Aihe: Jalkapallon MM-kisat, Russia 14.6 - 15.7. 2018.
1 2 3 4 5 6 7 8 952 53 54 55 56
Funkånaut
14.06.2018 22:12:41

Haluaisin nähdä ison profiilin urheilutapahtuman, jossa järjestävällä taholla ei ole intressinä käyttää sitä PR-hommissaan.
It's all very well saying "beauty is subjective" but let's face it: it's not that subjective. - David Mitchell
Tuomoo
14.06.2018 22:15:25 (muokattu 14.06.2018 22:16:34)
Funkånaut: Haluaisin nähdä ison profiilin urheilutapahtuman, jossa järjestävällä taholla ei ole intressinä käyttää sitä PR-hommissaan.

Ja mä haluaisin nähdä ison profiilin urheilutapahtuman, jonka järjestämisessä ei ole liikunut ainoatakaan hämäräperäistä valuuttayksikköä, lahjusten ja korruption muodossa. Ei sellaista olekaan.

e: Eikä se multa ole niin sanotusti pois, vaikka kisoja korruption kanssa järjestetäänkin, jalkapallo on näissä karkeloissa pääosassa. Kunhan eivät tuomareita ja pelaajia ala ostamaan. Mulle on ainakin tärkeämpää näissäkin kisoissa se, että itse saa nauttia penkkiurheilijana maailman hienoimman lajin huipputapahtumasta.
"Pulp tänään känu" -haitaripartio 16.09.2017 23:17
masterhat
14.06.2018 22:19:02
itekin änärijuntti, mutta kyllä futiksen mm-skabat on sytyttäneet mut vuodesta 1994, jolloin keräsin kisojen keröilykorttisarjaa, upperdeck tais olla. oli bergampit ja baggiot, romariot ja dungat! Ruotsi otti sensaatiopronssin, jos oikein muistan. Columbialainen teki oman jenkkejä vastaan (jossa kisat käytiin) ja tais tulla kuolleeksi tämän johdosta.

tänää Venäjältä suvereeni esitys, Putinia myöten! Hieno startti kisoille!
ÄrGee
14.06.2018 22:22:23
sticky fingers: En tiedä mikä on sjw. Enkä boikotoi Venäjää sinänsä - kansahan on mainio. Mutta nämä kisat, kuten Sotshin olympialaisetkin, järjestetään vain PR-kikkana. Samoin tapahtuu Qatarin futiskisoissa. Lätkää seuraan vähän enemmän kuin jalkapalloa, mutta ei mulla mitään jalkapalloa vastaan ole.

No jaa, munsta politiikan voisi unohtaa vähäksi aikaa ja keskittyä itse lajiin.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
sticky fingers
14.06.2018 22:35:43
Funkånaut: Haluaisin nähdä ison profiilin urheilutapahtuman, jossa järjestävällä taholla ei ole intressinä käyttää sitä PR-hommissaan.

Nå jaa. En nyt ehkä ihan tuota tarkoittanut, kuten varmasti monikin tajuaa. Mutta ei se mitään, tahallinen väärinymmärtäminen on pelin henki, eikä puhuta nyt jalkapallosta.

Hienot kisat tulee varmasti ja johan siellä joku oppositiopoliitikko fair play hengessä pääsikin vankilasta pois.
"'I've got, as they say, a well-developed talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened"
Bongowing
15.06.2018 00:48:23
ÄrGee: No jaa, munsta politiikan voisi unohtaa vähäksi aikaa ja keskittyä itse lajiin.

Ihan hyvä että ne swj:t ja mitkä lieneekään nostaa järjestäjämaan epäkohtia esiin kaiken pr:n ja hehkutuksen lomassa, mutta eihän se ole lajin seuraamisesta mitään pois.
But where the heck is magenta?
Jormaz
15.06.2018 01:40:34
Onhan tää toki sjw:lle otollista aikaa kerjätä huomiota asialleen ja ennen kaikkea itselleen kun nimenomaan pitäisi kisojen ajaksi unohtaa kaikenlainen politikointi. Mikään asia maailmassa ei tuo kansoja rauhanomaisesti yhteen niin kuin jalkapallon MM-kisat. Voi olla vieläpä erityisen rauhaisat kisat siinä mielessä että moni huligaani miettii varmasti kahdesti ennen kuin alkaa rähinöimään Venäjällä.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Tuomoo
15.06.2018 07:14:29
Jormaz: Onhan tää toki sjw:lle otollista aikaa kerjätä huomiota asialleen ja ennen kaikkea itselleen kun nimenomaan pitäisi kisojen ajaksi unohtaa kaikenlainen politikointi. Mikään asia maailmassa ei tuo kansoja rauhanomaisesti yhteen niin kuin jalkapallon MM-kisat. Voi olla vieläpä erityisen rauhaisat kisat siinä mielessä että moni huligaani miettii varmasti kahdesti ennen kuin alkaa rähinöimään Venäjällä.

Niin no, legendan mukaanhan jalkapallo on niin rauhanomainen laji että El Salvadorin ja Hondurasin välille syttyi sota jalkapallopelin tähden. Toki tuo futispeli ei ollut todellakaan ainoa syy, mutta kaikenlainen rähinöinti osoittaa kautta historian että futiksen seuraamisella ja verenhimoisilla rähinöivillä faneilla on liian tiivis yhteinen menneisyys. Toivottavasti vaan fanitkin viisastuisivat hiljalleen. Veikkaan myös että Venäjällä rähinöintiä harrastetaan hitusen verran varovaisemmin.

Mutta politikointi ei saisi koskaan kuulua mihinkään urheiluun.
"Pulp tänään känu" -haitaripartio 16.09.2017 23:17
DirtyFingers
15.06.2018 09:06:48
masterhat: Columbialainen teki oman jenkkejä vastaan (jossa kisat käytiin) ja tais tulla kuolleeksi tämän johdosta.

Ai niin tämä. Kiva että ollaan niin tunteella mukana korkeakulttuurissa.
Come with me for fun in my buggy
joku muu sikko
15.06.2018 09:53:52
Tuomoo: Niin no, legendan mukaanhan jalkapallo on niin rauhanomainen laji että El Salvadorin ja Hondurasin välille syttyi sota jalkapallopelin tähden. Toki tuo futispeli ei ollut todellakaan ainoa syy, mutta kaikenlainen rähinöinti osoittaa kautta historian että futiksen seuraamisella ja verenhimoisilla rähinöivillä faneilla on liian tiivis yhteinen menneisyys. Toivottavasti vaan fanitkin viisastuisivat hiljalleen. Veikkaan myös että Venäjällä rähinöintiä harrastetaan hitusen verran varovaisemmin.

Mutta politikointi ei saisi koskaan kuulua mihinkään urheiluun.

Kun eihän niillä noissa banaanimaissa ole mitään muuta tekemistä kuin rähinöidä keskenään. Syyksi kelpas sitten hyvin vaikka futis tai uskonto. Jotain tarkoitusta se ihminen tuppaa elämälleen aina hakemaan jos yhteiskunta ei mitään järkevää voi tarjota.
Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein:
Marlowe
15.06.2018 12:42:17 (muokattu 15.06.2018 12:45:00)
Funkånaut: Pelen jälkeen oli ysärille asti, vaikka 1982-kisojen joukkue pelasikin todellista jogo bonitoa. Olihan potentiaalia mitaleille, mutta ei aivan kovimpia joukkueita ollut, ehkä 1982 poisluettuna.

No jaa, miten joukkueen kovuus sitten halutaan määritellä. Vuonna 1974 neljäs, vuonna 1978 epämääräisen Argentiina - Perun -ottelun jälkimainingeissa kolmas, 1982 ihan älyttömän maaginen, 1986 putosi niukasti huikealle Ranskalle...

DirtyFingers: Ai niin tämä. Kiva että ollaan niin tunteella mukana korkeakulttuurissa.

Eikös tästä väitetä, että murhan takana olivat kolumbialaiset huumekartellit, joilla olivat ilmeisesti menneet vedonlyönnit päin persettä?
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby)
Tuomoo
15.06.2018 12:59:53
Vessajono: Hauskanpito ilman tilastotiedettä on teeskentelyä. Jalkapallo ilman tilastotiedettä on rikos ihmisyyttä vastaan.

Pääsit allekirjoitukseeni.
"Hauskanpito ilman tilastotiedettä on teeskentelyä. Jalkapallo ilman tilastotiedettä on rikos ihmisyyttä vastaan." - Vessajono 14.06.2018 20:18:35
Tuomoo
15.06.2018 15:00:50 (muokattu 15.06.2018 15:02:07)
Oma veikkaus: Uruguay vie 3-1. Bentancur avaa maalihanat 12 minuutin kohdalla.

Onneksi töissä toimii Areena. Mun piti taannoin lähettää huoltoon yksi pikkuvikainen Samsungin 10" tabletti, mutta ennen kuin ehdin sitä lähettää huoltoon, mulle ilmoitettiin että käyttäjä tilasi jo uuden, "tee sille tabletille mitä lystäät". Hyvinhän se tässä toimii.
"Hauskanpito ilman tilastotiedettä on teeskentelyä. Jalkapallo ilman tilastotiedettä on rikos ihmisyyttä vastaan." - Vessajono 14.06.2018 20:18:35
santakasa
15.06.2018 16:06:24 (muokattu 15.06.2018 16:51:21)
Suarezille ei maistunut.

Just olin tulossa kirjoittamaan Uruguayn olevan aika hampaaton hallinnasta huolimatta ja Suarezille uus paikka, mutta ei vaan maistu.

Tulihan sen tolpan jälkeen maali.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Nelisormimangusti
15.06.2018 17:09:06 (muokattu 15.06.2018 17:09:56)

santakasa: Suarezille ei maistunut.

Just olin tulossa kirjoittamaan Uruguayn olevan aika hampaaton hallinnasta huolimatta ja Suarezille uus paikka, mutta ei vaan maistu.

Tulihan sen tolpan jälkeen maali.

Suarezin yhteydessä tuo hampaaton on kyllä oikea adjektiivi.
Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen.
santakasa
15.06.2018 17:14:23
Nelisormimangusti: Suarezin yhteydessä tuo hampaaton on kyllä oikea adjektiivi.

No joo näinpä. Oli vaan pitkään sellaista pallon hallintaa Uruguaylta, joka oli näennäisesti vaarallista. Ei ollut oikein tappamisen meininkiä loppua lukuun ottamatta.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Funkånaut
15.06.2018 17:40:21

santakasa: No joo näinpä. Oli vaan pitkään sellaista pallon hallintaa Uruguaylta, joka oli näennäisesti vaarallista. Ei ollut oikein tappamisen meininkiä loppua lukuun ottamatta.

Juu.

Täytyy sanoa, ettei tämä ottelu suurten klassikoiden joukkoon noussut.
It's all very well saying "beauty is subjective" but let's face it: it's not that subjective. - David Mitchell
LaMotta
15.06.2018 19:50:05 (muokattu 15.06.2018 19:57:19)

Ei tuu valmista tuosta Iranin ja Marokon ottelusta.

E: Dodii. Iran napsautti jatkoajalla.

EE: Eiku oli Marokon oma puolustaja......_)-;-.

Hihii.

Sori Abdullah.

EEE: Ketä kiinnostaa....
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Funkånaut
15.06.2018 19:55:31

Ja oma maali eisss

Sai Marokko tehtyä sen yhden.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)