Muusikoiden.net
18.11.2018
Soittimet, laitteet, tarvikkeet | Ylöjärven Musiikkikauppa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Richie Kotzen Telecaster
1
Geetar
10.06.2007 02:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,

Onko kellään kokemusta ko. kitarasta? Missään ei ole vielä tullut vastaan testin muodossa.. Speksit on mielestäni kohdillaan ja olisi kiva kuulla kokemuksia ko. kitarasta.

Keep practising
Socialite
10.06.2007 11:42:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole muuta kokemusta kuin erinäisten nettisivujen kuolausta siinä toivossa, että joskus saisi jostain euroopasta edullisesti.
Jaappanista en oikein tohtisi käydä tilaamaan. Speksit olisi tosiaan kohdallaan, mutta hinta on aika kova ainakin thomannilla. (Yli 1300e)

Hit me with your rhythm stick!
MadMatt
10.06.2007 11:57:42

Ei ole muuta kokemusta kuin erinäisten nettisivujen kuolausta siinä toivossa, että joskus saisi jostain euroopasta edullisesti.
Jaappanista en oikein tohtisi käydä tilaamaan. Speksit olisi tosiaan kohdallaan, mutta hinta on aika kova ainakin thomannilla. (Yli 1300e)

Guitar24.De:stä löytyy Surf Green 1088 €

http://www.guitar24.de/en/kat.php?k=532

Nothin' but the blues
slx900
11.06.2007 10:03:13

Mulla on kyseinen kitara. Oikein mainio soitin. Kaula on paksuin mahdollinen, mallia pesäpallomaila. Tämä lienee syytä tietää ennen tilausta. Omaan käteeni se sopii hyvin, mutta ei varmasti kaikille. Laadukas viimeistely.

pnorman
11.06.2007 11:55:46 (muokattu 11.06.2007 12:48:15)

Sama vehje löytyy täältä. Kaula on tosiaan oikea tukki, mutta kyllä tässä on revityspotentiaalia...jumbonauhat ja 12" radius. Kun kaulaan on tottunut, niin nuo muut tuntuu kyllä melko keihäiltä. Tilasin brown sunburst:n Ishibashilta Japanista, tuossa on muuten yksi keskustelu ko. kaupasta, itekkin kävin sinne kommentoimassa:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=112705&o=0&#p4082671.

Tykästyin tähän niin paljon, että mulle on par'aikaa tulossa toinen surf green-värityksellä. Käsittääkseni viimeksimainitun valmistus on lopetettu, joten jos juuri vihreän haluat niin kantsii tilata kun vielä jostain löytyy.

Tämä oli minulle ensimmäinen Japanissa tehty Fender ja melko perinteiset laatukäsitykseni saivat kyllä häränpyllyä. Ainoa miinus on että mielestäni näin laadukkaan soittimen mukana pitäisi tulla kova laukku - noh, muutamalla kympillähän niitä saa.

Minä laittaisin samoin tein sähköpostia Ishibashille web-shop@ishibashi.co.jp jossa kyselisin mallin varastosaatavuutta jne jne. Vastaavat nopeasti eikä tarvi seikkailla siellä japanin-englannin sekasotkusivuilla....

martti.k
07.06.2018 09:05:26

Teille jotka omistatte Kotzen Telecasterin; Suosittelisitteko sitä pienikätiselle soittajalle?
Itselleni normi MiM telecasterin kaula on juuri sopiva, mutta tämähän on ilmeisesti huomattavati isompi. Omalla paikkakunnalla ei valitettavasti ole päässyt testaamaan.

huh, olipa vanha tämä keskustelu.

Socialite
07.06.2018 13:13:27 (muokattu 07.06.2018 13:14:00)

Ei minulla vieläkään moista teleä ole mutta testaamaan olen päässyt. Kaula on tosi iso, joten jos on tottunut moderneihin Fender -kauloihin voi tämä olla järkytys. Itse tykkäsin kyllä kovasti.

loner
07.06.2018 15:38:19

Eihän tuossa paljon "teleä" ole kuin ulkonäkö, mutta oikeinkin hyvä soitin. Näyttää, muttei kuulosta tai tunnu teleltä yhtään.

martti.k
07.06.2018 19:21:21 (muokattu 07.06.2018 19:21:52)

Upean näköinen kitarahan se kyllä on. Itsellä on vaan aika pienet kädet niin pelottaa tuo kaulan koko kun sitä NIIIIIN isoksi kaikkialla sanotaan. Ehkäpä siihen voisi ihan hyvin tottuakkin.

Puavali
07.06.2018 22:45:19

martti.k: Upean näköinen kitarahan se kyllä on. Itsellä on vaan aika pienet kädet niin pelottaa tuo kaulan koko kun sitä NIIIIIN isoksi kaikkialla sanotaan. Ehkäpä siihen voisi ihan hyvin tottuakkin.

Tuossa kitarassa on kuitenkin mahdollista vaihtaa kaula.
Socialite
08.06.2018 10:26:35

Puavali: Tuossa kitarassa on kuitenkin mahdollista vaihtaa kaula.

Joo, ja sen alkuperäisen voi myydä minulle.

balanced1
09.06.2018 10:15:13

Puavali: Tuossa kitarassa on kuitenkin mahdollista vaihtaa kaula.

Mitä järkeä ostaa koko kitaraa jos kaula menisi vaihtoon heti?

sustain65
09.06.2018 10:37:41

balanced1: Mitä järkeä ostaa koko kitaraa jos kaula menisi vaihtoon heti?

Samaa ihmettelen minäkin. Onhan nyt telejä pilvin pimein mistä valita. Ja sitten vielä hyviä kotimaisia customien tekijöitä.

iec
09.06.2018 10:41:57

Jep. Eiköhän se kaula ole kitaran tärkein osa, jonka perusteella se valitaan (profiili, skaala, nauhat, pinnoitus, otelauta, virheettömyys,...) Näin minä ainakin ajattelen. Eli ennemmin niinpäin että täydellisen hyvälle kaulalle voidaan hommata kaveriksi toisenlainen body, tai maalataan se body jos on väärän värinen.

Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Puavali
09.06.2018 10:44:46

balanced1: Mitä järkeä ostaa koko kitaraa jos kaula menisi vaihtoon heti?

Jos bodi ja mikit ovat just niinkuin haluaa niiden olevan.
iec
09.06.2018 10:50:14

martti.k: ....Omalla paikkakunnalla ei valitettavasti ole päässyt testaamaan.

Kitaran osto saattaa olla niin miellyttävä ja jännä tapahtuma, että joskus kannattaa lähteä varta vasten vähän kauemmaksikin ostosreissulle/kokeilemaan. Suosittelen, sillä itsekin olen näin tehnyt parikin kertaa. Niillä reissuilla pääsee tutustumaan muihin kitaristeihin ja oppii kitaroista, soitosta ja muista kitarakamppeista samalla. Toki tällainen vaatii että myyjäkin on samanhenkinen tyyppi. Kaikkia ei kiinnosta jutella "jonninjoutavia" kitaroista kauppojen yhteydessä.

iec
09.06.2018 11:03:25

Puavali: Jos bodi ja mikit ovat just niinkuin haluaa niiden olevan.

Helpompi on ostaa kerralla sellainen kitara johon tarvii vaihtaa korkeintaan mikit. Tietysti sitten jos itseltä löytyy valmiiksi ylimääräinen sopiva kaula jostain toisesta kitarasta tai muuten vain niitä on ylimääräisenä. Ei tuolla torilla näy olevan myytävänä satoja irtokauloja, joista voisi valkata juuri sopivaa.

Noh... Tilanteita ja tarpeita on monenlaisia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti