Aihe: Avunpyyntö: "Metsätähtiä" tai "Metsätähtösiä" -valssi
1 2 3
breppuli
20.06.2004 02:52:50
Kysymykset:

1) kenen tekemä?
2) mistä löytyisi?

tai edes:

3) mikähän sen oikea nimi mahtaa olla?

Heinäkuun alkupuolella olisi viimeistään tarvis.

Ktos.
"En voi muuta sanoa kuin että taikuri on itekin hämmästyny."
baron
20.06.2004 04:03:54

Kysymykset:

1) kenen tekemä?
2) mistä löytyisi?

tai edes:

3) mikähän sen oikea nimi mahtaa olla?

Heinäkuun alkupuolella olisi viimeistään tarvis.

Ktos.

Ihan varma, että et tarkoita Metsäkukkia?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
breppuli
20.06.2004 05:20:33
Ihan varma, että et tarkoita Metsäkukkia?

Juu. Kiitos tästäkin...
baron
20.06.2004 05:23:35

Juu. Kiitos tästäkin...

Tsekkasin vain toivelaulut ja sieltä ei etsimääsi kappaletta löydy.

Ei kyllä ollut vinoilutarkoitusta, en vain ole koskaan kuullut etsimääsi kappaletta.
breppuli
20.06.2004 05:25:13
Mennään tässä nyt sitten sen verran eteenpäin, että metsätähti todellakin on olemassa oleva kasvain, katsokaa vaikka:

http://personal.inet.fi/koti/kalevi.vainonpoika/frkukkater11.htm ,

ja sillä (tai siis siihen viittaavalla em. nimellä) on häävalssi tilattu.

Onko uusia ehdotuksia?
breppuli
20.06.2004 05:27:16
Tsekkasin vain toivelaulut ja sieltä ei etsimääsi kappaletta löydy.

Ei kyllä ollut vinoilutarkoitusta, en vain ole koskaan kuullut etsimääsi kappaletta.

Ai jaa, sinäkin olet vielä hereillä.

En minäkään vinoilua epäillyt - tunnenpahan vain kyseiset kirjat aika hyvin itsekin - mutta biisi on ihan hukassa.

Ehkä nimen on hääpari keksinyt.
baron
20.06.2004 05:30:12

Ai jaa, sinäkin olet vielä hereillä.

En minäkään vinoilua epäillyt - tunnenpahan vain kyseiset kirjat aika hyvin itsekin - mutta biisi on ihan hukassa.

Ehkä nimen on hääpari keksinyt.

1. Ei löytynyt YLE:n äänitearkistosta, onko sitä koskaan levytetty?

2. Ei hääparilla satu itsellään olemaan äänitettä kappaleesta. Kerran fiksu hääpari lähetti mulle e-mail liitteenä MP3:sen omituisesta häävalssista, jota en tuntenut.
breppuli
20.06.2004 06:00:42
1. Ei löytynyt YLE:n äänitearkistosta, onko sitä koskaan levytetty?

2. Ei hääparilla satu itsellään olemaan äänitettä kappaleesta. Kerran fiksu hääpari lähetti mulle e-mail liitteenä MP3:sen omituisesta häävalssista, jota en tuntenut.

1. Arvaas katsoinko! Eikä millään sen tapaisellakaan.

2. En tiä. Oikeastaan en tee tätä tiatustelua ihan itselleni (voi jopa olla, etten soita ko. keikalla), vaan hädissään olevien kaverien puolesta. Täytyy taas pyytää paremmat speksit, että päästään puhumaan asiasta eikä korvan vierestä...

3. (Ai niin, tätä ei ennestään ollutkaan.) Yritin tänään samalla keikalla ollessani kysyä kaverilta, löytyykö biisistä jotakin arkistotietoa, mutta hän sanoi hääparin ilmoittaneen kappaleesta vain edellä mainitun kaltaisen nimen - siinä kaikki.

Mistä tuleekin mieleeni se kerta, kun

4) saimme morsiamen isän säveltämän valssin nuotit käsiimme noin viisi minuuttia ennen kuin vihkiminen oli loppu. Valssissa ei ollut päätä eikä häntää, mutta laulajan kanssa yritimme solmisoida sen joten kuten läpi ennen tärkeää esitystä. Soinnut tehtiin keikkabussissa normaaliin kolmisointukiertoon tukeutuen (tosin osoittautui, että länsimaiset harmoniat eivät olleet ne, joitten varaan "säveltäjä" oli laskenut), ja kappale soitettiin ja laulettiin. Säveltäjä itse ei vain halunnut toimia solistina, vaan luotti siihen, että professionaali orkesterimme selvittää kaiken pelkillä papereilla.

Lopputulos oli tietysti mielenkiintoinen, mutta ei välttämättä nautinnollinen...
Vaimo sanoo, että nyt pitäis lähteä nukkumaan.
aces
20.06.2004 08:49:05
Juups luulempa että kyseessä on F.B.I beatin levyttämä valssi...
nimeltään METSÄTÄHTÖSET
säv. Tero Nousiainen san. Toini Paananen --> oikeudet taitaa olla warnerilla..
helpoiten saanet kappaleen käsiin jos kyselet FBI:ltä suoraan :-)
Muita tuohon suuntaan olevaa valssia en löytänyt arkistoista...

Niin kappale on sillä Markus Törmälä & FBI beat - Tähtihetkiä levyllä... Ihan mukava valssi
WanhaWetäjä
20.06.2004 13:33:19 (muokattu 20.06.2004 13:33:54)

Ei voi ymmärtää...kyllä mun mielestä morsiusparin/tilaajan pitäis antaa jotain muutakin infoo häävalssista kuin nimen,esim. esittäjän,tai jopa esityksen CD:n/kasetin muodossa???Jos mä tekisin hääkeikkaa niin mä vaatisin biisistä vähän tarkempia tietoja,ei kai se nyt jumaliste ole bändin asia ruveta metsästään jotain tuntematonta biisiä jonka nimikin tuntuu olevan hakusessa...amatöörit taas asialla,näköjään?

Eli soitto hääväelle"Voisiko joku kertoa mikä valssi on kyseessä ja kuka sen esittää ja onko siitä mahdollisesti olemassa äänitettä?"...ei pitäs olla vaikeeta ellei sitten morsiuspari ole aivan "pölökyllä päähän"-osastoa?
Fuzzy Boner
20.06.2004 13:55:09
Ei voi ymmärtää...kyllä mun mielestä morsiusparin/tilaajan pitäis antaa jotain muutakin infoo häävalssista kuin nimen,esim. esittäjän,tai jopa esityksen CD:n/kasetin muodossa???Jos mä tekisin hääkeikkaa niin mä vaatisin biisistä vähän tarkempia tietoja,ei kai se nyt jumaliste ole bändin asia ruveta metsästään jotain tuntematonta biisiä jonka nimikin tuntuu olevan hakusessa...amatöörit taas asialla,näköjään?

Eli soitto hääväelle"Voisiko joku kertoa mikä valssi on kyseessä ja kuka sen esittää ja onko siitä mahdollisesti olemassa äänitettä?"...ei pitäs olla vaikeeta ellei sitten morsiuspari ole aivan "pölökyllä päähän"-osastoa?

Näin on.. Ja yleensä hääpari on kyllä mahdollisimman avulias, että omat bileet menevät mahd nappiin.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
breppuli
20.06.2004 14:25:49
(...)ei kai se nyt jumaliste ole bändin asia ruveta metsästään jotain tuntematonta biisiä jonka nimikin tuntuu olevan hakusessa...amatöörit taas asialla,näköjään?(...)

Nii-i, sanos muuta. Se on kyllä hämmästyttävää, miten paljon amatöörit menevät keskenään naimisiin!

...dork...
Vaimo sanoo, että nyt pitäis nousta ylös sängystä.
breppuli
20.06.2004 14:27:42
Juups luulempa että kyseessä on F.B.I beatin levyttämä valssi...
nimeltään METSÄTÄHTÖSET
säv. Tero Nousiainen san. Toini Paananen --> oikeudet taitaa olla warnerilla..
helpoiten saanet kappaleen käsiin jos kyselet FBI:ltä suoraan :-)
Muita tuohon suuntaan olevaa valssia en löytänyt arkistoista...

Niin kappale on sillä Markus Törmälä & FBI beat - Tähtihetkiä levyllä... Ihan mukava valssi

Kiitos. Asia tarkistettu. Tämä osui.
Vaimo sanoo, että nyt pitäis nousta ylös sängystä.
baron
20.06.2004 15:03:22

Näin on.. Ja yleensä hääpari on kyllä mahdollisimman avulias, että omat bileet menevät mahd nappiin.

Kyllä, ne kertovat minkä version mukaan ovat valssinsa harjoitelleet ja voi taiteellisen kunnianhimonsa jättää syrjään ja kopioda malliversio mahdollisimman tarkasti.
WanhaWetäjä
20.06.2004 17:33:54

Nii-i, sanos muuta. Se on kyllä hämmästyttävää, miten paljon amatöörit menevät keskenään naimisiin!

...dork...

Hauskaa...sori nyt vaan,mutta mun mielestä on amatöörimäistä olla itse ottamatta selvää häävalssista KEIKAN SOPIMISEN yhteydessä,jotkut täälläkin kyselee jotain häävalssia tyyliin "olis huomenna häät,löytyskö lappua..."nää on amatöörejä,vai oletko eri mieltä????
poppamies
20.06.2004 18:30:27 (muokattu 20.06.2004 18:32:05)

..."nää on amatöörejä,vai oletko eri mieltä????

Kuules "Wanha Wetäjä". Sulla sitten on aina sama asenne joka asiaan. Kaikki muut on tunareita, vain, ja ainoastaan sinä teet asiat "oikein". Kaikille muille kaikki on vaikeeta, sulle kaikki on helppoa ja yksinkertaista koska olet tavallista lahjakkaampi...
Sen sijaan että yrität polkea "uusia yrittäjiä" tanssimusiikin saralla suohon niin hyödyntäisit sitä valtavaa kokemuksen aarretta mikä sinulla ilmeisesti kaikista puheista päätellen on, jakamalla siitä tuleville sukupolville sensijaan että aina vittuilisit jos joku nuori tuleva lupaus erehtyy kysymään jotain näillä laitumilla.
"G-strings are for strippers"
Fuzzy Boner
20.06.2004 18:33:12
Kuules "Wanha Wetäjä". Sulla sitten on aina sama asenne joka asiaan. Kaikki muut on tunareita, vain, ja ainoastaan sinä teet asiat "oikein". Kaikille muille kaikki on vaikeeta, sulle kaikki on helppoa ja yksinkertaista koska olet tavallista lahjakkaampi...
Sen sijaan että yrität polkea "uusia yrittäjiä" tanssimusiikin saralla suohon niin hyödyntäisit sitä valtavaa kokemuksen aarretta mikä sinulla ilmeisesti kaikista puheista päätellen on, jakamalla siitä tuleville sukupolville sensijaan että aina vittuilisit jos joku nuori tuleva lupaus erehtyy kysymään jotain näillä laitumilla.

Paitsi että WW puhuu tuossa ihan asiaa.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
poppamies
20.06.2004 18:35:28

Paitsi että WW puhuu tuossa ihan asiaa.

En puhu asiasta vaan asenteesta...
"G-strings are for strippers"
baron
20.06.2004 20:22:17

En puhu asiasta vaan asenteesta...

Mä en tiedä mistään mitään, mutta jos mä joskus pystyn kolleegaa auttamaan mä teen sen mielelläni koska niin pajon mun kaverit on auttaneet mua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)