BugBadWolf 20.06.2018 13:15:57 | |
---|
Haeroe: ,,,Cerberus roikkuu edelleen. Ei pitäisi enää olla senkään hinnan kiroissa, mutta ei halpaa kannata ostaa, jos ei tarvitse. Vähän tuntematon merkki vielä. Sillä se varmaan istuu. Mutta efektipuoli on kyllä vähän jumissa. Tuhatkunta ilmoitusta. Kelpaa se minulle vaihdossa, jos löydät jotain mielenkiintoista tuolta profiilin takaa. Nyt on vain (taas) niin kuumeinen olo, että suora osto ei onnistu kun rahat jo menossa kuumelääkkeeseen ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Vastaan itse itselleni. Olihan se Cerberus jonkinlaisessa hinnan kiroissa. En ollut tsekannut T-kaupan uutta referenssiä. Siellä sen hinta oli pudonnut viidellä kympillä. Jouduin sitten pudottamaan hintaa sen mukaan. Cerberus roikkuu edelleen. Ei pitäisi enää olla senkään hinnan kiroissa, mutta ei halpaa kannata ostaa, jos ei tarvitse. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
FastEddie 21.06.2018 16:08:57 | |
---|
Kyllä se liikkuu; kun halvalla myy, niin halvalla ostaa. Kolme kitaraa ja joukko polkimia on vaihtanut omistajaa parissa päivässä. If you think you are too old to rock n roll, then you are. |
Antsa Lipsanen 26.06.2018 19:20:29 | |
---|
Ei liiku SG. Hinnan pitäisi olla ok, ei halpa muttei kalliskaan. Ehkä kaiken pitäisi olla sitten kovin edullista, että kauppoja tehtäisiin. Hmm. |
Laulava Kylätohtori 26.06.2018 19:34:46 | |
---|
Ohhoh, ainaisen kitinän sijaan nyt pitää kyllä sanoa, että kaupat meni todella jouhevasti. Vaihdossa tuli, mitä olen kauan oikeasti halunnut ja muut meni heti. No, hinnat oli, mitä oli, mutta pääasia, että tavarat liikkui nopeasti. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 26.06.2018 19:35:42 | |
---|
Antsa Lipsanen: Ei liiku SG. Hinnan pitäisi olla ok, ei halpa muttei kalliskaan. Ehkä kaiken pitäisi olla sitten kovin edullista, että kauppoja tehtäisiin. Hmm. Kaiken pitää olla liian halpaa. Niin se näyttää nykyään olevan. Speduissa se vielä menee, mutta kitaroissa on jo ikävämpää... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
juuso a 26.06.2018 20:00:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kaiken pitää olla liian halpaa. Niin se näyttää nykyään olevan. Speduissa se vielä menee, mutta kitaroissa on jo ikävämpää... Niin se on vissiin kun on köyhät ajat. Kaikkien on osallistuttava talkoisiin.:P |
tuskiz 26.06.2018 20:12:07 | |
---|
Antsa Lipsanen: Ei liiku SG. Hinnan pitäisi olla ok, ei halpa muttei kalliskaan. Ehkä kaiken pitäisi olla sitten kovin edullista, että kauppoja tehtäisiin. Hmm. Hinta on OK Gibsonilta, mutta samalla hinnalla saa uuden Tokain joka on lähes sama asia, ei siis ihme jossei parin viikon aikana mene. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
18is9 26.06.2018 21:13:53 (muokattu 28.06.2018 07:07:13) | |
---|
tuskiz: Hinta on OK Gibsonilta, mutta samalla hinnalla saa uuden Tokain joka on lähes sama asia, ei siis ihme jossei parin viikon aikana mene. Niin ja sitten on se, että kun vähän kyttäilee niin tulee niitä halpojakin torille, niin miksi ostaa kalliimmalla? Itse maksoin mintistä Midtownista 600 € kun samaan aikaan pyöri pari 900 € hintalapulla ja yksi koetti myydä 1200 €:lla. Miksi ostaisin kalliimmalla? Toki tiedän että kun itse laitan myyntiin niin ei mahda tonnilla mennä kaupaksi. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Antsa Lipsanen 26.06.2018 21:47:40 | |
---|
tuskiz: Hinta on OK Gibsonilta, mutta samalla hinnalla saa uuden Tokain joka on lähes sama asia, ei siis ihme jossei parin viikon aikana mene. No näinpä en ole osannut vielä asiaa ajatellakaan. Koskeeko tämä vain SG-mallia vai muitakin Gibsoneita? |
18is9 26.06.2018 22:04:59 | |
---|
Joo, en minäkään tosiaan meinaa että tuo mikään hyvä juttu on että tavara ei kohtuuhinnalla mene kaupaksi, mutta niin se vain näyttää olevan nykyjään ostajan markkinat. Rumpupuolella on ihan sama juttu, todella laaduksta tavaraa saa tosi halvalla. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
hallu 26.06.2018 22:26:00 | |
---|
18is9: Joo, en minäkään tosiaan meinaa että tuo mikään hyvä juttu on että tavara ei kohtuuhinnalla mene kaupaksi, mutta niin se vain näyttää olevan nykyjään ostajan markkinat. Rumpupuolella on ihan sama juttu, todella laaduksta tavaraa saa tosi halvalla. No tämä ilmiö on jatkunut jo jonkun vuoden. Tämä alennusmyynti jatkuu varmaan niin kauan kunnes myyjät tulevat järkiinsä ja päättävät pitää itse hienot laitteensa mieluummin kun myyvät alihintaan pois :-). Sitä odotellessa tässä ei varmaan auta muu kuin pitää hatusta kiinni..... eikä pidä laittaa mitään torille :-). Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
tuskiz 26.06.2018 22:27:14 (muokattu 26.06.2018 22:28:20) | |
---|
Antsa Lipsanen: No näinpä en ole osannut vielä asiaa ajatellakaan. Koskeeko tämä vain SG-mallia vai muitakin Gibsoneita? Tähän on varmasti montaa mielipidettä, mutta minusta '61 RI ja Tokain Vintage-sarjan SG on niin samanlaatuisia että ne vertautuu aika helposti. Les Pauleissa taas ehkä vähän hämärtyy, Tokain "stankku" vastaa vähän niinkuin Gibsonin Traditional-malleja mutta hinta-eroa on joku 800 euroa, en ole näistä tehnyt A/B-vertailua henk.koht kuten en myöskään essien kanssa. Muita "samanlaatuisia" Gibsoneita Tokai ei taida tehdä, expat ja flygarit tehdään tätänykyä ymmärtääkseni pelkästään kiinassa. Mutta toki jos multa kysytään, niin Tokait on super ja Gibsonit ihan ylihintaisia pellejä. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
terok.o 27.06.2018 20:11:04 | |
---|
Onneksi on tuo kaasuttelu toistaiseksi selätetty niin ei tartte ilman antaa alta pois . Martinin 000-18, rikstone ja hyvä Gibsonin stankku riittää. No joskus ehkä Santa cruzia, mutta ei ole kovaa painetta. |
BugBadWolf 27.06.2018 20:24:35 | |
---|
hallu: ...päättävät pitää itse hienot laitteensa mieluummin kun myyvät alihintaan pois :-)... Näyttää vähän siltä että sillä tavalla saa todellakin pitää kamppeensa. Meillä tehdään laitekauppaa pääasiassa samalla tavalla kuin 30 vuotta sitten, vaikka myytävänä olevien laitteiden määrä on varovastikin arvailtuna viisinkertaistunut. 25 vuotta sitten pällisteltiin lähinnä paperilehtiä. Jos oli vaikka overdrivea vailla, vaihtoehdot olivat vähissä ja paperille ilmestynyt kampe otettiin, jos sillä hetkellä oli rahaa. Tänään pelkästään tällä palstalla on kaupan melkein 800 ilmoituksen efektit. Joku myy yhtä, joku kymmentä. Sen paremmin laskeskelematta väitän, että joka ostajalla on driveksi vähintäänkin parisataa vaihtoehtoa. Kun puhutaan pään pitämisestä kylmänä, se kannattaa pitää niin että ostaa halvalla, että voi myöhemmin myydä halvalla. Tai sitten hyväksyy sen faktan että alunperinkin kummallinen Thomann-70% on mahdoton yhtälö sellaisilla markkinoilla, joilla on tällainen ylitarjonta. Jos haluaa myydä jotain, hinnan on oltava sellainen että ostaja löytyy helposti. Muuten käy niin että romu kerää pölyä nurkissa. ...koska halpakin kampe kerää pölyä nurkissa. Ihan vihonviimeinen tapa on se, joka tuon yhden Doobien myyjällä on. Laite on ollut vähintäänkin 5 vuotta myynnissä hinnalla, jota pidän kolme kertaa katuhintana. Ei siinä nyt kannata ainakaan lomamatkaa alkaa varailemaan, jos meinaa hinnoitella vehkeensä tuolla tavalla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hallu 27.06.2018 20:44:02 | |
---|
BugBadWolf: Näyttää vähän siltä että sillä tavalla saa todellakin pitää kamppeensa. ................... Kyllä juuri sitä tarkoitin, että tavaran pitäminen itsellä on aina myymisen vaihtoehto :-). Ja kyllä olen kanssasi täysin samaa mieltä, että kysyntä ja tarjonta jne..... niin se vaan menee. Ainoa mahdollisuus on todellakin pitää huoli että itse saa tavaran mahdollisimman halvalla jos sen aikoo myöhemmin myydä. Minä vaan haukon välillä henkeä kun jengi myy niin järkyttävän hienoja kamppeita ihan tolkuttoman halvalla, niin sitä vaan miettii että mitäpä jos noin hienon vehkeen pitäisi ihan itse...... mutta joo, mä varmaan pidänkin omat kamppeeni itselläni kun ei oikein enää myytävää ole ja hintataso on sellainen, että pitää ihan tosissaan haluta myydä, että niitä torille laittaisi..... Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
Laulava Kylätohtori 27.06.2018 20:56:00 | |
---|
hallu: Kyllä juuri sitä tarkoitin, että tavaran pitäminen itsellä on aina myymisen vaihtoehto :-). Ja kyllä olen kanssasi täysin samaa mieltä, että kysyntä ja tarjonta jne..... niin se vaan menee. Ainoa mahdollisuus on todellakin pitää huoli että itse saa tavaran mahdollisimman halvalla jos sen aikoo myöhemmin myydä. Minä vaan haukon välillä henkeä kun jengi myy niin järkyttävän hienoja kamppeita ihan tolkuttoman halvalla, niin sitä vaan miettii että mitäpä jos noin hienon vehkeen pitäisi ihan itse...... mutta joo, mä varmaan pidänkin omat kamppeeni itselläni kun ei oikein enää myytävää ole ja hintataso on sellainen, että pitää ihan tosissaan haluta myydä, että niitä torille laittaisi..... Jos päätän myydä jotain, niin ei mulle sen pitäminen ole enää vaihtoehto. Kyllä mä siitä sitten haluan eroon. Ja koska olen myyjänä hermoheikko, en todellakaan jaksa roikottaa niitä vuotta torilla vähän paremman hinnan toivossa, vaan se pitää hinnoitella niin, että se, ketä ei sitä halua, ostaa sen, koska se on niin halpa. Siksi en ole pitkään aikaan ostanut mitään vanhalla hinnalla, vaan ainoastaan kampetta, joka hinnoiteltu samalla tavalla kuin omani. Tosin en ole ostanut mitään pitkään aikaan millään hinnalla. Onneksi koko kamarunkkaus ei enää kiinnosta, joten sinänsä ihan sama. Jos nyt joskus ostan jotain, niin lähinnä sellaista, jota olen suunnitellut ostavani kuukausia tai vuosia. Just tuli vaihdossa VOP-9, joka olikin itse asiassa vieläkin parempi kuin muistin. (Mielestäni) kiistatta paras TS. Torilla olisi nytkin yksi fuzz, joka kuumottaa, mutta myyjällä on vielä vuoden 2011 hinta sille, niin en ole jaksanut edes tarjota. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
The Jack 28.06.2018 00:24:07 | |
---|
Antsa Lipsanen: Ei liiku SG. Hinnan pitäisi olla ok, ei halpa muttei kalliskaan. Ehkä kaiken pitäisi olla sitten kovin edullista, että kauppoja tehtäisiin. Hmm. Olen ymmärtänyt että Gibson myi pitkään 2000-luvun alkupuolella SG Stankkua ja 61 ReIssueta huomattavasti eri hinnoin ja eri ominaisuuksilla. Sitten n. vuonna 2012-2013 ominaisuudet olivatkin yhtäkkiä identtiset, ja oli vain kaksi eri hintaa. (Monet väittävät että kitarat ovat oikeasti ihan samoja.) Pitkään ihmiset olivat maksaneet 300-400 e ekstraa saadakseen pienen pickguardin ja Classic 57 mikit, olisiko ollut kaulaliitos myös erilainen. Mutta nyt siis sai 61 Reissuen ominaisuudet Standardin hinnalla. Mulla on vuodelta 2013 Stankku Sg, ja se on todennäköisesti hyvin identtinen ellei sama kitara mikä sulla. Maksoin siitä uutena 1050 e, ja noita on pyörinyt kahdeksaansataankin Torilla. Pelkään että sulla on ainakin parisataa liikaa pyyntiä, jos haluat tehdä kauppaa. Nämä kitarasi ominaisuudet eivät ole samalla tapaa harvinaisia kuin 10 v sitten. |
winstoni 28.06.2018 18:32:04 | |
---|
Hiljaista on. Hinnatkin ovat mielestäni ihan kohdallaan. Toisaalta eipä ole mikään pakkomyynninkään paikka, joten sama kai se on meneekö vai eikö. Ennen tavara kyllä katosi yleensä parin päivän kuluessa myynti-ilmoituksen laitosta. "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
aslak 06.07.2018 23:50:59 | |
---|
Pyjaman lippulaiva reverb meni puolessa vuodessa tosin hieman alle kipukynnyksen, hitaasti liikkuu. |