Aihe: Uriah Heep
1 2 3 4 534 35 36 37 3841 42 43 44 45
Icy-Sun
05.06.2018 14:45:58 (muokattu 06.06.2018 08:52:42)
santakasa: Hiippareilta tullut uus kappale ulos. Aika menevä https://www.youtube.com/watch?v=PHgDPxLlFW4

Ei yhtään pöllömpi kipale. Outsider oli hyvä, mutta uusi albumi saisi vähän progehtavampi olla. Soundit kans kohillaan.
Regalis Apertura
05.06.2018 15:53:32
Juups ei hassumpi. Taattua Heep-laatua. Kyllä huomaa että rumpalin ja basistin vahtuminen joku vuosi sitten toi Heeppiin uutta potkua... Mitenköhän pitkään Box meinaa vielä luotsata bändiään? Hautaan asti?
Icy-Sun
05.06.2018 16:36:37
Regalis Apertura:Mitenköhän pitkään Box meinaa vielä luotsata bändiään? Hautaan asti?

Toivottavasti sen verran pitkään, kun sävellyskynä pysyy vielä terävänä ja äijät soittokunnossa.
santakasa
06.06.2018 09:23:54 (muokattu 06.06.2018 09:28:25)
Ite toivoisin muissa kappaleissa basson saavan enemmän tilaa, kun basso on kuitenkin iso osa hiippareiden äänimaailmaa.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Icy-Sun
06.06.2018 14:16:17
santakasa: Ite toivoisin muissa kappaleissa basson saavan enemmän tilaa, kun basso on kuitenkin iso osa hiippareiden äänimaailmaa.

Tuo biisi oli muuten basisti Dave Rimmerin käsialaa. Itsekin menin puhumaan, että kunhan vain Boxin sävellyskynä pysyy terävänä, mutta osallistuvathan nuo muutkin sävellystyöhön. Outsiderilla ei muistaakseni ollut kuitenkaan Rimmerin biisejä. Vähän taka-alalla tuo basso tuntuu olevan, vaikka basistin kappale onkin.
Regalis Apertura
06.06.2018 15:44:07
Mulla onkin puukorvat ja mun mielestä taas basso oli ihan erottuva tuossa biisissä (ja myös edellisilläkin parilla levyllä)... Rimmer tuntuu muutenkin olevan pätevä seuraaja Bolder-vainaalle.
StJerky
06.06.2018 15:44:11
Icy-Sun: Tuo biisi oli muuten basisti Dave Rimmerin käsialaa. Itsekin menin puhumaan, että kunhan vain Boxin sävellyskynä pysyy terävänä, mutta osallistuvathan nuo muutkin sävellystyöhön. Outsiderilla ei muistaakseni ollut kuitenkaan Rimmerin biisejä. Vähän taka-alalla tuo basso tuntuu olevan, vaikka basistin kappale onkin.

Hienoa! Trevor Bolder on saanut arvoisensa seuraajan.
santakasa
06.06.2018 15:50:07
Regalis Apertura: Mulla onkin puukorvat ja mun mielestä taas basso oli ihan erottuva tuossa biisissä (ja myös edellisilläkin parilla levyllä)... Rimmer tuntuu muutenkin olevan pätevä seuraaja Bolder-vainaalle.

Voi johtua duunin kajareistakin, kun ovat aika kököt. Pitää saada kuunneltua vielä omilla kajareilla.

Tuo kertsi on kyllä aika kova!
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Dave Dangerous
06.06.2018 18:57:13
Tuo ihan sitä samaa 2000luvun perus möykkäämistä. Heeppi ei ole Hensleyn jälkeen ollut mistään kotoisin. Paitsi " Sea of Light" oli aika melodinen ja monipuolinen.
hiljaisuus on näkymätöntä liimaa
joku muu sikko
06.06.2018 19:06:52
Dave Dangerous: Tuo ihan sitä samaa 2000luvun perus möykkäämistä. Heeppi ei ole Hensleyn jälkeen ollut mistään kotoisin. Paitsi " Sea of Light" oli aika melodinen ja monipuolinen.

MIelenkiintoista, kun itse olen jo pitkään ajatellut, että Hensleyllä ei sitten ollutkaan niin iso rooli Heepin biisinteossa, kuin on iät ajat höpisty. Päätellen siitä, minkä tason matskua ovat tehneet Hensleyn jälkeen jo vaikka kuinka monta levyä. Heep kirjasta muistelen lukeneeni että Hensley onnistui saamaan nimiinsä joidenkin muiden jäsenien mielestä liiankin paljon biisejä, joista ei ilman Heep käsittelyä olisi tullut yhtään mitään. Tyyliin että toi riffin, veti myöhemmin creditit koko biisistä.
Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein:
Icy-Sun
06.06.2018 19:23:22
Dave Dangerous: Tuo ihan sitä samaa 2000luvun perus möykkäämistä. Heeppi ei ole Hensleyn jälkeen ollut mistään kotoisin. Paitsi " Sea of Light" oli aika melodinen ja monipuolinen.

Wake the Sleeper on mielestäni paras 70-luvun jälkeen julkaistu Heep-albumi. Ja erittäin kova albumi onkin. Ei sillä että Sea of light olisi mitenkään huono, mutta avoimin mielin kun niitä levyjä kuuntelee, saattaa yllättyäkin. Kasarilla tulikin sitten aika monta hutia...
Dave Dangerous
06.06.2018 19:41:06
Joo,kasarilla ei ollut yhtään edes keskinkertaista vaan ihan mitä tahansa joku kyhäsi niin nauhalle laitettiin. Mick Box olikin ihan rapajuoppo mutta onneksi, ihme kyllä, on selvinnyt siitäkin alamäestä, nyt veikkonen näyttää todella hyväkuntoiselta ja elämästä nauttivalta vanhalta harmaakarhulta :), odottelen että tekisivät vielä kerran hyvän levyn.
hiljaisuus on näkymätöntä liimaa
stapani
06.06.2018 20:17:50
"Think It Over" alkuperäinen single-versio on mun
kirjoissa paras 80-luvun UH-biisi. John Sloman vocals.
Ja tuo Argent-cover "Hold Your Head Up" kanssa näyttää olevan makuuni.
Siinä ne tärkeimmät 80-luvulta mun arkistoista...
Tapani
Regalis Apertura
06.06.2018 21:16:54 (muokattu 07.06.2018 15:24:47)
Mun mielestä Heepiin pitää suhtautua tyyliin aika ennen/jälkeen Hensleyn. Eli kun kerran Hensleytä ei napeksi tulla takaisin Heepiin niin on vähän "pakko" suhteuttaa hänen jälkeinen tuotanto omaan kontekstiinsa ja herran aikainen taas omaan kontekstiinsa. Tietysti on puhdas makuasia pitääkö enemmän Hensley-eran vai nyky-Heepin tuotannosta (miksei molemmista kuten minä;))... Tuossa edellä mainitun Sea Of Lightin lisäksi mainitsisin myös Sonic Origamin josta pidin kovasti aikanaan. Pitääkin pistää tulille kohta kun ei vähään aikaan ole tullut kuunneltua;).
PVC
06.06.2018 23:33:17
Teoria. Heep on niin out ettei ne enään kelpaa minnekään- paitsi... you know.
Icy-Sun
07.06.2018 07:22:03
Regalis Apertura: Sea Of Lifen lisäksi mainitsisin myös Sonic Origamin josta pidin kovasti aikanaan. Pitääkin pistää tulille kohta kun ei vähään aikaan ole tullut kuunneltua;).

Between two worlds on ihan sairaan kova kappale.
santakasa
07.06.2018 08:15:11
Icy-Sun: Between two worlds on ihan sairaan kova kappale.

On kyllä kova kipale tuo! Siisti kappale jamitella. Kova soolokin lopussa. Muutenkin Mick Box on mukavaa seurattavaa. Ei mitään sen ihmeempiä sirkustemppuja vaan omalle tyyliinsä uskollista soittoa. Kitarasoundikin on aika herkullinen.
StJerky
07.06.2018 09:50:03
Icy-Sun: Wake the Sleeper on mielestäni paras 70-luvun jälkeen julkaistu Heep-albumi. Ja erittäin kova albumi onkin. Ei sillä että Sea of light olisi mitenkään huono, mutta avoimin mielin kun niitä levyjä kuuntelee, saattaa yllättyäkin. Kasarilla tulikin sitten aika monta hutia...

WTS minunkin suosikki 70-luvun jälkeisistä ja sen jälkeen tulleet melkein yhtä hyviä. Abominog oli vielä 80-luvulla hyvä levy.
Regalis Apertura
07.06.2018 15:28:27
Kasarilevyistä myös Head First ja Equator oli enimmäkseen hienoa matskua.

PS.Muuten huomasin että Sea Of Lightin ja Wake The Sleeperin välillä oli 10 vuoden tauko (jos kotisivun discografiaa on uskominen)... Miksiköhän näin? Oliko bändi telakalla vai joku muu syy?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)