Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EU tullit yhdysvaltalaistuotteille?
1
hallu
20.06.2018 20:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on aika hurja uutinen ja voinee jollakin aikajänteellä vaikuttaa jopa soittokamppeiden täkäläisiin hintoihin.. vai voiko? mietin, että kiertäisikö japanissa tehdyt Fenderit tai aasiassa tehdyt PRS:t nuo mahdolliset tullit? entäpä canada? käsittääkseni eurooppa ehti tehdä canadan kanssa vapaakauppasopimuksen ja canadalla on taas vapaakauppasopimus yhdysvaltojen kanssa, niin eikö periaatteessa nuo tullit pitäisi puolin ja toisin olla kierrettävissä canadalaisen bulvaanin avulla? jos ei Trump julista sotaa canadaa vastaan.. huhhuh..
 
Mitämieltä pitäisikö alkaa hamstraamaan nyt kaksin käsin ameriikan kamaa kun se on vielä halapaa??
 
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
BugBadWolf
20.06.2018 20:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: ...Mitämieltä pitäisikö alkaa hamstraamaan nyt kaksin käsin ameriikan kamaa kun se on vielä halapaa??
 
Torin tapahtumaköyhyydestä päätellen Suomessa on liikaakin ameriikan ihmelaitteita. Itse en ainakaan suunnittele sellaista bisneksentekoa.
 
Toki jos tietää varmasti tarvitsevansa, saattaisi nyt olla aika ostaa. Aika selvää että kun Thomannin hinnat pompsahtavat, käytetynkin hinta nousee.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
20.06.2018 21:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Torin tapahtumaköyhyydestä päätellen Suomessa on liikaakin ameriikan ihmelaitteita. Itse en ainakaan suunnittele sellaista bisneksentekoa.
 
Toki jos tietää varmasti tarvitsevansa, saattaisi nyt olla aika ostaa. Aika selvää että kun Thomannin hinnat pompsahtavat, käytetynkin hinta nousee.

 
No joo, odotettavaa on että uusien hinta voi korreloida käytettyjen pyyntihintoihin (itse sain aikoinaan ostamastani Baja Telecasterista melkein saman verran käytettynäkun mitä olin siitä uutena maksanut, kun uusien hinta oli noussut niin rajusti). Toisaalta käytettyjen hinta riippuu kysynnästä ja jos sitä ei ole, niin ei ne mene silloin millään hinnalla ja uusien kauppa kuolee kai siten kokonaan..... tai en mä tiiä, mutta on tää aika huima tilanne. Eikö jokaista maailmansotaa ole edeltänyt kauppasota? ehkä tässä tavaran hinta on sittenkin murheista pienin.... jos vertaa vaikkapa mexikon rajalla itkeviin lapsiin, jotka on äitiensä sylistä raastettu.
 
Mä taida kyyristyä sängyn alle tärisemään ja toivon, että tää menee itsestään ohi :-(
 
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
BugBadWolf
20.06.2018 21:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:...Mä taida kyyristyä sängyn alle tärisemään ja toivon, että tää menee itsestään ohi :-(
 
Ei.
 
Kitara kouraan ja anna sen valua sitä kautta ulos. Niin se toimii. Maailma ei mene itsekseen pois, mutta kyllä siitä muusikko aina hetkeksi irti pääsee.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
TTV
20.06.2018 21:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihin uutiseen tässä nyt viitataan?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
velipekka
20.06.2018 21:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toistaiseksi nuo tullit Amerikkalaisille tuoteille ovat aika täsmäiskuja, viskit, prätkät...
Musiikki-instrumentit eivät vielä taida olla listalla.
 
Mutta pistäähän tuo miettimään varsinkin kun UK:stakin tuleville ostoksille on tulossa tullit ja verot brexitin myötä.
 
BugBadWolf
20.06.2018 21:37:56 (muokattu 20.06.2018 21:39:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: ...UK:stakin tuleville ostoksille on tulossa tullit ja verot brexitin myötä.
 
Ei välttämättä. Tai jos, ei kovin merkittäviä. Ei se brexit niin suuri mörkö ole kuin keltainen lehdistö antaa ymmärtää.
 
Trumpin temput ovat arvaamattomampia ja niistä voi toki vähän hintojen nousua odotellakin. Mutta kuten tuolla (Selvennysedit: Maailman uutisten otsikoissa) jo sanottiin, ei se vielä mikään kauppasota ole. Päinvastoin. Suuria, mutta turhia eleitä puolin ja toisin tyhmää kansaa hämmästyttämässä.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
21.06.2018 12:12:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Ei välttämättä. Tai jos, ei kovin merkittäviä. Ei se brexit niin suuri mörkö ole kuin keltainen lehdistö antaa ymmärtää.
 
Trumpin temput ovat arvaamattomampia ja niistä voi toki vähän hintojen nousua odotellakin. Mutta kuten tuolla (Selvennysedit: Maailman uutisten otsikoissa) jo sanottiin, ei se vielä mikään kauppasota ole. Päinvastoin. Suuria, mutta turhia eleitä puolin ja toisin tyhmää kansaa hämmästyttämässä.

 
EU ei päästä brittejä sisämarkkinoille, elleivät suostu vapaaseen liikkuvuuteen. Muutenhan EU antaisi suoraan Briteille rusinat pullasta, mitä ei kuulemma tule tapahtumaan. Ja toisaalta, miksi Britit suostuisivat vapaaseen liikkuvuuteen, kun sehän oli koko brexittiin johtanut priimusmoottori. Sallimmalla vapaan liikkuvuuden koko brexit vesittyy.
 
Tullit tulee tai sitten Britteinmaa ei todellisuudessa tule eroamaan EU:sta koskaan.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Gary the pine
22.06.2018 14:56:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa Brexit-hommassa kävi ihan samalla tavalla kuin jenkeissä Trumpin valinnassa; demokratia on vaarallinen kapine mieleltään köyhien ja ymmärtämättömien käsissä.
 
Jenkit on jo osaltaan tajunneet että ei vissiin mennyt ihan justiinsa, Britit hiljalleen heräilemässä että mitäs vittua tässä oikein onkaan tapahtumassa, enhän mä tämmöstä olis halunnut...
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Laulava Kylätohtori
22.06.2018 15:26:10 (muokattu 22.06.2018 15:44:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: Tossa Brexit-hommassa kävi ihan samalla tavalla kuin jenkeissä Trumpin valinnassa; demokratia on vaarallinen kapine mieleltään köyhien ja ymmärtämättömien käsissä.
 
Jenkit on jo osaltaan tajunneet että ei vissiin mennyt ihan justiinsa, Britit hiljalleen heräilemässä että mitäs vittua tässä oikein onkaan tapahtumassa, enhän mä tämmöstä olis halunnut...

 
Ihmiskunnan älykkyyshän on lähtenyt laskuun aikoja sitten. Ja tulokset alkavat näkyä.
 
Äänestykset pitäisi kieltää kokonaan, koska kansalla ei yksinkertaisesti ole kompetenssia tai ymmärrystä sen enempää kuin osaamista tai kykyä päättää asioista. Sehän on aika lailla sama kuin idioottien annettaisiin äänestää, mitä nappeja tänään painetaan ydinvoimalassa.
 
E. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nato. Miten ihmeessä normi ihmiset voisivat päättää natoon liittymisestä täysin vaillinnaisin tiedoin. Ja iso osa em. tiedosta taitaa vielä olla salaista. Kyllä mä ainakin myönnän, että ei mulla ole tietoa tai ymmärrystä asiasta niin paljoa, että voisin tehdä asiasta edes etäisesti järkevää ja faktoihin perustuvaa päätöstä.
 
Toki minä kuten muukin Suomi voi tehdä päätöksiä, jotka perustuvat kuvitelmiin, mutuun, disinformaatioon ja täydelliseen huuhaaseen, joka on suodatettu ideologisten filttereiden läpi, mutta mielestäni ei päätöstä lainkaan on parempi vaihtoehto kuin tuollainen päätös.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
22.06.2018 17:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran on pakko tähän todeta, että vaikka meitä kaikkia varmasti sylettää Trumpin menestys ja ainakin itseäni pelottaa populismin nousu ympäri maailmaa (jota Trumpin menestyskin mielestäni edustaa), niin se ei ole demokratian vika. Itseasiassa kun tarkemmin ajattelee, niin populismi ei ole merkki demokratian toimimattomuudesta, vaan siitä että se toimii.
 
Itse olisin vähän varovainen arvostelemaan muiden ihmisten äänestyskäyttäytymistä tai tuomitsemaan heitä ymmärtämättömiksi. Ihan yhtä hyvin voisimme nähdä itsemme norsunluutorneissamme olevan ymmärtämättömiä. Saattaa olla vaikea muistaa tai huomata, että vaikka meillä suomessa on mielestämme paljon ongelmia, niin globaalisti köyhinkin suomalainen kuuluu maailman rikkaimpaan 15% joukkoon (tämä ei ole varsinainen fakta, vaan kuulin tämän luvun politiikkaradiossa entisen valtiosihteeri Raimo Sailaksen suusta tänä keväänä joten multa ei kannata linkkiä tivata).
 
On siis selvää, että kun itse olemme pienen ja maailman onnellisimman maan kansalaisia, jonka hvyinvoinnista ollaan varmasti itse montaa mieltä, mutta joka maailman mitassa etsii vertaistaan, niin meidän intressi maailman politiikassa on ihan erilainen kuin niiden, jotka ovat hävinneet tässä vapaakauppaonnelassa. Esimerkiksi amerikan terästyöläisten on ihan perusteltu syy olla tyytymättömiä siihen miten tämä globalisaatio on heitä kohdellut. Vaikka me täällä pohjolassa olemme olleet suuria voittajia tässä järjestelyssä ja suomen työtätekevän väestön vauraus on EU suomessa ja vapaakauppa maailmassa noussut ihan ilmiömäisiin mittasuhteisiin, minkä voi kuka tahansa todeta kurkkaamalla ikkunastaan taloyhtiönsä parkkipaikalle tms. niin se ei ole ollut reilu kaikille.
 
Tämä, että me olemme hyötyneet tästä maailman järjestyksestä, johtaa siihen että me muutumme tämän järjestyksen puolustajiksi ja haluamme, että tämä meidän kannalta edullinen systeemi jatkuisi. Meidän on varmasti vaikea ymmärtää sitä, että toisella puolella maailmaa tilanne ei ole yhtä lohdullinen ja että ihmiset haluavat muutosta. Ja juuri muutoksessa on tämän jutun avain. Me tiedämme että populisteilla ei ole kovin rakentavia keinoja plakkarissaan ja meidän on vaikea ymmrtää miksi kukaan heitä äänestää, mutta olennaista on että he lupaavat muutosta, he lupaavat rikkoa tämän vallalla olevan järjestelmän ja se on sen käyhän ja syrjäytetyn terästyöläisen toivo muutoksesta. Trumpin politiikka on protektionistista mikä tarkoittaa sitä, että kohtapuoliin siellä yhdysvaltojen autotehtailla ja terästeollisuudessa on jälleen työpaikkoja.... mitä syytä sillä poispotkitulla on nakata paskaakaan jostain maailman politiikasta, jos vaakakupin toisella puolella on mahdollisuus saada töitä?
 
Siksi itse en halua Trumpin kannattajia tuomita, vaikka Trumpin politiikan tuomitsenkin.
 
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
Gary the pine
22.06.2018 19:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en koko rimpsua viitsi lainailla, mutta demokratian toimimisesta tai toimimattomuudesta ei olekaan kyse, vaan siitä että se on vaarallinen väline apinain käsissä.
 
Peruslähtökohta että jokaisen mielipide ja ääni on yhtä arvokas ja tärkeä, on jäätävän naiivi. Normitallerolla on kompetenssia valita maitokauppansa itse, mutta kun puhutaan isoista asioista maailman mittakaavassa, niin eipä se hampaaton ja lukutaidoton suorotta tajua paskaakaan mitä sen ääni saa aikaan.
 
Tästä syystä apinain keskeltä on jo pitkän tovin nosteltu melkein sopivia yksilöitä tekemään päätöksiä isommassa mittakaavassa asioihin perehtyneinä ja sen jälkeen sätitty heitä siitä. Se on myös osa sitä demokratiaa, napsun toimivampi osa kylläkin. Ei tollasia Nato / EU / Uranuksen valloitus- osaston asioita ikinä pidä alistaa minkään sortin kansanäänestykselle.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Laulava Kylätohtori
22.06.2018 20:32:09 (muokattu 22.06.2018 20:33:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: Mä en koko rimpsua viitsi lainailla, mutta demokratian toimimisesta tai toimimattomuudesta ei olekaan kyse, vaan siitä että se on vaarallinen väline apinain käsissä.
 
Peruslähtökohta että jokaisen mielipide ja ääni on yhtä arvokas ja tärkeä, on jäätävän naiivi. Normitallerolla on kompetenssia valita maitokauppansa itse, mutta kun puhutaan isoista asioista maailman mittakaavassa, niin eipä se hampaaton ja lukutaidoton suorotta tajua paskaakaan mitä sen ääni saa aikaan.
 
Tästä syystä apinain keskeltä on jo pitkän tovin nosteltu melkein sopivia yksilöitä tekemään päätöksiä isommassa mittakaavassa asioihin perehtyneinä ja sen jälkeen sätitty heitä siitä. Se on myös osa sitä demokratiaa, napsun toimivampi osa kylläkin. Ei tollasia Nato / EU / Uranuksen valloitus- osaston asioita ikinä pidä alistaa minkään sortin kansanäänestykselle.

 
Vähän ehkä suoremmin ilmaistu kuin itse olisin asian ilmaissut, mutta se on just näin. Eihän perustomppeli osaa hoitaa edes omia asioitaan, niin miten ihmeessä sen pitäisi antaa päättää valtakunnan asioista?
 
Ja kun nyt katsoo esim. eduskunnan ja hallituksen touhuja, niin MOT.
 
E. Persaukinen kaupankassa äänestää kokoomusta, koska haluaa samaistua isoon pääomaan. Sitten se idiootti valittaa kokoomuksen politiikasta ja haukkuu niitä itse valitsemiaan edustajia tyhmiksi. Voi jeesus! Kukahan siinä on tyhmä.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
22.06.2018 20:54:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: .............
 
Peruslähtökohta että jokaisen mielipide ja ääni on yhtä arvokas ja tärkeä, on jäätävän naiivi. Normitallerolla on kompetenssia valita maitokauppansa itse, mutta kun puhutaan isoista asioista maailman mittakaavassa, niin eipä se hampaaton ja lukutaidoton suorotta tajua paskaakaan mitä sen ääni saa aikaan.
 
.....................

 
Ei sen tarvitsekaan tajuta. Ei yksittäisen äänestäjän tarvitse olla kaikkien alojen asiantuntija voidakseen käyttää ääntään. Lähtökohtahan on, että suorotan asioista päättäämään tarvitaan suorotta. Kautta maailman sivu on etuoikeutetut olleet rajoittamassa syrjäyttämiensä valtaa perustellen sitä sillä ettei rahvas ymmärrä. Demokratia ei ole täydellinen, mutta silti se on parasta mitä ihmiskunta on onnistunut saamaan aikaiseksi. Se ei ole vaarallista, että ihmisillä on valta muuttaa asioita. Se on vaarallista jos heillä ei sitä valtaa olisi...... silloin huonosti toimiva maailma/yhteiskunta/ihmiskunta voisi muuttua. Tietenkin etuoikeutetun mielestä muutosvoimat ovat pelottavia, mutta sillä suorotalla ei ole mitään hävittävää ja se herättää kysymyksen ansaitseeko maailma/järjestelmä, joka jättää suorottansa oman onnensa nojaan, olla olemassa?
 
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
Laulava Kylätohtori
22.06.2018 21:15:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Ei sen tarvitsekaan tajuta. Ei yksittäisen äänestäjän tarvitse olla kaikkien alojen asiantuntija voidakseen käyttää ääntään. Lähtökohtahan on, että suorotan asioista päättäämään tarvitaan suorotta. Kautta maailman sivu on etuoikeutetut olleet rajoittamassa syrjäyttämiensä valtaa perustellen sitä sillä ettei rahvas ymmärrä. Demokratia ei ole täydellinen, mutta silti se on parasta mitä ihmiskunta on onnistunut saamaan aikaiseksi. Se ei ole vaarallista, että ihmisillä on valta muuttaa asioita. Se on vaarallista jos heillä ei sitä valtaa olisi...... silloin huonosti toimiva maailma/yhteiskunta/ihmiskunta voisi muuttua. Tietenkin etuoikeutetun mielestä muutosvoimat ovat pelottavia, mutta sillä suorotalla ei ole mitään hävittävää ja se herättää kysymyksen ansaitseeko maailma/järjestelmä, joka jättää suorottansa oman onnensa nojaan, olla olemassa?
 
Niin, että ei tarvitse tajuta mitään siitä asiasta, mistä on tekemässä päätöstä. Kuulostaa hienolta. Eihän tuolla tavalla voi tulla kuin loistavia päätöksiä.
 
Sen kyllä näkee, mitä tapahtuu, kun asioista ymmärtämättömät ovat tehneet päätöksiä.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
tuskiz
22.06.2018 21:27:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sveitsissä homma toimii kuulemma niin, että aina kun ollaan äänestämässä kansan kesken jostain isommista päätöksistä lähetetään äänestäjille aimo nivaska matskua josta selviää kaikki äänestykseen liittyvä legistiikka, seuraukset ja yms, näin siis äänestäjä parhaiten ymmärtää mitä on äänestämässä. Ongelma siellä vaan on se, että käytännössä suurinta äänestysvaltaa pitävät itsellään pienet tuppurintamat joiden pitää hyväksyä laki tai homma ei mene läpi, käytännössä siis Günther ikäluokkaa -49 Zürichista ei omaa mitään oikeaa päätösvaltaa tiedosta huolimatta.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
aristoteles666
22.06.2018 23:28:17 (muokattu 23.06.2018 10:24:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tämähän ei kuulu tänne ollenkaan tällainen keskustelu, mutta ongelma on ratkaistu tekemällä äänestyslappuun joukko kysymyksiä äänestettävästä aiheesta, ja jollet pääse läpi kysymyksistä hyväksyttävästi, ääni hylätään.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
aslak
28.06.2018 22:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trump sahaa omaa oksaa, asettamansa tullit kääntyy itseään vastaan. HD ilmoitti siirtävänsä tuotantoa EU:hun eli efekti on päinvastainen ja työpaikat valuu jenkeistä pois. Jos rupee enemmän kiukutteleen niin EU, Aasia, Meksiko, känädä, Australia yms heittää yhdessä rintamassa lisää vastapalloja niin kapinahan siellä syttyy,
 
trih
29.06.2018 01:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin lähti topikki reileille :D
 
Kaikki unohtaa sen yhden asian: kansallisvaltiot poistetaan (paitsi mainonnasta, esim. Suomen etu -lause kokoomuskeskustaoikeistolaisen suusta) ja sipilälandiassa tehdään täyttä säästöä, koska liian kallista :D Työttömät saa kävellä järveen tai tulee karenssi!
 
Kaikki pyörii rahan ympärillä, ei valtioiden. Tästä taitaa olla vaikea äänestyslipuketta vääntää just nyt :)
 
Säästäkää ja leikatkaa Gibsonit koska ei riitä rahaa ja täytyy säästää ja leikata nousukauden jälkeisen laskukauden varalle. Huh! Älkää ostako ainakaan lainarahalla Gibsonia tai Trumpia!
 
:)
 
VIPMetal
29.06.2018 01:33:20 (muokattu 29.06.2018 01:34:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Niin, että ei tarvitse tajuta mitään siitä asiasta, mistä on tekemässä päätöstä. Kuulostaa hienolta. Eihän tuolla tavalla voi tulla kuin loistavia päätöksiä.
 
Sen kyllä näkee, mitä tapahtuu, kun asioista ymmärtämättömät ovat tehneet päätöksiä.

 
Oon kyllä tullut tähän samaan tulokseen. Suora demokratia pois ja asiantuntijat päättämään asioista. Kansa sitten äänestää, että kuka tippuu Putouksesta yms ohjelmista. Ei tarvi kuin lukea minkä tahansa uutisen Facebook -kommenttiosiot, niin voi vetää saman johtopäätöksen demokratian mielekkyydestä.
 
E: Itse asiaan, että kyllähän (maailman)sodat ovat pohjimmiltaan lähteneet kauppasodista ja pakotteista.
 
Divorce rock: Heroes Don't Ask Why
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «