustelussa on sitten myöhemmin editoida niitä kirjoituksia, joka usen osoittaa tiettyä tarkoitushakuisuutta.

Oli taatusti virhe tulla koko keskusteluun tuomaan yhdenlaista näkökantaa "yhdessä hyvän tekemiseen", sehän nyt on tullut vähintäänkin selväksi että se on puhtaimmillaan ilmeisesti sitä että joku yksityinen henkilö kertoo mitä nyt on tullut toimitettua/mahdollisesti toimitetaan jonnekin, sen paremmin ei tuota tarvitse purkaa.

Vallan mystisenä pidän kuitenkin edelleen tuollaista ilmoille heitettyä kommenttia
"Soittelin juuri ympäri maailmaa ja kerroin kaikille, että hyväntekeväisyys on peruutettu. Sinne menivät kaikki Nenäpäivää ja Live Aidia myöten. Onhan Tampereella nyt joku pienen sisäpiirin pikkukekkeri, joka tekee kaikkien muiden hyvät teot tarpeettomiksi."
Enpä juurikaan kokenut kenenkään toimia "vähäpätöisiksi" saati olisin esim makoskelaa maininnut/mitenkään väheksynyt. Kuitenkin tuli kovaa tekstiä tyyliin
"Luulen että yritys mitätöidä jäsen makoskelan hyvä teko nostamalla kissan häntää kissan itsensä toimesta oli todellakin syy, joka sanailun kirvoitti. Tekstityylihän on tuttua jo muualta, joten sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Sanoisin myös että hurskastelu jatkokeskustelussa kertonee asiasta tarpeeksi tarpeeksi ilman, että minun tarvitsee alkaa erikseen mitään alleviivaamaan.

Hyvän tekemiseen on olemassa monia tapoja. Hyväntekijöinä itseään pitävien kannattaisi pohtia tarkkaan, ennenkuin alkavat kertomaan toisilleen kenen tapa on oikea.

Olisi mukavaa, jos huomio palaisi takaisin jäsen makoskelan ajatukseen ylimääräisen tavaran lahjoittamisesta paremmin tarvitseville. Mielestäni idea on hyvä."

No, ehkäpä täytyy tuotakin agendaa (siis usean ihmisen talkootyöpanosta ja ihan vaan rahan lahjoittamista) sitten hävetä, eihän se ole muuta kuin joku vähäpätöinen pienen sisäpiirin pikkukekkeri. Myöskään en, ellei sitten ihan oikeen hirveesti kuvittele moista, kertonut yhtään kenellekään, mikä olisi se "oikea tapa" siihen hyväntekohommaan. Ei juma, että osaakin olla.. (jätän sanomatta etten loukkaa ketään ihan todellista hyväntekijää)

Kuitenkin vallan häpeämättä hoidetaan tuo meidän "vähäpätöinen pikkukekkeri" alta pois. Niitten muitten kuvioissa olevien puolesta tässä enemmälti loukkaannuin, en omasta puolestani. Mitä tulee sitten hurskasteluihin ja kissan hännän nostamisiin, eiköpä sitä toisetkin harjoittaneet. ;) Taisi olla enemmän joitain muita syitä taustalla taas, perinteikkäästi.
Anonymiteetin suojista on kätsää vähän tuuletella vaikka sitten persoonaan käyvästi. Tai vähän enemmältikin. Saa kyllä ihan muut tässä hävetä. Jos edes osaavat.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kefiiri
26.07.2018 12:04:53
fox: Voi kuule, aika moni mnettiläinen on hyväntekeväisyyspohjalta "talkoisiin" kortensa kekoon kantanut, kuka soittamalla, kuka tekniikan puolella.

Tuostahan tämä hermoilu alkoi. Aloituksen voi lukea alentuvana ja muita hyväntekeväisyyden muotoja väheksyvänä. Luulen kuitenkin ettei Fox tarkoittanut mitään sen suuntaistakaan, eikä siitä johtuen edelleenkään oikein hahmota miksi kommentointi meni sellaiseksi kuin meni. Viestinnässä tulee aina välillä näitä harmillisia sekaannuksia.

Pahoittelut tästä besserwisseröinnistä. Ehkä olisi parempi jättää kommentoimatta, mutta harmittaa katsella sivusta tätä mielestäni tyystin aiheetonta selkkausta.
En ole musiikin asiantuntija.
StaggerLee
26.07.2018 12:55:15
Fox asenne on niin ylimielinen ollu alusta asti että en ihmettele sekaannuksia tai muita kommentteja ollenkaa .

Voi kuule...
Funkånaut
26.07.2018 13:08:48 (muokattu 26.07.2018 13:10:15)

Kefiiri: Tuostahan tämä hermoilu alkoi. Aloituksen voi lukea alentuvana ja muita hyväntekeväisyyden muotoja väheksyvänä.

JOS haluaa lukea niin.

On tää kyllä hieno mesta. Yksi kertoo, kuinka pitkäaikaisella talkootoiminnalla ovat keränneet kymmeniätuhansia hyväntekeväisyyteen ja jengi alkaa anonyymina morkkaamaan ja uhriutumaan. Toivottavasti "uhriutujat" saavat edes pukamia seurauksena.
"Say what you mean, mean what you say, and say it like you mean it." - Glenn O'Brien
BugBadWolf
26.07.2018 13:57:42
JOS tällä foorumilla on vielä jonkinlainen ylläpito, ehdotan että se siivoaa tästä ketjusta kaiken sellaisen, joka ei suoraan liity ketjun varsinaiseen aiheeseen. Se oli, kun tätä ei nyt tunnuta muistavan, ylimääräisen soittokaman lahjoittaminen tarvitseville.

Samalla voisi toki korjata dadan. Näkyy vuotavan.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
tuskiz
26.07.2018 15:20:20 (muokattu 26.07.2018 15:20:47)
Funkånaut: JOS haluaa lukea niin.

On tää kyllä hieno mesta. Yksi kertoo, kuinka pitkäaikaisella talkootoiminnalla ovat keränneet kymmeniätuhansia hyväntekeväisyyteen ja jengi alkaa anonyymina morkkaamaan ja uhriutumaan. Toivottavasti "uhriutujat" saavat edes pukamia seurauksena.

Kyllä tuo minustakin oli aika ylimielinen ja tyhmä kirjoitus. Pukamia kyllä tuskin saan.

T. Mikko
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
zedder
26.07.2018 15:40:09
Minunkin mielestäni tuo "voi kuule..." -alkuinen kommentti voidaan helpohkosti tulkita hiukan väheksyväksi sävyltään, mutta ehkei sitä kuitenkaan oltu sellaiseksi tarkoitettu vaan lähinnä muistuttamaan siitä että muitakin hyvän tekemisen muotoja on tarjolla niille joilla ei ole joutilaita soittopelejä lahjoittaa.

Olisikohan parasta laittaa tämä kärhämä toisen kotimaisen iltapäivälehden uutisoiman "hellekiukun" piikkiin, ja unohtaa se kokonansa...
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
J.Nikkanen
26.07.2018 15:41:31
zedder: Olisikohan parasta laittaa tämä kärhämä toisen kotimaisen iltapäivälehden uutisoiman "hellekiukun" piikkiin, ja unohtaa se kokonansa...

Eipä kun lukkoa ja banaania kaikille osallistuneille. Nih.
balanced1
26.07.2018 18:40:59
Joutavaa roinaa löytyisi niin perkelesti, ainut ongelma on, jos laitan ilmoituksen, ensimmäiset 300 on paskakäsi jobbareita joita inhoan eniten maailmassa.
jhlamm
26.07.2018 21:26:58
balanced1: Joutavaa roinaa löytyisi niin perkelesti, ainut ongelma on, jos laitan ilmoituksen, ensimmäiset 300 on paskakäsi jobbareita joita inhoan eniten maailmassa.

Tämä vähän on ongelmana. Mielelläni autan vähäosaisempia mutta mistä ne tavoittaa niin on hankalaa. Ainahan voisi antaa vähäosaisemmille järjestön tai vastaavan kautta mutta pelkään että pian on isi laittanut päivianteron joululahjan lihoiksi kaljarahan toivossa...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
BugBadWolf
26.07.2018 21:58:35
jhlamm:..Ainahan voisi antaa vähäosaisemmille järjestön tai vastaavan kautta..

Erilaiset nuorisokodit, vanhusten ja mielenterveyskuntoutujien palvelutalot ja vastaavat laitokset ovat aika pomminvarma tapa. Jos kotikunnassa on jonkinlaista kansalaisopiston tms kautta tapahtuvaa bändikoulua, sinne. Ja jos ei rosvot hirvitä, luulen että vankiloihinkin kelpaa. Kohteita ei välttämättä tarvitse etsiä kovin kaukaa.

Ymmärrän kyllä huolen siitä että vähävaraiselle nuorelle suoraan lahjoittaminen saattaa johtaa hyvän soittimen muuttumiseen vähäiseksi määräksi päihteitä. Se on valitettavasti jopa liiankin todennäköistä. Kaikenlaiset ihmiset saavat tehdä lapsia, vaikka mopolla ajamiseet tarvitaan ajokortti. Maassamme on kuitenkin yllättävän paljon paikkoja, joihin lahjat ovat taatusti tarpeen ja tulevat oikeaan käyttöön.
hallu
26.07.2018 22:09:20
BugBadWolf: Erilaiset nuorisokodit, vanhusten ja mielenterveyskuntoutujien palvelutalot ja vastaavat laitokset ovat aika pomminvarma tapa. Jos kotikunnassa on jonkinlaista kansalaisopiston tms kautta tapahtuvaa bändikoulua, sinne. Ja jos ei rosvot hirvitä, luulen että vankiloihinkin kelpaa. Kohteita ei välttämättä tarvitse etsiä kovin kaukaa.

Ymmärrän kyllä huolen siitä että vähävaraiselle nuorelle suoraan lahjoittaminen saattaa johtaa hyvän soittimen muuttumiseen vähäiseksi määräksi päihteitä. Se on valitettavasti jopa liiankin todennäköistä. Kaikenlaiset ihmiset saavat tehdä lapsia, vaikka mopolla ajamiseet tarvitaan ajokortti. Maassamme on kuitenkin yllättävän paljon paikkoja, joihin lahjat ovat taatusti tarpeen ja tulevat oikeaan käyttöön.

Minä lahjoitin yhdet joutilaat sähkörummut eräälle koulukodin pojalle (12v) joka oli semmoisista haaveillut, mutta ei voinut itse niitä ostaa. Sinällään en pidä omasta puolestani minään tekoa joka ei käytännössä maksanut minulle mitään, mutta pikkukundin innostus ja aito ilo oli inspiroivaa. Suosittelen. Ja voin sanoa, että siinä kaupassa minä sain enemmän kuin se poika.... tuollaisia kokemuksia kun ei oikein voi ostaa edes rahalla. Antamisen ilo ei ole huuhaata.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
VIPMetal
27.07.2018 00:30:20 (muokattu 27.07.2018 07:56:15)

e: eipä mitään sittenkään. Rock n roll vaan...
telecaster67
27.07.2018 10:31:03
Mä olen jotain sälää ottanut vastaan työttömien bändipajalle, sosiaalisen kuntoutuksen puolelle. Lahjoittajalle olen sitten pistänyt videopätkää kun noilla vehkeillä ukot veivaavat.
Metsäkitaristi. Period.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)