Aihe: Saksofonin ostaminen
1 2
Japekil
02.07.2009 19:30:41
Nyt on Cannonball Big Bell Stone Hotspur ostettuna! Viikon kokemuksen perusteella uskallan jo sanoa, että on taatusti paras saksofoni, mitä olen koskaan soittanut. Ja kiitokset Soitin Laineen (HKI) asiantuntevalle myyjälle!
Slaissi
26.03.2018 23:09:25

Moi!

Olen kirjoittanut paljon ensimmäisen saksofonin hankinnasta täällä, kannattaa tsekkaa!

https://lassisilventoinen.com/2018/03/21/saksofoni-aloittelijalle/
MarkusB
28.06.2018 20:59:45
Poika (8v) pääsi musiikkiopistoon soittamaan fonia ja pitäisi hankkia hänelle ensimmäinen foni. Itse pianotaustaisena ei ole mitään käsitystä. Vaihtoehdot on toistaiseksi rajautunut noin tonnin hintaluokkaan eli joko Yamaha JAS-280 tai Jupiterin 700Q. Niitä näyttää kaikki suosittelevan. Sen mitä olen netistä katsellut, niin tuo Yamaha näyttää kevyemmältä ja pienemmältä, mutta vastaavasti Jupiter soundaa aavistuksen hienommalta noiden parin videon perusteella. Ja muhkeampi Jupiter myös näyttää hienommalta. Tosin soundin ero saattaa johtua soittajasta ja biisivalinnastakin. Tarkotuksena olisi tietysti saada soitin pitkäksi aikaa ja tulevaisuudessa saattaa siintää jazzipuolta (kuka tietää).

Yamaha
https://www.youtube.com/watch?v=W6XR21zOS7U

Jupiter (seiskasatanen on tuo jälkimmäinen foni videolla)
https://www.youtube.com/watch?v=AYuAJUXK__A

Itse mietin että Yamaha varmaankin pitää jälleenmyyntiarvonsa kohtuu hyvin tunnettuna brändinä. Lisäksi se on kuulemma tasalaatuinen. Toisaalta jos Jupiterissa olisi enemmän soundia, niin se menisi tasalaatuisuudenkin yli. Saahan laineella kuitenkin varmaan takuukorjaukset, jos torvessa on jotain valmistus/säätövikoja, jos soitonope vaikkapa huomauttaa sellaisista. Ja myöhemmin muutamakin satalappunen korjauksiin on vielä sietokyvyn rajoissa. Maksaahan ne harrastukset aina jotain.
Sax-pappa
28.06.2018 22:12:28 (muokattu 28.06.2018 22:13:03)
MarkusB: Poika (8v) pääsi musiikkiopistoon soittamaan fonia ja pitäisi hankkia hänelle ensimmäinen foni. Itse pianotaustaisena ei ole mitään käsitystä. Vaihtoehdot on toistaiseksi rajautunut noin tonnin hintaluokkaan eli joko Yamaha JAS-280 tai Jupiterin 700Q. Niitä näyttää kaikki suosittelevan. Sen mitä olen netistä katsellut, niin tuo Yamaha näyttää kevyemmältä ja pienemmältä, mutta vastaavasti Jupiter soundaa aavistuksen hienommalta noiden parin videon perusteella. Ja muhkeampi Jupiter myös näyttää hienommalta. Tosin soundin ero saattaa johtua soittajasta ja biisivalinnastakin. Tarkotuksena olisi tietysti saada soitin pitkäksi aikaa ja tulevaisuudessa saattaa siintää jazzipuolta (kuka tietää).

Yamaha
https://www.youtube.com/watch?v=W6XR21zOS7U

Jupiter (seiskasatanen on tuo jälkimmäinen foni videolla)
https://www.youtube.com/watch?v=AYuAJUXK__A

Itse mietin että Yamaha varmaankin pitää jälleenmyyntiarvonsa kohtuu hyvin tunnettuna brändinä. Lisäksi se on kuulemma tasalaatuinen. Toisaalta jos Jupiterissa olisi enemmän soundia, niin se menisi tasalaatuisuudenkin yli. Saahan laineella kuitenkin varmaan takuukorjaukset, jos torvessa on jotain valmistus/säätövikoja, jos soitonope vaikkapa huomauttaa sellaisista. Ja myöhemmin muutamakin satalappunen korjauksiin on vielä sietokyvyn rajoissa. Maksaahan ne harrastukset aina jotain.
(

Varmasti osuvua valintoja molemmat hyvin säädettynä. Haluan vain varoittaa tuosta "enemmän soundia" asiasta. Älä anna Youtube videoissa kuulemallesi suurta arvoa. Fonin soundiin vaikuttaa eniten soittaja itse, sitten suukappale - lehti yhdistelmä ja sitten vasta soitin. Noissa videoissa lisäksi vielä äänityslaitteisto ja -olosuhteet. Onnea pojallesi soittajan uralle!
Sax-pappa
30.06.2018 20:55:16
MarkusB: Näin se varmaan on. Tuo Yamaha on kuitenkin käsittääkseni pienennetty ja kevennetty. Onko se saatu aikaan tekemättä mitään kompromissejä esim. soundillisesti?

Henkilökohtaista kokemusta tuosta soittimesta ei ole. Pienennettyhän se ei ole, jonkin verran kevyempi kuin muut mallit. Tämä lienee vain eduksi soittajan ikä huomioon ottaen. Aloittelijalle on tärkeää saada helposti puhtaat äänet, eli kevytsoittoisuus. Ehkäpä tulevalta opettajaltakin saisi suosituksia soittimeksi.
MarkusB
24.07.2018 16:43:56
Päädyttiin sitten jupiterin seiskasataseen. Vaakakieli kallistui ehkä pääosin siksi, että Jupiterin jouset on siniterästä tossa seiskasatasessa. Sillä on kuulemma iso merkitys kun fonille alkaa tulla vuosia ettei koneisto väsähdä. Muutama muukin asia puolsi. Hinnat Suomessa on kuitenkin aika lähellä samaa, mutta Yamahan saisi Thomannilta halvemmalla. Varmaan kumpikin foni kelpaa hyvin alottelijalle.
mara h
22.10.2018 07:53:52
Huommenta,eka kirjoitus tälle foorumille, siis, kyselen asiat tuntevilta, tai vähän muiltakin, kelpaako F-musiikin kauppaama Arnolds&sons tenoripiippu muuksi kuin verkon painoksi. Ajattelin jos tässä vanhana ukkona oppis vaikka muitten kiusaks vähän tööttäilemään
Mara
Hekku56
22.10.2018 12:22:20 (muokattu 22.10.2018 12:24:15)
olen korjaillut kavereiden foneja ja omia projekteja myös meneillään. Korkinpaloja ja tyynyjä irtoilee aika helposti jos soitin on pitkään soittamatta ja kuivuu. Jos muuten kaikki toimii, ei niiden laittaminen ole mikään kovin vaikea juttu.

Eri merkkejä en tunne mutta monenlaisia on tullut soitettua. Ergonomia on aika tärkeää eli tunne siitä, että soitin sopii omiin käsiin. Ääni muodostuu kuitenkin eniten suukappaleen ja lehden vaikutuksesta.

Hups, nyt vasta huomasin, että tämä olikin vanha ketju mutta samapa tuo...
Sax-pappa
22.10.2018 16:07:08
mara h: Huommenta,eka kirjoitus tälle foorumille, siis, kyselen asiat tuntevilta, tai vähän muiltakin, kelpaako F-musiikin kauppaama Arnolds&sons tenoripiippu muuksi kuin verkon painoksi. Ajattelin jos tässä vanhana ukkona oppis vaikka muitten kiusaks vähän tööttäilemään
Mara

Tuolla hinnallahan ei voi odottaa laatusoitinta saavansa. Postimyynnistä en tuota ostaisi, mutta vastuullinen kivijalkaliike toivottavasti varmistaa soittimen täyden kunnon myyntihetkellä. Jos tuo tuntuu ergonomian puolesta olevan käteen sopiva pääsee sillä varmasti alkuun. Saat varautua ensitöiksesi paremman suukappaleen hankintaan. Ammattiliike osaa varmaan neuvoa.
Tämä mielipide sitten perustuu arveluun. Kyseistä soitinta en ole koskaan kädessäni pitänyt.
mara h
22.10.2018 18:17:23
Noh, tuli nyt seiskasatanen Jupiteri ostettua, tuleevarmaan huomenna. Kyllä se arnolti ihan f-musiikin kivijalassa on tuossa naapuri kylässä, se oli vaan yksi monista, mutta sen olis saanu heti, mie vaikka vanha ukko olenkin, oon hättäinen kun papin kyrpä, kaikki mihin ryhtyy, pitäs saaha heti.
MarkusB
08.11.2018 21:02:23 (muokattu 08.11.2018 21:02:46)
mara h: Noh, tuli nyt seiskasatanen Jupiteri ostettua, tuleevarmaan huomenna. Kyllä se arnolti ihan f-musiikin kivijalassa on tuossa naapuri kylässä, se oli vaan yksi monista, mutta sen olis saanu heti, mie vaikka vanha ukko olenkin, oon hättäinen kun papin kyrpä, kaikki mihin ryhtyy, pitäs saaha heti.

Meillä on muksulla toiminu jupiteri hyvin. Ainoot mitä ollaan tohon itse ostettu on parempi hihna ja suukappale.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)