Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MXR distortion-pedaalit
1
Ville81
01.07.2018 21:40:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, kyseisellä valmistajalla on distortion-pedaaleita montaa eri mallia. Onko teillä kenelläkään kokemusta, onko näistä mikään ylitse muiden? Lähinnä kiinnostaisi allround-vermes, joka tarjoaisi bilekeikalle tarvittavaa lisähönkää siitä mihin perinteisen overdriven (Boss SD-1) potku loppuu. Eli jotain Guns'n Roses-AC/DC -tyyppistä meininkiä. Mikään ultimaattinen heavysurina ei puhuttele. Myös muiden valmistajien pedaaleita saa ehdottaa.
 
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Painajaismainen
03.07.2018 11:36:20 (muokattu 03.07.2018 11:37:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ville81: Myös muiden valmistajien pedaaleita saa ehdottaa.
 
Itse olen käyttänyt vastaavanlaisessa tarkoituksessa cleanikanavan päälle MI Audion Crunch Boxia. JCM-soundia purkissa.
 
Miedompaan ja vintagehenkisempään suristeluun mulla on sitten Z.Vexin Distortron joka on soundiltaan sinne Marshall JTM45:n suuntaan. Sillä tulee vedettyä vanhaa AC/DC:tä, Aerosmithiä, Zeppeliniä yms.
 
Molemmat oikein hyviä distortion-pedaaleita.
 
Kyllikki
03.07.2018 12:49:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ville81: Hei, kyseisellä valmistajalla on distortion-pedaaleita montaa eri mallia. Onko teillä kenelläkään kokemusta, onko näistä mikään ylitse muiden? Lähinnä kiinnostaisi allround-vermes, joka tarjoaisi bilekeikalle tarvittavaa lisähönkää siitä mihin perinteisen overdriven (Boss SD-1) potku loppuu. Eli jotain Guns'n Roses-AC/DC -tyyppistä meininkiä. Mikään ultimaattinen heavysurina ei puhuttele. Myös muiden valmistajien pedaaleita saa ehdottaa.
 
Itselläni on alkuperäinen Distortion+ (blokkilogolla), jostakin sieltä 80-luvun alkupuolelta. Soundi on aika karu, ja laitteen käyttökelpoisuutta rajoittaa sävynsäädön puuttuminen. Lievällä säröasetuksella soundi vielä menettelee, mutta Distortion -säätöä avattaessa yli klo 12, muuttuu soundi teräväksi ja yläpäävoittoiseksi, joten ilman vahvistimen säätöjen ruuvaamista soundi on aika karsea. Tämä hankaloittaa erityisesti balanssia puhtaan ja särötetyn soundin välillä.
 
Toimiakseen paremmin Dist+ vaatisi samaan looppiin ainakin EQ:n tai jonkun toisen säröpedaalin, jossa sävynsäätömahdollisuudet ovat paremmat.
 
Muista MXR säröistä ei minulla ole kokemuksia, mutta kovasti kiinnostaisi MXR Distortion II, joka on myös alkuperäistä MXR -tuotantoa 80-luvun alkupuolelta.
 
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
Metalkallo
03.07.2018 15:16:50 (muokattu 03.07.2018 15:37:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on MXR Script Dist+ ja sekin on sellainen, et mieluummin sitä käyttää joko overdrive pedaalin tai vahvarin oman särön päällä/lisäksi. Särö Klo 11 soundi on suht tanakka, sit klo 2 eteenpäin alkaa oleen jo fuzzmaisia piirteitä, varsinkin täysillä. Volume pitää pitää täysillä koko ajan jos haluaa paksumpaa sointia, koska jos sitä pakittaa, niin sointi muuttuu ohuemmaksi.
 
Vola täysillä ja särö klo 11 tuo tuuppaa paksua säröä särön päällä et se on ihan jees silloin kun haluaa isompaa soundia. En silti suosittele todellakaan käytettäväksi yksinään.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
JuSu
04.07.2018 15:16:51 (muokattu 04.07.2018 15:21:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ville81: Eli jotain Guns'n Roses-AC/DC -tyyppistä meininkiä... ... Myös muiden valmistajien pedaaleita saa ehdottaa.
 
https://www.thomann.de/fi/alexander … pedals_jubilee_silver_overdrive.htm
 
En ole kokeillut, mutta jos tekee minkä vihjaa, niin Gunnarit vois lähteä hyvin?
 
https://www.youtube.com/watch?v=Y6cYON1jCRs
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Shredator
04.07.2018 17:28:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MXR-distortioneja suosittelen minäkin käyttämään vaan boosterina. Rosolla olevaan vahvistimeen toimii hyvin.
 
Sanotaanko nyt vielä tähän, että mainitsemiasi soundeja et saa kaivettua kun putki-Marshallista. Mutta kuulijaa pääset huijaamaan lähimmälti Friedman BE-OD:lla tai Bogner Ecstasy Redillä :)
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
winstoni
04.07.2018 23:44:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Itse olen käyttänyt vastaavanlaisessa tarkoituksessa cleanikanavan päälle MI Audion Crunch Boxia. JCM-soundia purkissa.
 
Miedompaan ja vintagehenkisempään suristeluun mulla on sitten Z.Vexin Distortron joka on soundiltaan sinne Marshall JTM45:n suuntaan. Sillä tulee vedettyä vanhaa AC/DC:tä, Aerosmithiä, Zeppeliniä yms.
 
Molemmat oikein hyviä distortion-pedaaleita.

 
Distotron tai Box of Rock ovat kummatkin hyviä, BOR:issa on pirun hyvä clean boost. Itse tykkään Wamplerin PlexiDrive Deluxesta, taipuu moneen ja omaa toimivat säädöt. Myös Mad Proffan Sweet Honey OverDrive on hyvä.
 
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
McLeach
05.07.2018 16:39:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

winstoni: Distotron tai Box of Rock ovat kummatkin hyviä, BOR:issa on pirun hyvä clean boost. Itse tykkään Wamplerin PlexiDrive Deluxesta, taipuu moneen ja omaa toimivat säädöt. Myös Mad Proffan Sweet Honey OverDrive on hyvä.
 
Varmasti hyviä mutta ei sweet honeysta nyt sentään all around distortioniksi ketjun aloittajalle ole :D
 
Kefiiri
05.07.2018 17:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: ei sweet honeysta nyt sentään all around distortioniksi ketjun aloittajalle ole :D
 
Kaipaamme perusteluja (:
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «