Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seymoud Duncan SH-5 Custom vs Black Winter
1
Andy--85
19.07.2018 13:18:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpaa tallamikkiä suosittelette lähinnä metallin soittamiseen b-vireestä?
Ja toki myös hyvät cleanit olisi hyvä saada aikaiseksi.
Rytmikitaraa ja isoja chords riffejä.
 
https://www.youtube.com/watch?v=KbRlcdNHYDM
 
Tästä Keith merrowin videosta näkee aika hyvin kaikki SD:n tallamikit kisassa.
Tuolla videolla tuntuisi, että SH-5 olisi chordeissa parempi ja isompi kun taas BW on tasapainoisempi. BW kuulostaa hyvältä, mutta joissain videoissa ärsyttää sellainen ihmeellinen metallinen jälkisoundi, varsinkin Keith Merrowin black metal videolla ja Olan BW videolla myös. Tietty todella high output mikki. Siis Metal on hyvä :) mutta vaikea jotenkin selitää. En vaan tykkää siitä "kräts" soundista, mikä siitä lähtee, vaikka mikki muuten hyvältä soundaakin. SH-5 taas kuulostaa isommalta ja jopa tiukemmalta tietyissä tilanteissa ja kuulemma hoitaa hyvin myös b-vireen. Kuulemma jopa a-vireen. Ja onhan tuossakin videollakin vireenä drop A# vire. Jos on kokemuksia näistä mikeistä, niin otan neuvoja mielellään vastaan ja mielipiteitä kumpaa suosittelisitte minun tarpeisiin.
 
Ja tosiaan Les Paul kopioon olen mikin laittamassa. Kiitos!
 
Andy--85
19.07.2018 13:23:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki myös muita tallamikkejä saa suositella. Pegasus vaikuttaa myös todella monipuoliselta. Monet sitä kehuu maasta taivaaseen. Nazgul taas on vähän liian aggressiivinen omaan makuun ja soveltuu omasta mielestä enemmän tekniseen soitantaan.
 
ÄrGee
19.07.2018 15:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse taas pidän metallisesta klangista mikä lähtee joistakin Duncanin mikeistä... munsta tuollaiseen oletettavasti tummasoundiseen lyhytskaalaiseen keppiin voi laittaa ihan surutta enemmän sellaisen ylemmän keskialueen aggressiivisuutta omaavaan mikin, kuten vaikka Nazgulin tai Black Winterin. Mutta jos Alnico5 ja vähemmän aggressiivisuutta ja enemmän ns. lämpöä on se oma juttu niin ehkä sitten Pegasus.
 
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
antikristus
19.07.2018 20:27:58 (muokattu 19.07.2018 20:28:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy--85: Toki myös muita tallamikkejä saa suositella. Pegasus vaikuttaa myös todella monipuoliselta. Monet sitä kehuu maasta taivaaseen. Nazgul taas on vähän liian aggressiivinen omaan makuun ja soveltuu omasta mielestä enemmän tekniseen soitantaan.
 
Itekkää en tykkää Nazgulin agressiivisuudesta mutta en missään käyttötarkoituksessa, liikaa melua ja säröä teknisee ja liikaa keskiääni räyhää pitkien nuottien murinaan. Nää kokemukset seiskalla ja kasilla, Les Paulin soundi meni drop C:ssä jopa vähän kihinäksi.
 
Muita suosituksia ois:
-Black Winter potkii vahvaria kivasti ja on tasapainonen ainakin 6-kielisellä.
 
-Omega: ainakin 6-kielisen formaatissa on ollu hyvä hankita, tällä voi soittaa kovallakin säröllä ukko-noian kaikki nuotit samaan aikaan niin että ne erottuu toisistaan ja komppisäröt murisee kivasti
 
-Lundgren M6/M7/M8: Oikeestaan sama kun yllä, ei ihan niin paljon outputtia mut se ei kuitenkaa menoa hidasta.
 
-BKP Juggernaut: Tällä korvasin Nazgulin seiskassa, pysyy mukana vaikka millasessa riffissä, aika samankaltainen Lundgrenin M7 kanssa. Toistaa soittajaperäisiä virheitä vähän säälimättömästi.
 
Jackson-mies
Andy--85
19.07.2018 22:29:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Itekkää en tykkää Nazgulin agressiivisuudesta mutta en missään käyttötarkoituksessa, liikaa melua ja säröä teknisee ja liikaa keskiääni räyhää pitkien nuottien murinaan. Nää kokemukset seiskalla ja kasilla, Les Paulin soundi meni drop C:ssä jopa vähän kihinäksi.
 
Muita suosituksia ois:
-Black Winter potkii vahvaria kivasti ja on tasapainonen ainakin 6-kielisellä.
 
-Omega: ainakin 6-kielisen formaatissa on ollu hyvä hankita, tällä voi soittaa kovallakin säröllä ukko-noian kaikki nuotit samaan aikaan niin että ne erottuu toisistaan ja komppisäröt murisee kivasti
 
-Lundgren M6/M7/M8: Oikeestaan sama kun yllä, ei ihan niin paljon outputtia mut se ei kuitenkaa menoa hidasta.
 
-BKP Juggernaut: Tällä korvasin Nazgulin seiskassa, pysyy mukana vaikka millasessa riffissä, aika samankaltainen Lundgrenin M7 kanssa. Toistaa soittajaperäisiä virheitä vähän säälimättömästi.

 
Kiitos kummallekin vastauksista. Saattaapi olla että Black Winter kuitenkin valikoituu omaksi valinnaksi. Lundgren kiinnostaisi myös, mutta on jo hieman hintavampi. Ehkä sekin tulee hankittua sitten tulevaisuudessa johonkin toiseen kitaraan. :)
 
santakasa
20.07.2018 09:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosin Invaderia. Soittelen B-vireestä ja mukavasti rouhii. Nile esim. käyttänyt tuota mikkiä levyillään. Puhtaissa taas ei ole sellaista ylä-äänten kirkkautta, kun mikki on painottunut enemmän alataajuuksille. Toisaalta jos pehmeät puhtaat maistuu, sittenhän se ei haittaa ja saahan sitten EQ:lla hiottua tarvittaessa.
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Andy--85
20.07.2018 23:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

santakasa: Itse suosin Invaderia. Soittelen B-vireestä ja mukavasti rouhii. Nile esim. käyttänyt tuota mikkiä levyillään. Puhtaissa taas ei ole sellaista ylä-äänten kirkkautta, kun mikki on painottunut enemmän alataajuuksille. Toisaalta jos pehmeät puhtaat maistuu, sittenhän se ei haittaa ja saahan sitten EQ:lla hiottua tarvittaessa.
 
Invader on kyllä myös yksi potentiaalinen. Varsinkin jos c-vireestä soittelee. Ja saattaa olla että laitankin tuon LP:n c-vireeseen. Mut hyvä kuulla ettei puuroudu myöskään b-vireessä.
Tykkään myös miten fätti ja dark toi Invaderin soundi on.
Varmasti brutaalein tallamikki jykeviin juntta riffeihin.
Jos en tähän kitaraan Invaderia vielä laita niin johonkin kitaraan laitan sen vielä aivan varmasti.
 
jhlamm
23.07.2018 16:23:18 (muokattu 23.07.2018 16:36:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy--85: Toki myös muita tallamikkejä saa suositella. Pegasus vaikuttaa myös todella monipuoliselta. Monet sitä kehuu maasta taivaaseen. Nazgul taas on vähän liian aggressiivinen omaan makuun ja soveltuu omasta mielestä enemmän tekniseen soitantaan.
 
Omat kaksi senttiäni tähän asiaan (pun intended).
 
- Jokaisella on vähän se oma makunsa mikä on hyvää alaviresoundia. Itse olen huomannut että jotkut pitävät erittäin rajusta pöristelystä ja toiset taas kaipaavat vähän rokimpaa ja rouheampaa. Eli kannattaa myös testata noita mikkejä jossain jos on mahdollisuus. Myöskin se soundi mitä on levyllä ei mielestäni ole paras lähtökohta soundin arviointiin. Levylle laitettaessa siinä on myös vahvistimet, kaapit, mikitys ja sitten vielä miksaus ja masterointi päällä. Ohuestakin soundista voidaan tehdä jykevä, kunhan vedetään neljä raitaa per kitara.
 
- Itse olen vuoden päivät jo soitellut Lundgrenin M6:lla jonka pyyhälsin torilta poistohintaan. Ei todellakaan kuuma miksi ja siksi erottelukyky matalilla taajuuksilla on omaan korvaan perfecto. Ainakin Meshuggahin tyypeillä muistaakseni käytössä.
 
- Toinen mikä itsellä oli aikaisemmassa kitarassa oli BKP:n aftermath. Muistaakseni painottui hieman keskiääniin ja sillain kivalla tavalla, että soundi erottui muusta matalasta mökästä soitettaessa kivasti. Tämä myös esti ettei basso ollut ylitsetunkevaa pörinää.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
antikristus
25.07.2018 11:45:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm:
- Itse olen vuoden päivät jo soitellut Lundgrenin M6:lla jonka pyyhälsin torilta poistohintaan. Ei todellakaan kuuma miksi ja siksi erottelukyky matalilla taajuuksilla on omaan korvaan perfecto. Ainakin Meshuggahin tyypeillä muistaakseni käytössä.

 
Lundgren M8 on nimen omaan Meshuggah signature. Tarkotettu F vireelle :D
 
Jackson-mies
Thanatopsis
25.07.2018 14:12:24 (muokattu 25.07.2018 14:15:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin torilta Tokain Les Paulin jossa oli Custom tallassa. Se oli tuohon Lespan raskaaseen runkoon yhdistettynä liian pyöreäreunainen soundiltaan siihen nähden miten rankkaa menoa halusin siitä irti. Sointuja se kyllä erotteli todella kiitettävästi.
 
Jos kaipaat tarkkaa attackia niin älä hommaa Customia Lespaasi. Jos sen puuttuminen ei sinua haittaa niin nuo itse kuvailemasi positiiviset puolet pitävät kyllä kutinsa ja tulet tykkäämään kyseisestä mikistä.
 
http://www.lakevanda.com
Decadetroll
25.07.2018 17:23:26 (muokattu 25.07.2018 17:24:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä customista jansen "pyöreydestä". Mullakin oli joskus ibanezissa custom kiinni ja se oli aivan liian pehmeäsaundinen hevimeteliin...
 
Villinä korttina voisin suositella kokeilemaan dimarzion steve morsea. Sopii erinomaisesti mättöhommiin, vaikkei Morse itse olekaan moisesta hommasta tunnettu. Kuuma ja erotteleva mikki, erittäin (ainakin minua) miellyttävällä keskialueella.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
RrRailo
28.07.2018 14:14:42 (muokattu 28.07.2018 14:15:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SH-5 on ollut kiinni Iban RG:ssä, Samickin SG-kopiossa ja B.C. Richin Mockingbirdissä. Sopivan erotteleva ja rähisevä keraaminen mikki. Kyllä tuolla mennään kevyesti death metaliin saakka. Itse tykkään käyttää hieman matalampitehoisia mikkejä, jotta jää varaa rukata soundia signaaliketjun muissakin kohdissa.
 
Muun muassa tuossa on omaa esimerkkisoundia:
https://www.youtube.com/watch?v=DSIXs9agHCs
 
Sahaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «