Aihe: Halapa ja tehokas vahavistinvaihtoehto.
1 2
Paddle
19.06.2004 20:18:33
Olen nyt 200 euron pudjetilla ostamassa vahvistinta, joka riittäisi voluumitasoltaan treenikämppäkäyttöön ja myös pienille keikoille. Vahvistimelta vaatisin kelpoa kliiniä ja toimivaa säröä, muut efektit sitten pedaaleilla. Mitä merkkejä kannattaisi katsella, pitäisikö tyytyä transistorivahvistimeen vai saako tuolla rahalla minkäännäköistä putkivahvistinta? Vai löytyykö muita vaihtoehtoja? Suositelkaa ja olen kiitollinen.
BaariMikko
19.06.2004 21:29:00

Olen nyt 200 euron pudjetilla ostamassa vahvistinta, joka riittäisi voluumitasoltaan treenikämppäkäyttöön ja myös pienille keikoille. Vahvistimelta vaatisin kelpoa kliiniä ja toimivaa säröä, muut efektit sitten pedaaleilla. Mitä merkkejä kannattaisi katsella, pitäisikö tyytyä transistorivahvistimeen vai saako tuolla rahalla minkäännäköistä putkivahvistinta? Vai löytyykö muita vaihtoehtoja? Suositelkaa ja olen kiitollinen.

Minulla olisi kaupan Fender Champion 30. Trankkukone, joka täyttää mielestäni nuo vaatimukset joten kuten.
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
m6mm
19.06.2004 21:35:34
Rolandin Cube 30 vois olla aika hyvä vaihtoehto. Tosin saattaa olla, ettei 200€ ihan riitä.
Oho,wau!
eleeton
19.06.2004 21:47:23
Behringer tietenkin. Päteviä pelejä hintaisikseen.
Marsun MG mallit on kanssa edullisia ja itse tykkään.
tigi_
19.06.2004 22:21:11
Suosittelisin Orangen crush sarjan 30wattista. Itselle tuli keskiviikkona jo tykännyt olen. Maksaa 198e thomanilla.
Säröjä tuosta ei saa mitenkää älyttömästi mutta puhdas kanava on hyvä.
Kapane
19.06.2004 22:37:57

laney tf100..
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Miikathebest
19.06.2004 22:49:48

Halapa ja tehokas vahavistinvaihtoehto.
tuli heti mieleen: käytetty, ->tori
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
Tabaluka
20.06.2004 02:42:06
Jos löydät jostain VOXin EXR sarjalaisen .. et pety ikinä.

15W mutta potkua löytyy todella 10" blue celestion elementistä.

Kliini on kuin AC30 legendassa... säröttömymään et saa kliini' kepittämällä millään vasta kun laitat vähän gainia peliin. Eli volumet täysillä vaffarissa ja ei hilettäkään säröttymää.

Tremolo samassa messissä , toimii kuin unelma.

Kelpo jousikaiku myös.

Mahtava vahvistin puhtaaseen soittoon.

VOX teki kyseistä vahvari vain rajoitetun erän.

hinta juuri tuo 200e.
Tabaluka
20.06.2004 02:43:27
Vahvarissa on myös ulos tuloja niin nauhotuspöytään kuin lisäkaapille jne.

Monipuolisin pikku vaffari mitä tiedän.

Ps. ja parhain ääninen
Paddle
20.06.2004 11:51:32
Putkivärkkejä ei siis kannate kahtella? Minkäkokoisen transistorivahvistimen vaatii että voi tosissaan taistella kovasti hakkaavaa rumpalia vastaan, eli siis saada sitä kitaraa kans kuulumaan sieltä selvästi?
Deranged
20.06.2004 15:22:55 (muokattu 20.06.2004 15:23:09)
Putkivärkkejä ei siis kannate kahtella?

Totta munassa kannattaa, mutta 200e:llä et sellasta saa mistään, jos ei älytön flaksi käy.
Muurari
20.06.2004 16:50:07
Vahvarissa on myös ulos tuloja niin nauhotuspöytään kuin lisäkaapille jne.

Monipuolisin pikku vaffari mitä tiedän.

Ps. ja parhain ääninen

Suosittelen samaa, tosin itselläni on normaalilla 8 tuuman kajarilla, mutta silti uskomattomasti hönkää 15 wattiseksi trankuksi. Cleani on paras mitä tämän luokan vahvareissa olen kuullut.
Tytöt ovat kauniita, kuin lumpeet lammessa, katson niitä rannalta, vaan en voi poimia
Billsner
20.06.2004 20:52:44
Minkäkokoisen transistorivahvistimen vaatii että voi tosissaan taistella kovasti hakkaavaa rumpalia vastaan, eli siis saada sitä kitaraa kans kuulumaan sieltä selvästi?

100W ainakin piisaa. 40W ei meillä riittänyt. Peavey studio pro 65W, siinä olisi yksi vaihtoehto (toivottavasti riittää). Parilla sadalla pitäisi käytettynä löytyä.
You must gather your party before venturing forth.
Chemo
21.06.2004 10:07:19

Putkivärkkejä ei siis kannate kahtella?

Onko sinussa rakentelijan vikaa? Sinun tilanteessasi venyisin ihan pikkuisen vielä rahallisesti ja kokoaisin vahvistimen Kankaanpään Mikon Uraltone Junior-rakennussarjasta. Tällä hetkellä mä en tarvitse uutta vahvistinta, mutta silti kutkuttaisi väsätä moinen... :-)

http://www.uraltone.com/
Ramalamadingdong.
Aki
21.06.2004 13:41:01

Onko VOX EXR siis "Pathfinder 15 EXR"? Mitä siinä on erilaista 15R:ään verrattuna, en löytänyt tietoa mistään? Koska niitä on tehty?

Asiaan. Jos 200€:lla löytäisitkin putkipelin, on todennäköistä että ainakin toinen mokoma menee putkiin ja muihin remppoihin. Trankkupeleissä on ihan fiksuja malleja ja soundeja kans.

Jos mistään löydät Farfisa TR70 2x12" combon, mekkala riittää takuulla loppuelämäsi, eikä maksa kuin satasen tai kaksi. Säröä siinä ei ole, mutta cleani semmonen mistä monet putkimiehetkin vain unelmoi. 50% sillä vedetyistä keikoistani tuli äänimies jälkikäteen kehumaan tyylikästä ja ehjää, "valmista" soundia. 2x12" on kahden käden roudattava, joka oli mun touhuihin hieman liian iso. Siirryin putkicomboihin, joka on kyllä kaduttanut, pahus vieköön.

Muita:
Hughes&Kettner Edition Silver, Edition Blonde, ...
Peavey 40-65W joku sopiva, miksei vanhempikin.

Uudet Rollen Cubet on kyllä hyviä, mutta 30:nenkin maksaa melkein 300€.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
McNulty
21.06.2004 13:54:53
jollain oli 50W marsun trankku-combo tuolla m.netin torilla myynnissä... hinta oli 250e ja se nyt ainakin jotenkin kuuluu rumpujen takaa. Ei ehkä enää deathmetal-rummutuksen takaa mut eniveis =)
T-Bone
PJS
21.06.2004 14:16:37

Fender rock pro 1000

Ääntä lähtee ihan järkyttäviä määriä...
särö kanava toteutettu yhdellä diodina toimivana putkella + transistoreilla...

Clean on mannaa, säröt riittää pikkurokkiin...hevimmät jutut pedaalin ja puhtaan kanavan yhdistelmänä.

Hyvä ja halpa ratkaisu.
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
AdVisory
21.06.2004 14:33:43
mulla on kustomin 65w vahvari ja ihan hyvin pärjää rumpalille sillä... uutena makso 295e.. ja vaikka vahvarin nimi saattaakin hämätä niin ihan hyvä vahvistin on kyseessä
lord
21.06.2004 14:43:19
mulla on rollen cube ja jos täppiä löytyy tarpeeksi (varastat isältäsi sen puuttuvan satasen) suosittelen ostamaan semmosen. on muute kuningas vahvistin.....
karaoke on perseestä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)