MustaKissa 18.06.2018 21:01:35 | |
---|
Nyt kun alkaa kamat oleen melkolailla kunnossa, enää ei puutu kuin yksi juttu: parempi tallamikki LTD:n lespaan. Kovasti kaasuttaa Duncanin JB:stä trembucker versio, mutta tietenkään sitä ei ole kuin musamaailmassa myynnissä. Ja torilla yksi kappale ja siitäkin johto näytti lyhyehköltä. Tosin rahaakaan niihin ei ole ennen kuunvaihdetta. Vaikka tietysti jonkin sortin super-stratokin pitäis varmaan hankkia mutta kitararäkkiin ei enää mahdu enempää ja nykyiset kitarat on pitopelejä. Eikä lisätelineitäkään viitsi enää ostaa kun nyt jo bassot erillisissä telineissä niissä parissa nurkassa mihin moiset mahtuisi. Olipa kerran kissa, kaappi ja kitara. |
Jeszse 18.06.2018 21:04:19 | |
---|
Mikin johtojen jatkaminen on niin helppo homma ettei siitä pitäis jäädä kiinni. |
high_society 18.06.2018 21:20:46 | |
---|
Jeszse: Mikin johtojen jatkaminen on niin helppo homma ettei siitä pitäis jäädä kiinni. Ei se kaikille oo ihan niin helppo homma, mut toisaalta tori on piukassa merkki buckereita siinä viidenkympin pintaan. Luulis et löytys kukkarolle sopiva pitkä johtoinenkin. Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten |
Laulava Kylätohtori 19.06.2018 17:13:21 | |
---|
high_society: Ei se kaikille oo ihan niin helppo homma, mut toisaalta tori on piukassa merkki buckereita siinä viidenkympin pintaan. Luulis et löytys kukkarolle sopiva pitkä johtoinenkin. Totta tämäkin, eikä kaikilla välttämättä ole sopivaa johtoa varalla, mutta jos ei itse osaa johtoja jatkaa, niin mikin vaihdon joutuu ulkoistamaan, jolloin työn tekevä taho varmaan jatkaa niitä johtoja samaan hintaan. Samaa mieltä, ettei torilta mikit lopu, ettei siinä mielessä kannata hirttää mikin ostoa vain siihen yhteen vaihtoehtoon. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Attew 09.07.2018 15:36:01 | |
---|
Koska nyt alkaa pikkuhlijaa olemaan muun krääsän suhteen "unelmakattaus" kasassa alkaakin nyt katse kääntymään laadukkaampiin soittimiin. Aivoihin luikahti ajatus custom-kitarasta, koska specsit alkaa tarkentua päässä, eikä oikein markkinoilta löydy juuri sellaista jollaisen haluan. Nyt muutaman päivän on tullu tarkkailtua suomalaisia soitinrakentajia, eikä mikään paja oikein herätä innostusta. Tänään sitten törmäsin Hapas Guitars -nimiseen pajaan Berliinissä. Todella nättejä semicustomeita järkihintaan aika hyvin minunnäköisellä sapluunalla. Mitä somessa näkyi hintatietoja niin 2000 € molemmin puolin liikkuu hintahaarukka. Tuolta löytyy kuvia: https://www.instagram.com/hapasguitars/ Tämä kitara olisi malliltaan sekä specseiltään hyvin lähellä minun tarpeita: https://www.instagram.com/p/BchDslplJ-R/?taken-by=hapasguitars Ainoina muutoksina tuosta vain puut/pintakäsittely ja (ehkä) talla. Vaahtera (tms. vaalea) otelauta ja stained black -viimeistely pintaan niin oi että. Vähän vielä harkinnassa, että pitäisikö ottaa Hipshot vai Evertune -talla. Pitänee laittaa lähiaikoina sähköpostilla kyselyä hinnastoista, aikatauluista ja josko kävis paikanpäällä testailemassa joitain yksilöitä. |
The Jack 09.07.2018 20:35:07 | |
---|
Attew: Nyt muutaman päivän on tullu tarkkailtua suomalaisia soitinrakentajia, eikä mikään paja oikein herätä innostusta. Tänään sitten törmäsin Hapas Guitars -nimiseen pajaan Berliinissä. Todella nättejä semicustomeita järkihintaan aika hyvin minunnäköisellä sapluunalla. Mitä somessa näkyi hintatietoja niin 2000 € molemmin puolin liikkuu hintahaarukka. Olet varmaan huomannutkin, mutta Suomessa Kiiras-soitin tekee vähän samannäköisiä keppejä. Hintakin tuntuu olevan samaa luokkaa. https://kiirasinstruments.com/ Sivuilla oli kätevä automatiikka, millä pystyi laskemaan kustannusarviota. Komean näköisiä soittimia luonnossakin, mutta en ole koskaan testannut soittamalla. Onneksi mulle on aina löytynyt tarpeeksi mieleiset specsit valmiistakin kepeistä. |
Attew 09.07.2018 22:40:02 (muokattu 12.07.2018 18:12:46) | |
---|
The Jack: Olet varmaan huomannutkin, mutta Suomessa Kiiras-soitin tekee vähän samannäköisiä keppejä. Hintakin tuntuu olevan samaa luokkaa. https://kiirasinstruments.com/ Sivuilla oli kätevä automatiikka, millä pystyi laskemaan kustannusarviota. Komean näköisiä soittimia luonnossakin, mutta en ole koskaan testannut soittamalla. Onneksi mulle on aina löytynyt tarpeeksi mieleiset specsit valmiistakin kepeistä. Kiiraksen (Kiiraan?) soittimet näyttäisi kyllä kohtuuhintaisilta (vajaa 3000 € mun specseillä), mutta ei ikävä kyllä miellytä mun silmää oikein mikään mitä löysin heidän kitaroita. EDIT: Sain Hapas Guitarsilta tänään hinnaston mailiin. Mun specseillä hintaa kertyisi 1749 € toimitettuna laukun kera. Listassa on aika rajalliset vaihtoehdot, eli hyvin kaukana customista, mutta mulle mieleiset vaihtoehdot löytyy lähes kaikki, joten helposti todennäköisin valmistaja mun seuraavalle kitaralle. Listasta ei kylläkään löytynyt vaahteraotelautaa, joten sitä pitää kysyä vielä erikseen, mutta kyllä tuo RichLite -otelauta kiinnostaa myös. EDITEDIT: Lisäkyselyillä sain selville, että myös vaahteraotelauta onnistuu 70 euron hintaan. |
paskiaispaska 13.07.2018 17:53:03 | |
---|
Ei saatana mikä gas!! Ylimääräst hilloo taskussa varattuna musakamppeisin, mut ei oikee osaa päättää mitä ostais! Harvinaisen raivostuttava olotila! |
BugBadWolf 13.07.2018 18:43:57 | |
---|
paskiaispaska:...mut ei oikee osaa päättää mitä ostais!... Osta nyt vaikka pari Mesaa ensi hätään ja jos vielä jää pätäkkää ja kaasuja, muutama kitara ja kasa sekalaista pikkusälää perään. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Attew 13.07.2018 18:56:16 | |
---|
Ja ainahan voi tonnin laittaa fuzzeihin! |
hallu 13.07.2018 19:22:38 | |
---|
paskiaispaska: Ei saatana mikä gas!! Ylimääräst hilloo taskussa varattuna musakamppeisin, mut ei oikee osaa päättää mitä ostais! Harvinaisen raivostuttava olotila! Torillaolisi se Mesan Nomad 55 combo. Haluaisin sellaisen kovasti mielelläni, mutta en voi ostaa. Osta sinä se ja päästä minut piinasta. Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit) |
paskiaispaska 13.07.2018 19:56:24 | |
---|
BugBadWolf: Osta nyt vaikka pari Mesaa ensi hätään ja jos vielä jää pätäkkää ja kaasuja, muutama kitara ja kasa sekalaista pikkusälää perään. Mesan studio preamp on itseasiassa kiikarissa, mutta käyttäjä jolla tiedän sen olevan - ei oo käyny mnetissä kohta kahteen vuorokauteen ja ei siis oo lukenu mun jättämää käteistarjousta siitä :( kohtuu ahistavaa. Nyt kamppailen itteni kanssa, että ku vaa venais että saa yhteyden tähä kaveriin, eikä mee hätäpäissää ostamaan jotai muuta. |
Shredator 13.07.2018 20:05:36 | |
---|
paskiaispaska: Mesan studio preamp on itseasiassa kiikarissa, mutta käyttäjä jolla tiedän sen olevan - ei oo käyny mnetissä kohta kahteen vuorokauteen ja ei siis oo lukenu mun jättämää käteistarjousta siitä :( kohtuu ahistavaa. Nyt kamppailen itteni kanssa, että ku vaa venais että saa yhteyden tähä kaveriin, eikä mee hätäpäissää ostamaan jotai muuta. Reverbissä ois nyt tarjolla. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
paskiaispaska 13.07.2018 20:16:03 | |
---|
Shredator: Reverbissä ois nyt tarjolla. Joo... Mut oon nii laiska tilailee. |
Shredator 13.07.2018 20:28:12 | |
---|
paskiaispaska: Joo... Mut oon nii laiska tilailee. Liian laiska woot? Eihän se ole kuin add to basket ja odottamaan postin tuloa :D Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
hallu: Torillaolisi se Mesan Nomad 55 combo. Haluaisin sellaisen kovasti mielelläni, mutta en voi ostaa. Osta sinä se ja päästä minut piinasta. Yksi siellä oli ainakin sellaisella hinnalla, että jo sen pitäisi vieroittaa pahimmasta. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
paskiaispaska 13.07.2018 20:37:26 (muokattu 13.07.2018 20:38:15) | |
---|
Edit. Eipä mittää |
hallu 13.07.2018 20:37:29 | |
---|
BugBadWolf: Yksi siellä oli ainakin sellaisella hinnalla, että jo sen pitäisi vieroittaa pahimmasta. No joo 1200 voi tuntua vähän suolaiselta kun olen nähnyt niitä jopa 700 euroon myynnissä :-) .Mutta sehän on kysyntä ja tarjonta.... ja nyt siis ei juuri tarjontaa ole. Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit) |
BugBadWolf 13.07.2018 20:48:15 | |
---|
hallu: No joo 1200 voi tuntua vähän suolaiselta kun olen nähnyt niitä jopa 700 euroon myynnissä :-) .Mutta sehän on kysyntä ja tarjonta.... ja nyt siis ei juuri tarjontaa ole. Mesasta kiinnostuneilla on jännät ajat. Recto-kaappia sai 6-700 väliin parikin vuotta ja nyt viimeisen kuukauden sisään ne olivatkin kaikki hetken 1200€. Vaan asiassa pysyäkseni Triple Crown huutelee kutsuvasti, mutta ei ole tarjolla kuin rahalla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Guitarfreak 14.07.2018 12:48:27 | |
---|
paskiaispaska: Ei saatana mikä gas!! Ylimääräst hilloo taskussa varattuna musakamppeisin, mut ei oikee osaa päättää mitä ostais! Harvinaisen raivostuttava olotila! Osta multa Mark V Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |