Aihe: Tangomarkkinat!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
markus16
12.06.2018 01:22:39
Saataisiinko Saara Aalto mukaan jo ensi vuonna?
Jos jotain ei voi kapitalistilta oppia, niin ei mitään. -Skywriter
artope
12.06.2018 07:28:36

markus16: Saataisiinko Saara Aalto mukaan jo ensi vuonna?

Miks? Jää toiseks kumminki.
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
WanhaWetäjä
12.06.2018 09:43:32

Piristystä ko masentavaan jo aikansa eläneeseen konseptiin toisi uudet ns pakolliset kuviot, varsinkin miesten puolellla :

1. kuka huutaa Hopeisen kuun lopun kaikista lujempaa
2. kuka huutaa Hopeisen kuun lopun pisimpään
3. kuka huutaa Hopeisen kuun lopun korkeimmalta
4. kuka huutaa Hopeisen kuun lopun matalimmalta
5. kuka huutaa Hopeisen kuun lopun kaikista dramaattisimmin

Lopuksi koko konkkaronkka huutaisi sydämensä kyllyydestä "ei koskaan" tarkoittaen että tämä oli viimeinen IKINÄ tangomarkkinat ja kansa taputtaisi seisaaltaan...

Sitten mä heräsin ja se olikin vain toiveunta.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
12.06.2018 10:14:24 (muokattu 12.06.2018 10:15:13)
Taas on tänäkin vuonna todettava, että kun tango taittuu niin taituu muukin. Ainakin tanssimusiikissa ja perinteisessä mielessä iskelmässäkin, pois lukien uuden tyylin "laulajat".
Mutta vaikka muu musa, iskelmä onnistuukin niin tango välttämättä ei.
Siinä paljastuu perinteisen laulutyylin tekniikka, äänenmuodostus ja äänenkäyttö ym. ym.
WanhaWetäjä
12.06.2018 12:19:33

EP: Taas on tänäkin vuonna todettava, että kun tango taittuu niin taituu muukin.
Kuten?

Ainakin tanssimusiikissa ja perinteisessä mielessä iskelmässäkin, pois lukien uuden tyylin "laulajat".
Mikä on tämä "uusi tyyli"?

Mutta vaikka muu musa, iskelmä onnistuukin niin tango välttämättä ei.
Eikä tarvikkaan, tangon laulamisella ei tämän päivän Suomessa elä monikaan.
Vai onko sulla mielessä joku nimi? EG ei käy, joku tolkku sentään.

Siinä paljastuu perinteisen laulutyylin tekniikka, äänenmuodostus ja äänenkäyttö ym. ym.
Sinäpä sen sanoit, pahimmillaan juuri näin, melkoista kailotusta, nimiä mainitsematta.

https://www.youtube.com/watch?v=n-Srp1turQ8 Laulamista on niin monenlaista, kuka mistäkin tykkää.
EP
12.06.2018 14:59:04
WanhaWetäjä: Kuten?

Mikä on tämä "uusi tyyli"?

Tangossa oppii sen perinteisen äänenmuodostuksen mitä minä ainakin tanssimusiikissa arvostan.
Tosin tykkään "uudestakin" tyylistä, eli Chisu, Mariska ..ja vaikka Jukka poikakin

Eikä tarvikkaan, tangon laulamisella ei tämän päivän Suomessa elä monikaan.

Kuka on väittänyt, että pelkästään sillä?

Sinäpä sen sanoit, pahimmillaan juuri näin, melkoista kailotusta, nimiä mainitsematta.

https://www.youtube.com/watch?v=n-Srp1turQ8 Laulamista on niin monenlaista, kuka mistäkin tykkää.

Suomalaista tanssimusiikkia?
WanhaWetäjä
13.06.2018 13:17:30 (muokattu 13.06.2018 13:21:24)

EP: Tangossa oppii sen perinteisen äänenmuodostuksen mitä minä ainakin tanssimusiikissa arvostan.
Kaikella on puolensa, miltä kuulostaisi bandi+ solisti jossa jokainen koilottaisi pää punaisena sen sijaan että solisti (eivät toki kaikki) hoitaa tuon homman, bandi hoitaa omat settinsa parhaimmillaan jopa kolmen/neljän erilaisen laulajan toimesta, usein jopa moniäänisesti.
Kuka jaksaa kuunnella yhtä ja samaa soundia 5 x 45 min, en minä ainakaan.

Tosin tykkään "uudestakin" tyylistä, eli Chisu, Mariska ..ja vaikka Jukka poikakin
Näitten artistien musa perustuu ihan eri asioihin kuin joidenkin tangopaavojen huutaminen, kyse on persoonallisista solisteista ja omasta jutusta, tätä ei todellakaan löydy tangomarkkinoilta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja heistä onkin sitten tullut staroja, muut ovat vaipuneet unholaan.
Mainitsemasi artistit tunnistaa helposti sokkotestillä lähes ensimmäisestä äänestä, kuinka mahtaa olla kun pistetään 20 tangopaavoa
laulamaan joku "Satumaa" tms, montako mahtaisit tunnistaa?

Kuka on väittänyt, että pelkästään sillä?
Ei kukaan mutta jos (aika usein kun) äänenmuodostus/laulutapa on pelkästään koko ajan täysillä koilottamista niin ei se iskelmä/pop sieltä kauheen uskottavasti lähde ja se on se alue millä tänä päivänä tehdään tiliä, jopa tanssipaikoilla. Asiaa voisi verrata vaikka kitaristiin joka soittaa joka ainoan biisin sillä yhdellä osaamallaan tyylillä, useimmiten siis agents-osastolla. No, topi tykkää ja kitaristi on hyvä kun sieltä tulee ne "illanvarjoonhimmeään" osastot. Uskottava kitaristi ei ole kyseessä jos tämä on ainoa tapa ilmaista itseään.

Suomalaista tanssimusiikkia?
Ei todellakaan vaan vastakohta vaikkapa juuri kaiken yli huutaville solisteille, en tiedä montaako kuninkaallista sinä olet säestänyt urallasi, minä olen aika montaa kuin myös ollut toisessa bandinä todistamassa huutolaulun voimaa. Tämä siis JOIDENKIN miespuolisten kunkkujen osalta, naiset ovat mukautuvampia myös soundillisesti ja vastaavaa huutamista ei juurikaan esiinny.

EDIT tähän kaikkeen kun lisätään iso lattiamonitori mistä ei tule muuta kuin solistin korvia repivän ylämiddle nasaali laulu ja helvetin KOVAA niin nautippa siitä sitten soittajan ominaisuudessa...
Kefiiri
13.06.2018 13:29:19
WanhaWetäjä: EDIT tähän kaikkeen kun lisätään iso lattiamonitori mistä ei tule muuta kuin solistin korvia repivän ylämiddle nasaali laulu ja helvetin KOVAA niin nautippa siitä sitten soittajan ominaisuudessa...

Hah hah, se on kieltämättä karua kun solistin monitori on armottoman lujalla, eikä oikein mihinkään pääse karkuun :D
En ole musiikin asiantuntija.
EP
13.06.2018 18:54:59 (muokattu 13.06.2018 18:56:04)
Yleisesti ottaen olisi hyvä, että tanssimuusikko tykkäisi tanssimusiikista itsekin
ja tykkäisi myös sitä soittaa.
riff
13.06.2018 18:59:05
Kefiiri: Hah hah, se on kieltämättä karua kun solistin monitori on armottoman lujalla, eikä oikein mihinkään pääse karkuun :D

Minä olen ratkaissut asian korvamonitorilla. Solistin laulu kuuluu tarpeeksi vaikka hänen laulu on minun auxissa säädetty nollaan.
Kyynisyys on realismia.
Anonymous-jazz
14.06.2018 01:36:58

markus16: Saataisiinko Saara Aalto mukaan jo ensi vuonna?

Jos näin kävisi, niin silloin Tangomarkkinoista tehtäisiin vain kutsukilpailu Saara Aallolle ja muut osallistujat olisivat kiellettyjä. Sitten voisi Tangokansa äänestää, että minkä tangon vastavalittu tangokuningatar Saara Aalto esittää finaalissa.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Jucciz
14.06.2018 02:32:49
EP: Yleisesti ottaen olisi hyvä, että tanssimuusikko tykkäisi tanssimusiikista itsekin

Puhut vähän, mutta pajon...
Eläkeläissoittaja
14.06.2018 06:13:19

EP: Yleisesti ottaen olisi hyvä, että tanssimuusikko tykkäisi tanssimusiikista itsekin

Pyrkien tekemään sitä mahdollisimman hyvin ja pieteetillä. :)
artope
14.06.2018 08:24:00

Mitä suotta. Tanssilavat kaatuvat kuitenkin. Keikkamatkat liian pitkiä ahtaissa transiteissa. Liksat liian pieniä ja majoitukset perseestä. Soittokaverit pelkkiä persaukisia juoppoja. Pystöt pelkkiä huutajia, eikä niiltä saa kunnon lappuja. Ja bändit pelkkiä rautalankasoundilla soittavia Agentsklooneja... :):):) WW: That was sarkasm...
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
jjussila
14.06.2018 08:42:15 (muokattu 14.06.2018 08:44:40)

Tietyissä piireissä humppa on kirosana ja jos humppia on kerran pakko soittaa, niin niistä tehdään jotain tekotaiteellista ihan siksi, että olisi ittellä kivempaa. Ei niitä illan aikana ehdi niin montaa tulla, etteikö voisi soittaa asiaankuuluvasti, eikä vähän sinnepäin.
..ei helev...olisko noin?.....
WanhaWetäjä
14.06.2018 11:48:19

artope: Mitä suotta. Tanssilavat kaatuvat kuitenkin. Keikkamatkat liian pitkiä ahtaissa transiteissa. Liksat liian pieniä ja majoitukset perseestä. Soittokaverit pelkkiä persaukisia juoppoja. Pystöt pelkkiä huutajia, eikä niiltä saa kunnon lappuja. Ja bändit pelkkiä rautalankasoundilla soittavia Agentsklooneja... :):):) WW: That was sarkasm...

Sarkasmin takaa paistaa totuus, itseni mukaan lukien varmasti moni muukin on kokenut nuo kaikki mainitsemasi asiat, ja moneen kertaan vaikka ne ovatkin esiintyneet vain osassa ns normaaleista keikoista. Kun paljon tehnyt niin kaikki on koettu ja usein myös hävetty eikä vähiten juoppojen takia joiden vastuu viihteestä on ollut nolla.

Oma osuus pyritään tekemään aina niin hyvin kuin voidaan vaikka kuinka vituttaisi se yksi juoppo, solistin monitori, paskat laput, pitkät matkat tai korvattoman kitaristin kaiken peittävä mekkala ja tilu tai yksipuolinen agents-tyyli tai kuin kärmestä päähän hakkaava umpikuuro rumpali, näitäkin on tullut vastaan.

Tähän threadiin osallistuneista tiedän aika monen kuuntelevan ja kenties jopa soittavan ihan eri musaa kuin mitä he soittavat huttukeikoilla, miksiköhän? Työ työnä, harrastukset erikseen. Tekeekö se heistä huonoja tanssimuusikoita että Souvareiden sijaan himassa soi jotain ihan muuta, ei vaan päinvastoin, totaalinen humppauunous loistaa poissaolollaan jos sielussa on edes vähän rokkenrollia.

Mitä tulee itse asiaan, tangomarkkinoiden hyvä puoli lienee se että se työllistää edes muutamia muusikoita näin ankeina aikoina.
EP
14.06.2018 11:59:31
http://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=10005888

Mun mielestä toi on tosi upeeta soittoa.
Jokainen voi kehittää soittotaitoaan ja varsinkin pändin kokonaisuutta sovitusten
puitteissa, omien ja pändin mahdollisuuksien rajoissa.
Silloin soittamisesta tulee mielenkiintoista ja haastavaa.
Epämuusikko
27.06.2018 16:07:14
Haettu nimimerkin tinttu69 kirjoituksia kaikilta alueilta uusin ensin_ _
(1 tulosta)_ _

No, olisiko mystinen palstavieras voinut jäädä keskustelemaan asioista, vai tyydyttiinkö loanheittoon?
uliuli
EP
27.06.2018 18:10:37
Epämuusikko: No, olisiko mystinen palstavieras voinut jäädä keskustelemaan asioista, vai tyydyttiinkö loanheittoon?

Niin voishan tuota hieman avata, että miks noin?

Kannattaa yrittä ensi vuonna uusiksi, jos tärppäisi, jo jatkoon pääsy on pienoinen etu uraa ajatellen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)