Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5282 283 284 285 286497 498 499 500 501
Mr. Speed
30.06.2018 14:03:25
WanhaWetäjä: Juu ei, mulla on n. 40 vuotta vanha vieläpä vasuri laatukitara joita ei ole montaa Suomessa, maksoi vuonna 1980 4000mk, jos mä myyn sen nyt niin saan siitä ehkä 1500€ max KOSKA lavassa ei lue G eikä F vaan Y.
Maksaisinko siis vasurista aidosta Les Paulista 5000€, en koska en usko että se on 3500€ parempi kuin mun kitara eikä varmasti olekkaan.

Mitä tulee modauksiin, ei kannata tehä halpiksille JOS aikoo ne myydä, ite modasin Yamaha Pacificaa Duncanin noise less mikeillä, luusatulalla ja asiallisella vibratallalla, lopputoksena uutena 240€ maksanut kitara johon tuli uuttaa osaa ja työtä ehkä 600:n euron verran. Kun myin tallan erikseen ja kitaran vanhalla tallalla sain muistaakseni 300€ yhteensä, eli olen erikoistunut tekemään paskoja kauppoja. Vasurin 1996 mallin American Straton myin aikanaan hintaan 550€, melko paska kitara joten siinä mielessä ok hinta laatuun nähden.

Tässä vaiheessa totean, ettei noihin 5000 euron hintoihin pääse noi G:n tai F:n edustajatkaan sieltä 1980-luvun taiteesta. Ainakaan siis oikeisiin myyntihintoihin, pyynnit on asia erikseen. Noissa on niin paljon muuttujia eri vuosien saatosta, suurimpana tietysti valmistusmäärät. Esimerkkinä nyt vaikka 70-luvun LP Deluxe on kyllä juu vintagea, mutta myös pannukakkubodynsa ansiosta melko harvojen haluama ja siitä syystä jopa halvempi kuin tämän vuosituhannen vastaava malli.
BugBadWolf
30.06.2018 14:58:30 (muokattu 30.06.2018 15:10:24)
WanhaWetäjä:...niin saan siitä ehkä 1500€ max KOSKA lavassa ei lue G eikä F vaan Y.
Maksaisinko siis vasurista aidosta Les Paulista 5000€, en koska en usko että se on 3500€ parempi kuin mun kitara eikä varmasti olekkaan.

Mitä tulee modauksiin, ei kannata tehä halpiksille...

Juu. Tiedämme jo nämä muodissa olevat merkit ja niiden hinnat. Niistä on varmasti tarpeeksi toisaalta niin että minun ei nyt maksa vaivaa aloittaa siitä uutta tulipaloa täällä.

Siltä varalta että joku muu haluaa, totean kuitenkin että sinulla on hyvällä todennäköisyydellä siellä huomattavastikin parempi kitara ja halvemmalla. ;D

Modausten kannattavuudesta taas voidaan olla montaa mieltä. Halpiksiin ei tehdä viimeistelyä säästösyistä ja siksipä ne halpiksia ovatkin. Jos aikoo saada halpiksesta soittimen, monesti vähintäänkin viilaukset ovat aivan välttämättömiä. Ja jos satsaa elektroniikkaan, saattaa saada itselleen hyvinkin kohtuullisilla kustannuksilla toimivan laitteen. Jos ajattelee pitävänsä laitteen, modaus kannattaa.

Jos taas ajattelee nopeaa myyntiä, ei se näytä toimivan. Kyse on kuitenkin soittajakunnan tietämättömyydestä. Kovinkaan moni ei tule ajatelleeksi sitä, kuinka massiivinen ero sillä tulee, kun esimerkiksi teettää nauhatyöt ja satulan mihin tahansa tuotantopeliin. Kalliskin kitara saattaa muuttua ihan toiseksi yksilöksi.

Nöyrryin itse ihan parin viime kuukauden aikana näyttämään paria ongelmakitaraa oikealle soitinrakentajalle. Olen hoitanut kaikki soittimeni itse ainakin 25 vuotta, mutta kyllähän se on vaan sanottava että minun touhuni olivat kokoelma tien päällä opittuja hätäratkaisuja yhdistettynä metsurin hellävaraiseen puunkäsittelyyn, kun vertasi ammattilaisen jälkeen. Ja minä en todellakaan ollut ihan tietämätön.

No kirpaisihan se vähän, mutta nytpä tiedän paremmin. ;D

Sanon ihan suoraan, että soittimen viimeistely on se, joka tekee/ei tee soittimesta kunnollisen. Ja kyllä sille pitäisi osata antaa arvo. Se, että ihmiset yleensä myyvät tavaroitaan jonkinlaiseen tarpeeseen, vaikuttaa hintoihin enemmän kuin laitteiden varsinainen kunto. Otetaan se, mitä helposti irti saadaan.

Se on sitä markkinataloutta se.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
30.06.2018 17:02:25
WanhaWetäjä: Juu ei, mulla on n. 40 vuotta vanha vieläpä vasuri laatukitara joita ei ole montaa Suomessa, maksoi vuonna 1980 4000mk, jos mä myyn sen nyt niin saan siitä ehkä 1500€ max KOSKA lavassa ei lue G eikä F vaan Y.

Mitä tulee modauksiin, ei kannata tehä halpiksille JOS aikoo ne myydä, ite modasin Yamaha Pacificaa Duncanin noise less mikeillä, luusatulalla ja asiallisella vibratallalla, lopputoksena uutena 240€ maksanut kitara johon tuli uuttaa osaa ja työtä ehkä 600:n euron verran. Kun myin tallan erikseen ja kitaran vanhalla tallalla sain muistaakseni 300€ yhteensä, eli olen erikoistunut tekemään paskoja kauppoja. Vasurin 1996 mallin American Straton myin aikanaan hintaan 550€, melko paska kitara joten siinä mielessä ok hinta laatuun nähden.

Tuo, että se on vasuri tietenkin rajoittaa markkinoita jonkin verran, mutta sun Y on ehdottomasti yksi makeimpia kitaroita joita olen soittanut ja olen samaa mieltä, että se on aliarvostettu. Sanoit, että sun Y maksoi vuonna 1980 4000mk? muistan itse käyneeni aleksin musafasulla käpistelemässä semmoista joskus vuoden -85 tai -86 tietämillä ja ihan kuin sen hintalappu olisi ollut 6000mk tietämillä? tämä on tietenkin vahvasti mutua kun on ihmisen muisti petollinen, mutta samalla reissulla muistelisin pällistelleeni Fenderi Straton Elite mallia ja se maksoi reilut 7000mk (vertailun vuoksi mainittakoon, että samoihin aikoihin Kitarapajan seinällä roikkui G-pajan LP, jonka hintapyynti käytettynä oli 13000mk). Nyt joskus 2010 tietämillä noita Y:itä oli uustuotantona (siis ihan alkuperäisen kaltaisia ja laatuisia japanialaista käsityötä ja kaikki) musafasulla muistaakaseni 2400euron hintapyynnillä (saattoi olla SG3000 hinta se). Mulla on itselläni tuo Y:n SA2200 niin se on maksanut vuonna -92 tai -93 musafasulla 9600mk ja nyt kun näin viimeksi sellaisen musafasulla, niin taisi pyyntihinta olla uudesta 1700€ (G pajan vastaava oli siinä kolmisen tonnia).

Sanoisin siis, että ei nuo japanin huippumallit nyt ihan älyttömästi jää noista G-pajan tuotteista hinnaltaan ja laadullisesti ne ei jää taatusti yhtään. Mä luulisin, että se 1500€ on aika lähelle osuva arvio sun Y:stä, mutta sama juttu että ei varmaan samalta ajalta perus stankku ole paljoa kalliimpi parin tonnin pyynneillähän niitä torilla aina välillä näkee. Heritageista pyydetään yli kolmea tonnia jopa neljää, mutta se taitaa olla enemmän keräilykapine ja hieno kitarahan se on.

Kyllä minä itse arvostan vanhat ja uudetkin japanin kitarat (erityisesti nämä Ibanezin ja Yamahan haiendit) tosi korkealle. Ameriikan kamppeissa alkaa olla niin paljon semmoista keräilyarvoa mukana, että niiden käyttöarvo ja hinta alkaa olla ..... hmmmm...... en tiedä, mutta tuntuisi ettei itselläni ole enää varaa niihin.
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
WanhaWetäjä
01.07.2018 13:57:39

hallu: Tuo, että se on vasuri tietenkin rajoittaa markkinoita jonkin verran, mutta sun Y on ehdottomasti yksi makeimpia kitaroita joita olen soittanut ja olen samaa mieltä, että se on aliarvostettu.
Mä kysyin joskus Fasun Yamaha-kitaroiden maahantuojalta ko kitarasta, hän ei muistanut että olisi tilannut ainuttakaan ko mallista vasuria Suomeen, hän oli siis tuossa duunissa jo silloin kun mun kitara tilattiin joten voi olla että se on tilattu jotain muuta kautta, velipoika hoiti homman sillon joten en tarkkaan muista mitä kautta se on hommattu. Voi siis olettaa tuo on aika uniikki kappale Suomessa, ei noita vasureina maailmallakaan ihan haitaksi asti ole.

Sanoit, että sun Y maksoi vuonna 1980 4000mk? muistan itse käyneeni aleksin musafasulla käpistelemässä semmoista joskus vuoden -85 tai -86 tietämillä ja ihan kuin sen hintalappu olisi ollut 6000mk tietämillä?
Voi olla, itse muistan vastaavan Treen Fasulta ehkä 90-luvun alusta, hinta oli 9000mk, toki ko kitara oli jotenkin spesiaali eli oli kaikenmoista grumeluuria ja bindausta vs perus SG 2000.

tämä on tietenkin vahvasti mutua kun on ihmisen muisti petollinen, mutta samalla reissulla muistelisin pällistelleeni Fenderi Straton Elite mallia ja se maksoi reilut 7000mk (vertailun vuoksi mainittakoon, että samoihin aikoihin Kitarapajan seinällä roikkui G-pajan LP, jonka hintapyynti käytettynä oli 13000mk). Nyt joskus 2010 tietämillä noita Y:itä oli uustuotantona (siis ihan alkuperäisen kaltaisia ja laatuisia japanialaista käsityötä ja kaikki) musafasulla muistaakaseni 2400euron hintapyynnillä (saattoi olla SG3000 hinta se).
Muistan tuon ja olis erittäin mielenkiintoista verrata uusiotuotantoa originaalin JOS ne ovat identtiset kaikinpuolin. No joo, mun kitaraan on tehty nauharemppa ja satula vaihdettu messinkiseen + virittimet vaihdettu eli ihan orkkiskunnossa kitara ei ole.

Mulla on itselläni tuo Y:n SA2200 niin se on maksanut vuonna -92 tai -93 musafasulla 9600mk ja nyt kun näin viimeksi sellaisen musafasulla, niin taisi pyyntihinta olla uudesta 1700€ (G pajan vastaava oli siinä kolmisen tonnia).
Arvaa ketuttaako että tuota(kaan) ei saa vasurina...3000-4000€ vasurista aidosta Gibson 335-mallista on liikaa.

Sanoisin siis, että ei nuo japanin huippumallit nyt ihan älyttömästi jää noista G-pajan tuotteista hinnaltaan ja laadullisesti ne ei jää taatusti yhtään. Mä luulisin, että se 1500€ on aika lähelle osuva arvio sun Y:stä, mutta sama juttu että ei varmaan samalta ajalta perus stankku ole paljoa kalliimpi parin tonnin pyynneillähän niitä torilla aina välillä näkee. Heritageista pyydetään yli kolmea tonnia jopa neljää, mutta se taitaa olla enemmän keräilykapine ja hieno kitarahan se on.
Veikkaan että Yamahan paino + tuo SG:n mallinen body ovat syitä miksi se ei ole saanut suurempaa suosiota, jos tuo olis tehty Les Paul muotosena niin ehkä tarina olisi toinen.
Nyt kun olen soittanut sillä taas n. kuukauden varmaan parin vuoden tauon jälkeen niin täytyy todeta että mieluummin mä myyn tuon teettämäni GAS Guitarworksin thinline Telen kuin Yamahan. Se vaan soi paremmin, ei voi mitään.

Kyllä minä itse arvostan vanhat ja uudetkin japanin kitarat (erityisesti nämä Ibanezin ja Yamahan haiendit) tosi korkealle. Ameriikan kamppeissa alkaa olla niin paljon semmoista keräilyarvoa mukana, että niiden käyttöarvo ja hinta alkaa olla ..... hmmmm...... en tiedä, mutta tuntuisi ettei itselläni ole enää varaa niihin.
Nimilisää lienee G ja F kitaroissa jonkin verran, molempia on onneksi ollut itselläkin joten ei tarvi mutuilla siinä mielessä, Strato ei ollut ihan mun juttu, eikä Gibson SG, ehkä kohdalla sattui vaan huonot yksilöt ja niistä luopuminen ei tuottanut tuskaa.

Gibson SG:stä vaihto Yamahan vastaavaan oli kuin vaihto Ladasta Mersuun, jos näin leikkisästi karrikoidaan.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
tuskiz
20.07.2018 01:33:05
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1326263

Hyvä että tämä huumorin kukkanen oli vielä olemassa, vaikken asiaa toki epäillytkään tuohon hintaan yhtään.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Wäiski
20.07.2018 10:02:03
tuskiz: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1326263

Hyvä että tämä huumorin kukkanen oli vielä olemassa, vaikken asiaa toki epäillytkään tuohon hintaan yhtään.

Toi on hieno. Tulikin mieleen, että ensi vuonna täytän 60 v ;-)
Tympee Huttunen
20.07.2018 11:58:41
tuskiz: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1326263

Hauska ilmo, mutta ikävän harhaanjohtavakin. Tuosta voi saada kuvan, että kepakko on 60-vuotias.

Naurattaa kyllä toi "toimi pian", kun toi on torilla ollut jo lähes 60-vuotta.
tomaattiorava
20.07.2018 15:24:11
En tosiaan tiiä kuuluuko tänne mutta aikalailla on hintaa, mitäköhän ollu uutena...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1378164
loner
20.07.2018 15:47:51
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1378368

Ihanko PRS, tuossahan ei ole alkuperäistä kuin body, ainiin edellisen omistajan toimesta vaihdettu kaikki, eli silloin voi myydä noin, koska vastuuhan on edellisen omistajan
Lifelover
20.07.2018 15:51:44
tomaattiorava: En tosiaan tiiä kuuluuko tänne mutta aikalailla on hintaa, mitäköhän ollu uutena...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1378164

Ei tämäkään ole uutena hirveästi kalliimpi tainnut olla:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1369772

Kyseinen keppi tuli kerran meikäläisellekin osana vaihtokauppaa, noin 1200€ oli sen arvo ja samaan hintaan pistin eteenpäin. Ja toi kaula oli vinossa jo silloin...
No love for killer babies
loner
20.07.2018 18:21:08
Lifelover: Ei tämäkään ole uutena hirveästi kalliimpi tainnut olla:

Kyseinen keppi tuli kerran meikäläisellekin osana vaihtokauppaa, noin 1200€ oli sen arvo ja samaan hintaan pistin eteenpäin. Ja toi kaula oli vinossa jo silloin...

ohoh, suomalaisten custom pajojen, ehkä poislukien Ruokankaan tuotoksista voi heti poistaa puolet myydessä, tuskin menee siltikään. Miksi juntit luulee että jos se on suomesta se on hyvä?
loner
20.07.2018 18:24:56
Jos Penttipersereikäjuoppo kyhää vuoden yhtä kitaraa autotallissa ei tarkoita että se on minkään arvoinen.
tuskiz
20.07.2018 18:30:30
Lifelover: Ei tämäkään ole uutena hirveästi kalliimpi tainnut olla:

Kaula vinossa? Ei ainakaan tuo myyjä ole maininnut asiasta mitään.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
hallu
20.07.2018 18:36:41
tuskiz: Kaula vinossa? Ei ainakaan tuo myyjä ole maininnut asiasta mitään.

