Aihe: Halpoja kieliä?
1 2
kosmonausea
15.07.2018 10:01:45
Kävisinköhän tännekin huutelemassa, jotta Elixirillä on nykyään niitä Optiwebejä, jotka tuntuu huomattavasti vähemmän liukkailta. Ovat tuntuneet kestävän yhtä pitkään kuin Nanowebitkin. Omalla hikoilulla ja sormien ulosteen määrällä Elixirien kesto on joihinkin pinnoittamattomiin (SIT:iä varmaan käyttänyt viime aikoina, jos ei Elixirejä oo just ollu) noin kaksinkertainen.
Minä oon Hautamäjen Anssi.
parek
15.07.2018 13:52:19 (muokattu 15.07.2018 13:53:00)
McLeach: Meinaan sitä että pakasta vedettynä kielet kuulostaa metallisilta ja uusilta. Parin päivän soittelun jälkeen tuo metallisuus rauhoittuu ja niin kauan kunnes kielet ovat tuhnut ja töhnäiset, kielet kuulostavat mulle ihan siltä kuin kuuluukin. Ja jos kielet menee kahessa viikossa tuhnuiksi koska on ihan paskaset niin kannataa pesaista käsiä vähän useammin tai vilkaista toimiiko kello.

Mulle on täysin OK, että olet tuota mieltä, mutta en välttämättä arvosta jos sanot asian olevan "päänsisäistä", jos kerron omista päinvastaisista kokemuksistani. Tai no, ihan sama, kommentoi vaan. Itselle termit "tuhnut ja töhnäiset" ei kuulu asioihin jotka lasken positiivisiksi asioksi kitarankielistä puhuttaessa.
kojones
15.07.2018 13:58:30
D'addarion kielistä myös vastaavia kokemuksia niiltä ajoilta kun tuli soitettua enemmän, uudet kielet liian kirkkaat, parin päivän jälkeen ok ja kahden viikon jälkeen vaihtokunnossa. Elixireillä meni puoli vuotta.
2randpo
15.07.2018 14:33:53

Kefiiri: Se on joidenkin mielestä se normaali soundi. Itse en ajattele niin. Jos normaali soundi olisi sellainen valmiiksi kuolleen oloinen löpsähdys, niin kai valmistajat osaisivat tehdä kieliä, jotka kuulostaisivat sellaiselta heti uutena. (GHS tuntuu löytäneen tuon viisasten kiven Boomers-kieliä suunnitellessaan.)

Esim. Edward Van Halenin mielestä. Hänhän sanoo, että kielten vaihtaminen on ihan turhaa hommaa, koska paskaset kielet vaan soundaa aina parhaalta. Kannattaa uskoa Ediä.

No joo, mutta noista Boomerseista puheen ollen. Aikoinaan ajattelin, että ne on aika huonot ja ns. tumput kielet tosiaan melkein heti ja tuoreeltaan. Käytin tuolloin GHS fast frettia niiden puhdistamiseen.

Muutama vuosi sitten ostin Gibson LP:n, ja yritin käyttää siinä Ernie Balleja, jotka mun mielestä on yleensä aina paras valinta etenkin straton/telen kanssa (eivät tosin erityisen edulliset). Tehdaskieleinä LP:ssa oli Cleartonet, jotka oli ok., mutta kuitenkin soundiltaan ehkä liikaa Elixir-tyyppiset, eivät kuitenkaan liukkaat.

Mutta eihän ne Ernie Ballit toimineet tuon LP:n kanssa ollenkaan vaan soundi oli jotenkin liian kirkas. Vaihdoin kokeeksi Boomersit, ja pakko sanoa että toimii helvetin hyvin eli parhaiten. Fast frettiin en ole enää koskenut eikä kielet ole paskottuneet samalla tavalla kuin taannoin sitä käyttäessä. Mutta straton kanssa en käyttäis Boomerseja.

Toki tuossa LP traditionalissa (14) on poikkeuksellisen kirkasoundiset mikit, mikä vaikuttaa myös asiaan eli soundiin.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)