seppo69 30.05.2018 12:01:23 (muokattu 30.05.2018 12:04:42) | |
---|
hallu:Minähän vain totesin, että talousrikoksessa uhrin vahinko on tarkasti määriteltävissä kun taas väkivaltarikoksessa se on aina vähän tulkinnanvaraista eikä ole helppoa tai yksiselittäistä arvottaa sitä rahallisesti. Niin ja asiahan ei nimenomaan ole näin. Euromääräinen arvo mikä on huijattu, voidaan selvittää, siinäpä se. Mietippä nyt oikeasti, sulla on vaikka sata tonnia säästöjä eläkepäiviä varten ja oot just muuttamassa Espanjaan. Sitten joku huijaa sulta ne kaikki. Kyllä siinä ollaan aika herkästi käyden jatkona, mitään ei saa takaisin koskaan ja kukaan ei niitä rahoja korvaa. Juurikin tuo wincapita on hyvä esimerkki, todella laajaa vahinkoa usealle ihmiselle. Sen takia siitä tuleekin sitä kakkua vähän kovemmin. EDIT: "Puhut höpöjä" oli huono sanavalinta minulta aiemmin. Pahoittelut :) "Ei noihin Bismarckin omiin sanoihin saa kyrpää laitettua järkevästi mitenkään." -crestfall |
hallu 30.05.2018 14:21:48 | |
---|
seppo69:......EDIT: "Puhut höpöjä" oli huono sanavalinta minulta aiemmin. Pahoittelut :) Ei se ollut huono sanavalointa ollenkaan. Nämä ovat vaikeita ja kipeitä asioita heille jotka joutuu tämmöisiä kokemaan. Joten ei minunkaan tarvitsisi heitellä varomattomia yleistyksiä. Winkapita on ihan hyvä esimerkki se oli varmasti traumaattinen kokemus asianosaisille mitä kenenkään ei ole syytä vähätellä. Elämä on reiässä rattoisaa...... |
Sotakoira Musti 30.05.2018 17:54:13 | |
---|
Varmaan olen liian luottavainen mnetin jengiin. En ole kertaakaan pyytänyt ennakkomaksua, vaan pistänyt paketin postiin saatesanoilla maksa kun joudat. Useammankymmentä tapausta ollut ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Niin eli kiitos ostajille, ovat olleet luottamuksen arvoisia. Toim huom: kyseessä lähinnä ollut 50-200€ pedaaleja/vast romua. Toki kallimmatkin olisin laittanut ko menetelmällä, mutta meni toimituksena läheisen maantieteellisen sijainnin johdosta. Kuten aiemmin totesin jossain ketjussa, perintätoimisto Igor&Anatoli on näissä hyvä, jos tulee ongelmia. Si vis pacem, para bellum. |
aslak 30.05.2018 18:33:54 | |
---|
Sotakoira Musti: Varmaan olen liian luottavainen mnetin jengiin. En ole kertaakaan pyytänyt ennakkomaksua, vaan pistänyt paketin postiin saatesanoilla maksa kun joudat. Useammankymmentä tapausta ollut ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Niin eli kiitos ostajille, ovat olleet luottamuksen arvoisia. Toim huom: kyseessä lähinnä ollut 50-200€ pedaaleja/vast romua. Toki kallimmatkin olisin laittanut ko menetelmällä, mutta meni toimituksena läheisen maantieteellisen sijainnin johdosta. Kuten aiemmin totesin jossain ketjussa, perintätoimisto Igor&Anatoli on näissä hyvä, jos tulee ongelmia. Käytän järjestelmää koska on turvallinen molemmille, postiennakko tai matkaennakko niin ei tarvitse soitella Igorille. On niitäkin keissejä joissa myyjä/ostaja pystyy olemaan varma toisistaan jolloin voidaan maksut ja kulut hoidella suoraan tilille. Face to face kaupatkin ollut toimivia. Huijatuksi en on tullut mutta muutamissa kitaroissa on vähän ollut sanottavaa kunnon suhteen jota myyjä ei ole ilmeisen tarkoituksella kuvannut. Eilen tuli myynti-ilmoitukseen kysely, -ota vaihdossa öljyvärimaalauksia-, nämä ei herätä luottamusta enkä vastaile. |
Kefiiri 30.05.2018 20:56:47 | |
---|
aslak: Eilen tuli myynti-ilmoitukseen kysely, -ota vaihdossa öljyvärimaalauksia-, nämä ei herätä luottamusta enkä vastaile. Olisit vastannut vaan, kyselijä varmaan on jotain Picasson sukulaisia, joka ei ymmärrä perintötaulujensa arvoa ;) En ole musiikin asiantuntija. |
santakasa 31.05.2018 08:06:49 | |
---|
Voi kakka mooses. Se olikin huijari. Riskitekijä nimimerkillä myi mulle äänikorttia. Maksun jälkeen tuote oli myynnissä kalliimmalla ja kun ihmettelin sille siitä, tili oli poistunut. Ei muuta kuin poliisille ilmotusta. : ( Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Sjömanni 31.05.2018 08:17:30 | |
---|
santakasa: Voi kakka mooses. Se olikin huijari. Riskitekijä nimimerkillä myi mulle äänikorttia. Maksun jälkeen tuote oli myynnissä kalliimmalla ja kun ihmettelin sille siitä, tili oli poistunut. Ei muuta kuin poliisille ilmotusta. : ( Pahoittelut. Se käy kyllä äkkiä jos on käydäkseen. Voit alaskirjata suoraan tulokseen nämä rahat. Laita tähän tili- ja puhelinnumeroita ja muut tiedot, niin googlella löytyy sitten seuraavia varten. "Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki |
santakasa 31.05.2018 09:06:36 | |
---|
Sjömanni: Pahoittelut. Se käy kyllä äkkiä jos on käydäkseen. Voit alaskirjata suoraan tulokseen nämä rahat. Laita tähän tili- ja puhelinnumeroita ja muut tiedot, niin googlella löytyy sitten seuraavia varten. Riskitekija, tilinumero FI25 4744 3020 0193 42. Teki tunnuksen tänne, kun tori ei vetänyt ostajia. Vahva lukihäiriö viesteissä. Kysyi pikasiirtoa. Mä en vielä nimeä kirjoita tänne julkiseksi, jotta ei tuu mulle vahingossa mitään kunnialoukkausta tai vastaavaa ennen kuin poliisilta on tullut vahvistusta. Joo olihan tää sinänsä turha keissi multa, kun oli aika epäilyttävä. Otinpa riskin, joka ei sitten kannattanutkaan. Poliisilla on nyt ilmoitus kuitenkin. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Tympee Huttunen 31.05.2018 09:29:53 | |
---|
santakasa: Riskitekija, tilinumero FI25 4744 3020 0193 42. Teki tunnuksen tänne, kun tori ei vetänyt ostajia. Vahva lukihäiriö viesteissä. Kysyi pikasiirtoa. Mä en vielä nimeä kirjoita tänne julkiseksi, jotta ei tuu mulle vahingossa mitään kunnialoukkausta tai vastaavaa ennen kuin poliisilta on tullut vahvistusta. Joo olihan tää sinänsä turha keissi multa, kun oli aika epäilyttävä. Otinpa riskin, joka ei sitten kannattanutkaan. Poliisilla on nyt ilmoitus kuitenkin. "Riskitekija" ei löydy käyttäjistä enää ollenkaan. |
santakasa 31.05.2018 09:36:20 | |
---|
Tympee Huttunen: "Riskitekija" ei löydy käyttäjistä enää ollenkaan. Ei löydykään. Katos sen jälkeen, kun kysyin mitä se myy kalliimmalla hinnalla Focusriten äänikorttia maksun jälkeen. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
iec 31.05.2018 09:49:01 | |
---|
santakasa: Riskitekija, tilinumero FI25 4744 3020 0193 42. Teki tunnuksen tänne, kun tori ei vetänyt ostajia. Vahva lukihäiriö viesteissä. Kysyi pikasiirtoa. Mä en vielä nimeä kirjoita tänne julkiseksi, jotta ei tuu mulle vahingossa mitään kunnialoukkausta tai vastaavaa ennen kuin poliisilta on tullut vahvistusta. Joo olihan tää sinänsä turha keissi multa, kun oli aika epäilyttävä. Otinpa riskin, joka ei sitten kannattanutkaan. Poliisilla on nyt ilmoitus kuitenkin. Tuolla samalla tyypillä oli ainakin kahdet eri tunnukset ja kaksi eri prepaidia käytössä. Ja oli juuri liittynyt Mnetin jäseneksi (kertaa kaksi tai enemmän). Vaikea sanoa mistä päin Suomea tyyppi oli oikeasti, sillä noihin ilmoituksiin ja omiin tietoihin voi laittaa mitä tahansa. Nyt jälkikäteen harmittaa, että en ilmiantanut kyseistä tyyppiä tässä keskustelussa (kirjoitin vain tuollaisen yleisen viestin, että olkaapa tarkkoina). Olisi todennäköisesti jäänyt yksi huijaus tekemättä. Ei vain viitsi lähteä syyttelemään/ilmiantamaan ketään, jos onkin oikeasti rehellinen tyyppi joka vain sählää ilmoitusten ja tunnusten kanssa. Nytpä tiedän että oli huijari, kuten vaistoni jo vihjasikin. Harmittaa sinun puolesta, että tyyppi huijasi sinua. Se on tympeää oppia näitä asioita kantapään kautta. Ja näin voi käydä kenelle tahansa. Useimmiten kaupat onnistuu parhaiten etänä niiden muusikoiden.netin jäsenten kanssa, joilla on paljon positiivisia kommentteja. Ja tarkennuksena vielä, että ne kommentit ovat sellaisilta muusikoden.netin jäseniltä, jotka eivät ole liittyneet tänne foorumille saman viikon aikana juuri äskettäin... Ilmoita tuosta huijarista vielä varmuuden vuoksi ylläpidolle. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
santakasa 31.05.2018 09:54:36 | |
---|
iec: Ilmoita tuosta huijarista vielä varmuuden vuoksi ylläpidolle. Ilmoitanko backstagen huijari liikenteessä -ketjussa vai jotenkin muutoin? Miten? Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
iku13 31.05.2018 18:27:17 (muokattu 31.05.2018 18:29:28) | |
---|
Itsekin epäilin olevan huijari kyseessä. Laitoin molemmille nimimerkeille kyselyn tuotteesta, mutta ei mulla ollut oikeasti mitään aikomustakaan ostaa. Oisin vaan selvitellyt selviääkö jotain, jonka avulla oisin voinut todistaa huijariksi ja varoitella muita. Oulun alueella on muuten noita Focusriten 2i2:ia kaupiteltu nyt useamman kerran erikoisilla hinnoilla. Nimimerkit: riskitekijä, kauppamies10 (molemmat nyt poistettu) Email ja puhelinnro mulla löytyy myös jos jotakuta kiinnostaa |
tuskiz 31.05.2018 19:23:19 | |
---|
Tässä taas näkyy tämän paikan aatamin aikaisuus, tollasella systeemillä missä uusia käyttäjätunnuksia ei tsekkailla tai seulota mitenkään saattikka vaadita mitään erityistoimenpiteitä kauppapaikan käyttämiseen antaa helpot eväät huijareille. Tämänkin ratkaisisi niinkin helposti että torin käyttäminen vaatisi vaikka 10 kunnollista postausta foorumille ja tunnuksen varmentamisen vaikka nettipankin kautta. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
iec 31.05.2018 20:40:08 | |
---|
iku13: Itsekin epäilin olevan huijari kyseessä. Laitoin molemmille nimimerkeille kyselyn tuotteesta, mutta ei mulla ollut oikeasti mitään aikomustakaan ostaa. Oisin vaan selvitellyt selviääkö jotain, jonka avulla oisin voinut todistaa huijariksi ja varoitella muita. Oulun alueella on muuten noita Focusriten 2i2:ia kaupiteltu nyt useamman kerran erikoisilla hinnoilla. Nimimerkit: riskitekijä, kauppamies10 (molemmat nyt poistettu) Email ja puhelinnro mulla löytyy myös jos jotakuta kiinnostaa Juu nuo ne nimimerkit oli. Sitähän voisi kusettajilta alkaa kyselemään tuotteesta sellaista mitä asiaan perehtymätön ei tajua mahdottomaksi jne jne. Voisi esim kysyä äänikortista onko fotonisuodatin toiminut väliasteessa hyvin, tai onko kardioidigeneraattori toiminut hyvin windowsin kanssa vai onko äänessä kuulunut myonihuojuntaa... :D Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
iku13 31.05.2018 21:11:37 | |
---|
iec: Juu nuo ne nimimerkit oli. Sitähän voisi kusettajilta alkaa kyselemään tuotteesta sellaista mitä asiaan perehtymätön ei tajua mahdottomaksi jne jne. Voisi esim kysyä äänikortista onko fotonisuodatin toiminut väliasteessa hyvin, tai onko kardioidigeneraattori toiminut hyvin windowsin kanssa vai onko äänessä kuulunut myonihuojuntaa... :D Ja minä tyhmä ku kyselin lähinnä ostokuitin perään :) ilmankos ei kuulunut vastausta... |
Ochmo 01.06.2018 06:45:38 (muokattu 01.06.2018 06:46:48) | |
---|
iec: Juu nuo ne nimimerkit oli. Sitähän voisi kusettajilta alkaa kyselemään tuotteesta sellaista mitä asiaan perehtymätön ei tajua mahdottomaksi jne jne. Voisi esim kysyä äänikortista onko fotonisuodatin toiminut väliasteessa hyvin, tai onko kardioidigeneraattori toiminut hyvin windowsin kanssa vai onko äänessä kuulunut myonihuojuntaa... :D :D nämä oli kyllä! Tuossa kyllä piilee se vaara, että ostajaa epäillään kajahtaneeksi, eikä myyjällä ole mitään halua alkaa vääntämään kauppaa tällaisen tapauksen kanssa. Tämä siis tietenkin sillä oletuksella ettei myyjä olekaan huijari. |
seppo69 01.06.2018 12:51:42 | |
---|
seppo69: Kysymys kaikille joita on huijattu olemattomalla tavaralla: Miksette pyydä kuvaa tavarasta timestampilla (päivän sanomalehti tms) varustettuna? Jos myyjä ei jostain syystä pysty tällaista laittamaan, on kyseessä huijaus 99,9 kertaa sadasta. Lainaan itseäni, ihan vain sen takia, että huomaisitte ja jos sillä vaikka muutama huijaus vielä saataisiin estettyä. "Ei noihin Bismarckin omiin sanoihin saa kyrpää laitettua järkevästi mitenkään." -crestfall |
Guitarfreak 01.06.2018 14:57:27 (muokattu 01.06.2018 14:57:47) | |
---|
seppo69: Lainaan itseäni, ihan vain sen takia, että huomaisitte ja jos sillä vaikka muutama huijaus vielä saataisiin estettyä. Mulle ei tuu sanomalehtiä :D kelpaako nettisivun kello? Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Guitarfreak: Mulle ei tuu sanomalehtiä :D kelpaako nettisivun kello? Paperilappu jossa nimimerkki ja päivämäärä pitäisi olla riittävä. Muita yhtä nokkelia kysymyksiä? "Ei noihin Bismarckin omiin sanoihin saa kyrpää laitettua järkevästi mitenkään." -crestfall |