Jos katsot ohuimman E-kielen linjaa suhteessa otelaudan reunaan voit havaita että kaulan ja podyn liitoskohdassa hädin tuskin pysyy otelaudalla ja lähellä satulaa on jo reilummin otelaudan päällä.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Lifelover
20.07.2018 18:41:29
hallu: Jos katsot ohuimman E-kielen linjaa suhteessa otelaudan reunaan voit havaita että kaulan ja podyn liitoskohdassa hädin tuskin pysyy otelaudalla ja lähellä satulaa on jo reilummin otelaudan päällä.

Jep. Saahan noita useimmiten oikaistua laittamalla shimmin kaulataskuun mutta muistaakseni ei päde tohon kitaraan johtuen kaulaliitosratkaisusta.
No love for killer babies
Laulava Kylätohtori
20.07.2018 19:51:49
tuskiz: Semmonen suomalainen laatu.

Elämäsi helpottaa, kun teet tolle katkeruudelle jotain...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Asteroid3834
20.07.2018 19:54:29
hallu: Jos katsot ohuimman E-kielen linjaa suhteessa otelaudan reunaan voit havaita että kaulan ja podyn liitoskohdassa hädin tuskin pysyy otelaudalla ja lähellä satulaa on jo reilummin otelaudan päällä.
Nyt on pakko myyjänä kommentoida kertaalleen: Ei muuten ole vinossa. Kuvan laatu mitä sattuu, mutta molemmat e-kielet mitattunakin alle 0,5 mm tarkkudella sekä 1- että 24-nauhalta samalla etäisyydellä otelaudan reunoista. Tarkempaa mittanauhaa ei ole. En ole hinnoilla koskaan voittoa hakenut/saanut ja aina on voinut neuvotella. Iso hymiö!
Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa, eikä parempituloisen kannata.
Gary the pine
20.07.2018 20:20:07
loner: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1378368

Ihanko PRS, tuossahan ei ole alkuperäistä kuin body, ainiin edellisen omistajan toimesta vaihdettu kaikki, eli silloin voi myydä noin, koska vastuuhan on edellisen omistajan

Aika murheellinen tollanen muuten ihan ok pärssi, mutta sit kiina-looker kaula. Vaikka olis kenen sepän tekemä ja dokumentoima, niin eka ajatus on just kiinankopsu.
Tulin, näin, paskoin housuun.
hallu
20.07.2018 20:24:44
Asteroid3834: Nyt on pakko myyjänä kommentoida kertaalleen: Ei muuten ole vinossa. Kuvan laatu mitä sattuu, mutta molemmat e-kielet mitattunakin alle 0,5 mm tarkkudella sekä 1- että 24-nauhalta samalla etäisyydellä otelaudan reunoista. Tarkempaa mittanauhaa ei ole. En ole hinnoilla koskaan voittoa hakenut/saanut ja aina on voinut neuvotella. Iso hymiö!

En minä ottanut hintaan kantaa eikä se mun mielestä ole paha suomalaiselle käsityölle. Minähän en tuota kitaraa tunne ja lähinnä yritin kuvasta etsiä merkkejä mistä sen väitetyn kaulan vinouden voisi huomata. Jos kyse todellakin on kuvan aiheuttamasta optisesta harhasta niin pahoittelen, tarkoitukseni ei ollut mustamaalata myyntiartikkeliasi. Paksun e-kielen linja näyttää ihan suoralta otelaudan reunaan nähden joten voi hyvin olla että kuva ei kerro koko totuutta.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)