Aihe: kitaroiden keräys.
1 2
BugBadWolf
18.06.2018 19:51:21
antikristus: Kova kauppamies :D..

Tiedähäntä kovuudesta. Meinaan siivoilla isomman kasan romua kerralla nurkista ja hankkia toiseksi syömähampaaksi V:n vierelle jotain rähisevää EL34-kampetta. Mieluummin kallista, kuin hyvää ;D

Vaan joo. Aiheeseen: 10 kitaraa, saman verran vahvistimia ja melkoinen kasa muuta soittohommiin liittyvää krääsää.

En keräile, vaan kamarunkkaan.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
18.06.2018 20:41:09
BugBadWolf: Tiedähäntä kovuudesta. Meinaan siivoilla isomman kasan romua kerralla nurkista ja hankkia toiseksi syömähampaaksi V:n vierelle jotain rähisevää EL34-kampetta. Mieluummin kallista, kuin hyvää ;D

Vaan joo. Aiheeseen: 10 kitaraa, saman verran vahvistimia ja melkoinen kasa muuta soittohommiin liittyvää krääsää.

En keräile, vaan kamarunkkaan.

Jos mark III eikä mark IV pärjännyt femman rinnalla, niin olisiko nyt vuoro dualrecton, vai mennäänkö sovinnolla marshallmaailmaan? .... tai Orange, Koch, Bogner?
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
BugBadWolf
18.06.2018 20:48:32
hallu: Jos mark III eikä mark IV pärjännyt femman rinnalla, niin olisiko nyt vuoro dualrecton, vai mennäänkö sovinnolla marshallmaailmaan? .... tai Orange, Koch, Bogner?

On se Red Stripe vielä tuossa. Nelonen meni jo ajat sitten.

Bogneria varmaan, tai... Joku sellainen hotrodded marsu-juttu. On vähän asiat vaiheessa vielä. Orange ei taida olla minun juttuni. Tosin on vähänpuoleisesti kokemusta niistä. Pitäisi joskus testata, saako niistä muutakin kun Orangea itteensä.

Recto olisi toisenlainen polku. Sitäkin voisi taaperrella vähän matkaa.

--

Joo joo. Offtopic. Menen, menen :D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
mika123
18.06.2018 21:27:06
Oman olkkarin seiniltä löytyy semmonen 20 kpl, projektit päälle. Eräs maalarituttavani ihmetteli kerran, että mitä sä näillä kaikilla teet. Siihen minä, että ethän sinäkään yhdellä pensselillä maalaa.

Mun tulokulma aiheeseen on sellainen, että ei ostella ostamisen takia. Kitaran takana pitää olla jokin juttu. Mulla on esim. kaksi EVH-replicaa, 5150 ja Wolfgang, SRV-replica, JEM, dobroa, 6-kielistä bassoa jne.

Toisekseen, mielestäni kitara on esineenä onnistunut yhdistelmä estetiikka ja funktionaalisuutta. Siksi, vaikka ajoittain on jaksoja ettei tule soitettua, on kitaroita kiva vain hiplailla ja katsella. Ja sitten on vielä tuo rakenteluosasto. Kaiken kaikkiaan kitara on mukavan kokonaisvaltainen harrastus / elämäntapa. Ja johonkinhan ne rahat kuitenkin menisivät.
kekkuliheikki
19.06.2018 10:04:37
Sen jalkeen kun Charvel Govan tuli taloon ei muuta tarvi. Silla taittuu kaikki jazzista rokkiin.

Pedaalirumbaa ei jaksa, vahvistimet on kokeiltu, vintagekamoja ei kesta hermot, Kemper on poydalla ja putkimorssarit kaapissa, duuni painaa paalle, tukka lahtee ja maha kasvaa, alko-selzeria/super samarina ja vaahto suussa lapioidaan paskaa ympari maapalloa, riistokapitalismia painetaan hamaan loppuun asti. Jossain vaihessa sydari ja multaa suun paalle.

Itse asiassa kannattais alkaa kamarunkkaamaan, etta jaa jotain jalkipolville. Muuten ne juo perinnot.
En allekirjoita.
WanhaWetäjä
19.06.2018 11:51:18

Mulla tuli tuosta otsikosta sellanen hauska mielleyhtymä Repe&Romu osastoihin eli että jossain on tällänen "Kitaroiden keräyspiste", iso roskalava johon kaikki epäonnistuneet muusikot voivat tuoda kitaransa ja se on sitten siinä,ne viedään hävitettäviksi johonkin suunnattomaan kitaroiden purkaamoon, osa puretaan varaosiksi, osa tuhotaan. Haitareille on sitten ihan omansa, sellanen valtava jätepuristin jossa ne tuhotaan välittömästi koska riski niiden uudelleen käyttöön otosta halutaan minimoida.

No joo, parilla sähkiksellä, yhellä basolla, teräskielisellä akkarilla ja nylonilla pärjää hyvin, tuotakaan määrää ei kerkee mitenkään hyödyntämään kunnolla.

Tarkotus ois teettää elektronyloni jossain kohtaa, vasurien saatuvuus on aika huono, thinline-tyyppisiä ei liene lainkaan vasureina.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
BugBadWolf
19.06.2018 16:13:08
WanhaWetäjä: ...Haitareille on sitten ihan omansa, sellanen valtava jätepuristin jossa ne tuhotaan välittömästi koska riski niiden uudelleen käyttöön otosta halutaan minimoida...

Vaikka yhteiskunta jättääkin nykyisin huomioimatta suurimman osan ihmisen jokapäiväiseen selviytymistaisteluun liittyvistä asioista, yllättäen tässä on edetty jo vuosia sitten. Itse asiassa uhka eliminoidaan huomattavasti tehokkaammin kuin toiveessasi esitit. Hävittäminen tapahtuu polttamalla.

Lisätiedot tarjonnee Ekokem Oy Riihimäellä.
balanced1
03.07.2018 13:28:35
Yli 300-kitaraa 30-vuoteen, mutta nykyään aika hiljaista, 7-kitaraa taitaa enää löytyä. Kitaroitten kanssa on se hyvä kun jos käytettynä ostat niin aika helposti myydessä saat omat pois ja sitähän se oli, aina löytyi jotain kivaa ja vanha myyntiin, millä rahoittaa uusi. Jossain vaiheessa vaan siihenkin kyllästyi.
MustaKissa
04.07.2018 00:26:20
Itseltä löytyy 5 sähkökitaraa, 2 bassoa ja yksi akustinen. Sähkökitaroita erilaisia jotta soundivalikoimaa löytyisi, 2 eri vireessäkin niitä. Akustisella tietty puhtaita kitaroita kiva äänitellä ja bassojutut pääosin 5-kielisellä, sen kaverina 4-kielinen droppi-vireessä.
Olipa kerran kissa, kaappi ja kitara.
arppah8
06.07.2018 11:45:58 (muokattu 06.07.2018 11:46:36)

12 sähkistä (E/Eb/D/B-vireissä), basso, teräs- ja nylonkieliset akkarit sekä yksi pelkällä piezolla varustettu lankku löytyy. Mistään ei huvita luopua mutta ei myöskään tarvitse mitään lisää.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
KaRa
09.07.2018 22:07:18 (muokattu 09.07.2018 22:12:05)
Ei ole koskaan ollut hinkua varsinaisesti keräillä kitaroita.... Ei sitä mitään ruoskia jaksa keräillä nurkkiin pölyttymään vaan jonku sairaalloisen hamstraamisen takia. Ehkä liittyy siihen että koen vaikeana jakaa huomioo useemmalle kitaralle.. :D.. en kuitenkaan mitään kitaramuseota jaksa ylläpitää
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)