Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkisuosituksia Gibson SG Standardiin
1
Kousi
16.01.2016 11:53:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsisin monikäyttöisempää saundia rokkitouhuihin tallamikin paikalle nykyiseen 498t:hen verrattuna. Vähemmän outputtia jotta cleanit pysyisi cleanimpana, parempi erottelevuus ja tietynlainen selkeys sekä tasapainoisuus koko eq:n alueella sekä säröllä että cleanilla olisi se mitä etsin. SG on aika middle -painotteinen kitara joten sitä aluetta ei tarvitse juurikaan korostaa.
 
Duncanin Custom (C ,C5, C8) -sarjaa on paljon suositeltu SG:hen, mutta arvelluttaa onko outputtia kuitenkin liikaa..? 57 classicit (normi tai plussa) myös tuntuvat olevan suosittuja, mutta toisaalta jotkut sanovat että ero nykyiseen 498t:hen ei ole välttämättä mikään merkittävän suuri. Hintaluokassa +- 100e pyöritään, käytetytkin toki käyvät. Tässä kohtaa pelkkä tallamikki etsinnässä, mutta hyviä parisuosituksia kaulamikinkin paikalle voi esittää. Nykyinen kuitenkin ajanee asiansa, mikäli ulostuloissa ei mitään hirveitä eroja ole.
 
calluna
16.01.2016 11:57:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kousi: Etsisin monikäyttöisempää saundia rokkitouhuihin tallamikin paikalle nykyiseen 498t:hen verrattuna. Vähemmän outputtia jotta cleanit pysyisi cleanimpana, parempi erottelevuus ja tietynlainen selkeys sekä tasapainoisuus koko eq:n alueella sekä säröllä että cleanilla olisi se mitä etsin. SG on aika middle -painotteinen kitara joten sitä aluetta ei tarvitse juurikaan korostaa.
 
Duncanin Custom (C ,C5, C8) -sarjaa on paljon suositeltu SG:hen, mutta arvelluttaa onko outputtia kuitenkin liikaa..? 57 classicit (normi tai plussa) myös tuntuvat olevan suosittuja, mutta toisaalta jotkut sanovat että ero nykyiseen 498t:hen ei ole välttämättä mikään merkittävän suuri. Hintaluokassa +- 100e pyöritään, käytetytkin toki käyvät. Tässä kohtaa pelkkä tallamikki etsinnässä, mutta hyviä parisuosituksia kaulamikinkin paikalle voi esittää. Nykyinen kuitenkin ajanee asiansa, mikäli ulostuloissa ei mitään hirveitä eroja ole.

 
Itse sain juuri samantyyppisiin toiveisiin itselleni riittävän vastauksen juuri tuosta Classic 57- mikistä. On se sopivasti miedompi kuin 498t. Mutta makuasioita, makuasioita...
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
steelduck
16.01.2016 12:10:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Lollar Imperialit ja hyvin toimivat juuri tuon tapaisessa käytössä.
 
kojones
16.01.2016 12:35:45 (muokattu 16.01.2016 12:36:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Custom 5 on ainakin tosi hyvä SG:ssä eikä mun mielestä ollenkaan liian kuuma, kivasti balanssissa PAF-henkisen kaulamikin kanssa.
 
E: Ja 498T paranee valtavasti kun siihen vaihtaa AlNiCo8-magneetin, yksi Standard ei muuta tarvinnutkaan.
 
Kousi
16.01.2016 16:11:26 (muokattu 16.01.2016 16:13:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Custom 5 on ainakin tosi hyvä SG:ssä eikä mun mielestä ollenkaan liian kuuma, kivasti balanssissa PAF-henkisen kaulamikin kanssa.
 
E: Ja 498T paranee valtavasti kun siihen vaihtaa AlNiCo8-magneetin, yksi Standard ei muuta tarvinnutkaan.

 
Jostain olin lukevinani että kyseisen magneetin vaihdolla mikistä tulee hyvin lähelle Custom 8, joka vaikutti saaneen lähes eniten yksimielistä suitsutusta SG:n tallamikiksi tuolla ulkomaan foorumeilla(?). Kyseistä mikkiä ei käsittääkseni nyt valmisteta sarjatuotantona, ja siksi vaikea löytää.
 
Makuasioitahan nämä hyvin pitkälle ovat, mutta koska tarjontaa on valtavasti ja pää menee aivan pyörälle eri vaihtoehdoista, olisi hyvä saada seulottua sieltä seasta ne potentiaalisimmat vaihtoehdot, tai ainakin vähiten sopivat pois.
 
Itse sain juuri samantyyppisiin toiveisiin itselleni riittävän vastauksen juuri tuosta Classic 57- mikistä. On se sopivasti miedompi kuin 498t. Mutta makuasioita, makuasioita...
 
Jätitkö alkuperäisen kaulamikin ja jos niin miten toimii niiden keskinäinen balanssi?
 
calluna
16.01.2016 16:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kousi: Jätitkö alkuperäisen kaulamikin ja jos niin miten toimii niiden keskinäinen balanssi?
 
Kaulamikki vaihtui samssa rytäkässä. Molemmat siis samaa 57-tyyppiä. Balanssi on aika huono siten.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
RrRailo
16.01.2016 20:35:31 (muokattu 16.01.2016 20:37:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lace Finger Burners. Ei ole turboahdettu hevimikki, vaan selkeä ja napakkasoundinen. Monet ovat kuvailleet tuosta löytyvän single coilin heleyttä, jonka täysin allekirjoitan. Räyhäkäs ja tasapainoinen kokonaisuus. Tykkään erityisesti tallaversiosta ja pidän aika matalalle ruuvattuna. Silti ulos saa jos jonkinlaiset hevit tarvittaessa.
 
Sahaa.
Myrkky Nuoli
17.01.2016 11:42:18 (muokattu 17.01.2016 11:42:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

498T:n ja Classic 57:n ero ei juuri isompi vois enää olla :)
Juuri viisseiskaa ite suosittelisin tallamikiksi. Se on mun lemppari tehdasmikkejä ehdottomasti noin niinkun tallahumppareista. PAF-tyylistä mikkiä luultavasti oot vailla muutenkin, tuossa ois just sopivaa ulostuloa ja erottelevuutta.
 
More Nintendo, less Marshall.
kekehe
17.01.2016 12:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä burstbucker? Itse testailin just eilen BB2 / 498 tallamikkien eroja Les Paul tyyppisissä kitaroissa. Minun makuuni 498T oli parempi hard rock/heavy soundeihin kun taas BB2 huomattavasti selkeämpi / erottelevampi / puhtaampi noin yleismikiksi.
 
Metalkallo
17.01.2016 16:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs duncanin Slash setti? Pitäis lähteä hyvät säröt mutta myös suht hyvät puhtaat, varsinkin kaulamikillä.
 
Tukka päässä, järki jäässä.
Juzpe
18.01.2016 12:00:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtisin katteleen kotimaisia. Esim Halla Custom Instrumentsilta saa melko kivoja mikkisettejä ja ihan oman maun mukaan räätälöitynä. Humpparit näyttäis olevan alk. 140e/kpl asennettuna. Bareknucklet ja Sheptonet lienee samaa luokkaa, mutta joutuu itse kolvaamaan paikalleen.
Mulla on ko. firman custom-setti (alikäämityt PAF-tyyliset Alnico II kaula ja IV talla) kiinni LesPassa ja P90 telen kaulamikkinä. Ei pahaa sanottavaa ko. firmasta.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
mize7
18.01.2016 12:11:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BKP Mississippi Queen P90 kaulaan ja Häussel vin Alnico 5 tallaan. Nämä löytyy omasta SG:tä ja ei oo tuon kombon voittanutta. Mahtavat cleanit ja avoin murea särösaundi.
 
https://soundcloud.com/dead-queens
Kousi
18.01.2016 14:28:12 (muokattu 18.01.2016 22:17:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset kaikille ehdotuksista. Tässä kohtaa vaakakuppi alkaa kääntymään tuon 57:n puoleen; mahtuu budjettiin ja turvallinen valinta siksikin, että helppo päästä tarvittaessa eroon jos ei miellytäkkään.
 
Myrkky Nuoli
18.01.2016 23:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mize7: BKP Mississippi Queen P90 kaulaan ja Häussel vin Alnico 5 tallaan. Nämä löytyy omasta SG:tä ja ei oo tuon kombon voittanutta. Mahtavat cleanit ja avoin murea särösaundi.
 
Ja minä asensin nuo mikit siihen orkkisten tilalle, joten kannatan :D
 
More Nintendo, less Marshall.
Loitsulaulu
07.07.2018 09:13:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RrRailo: Lace Finger Burners. Ei ole turboahdettu hevimikki, vaan selkeä ja napakkasoundinen. Monet ovat kuvailleet tuosta löytyvän single coilin heleyttä, jonka täysin allekirjoitan. Räyhäkäs ja tasapainoinen kokonaisuus. Tykkään erityisesti tallaversiosta ja pidän aika matalalle ruuvattuna. Silti ulos saa jos jonkinlaiset hevit tarvittaessa.
 
Nostelen vanhaa. Itselläni ajankohtainen asiaa.
Varsinkin Finger Burnerit ja muutkin lacet mahdollisesti kiinnostaisi testata. Aika heikkoa tuntuu demo-osasto aiheesta olevan. Fuzzruttu demot tubesta ei paljon avaa luonnetta.
Kuinkas hyvin istuu tonaalisesti SG:hen verrattuna johonkin perinteisempiin kandidaatteihin?
 
Voipi toki olla, että taitaa vaan super distit mennä kiinni.
Menee taas niin vaikeaksi pähkäilyksi.
 
Huom! Olet kirjoittamassa yli 900 päivää vanhaan aiheeseen!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «