Muovinen 23.05.2018 19:03:28 | |
---|
Kaikenlaista tulossa sekalainen läjä tulevaan autotallistudioon. Beyerin DT770:t, sE Reflexion Filter, kolmen kitaran Hercules-ständi, K&M kuuloketeline, mikkipiuhaa, kosteusmittari ja akustointiin 12kpl kulmatrappeja bassolle sekä muutama diffuusori. Muu akustointi olisi tarkoitus tehdä DIY-hengessä ja siihen liittyen mulla olikin kysymys tuolla halpaa akustointia -ketjussa. Jos joku joka tietää paremmin viitsii siihen tarttua niin arvostan. |
AcLAc 15.06.2018 00:30:31 | |
---|
Paljon on roinaa tullu hommattua, mutta haastavin hankinta lienee tämä uusin tulokas, SAMSON VR88 ribbon. Jo pari vuotta aiemmin imutin sen thomann- toivelistalleni ja mennätalvella oli aika ostaa, mutta... eipä sitä enää ollutkaan, eikä valmistetakaan? Oli haasteellista löytää sitä ja lopulta reilusti yli thomann- hintaan sen jenkeistä paniikissa hommasin. Joistain "hinta/laatulöydöistä" on vaan vaikea päästä yli ja tämä saattoi olla juuri niitä :) Minä kuljen, Herra ohjaa! |
oksatboys 15.06.2018 10:23:05 | |
---|
2 kpl Neumannin u89 tuli ostettua kun kerran halvalla sai. |
anapena 15.06.2018 21:51:17 | |
---|
oksatboys: 2 kpl Neumannin u89 tuli ostettua kun kerran halvalla sai. palio oli? TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Noisy 15.06.2018 22:11:20 | |
---|
anapena: palio oli? Just oli Brightin poistomyynnissä 1200+alv parilta, en toki tiedä oliko nää samat kyseessä. |
Mikael 16.06.2018 01:06:16 | |
---|
oksatboys: 2 kpl Neumannin u89 tuli ostettua kun kerran halvalla sai. Nyt on kova. Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
askomiko 16.06.2018 23:25:08 | |
---|
Mikä on moinen kauppa? On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Danko 16.06.2018 23:34:10 | |
---|
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Niin, studiokamaa... omistusasunto, johon sain nyt perustason kotistudion viriteltyä. Huoneen muoto on paljon optimaalisempi suorakaiteen tyylinen ja seinätkin puuta ja mitä lie pehmeämpää ainesta päällä. Siihen vielä sitten karvalakki-akustoinnit eli kulmiin Thomannin vaahtomuovi-bassoansat ja parit absorberit. Tila mahdollistaa "oikeaoppisen" kajareiden siirron 38 % huoneen syvyydestä sijoittamisen, joten tässä on seinästä päälle 1 metrin irti. Johan kuulostaa eriltä edelliseen verrattuna :) Bassotkin paljon tiukemmat vaikka periaatteessa sama setti. Varmaan tuo seinärakenne (edellisessä täysi betoni) ja huoneen muoto tekee suurimman eron. Vielä vähän pikkulisäystä, niin johan on makea miksailla :) |
MustaKissa 02.07.2018 14:16:03 (muokattu 02.07.2018 14:18:55) | |
---|
Kolmet lidlin Silvercrest-kuulokkeet siltä varalta, että joskus mahdollisen bändin kanssa kotistudiossa äänittelee. Autossa paluumatkalla Helsingistä noilla tuli musaa kuunneltua ja hieman testailtua miltä kuulostaa. Kompressoivat hieman, bassotaajuudet hädintuskin kuultavissa (ikäänkuin hi-pass noin 100Hz tienoilla) ja jossain päin ylämiddleä selvä korostuma. Mutta sinänsä ihmeen erottelevat ja tasaiset muuten ja kyllä noilla varmaan jotain kitaroita ja lauluja äänittelee. Mutta basistille jotkut toiset luurit päähän että kuulee itsensä. E: Ja eivät ole mitkään pahimmantuntuiset päässä. Sen verta puristavat, että pysyvät tukevasti päässä mutta ei kuitenkaan mitenkään rasittavasti ja helposti niitä jaksoi pari tuntia pitää päässä. Olipa kerran kissa, kaappi ja kitara. |
Antti1 02.07.2018 14:21:26 (muokattu 02.07.2018 14:25:07) | |
---|
MustaKissa: Kolmet lidlin Silvercrest-kuulokkeet siltä varalta... Noissa on ollut mun vuosien varrella ostamistani joka erässä tähän asti eri kuulokkeet, joten vanhoista ei oikein voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä. Kaikkein vanhimmat mulla on tasapainoisimmat soundiltaan ja niitä on tullut käytettyä kohtuullisen paljon foley-äänityksissä yms. E: Mitä basson yleistasoon tulee, niin noissa molemmissa sitä on hyvinkin runsaasti. Uudemmissa nykyisistä kaksista eri inkarnaatiosta jopa aivan liikaakin. Verrokkina pääosin HD650. |
Mikael 02.07.2018 19:47:13 | |
---|
Mäkin ostin läpällä nyt kun niistä oli taannoin höpinää. Aika kauheat oli mun mielestä. Mekaanisesti toki oikenkin asialliset tohon hintaan. Kait tollasia vois olla esim varakuulokkeina ja sellasiin tilanteisiin missä yhtäkkiä vaaditaan paljon kuulokkeita... 7,99€ - ihan hintansa väärtit :) Fuzz is Clean!
oksatboys 03.07.2018 12:27:08 | |
---|
Paljos noi Silvercrestit suunnilleen vaimentaa? Referenssiksi jos ottaa vaikka HD-25:sen joka vaimentaa varsin mukavasti. |
Antti1 03.07.2018 13:12:16 (muokattu 03.07.2018 13:14:47) | |
---|
oksatboys: Paljos noi Silvercrestit suunnilleen vaimentaa? Referenssiksi jos ottaa vaikka HD-25:sen joka vaimentaa varsin mukavasti. Uusimmista ei hajuakaan, mutta noi parit vanhemmat mallit hyvin vähän. Enemmän Koss Porta Pro kuin Sennheiser HD-25. E: Mun mielestä hyvää ja halpaa eristävää luuria etsivän kannattaa harkita näitä: https://www.thomann.de/fi/superlux_hd_665.htm Vaimentaa mun mielestä vähintään yhtä hyvin kuin Beyerdynamic DT-770 M, eikä ne ihan kusisiltakaan kuulostaneet. Halvoissa Kiinan luureissa toki saattaa elementit olla melko satunnaisesti vaihtuvaa kamaa. |
Mikael 03.07.2018 13:35:13 (muokattu 03.07.2018 13:37:22) | |
---|
oksatboys: Paljos noi Silvercrestit suunnilleen vaimentaa? Referenssiksi jos ottaa vaikka HD-25:sen joka vaimentaa varsin mukavasti. Riippuu varmaan aika paljon myös korvien ja pään muodosta. Ite vertasin noita just vähän lisää HD-25:siin ja vaimennus on mulla aika paljon heikompi ja soundi ihan valtavasti huonompi. Tollasta mutaista ja tumppua kekkarikomotusta. Herkemmät ovat kyllä kuin 25:set ja tulee helposti aika lujaa, mutta soundi on kyllä ihan paska. Olkoonkin vaan hintaisekseen hyvät mut tolla hinnalla se ei kyl tarkoita vielä oikeasti yhtään mitään. Vara-soittoluureiksii vois just just mennä. Fuzz is Clean!
Torniojaws 30.07.2018 21:10:07 (muokattu 30.07.2018 21:11:26) | |
---|
Alkoi ketuttamaan tää Audient iD14 kun sillä ei voi reampata Kemperiä SPDIFin kautta, koska on vain Toslink Input. Herätemielessä ostin sitten ESI:n U24XL:n, koska se vaikutti tekevän juuri tuon eli saisi halvalla laajennettua inputteja, ilman että täytyy ostaa uusi satasien interface Audientin tilalle (joka on aika jees muutoin). Kyllähän se ESI toimi kuten odotinkin, mitä nyt ASIO4ALLin tarvii väliin, että saa yhtäaikaa tuon ESI:n ja Audientin toimimaan DAWissa. Reamppaus onnistuu hienosti ja kuulostaa hyvältä :) Menee siis näin:
DAW ---> DI-signaali ESI:n SPDIF Out ---> Kemper RCA Input | v Monoraita DAWissa <--- ESI SPDIF In <--- Kemper SPDIF Out | v Normaali output Audientin kautta
|
Antti1 30.07.2018 21:11:16 | |
---|
Torniojaws: Alkoi ketuttamaan tää Audient iD14... Olisi kannattanut ostaa kerralla riittävä. ;) |
Torniojaws 30.07.2018 21:12:01 (muokattu 30.07.2018 21:13:27) | |
---|
Antti1: Olisi kannattanut ostaa kerralla riittävä. ;) Oli mulla aikoinaan RME Fireface 400, mutta se poksahti parissa vuodessa. Takuu oli rauennut 1 kk ennen sitä. Sen jälkeen ei oikein hotsita maksaa tonnia interfacesta :D Pitäisi ilmeisesti olla 3 tonnin interface, että toimii. |
Antti1 30.07.2018 21:15:46 (muokattu 30.07.2018 21:15:57) | |
---|
Lähinnä ajattelin pykälän isompaa Audientia. Omissa ostoksissani olen havainnut, että se "en mä ehkä tota tarvitse" on joka kerta väärä ratkaisu. Jossain vaiheessa tarvitsee kuitenkin ne lisäliitännät, tai jotain muuta vastaavaa. |
oksatboys 31.07.2018 12:00:57 | |
---|
Ostin viisseiskan ;D Tähän mennessä pärjännyt ilman omaa. |