StaggerLee 23.05.2018 17:37:02 (muokattu 23.05.2018 17:41:10) | |
---|
Jotkut tavarat on vaikea hinnoitella. Esim. Dual Recton voi helposti myydä tonnilla kun jos semmoisen tarve taas tulee niin semmoisen saa tonnilla helposti uuden. Sitten eria asia jos myy vaikka Mark IV nupin tai Quad preampin tms.. Semmoista ei ihan heti uutta helposti saakkaan. Saati jos on joku oikeasti harvinainen. Sanotaan nyt vaikka Mark 2c+ Niistä maailmalla maksetaan 4000 € vaikka ei varmasti ole suhteessa sen arvoinen. Vähän sama asia tuon Diamond nupin kanssa mikä täällä myynnissä, tai Friedman JJ:n. 1kpl koko suomessa myynnissä. Kun on omansa myynyt ja tulee vaikka katumapäälle niin vaikeampi saada uutta tilalle. Itselläkin Gibson explorer 84 reissue mitä 400 kpl tehty. Maailmalla näissä ollut jopa 4000 € hintalappu. Mutta yleensä myydään noin 2000 € hintaan. Oikea arvo jos kitaraa tehtäisi vieläkin olisi siinä 1000 € paikkeilla mutta alle 2000 € ei kannata nyt missään nimessä myydä, ennemmin pitää itse. Voi olla jos myyt että et enää ikinä saa uudestaan. Tai jos saat joudut maksamaan vielä monin kerroin enemmän. Arvo noussut koko 10 vuoden ajan ja luultavasti nousee vain. Dual rectot ovat käytettynä kyllä kokeneet kovan inflaation, paljon tarjontaa. Vaikeita juttuja nämä joidenkin asioiden myynnit. Itse olen aika paljon lähiaikoina testannut ja vaihtanut vahvistimia, tykännyt testata eri vehkeitä. Olen onneksi saanut yleensä takaisin sen mitä olen maksanutkin. Välillä tullut sata tai kaksi sataa tappiota ja välillä voittoa saman verran, aika plus miinus nolla menee mutta saanut soittaa erilaisilla vehkeillä rauhassa ja kokeilla. Suosittelen kaikille jos aikaa ja mahdollisuus. |
delarco 24.05.2018 09:49:12 | |
---|
horseface: Mulla taitaa olla jäänyt lapsuudenkodin kellariin tuollainen. Täytyykin korjauttaa, jos hinnat ovat tuota luokkaa. Ei ole kylläkään käynyt mielessä, että nuo kovin sought after -pelejä olisi. Mulla oli kans joskus 80-luvulla. Tykkäsin soundista. En kyllä tohon hintaan haikaile takaisin. :D |
Seksiseppo 25.05.2018 11:56:15 | |
---|
Aivan sama mitä myy, on joku jostain saanut halvemmalla tai jopa ilmaiseksi. Saman tavaran saa kuitenkin jostain halvemmalla, paremmassa kunnossa ja kotiinkuljetettuna. Mikään ei saa maksaa mitään. Mistään ei voi maksaa mitään. Oma tavara on aina paras, arvokas ja harvinainen, siitä voi pyytää mitä vaan. |
Snapo 05.06.2018 09:04:46 | |
---|
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
horseface 05.06.2018 17:28:49 | |
---|
Huutamalla ne asiat selviää. |
The Jack 05.06.2018 17:46:45 | |
---|
horseface: Ehkä hinta on markoissa. Olisi törkeän kallis silti. Fusion Pro ilmeisesti kyseessä, ja näitä on ollut rehellisestikin myynnissä ihan viime aikoina jossain 600 e tietämillä. Jos toisaalta joku maksaa tuosta 33 000 mk ( 5500 e) niin en osaa sääliä sitäkään urpoa. |
Gary the pine 05.06.2018 20:38:38 | |
---|
The Jack: Olisi törkeän kallis silti. Fusion Pro ilmeisesti kyseessä, ja näitä on ollut rehellisestikin myynnissä ihan viime aikoina jossain 600 e tietämillä. Jos toisaalta joku maksaa tuosta 33 000 mk ( 5500 e) niin en osaa sääliä sitäkään urpoa. Ihan ehta -90 Pro Soloist, MIJ, tonnin kantturoissa. Siisti kyllä ja todella hyvä kepukka. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Ihanan kallista, RR-1 vain 2500 euroa: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1367746 Käytettyjen vastaavien markkinat pyörii 1000 - 1500 euron hujakoilla, joten persnettoprosentti taitaa kasvaa, mikäli kitarasta eroon haluaa päästä... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
TTV 23.06.2018 15:40:39 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Laulava Kylätohtori 23.06.2018 18:01:15 | |
---|
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
AngieRainbow 24.06.2018 09:26:12 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
aslak 24.06.2018 11:16:49 | |
---|
TTV: Ei nyt viitsi kaveria huijariketjuun linkittää, mutta jotain kämyä tässä on: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1364654#comments Tuleekohan sieltä geokätkön koordinaatit tilisiirtoa vastaan ?Ihan selvä kusetus, kaverilla kolme ilmoa. Käykääs joku vielä laittamassa siihen kolmanteen ilmoon kommenttia niin joku säästyy huijaukselta kenties. |
Urban Baboon 24.06.2018 22:29:42 | |
---|
aslak: Ihan selvä kusetus, kaverilla kolme ilmoa. Käykääs joku vielä laittamassa siihen kolmanteen ilmoon kommenttia niin joku säästyy huijaukselta kenties. Mä kyllä epäilen, et kaveri tarttee vain rahat tilille, kun pitää maksaa laskuja tms. Itsekin oon ollu joskus hankalassa tilanteessa, kun kädessä on rahaa, mutta tilillä ei. Pankkien nykykäytäntö ottaa rahaa vastaa ei helpota asiaa. Toki siis, epäilen näin, en tiedä. Mut jos tämä herra on huijari, niin kovin fiksua ei oo jättää kommenttikenttää auki. |
VIPMetal 25.06.2018 00:08:48 | |
---|
Urban Baboon: Mä kyllä epäilen, et kaveri tarttee vain rahat tilille, kun pitää maksaa laskuja tms. Itsekin oon ollu joskus hankalassa tilanteessa, kun kädessä on rahaa, mutta tilillä ei. Pankkien nykykäytäntö ottaa rahaa vastaa ei helpota asiaa. Toki siis, epäilen näin, en tiedä. Mut jos tämä herra on huijari, niin kovin fiksua ei oo jättää kommenttikenttää auki. No nyt käy käteinenki. Ja asia oli kuten ajattelit. |
balanced1 25.06.2018 16:17:14 | |
---|
|
Gary the pine 25.06.2018 18:12:08 | |
---|
balanced1: https://muusikoiden.net/jasenet/121012 Tuo samainen kitara seikkaili aiemminkin torilla joskus ja silloin jo paljastui Kaukoidän tekeleeksi, hinta taisi olla uutena reilun satasen. Johan toi otelauta haisee kiinalle kilometrin päähän... Tulin, näin, paskoin housuun. |
Thyvon 25.06.2018 21:09:50 | |
---|
balanced1: https://muusikoiden.net/jasenet/121012 Tuo samainen kitara seikkaili aiemminkin torilla joskus ja silloin jo paljastui Kaukoidän tekeleeksi, hinta taisi olla uutena reilun satasen. Tuossa on hyvin todennäköisesti aikanaan ebaysta nimimerkiltä "taisamlu" ostamani kaula, joka on peräisin Taiwanista. Minulla ei ollut sille lopulta käyttöä ja möin eteenpäin torilla, seuraava omistaja taisi tehdä bodyn ja kasata kitaraksi. |
Tympee Huttunen 26.06.2018 11:35:17 | |
---|
Vuosikymmenen(?) Huutonet-seikkailun jälkeen, wanha kunnon Doobie on ilmestynyt torille! https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1322366 Ehkä hinta on vähän turvonnut, kun ei vieläkään tuolla hinnalla kaupaksi ole mennyt, mutta ehkä jo huomenna? Pitäisi varmaan kohta joku fundraiser kerätä Doobielle. |
Urban Baboon 26.06.2018 12:23:07 | |
---|
Tympee Huttunen: Vuosikymmenen(?) Huutonet-seikkailun jälkeen, wanha kunnon Doobie on ilmestynyt torille! https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1322366 Ehkä hinta on vähän turvonnut, kun ei vieläkään tuolla hinnalla kaupaksi ole mennyt, mutta ehkä jo huomenna? Pitäisi varmaan kohta joku fundraiser kerätä Doobielle. On se tällä torillakin ollut jo vuosia. |
balanced1 26.06.2018 15:16:43 | |
---|
Urban Baboon: On se tällä torillakin ollut jo vuosia. Sama/samanlainen löytyy aika monelta nettitorilta. Joskus tuollainen oli paikallisessa musaliikkeessä ja hinta oli murto-osa tuosta pyynnistä. |