Aihe: Laney IRT Studio ääniongelma
1
mdgj
07.05.2018 10:10:06
Elikkäs kyseinen peli alkanut tässä temppuilemaan.

Vika: Laitteen kun laittaa päälle ei ala ääntä kuulumaan (volumet normi asennossa). Mutta kun säätelee noita volume potikoita max asentoon, niin ihan kuin saisi startin ja alkaa pelittämään. Clean kanavassa lisäksi vol potikka toimiin seuraavasti, min kuuluu ääni suht hyvin ja kun nostaa alkaa vaimenemaan ja sitten taas voimistumaan.

Sen mitä olen nyt itse tutkiskellut, niin komponentit näyttäisi olevan kunnossa (ei palaneita näöllisesti). Etuasteen putket vaihdettu, mutta päätteessä omat (tosin ei niillä paljon ole tunteja takana). Potkoita liittimet putsailin ja ei ollut vaikutusta.

Jos jollain heittää hyvää vinkkiä mistä lähteä. Voisiko putket tehdä moisen tempun?
Tympee Huttunen
07.05.2018 10:11:00 (muokattu 07.05.2018 10:11:31)
mdgj: Elikkäs kyseinen peli alkanut tässä temppuilemaan.

Vika: Laitteen kun laittaa päälle ei ala ääntä kuulumaan (volumet normi asennossa). Mutta kun säätelee noita volume potikoita max asentoon, niin ihan kuin saisi startin ja alkaa pelittämään. Clean kanavassa lisäksi vol potikka toimiin seuraavasti, min kuuluu ääni suht hyvin ja kun nostaa alkaa vaimenemaan ja sitten taas voimistumaan.

Sen mitä olen nyt itse tutkiskellut, niin komponentit näyttäisi olevan kunnossa (ei palaneita näöllisesti). Etuasteen putket vaihdettu, mutta päätteessä omat (tosin ei niillä paljon ole tunteja takana). Potkoita liittimet putsailin ja ei ollut vaikutusta.

Jos jollain heittää hyvää vinkkiä mistä lähteä. Voisiko putket tehdä moisen tempun?

Koita laittaa piuha efektilooppiin ihan ekana. Olisiko jakit hapettuneet. Eli piuha suoraan jakista jakkiin.
mdgj
07.05.2018 10:54:38
Tympee Huttunen: Koita laittaa piuha efektilooppiin ihan ekana. Olisiko jakit hapettuneet. Eli piuha suoraan jakista jakkiin.

Jeps, tämä testattu, mutta täytyy testailla myöhemmin uusiksi. Minulla kyllä looppi jatkuvasti käytössä. Täytyy vielä käydä nuo inputit kunnolla läpi, niissä tuntui olevan vähän häikkää johtoa pyöritellessä. kiitos...
Tympee Huttunen
07.05.2018 10:59:38
mdgj: Jeps, tämä testattu, mutta täytyy testailla myöhemmin uusiksi. Minulla kyllä looppi jatkuvasti käytössä. Täytyy vielä käydä nuo inputit kunnolla läpi, niissä tuntui olevan vähän häikkää johtoa pyöritellessä. kiitos...

Uusi etuasteputki ei myöskään ole tae, että se on kunnossa. Jos ylimääräisiä sattuu olemaan, niin kannattaa koittaa vaihdella.

Efektiloopista voi koittaa onko vika etu vai pääteasteessa. Jos sen sendistä tulee signaali normaalisti, vika on päätteessä jne
ituvirtanen
07.05.2018 21:31:23

Sisäänmenon plugien jalat ovat tunnettu paikka, joissa juotos voi murtua. Mikäli näet kortilla juotospuolelle, tarkista ne. Samaan hintaan sitten kaikki muutkin jakit ja miksei potikoittenkin jalat.
mdgj
09.06.2018 14:06:52
Laitetta koe ajeltu ja testailtu. Etuasteen V1 putki vaihdettu TAD pois ja tilalle oma ryby:n putki (Uraltonessa veikkasi, että tad saattaa näissä jossa ei ole standby kytkintä temppuilla, mutta en tiedä vaikuttiko) Sen verran sisääntulo liittimestä, että osa kaapeleistani antaa huonon kontaktin, joten luulen vian pitemminkin johtuneen omista kaapeleistani (useampaa eri kaapelia testailtu ja tietyt tekevät häikkää)

Kiitän hyvistä vinkeistä
kojones
10.06.2018 13:51:13
SirElwood: Onpa erikoinen putki. Tai veikkaus.

Tuli mieleen että mahtaisko johtua katodi-hehku potentiaalista katodiseuraajassa ja josko siinä löis helpommin läpi jännitteiden ollessa korkeammat kun ei pääteputket vielä juuri vie virtaa.
SirElwood
10.06.2018 15:16:04
kojones: Tuli mieleen että mahtaisko johtua katodi-hehku potentiaalista katodiseuraajassa ja josko siinä löis helpommin läpi jännitteiden ollessa korkeammat kun ei pääteputket vielä juuri vie virtaa.

Juu, voi olla tosiaan myös tuommoinen murhe.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)