Sperm Donor 01.03.2010 23:40:41 | |
---|
edelleen.... Mikä mikki Squierin Tele Customiin jos tarve on lähinnä säröä ala AC-DC tai vaikkapa Ramones? |
P-man 01.03.2010 23:44:08 | |
---|
Guitaristi: Eikös nää BKP:t ole aivan saatanan kalliita? Ja saatavuuskin vähän niin ja näin? 100e kpl eli 20e enemmän ku Dimarzio, onks se nyt sit saatanan kallista.. Lundgrenit maksaa 150e kpl, et siihen nähden nuo BKP:t on suht edullisia. Saatavuus on omalla kohdalla ollut ainakin hyvä, muutamassa päivässä on kotia tullut. Kerran oon tilannut Tubesoundilta, ja kerran suoraan Englannista. Molemmat pelitti hyvin. |
Guitaristi 02.03.2010 00:06:27 | |
---|
Mites tuo Tone Zone toimisi poppelibodyssa? Vaikuttaisi olevan melko alapäävoittoinen valmistajan sivujen mukaan, joten saattaisi tasapainottaa kirkasta sointia mukavasti, vaiko? Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
P-man 02.03.2010 00:45:03 | |
---|
Mulla on uus Tone Zone tuolla kaapissa ollut parivuotta.. osta pois. Musta ja f-spaced alkuperäisessä pakkauksessa. |
kartar 02.03.2010 09:23:19 (muokattu 02.03.2010 09:26:21) | |
---|
Guitaristi: Mites tuo Tone Zone toimisi poppelibodyssa? Vaikuttaisi olevan melko alapäävoittoinen valmistajan sivujen mukaan, joten saattaisi tasapainottaa kirkasta sointia mukavasti, vaiko? Tone Zone on tumma mikki, joten voisi sopiakin Soloistiisi. Itse kuitenkin suosittelisin BKP:n Holy Diveria. Mulla on ollut Holy Diver RG550:ssä, Les Paul Customissa, Soloistissa ja vaikka missä ja se toimii aina hienosti! Jackson Soloistissa Holy Diver -setti tuli JB/'59-setin tilalle ja soundi parani todella paljon! Soundista tuli tuhdimpi ja se JB:lle ominainen korvia raastava yläkerta/-middle poistui. BKP-mikkien hinta on tosiaan vähän Duncania tai DiMarziota kalliimpi, mutta eiköhän tuo parin kympin lisäinvestointi ole soundinparannustemppu halvimmasta päästä... |
LesPaul70 02.03.2010 09:44:56 | |
---|
Yksi seikka mikä mua vähän mietityttää on toi Jacksonin aktiiviboosti. Itselläni ei ole koskaan sellaista ollut, joten en tiedä onko se "flätti" eli värittämätön vai korostaako se itsessään joitain taajuuksia. Jos se on flätti, voisi olla jujua etsiä jotakin melko neutraalia tai keskiäänipainotteista mikkiä. Holy Diver varmaan menisi aika hyvin tuohon shapluunaan. Jos taas mikki on hyvin bassokas ja aktiiviboosti vielä korostaa bassopiikkiä (flätti boostaa kaikkia taajuuksia) , mikä voi vetää soundin vähän tukkoon etenkin kaulapositiossa. Toinen juttu mitä kannattaa kanssa vähän miettiä on mikkien välinen balanssi. Super Distortion on (onneksi) "vintage-kuuma" eli omana aikanaan sitä pidettiin kuumempana kuin mihin oli totuttu mutta tämän päivän asteikolla se ei ole enää lähelläkään kärkea edes passiiveissa. Luulisin, että useimmat ketjussa ehdotetut mikit saa sen kanssa aika hyvin balanssiin korkeuksia säätämällä. Mutta sitten jos mennään äärimmäisyyksiin, balanssiero voi alkaa olla häiritsevä mikkiä vaihdettaessa, paitsi tietysti jos tavoittelee juuri tuollaista kontrastia. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
apuri 02.03.2010 09:49:09 | |
---|
LesPaul70: Yksi seikka mikä mua vähän mietityttää on toi Jacksonin aktiiviboosti. Itselläni ei ole koskaan sellaista ollut, joten en tiedä onko se "flätti" eli värittämätön vai korostaako se itsessään joitain taajuuksia. Jos se on flätti, voisi olla jujua etsiä jotakin melko neutraalia tai keskiäänipainotteista mikkiä. Holy Diver varmaan menisi aika hyvin tuohon shapluunaan. Jos taas mikki on hyvin bassokas ja aktiiviboosti vielä korostaa bassopiikkiä (flätti boostaa kaikkia taajuuksia) , mikä voi vetää soundin vähän tukkoon etenkin kaulapositiossa. Jacksonilla on useampaa mallia noita boosteja. Soloist Prossa on JE-1200 middleboost joka on +6db 650hz kohdalla. |
koponen 02.03.2010 13:02:12 | |
---|
Guitaristi: Mites tuo Tone Zone toimisi poppelibodyssa? Vaikuttaisi olevan melko alapäävoittoinen valmistajan sivujen mukaan, joten saattaisi tasapainottaa kirkasta sointia mukavasti, vaiko? Soiko sun poppelirunkoinen kitara sitten kirkkaasti? Poppelihan on vähän leppää tummempisointinen ja oma kitara on vaahterakannesta huolimatta soinnillisesti tummempi kuin keskiverto leppäkitara. I'm endorsed by Marshall |
Vilpur1 09.10.2013 22:48:13 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1317 päivää vanhaan aiheeseen! Ja tästä on hyvä jatkaa. Mietin tuossa jos päivittäisi SG:n mikit ja Dimarziot eivät ole mulle tuttu merkki lainkaan joten tässä olisi teille pari kyssäriä arvon toverit. Tällähetkellä kitarassa on SD:n Jazz/JB setti ja tallassa JB tuntuu ehkä hieman liian kuumalta tai kireältä tai joltain mitä on vaikea selittää :) Rämpyttelen tuollaista AC/DC henkistä rokken rollia jossa tietysti tallamikki näyttelee pääroolia ja ajattelin tuollaista PAF tyyppistä parivaljakkoa kokeilla kuin DP103 kaulaan ja DP223 tallaan. Onko tästä setistä tuohon käyttöön vai voisiko joku muu pariskunta toimia vastaavassa tarkoituksessa paremmin? Toki perinteinen ratkaisu on laittaa Gibsonin omat '57 kaulaan ja Agnus signature tallaan mutta mitkä olisivat Dimarzion vaihtoehdot? (Hirveän hankalia nuo Dimarzion mallien nimet.) I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
Osteri 09.10.2013 23:20:10 | |
---|
SG:hen laittaisin Gibsonin oman 490+498 setin mieluummin kuin '57. Mielestäni asteen tanakampi soundi. Dimarzolta valinta mahonkibodyiseen liimakaulaan olis Breed talla + kaula. Molemmista edellä mainituista hyvä kokemus SG tai SG-tyylisessä kitarassa. Noin minä. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
LesPaul70 10.10.2013 07:20:45 | |
---|
Osteri: SG:hen laittaisin Gibsonin oman 490+498 setin mieluummin kuin '57. Mielestäni asteen tanakampi soundi. Dimarzolta valinta mahonkibodyiseen liimakaulaan olis Breed talla + kaula. Molemmista edellä mainituista hyvä kokemus SG tai SG-tyylisessä kitarassa. Noin minä. Muuten hyvä, mutta jos JB oli kysyjälle liian kuuma, niin eipä tuo 498 ole paljoa parempi, jostain Breedistä puhumattakaan... Mun mielestä ´57 Classic on hyvä lähtökohta moneen, myös kysyjän suht low gain tarkoituksiin. Miksei Anguksen signaturekin, mutta sitä kannattaa yrittää tyypata ennen ostopäätöstä. Voi nimittäin sekin olla hiukan "kireä" ainakin joidenkin makuun. Dimarzion vastaavista malleista saa kertoa muut niitä paremmin tuntevat... |
Osteri 10.10.2013 08:04:12 | |
---|
LesPaul70: jostain Breedistä puhumattakaan... Millaisessa kitarassa olet Breediä kokeillut? Täällä harvemmin kukaan on kertonut kokemuksestaan. Minusta sen soundi em kitaratyypissä on sellainen keskinkertainen rokkikitaran, ei mitenkään tullut käsitystä kuumasta mikistä. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
LesPaul70 10.10.2013 08:13:39 | |
---|
Osteri: Millaisessa kitarassa olet Breediä kokeillut? Täällä harvemmin kukaan on kertonut kokemuksestaan. Minusta sen soundi em kitaratyypissä on sellainen keskinkertainen rokkikitaran, ei mitenkään tullut käsitystä kuumasta mikistä. Doh, olet oikeassa. Sekoitin aamupöpperössä erääseen toiseen Dimarzioon. Kuitenkin kysyjän tarpeisiin siinäkin saattaa olla vähän liikaa, jos kerran JB oli hänestä liian kuuma. Kyllä minä lähtisin sellaista ACDC-tason kevytruttua hakemaan paljon perinteisemmältä PAF-tasoiselta outputilta, sitä ruttuahan saa kuitenkin aina tarvittaessa lisättyä OD:llä. |
TTV 25.06.2018 09:40:53 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
TTV 25.06.2018 14:23:12 | |
---|
tuskiz: Todella loistava idea iskeä potikat aluslevyyn jonka sopivuudesta eri malleihin ei mitään mainintaa. Liekö Gibsonin mittoihin tehty? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
hallu 25.06.2018 16:38:28 | |
---|
TTV: Liekö Gibsonin mittoihin tehty? Eikö se silloin pitäisi sopia muihinkin LesPauleihin ? Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
TTV 25.06.2018 16:48:07 | |
---|
hallu: Eikö se silloin pitäisi sopia muihinkin LesPauleihin ? Mitä tarkempi kopio, sen paremmin sopii :-) Juu, kyllähän tuossa DiMarzion paketissa ois hyvä mainita potikkalevyn mitat ja potikoiden paikat. Potikoiden halkaisijat lienee jo kans valittu Gibsonin reikiin yhteensopiviksi? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
vvaltsu 25.06.2018 18:38:08 | |
---|
Kummallista että tossa on tallamikki F-spaced. Minkähän helevetin takia jos nuo on Gibsoniin tehty? |
hevikukko 25.06.2018 18:58:27 | |
---|
vvaltsu: Kummallista että tossa on tallamikki F-spaced. Minkähän helevetin takia jos nuo on Gibsoniin tehty? ""F-Spaced välitys tallamikrofonissa takaa että mikin navat istuvat kaikkiin malleihin"" Joissain gipponeissa saattaa olla floikka attached ja ei floikallisessa toimii kuitenkin vaikka on hiukan leveämpi napapiiri. Katkennut kieli ei ehjäksi muutu. |