Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Headrush vs. Boss GT-1000 efektipedaali?
1
jerryjee
29.05.2018 17:58:07 (muokattu 29.05.2018 17:59:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nähnyt keskustelua tällä otsikolla, mutta antakaas tulla perusteltuja mielipiteitä, kumpi pedaali kannattaisi hankkia? LAuantaina testaamaan.
Molemmat hienoja laitteita ja olen katsonut YouTubesta demoja.
Boss uusinta uutta, mutta joku täällä kirjoitteli, että Line 6 Helix ja Headrush painelisivat Bossin ohi? Jälleenmyyntiarvolla merkitystä asiaan.
 
paskiaispaska
29.05.2018 21:49:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niihän tuo taitaa vähän olla, että bossin "uusinta uutta" on vain ja ainoastaan bossin uusinta uutta. Muilla on menty ohi mallintamisessa jo aikoja sitten(esim line6) näissä kalliimman pään laitteissa. Kokemusta ei tosin ole, mutta tällästä olen lukenut.
 
Vladi
29.05.2018 21:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon testannut molempia ja kehoitan luomaan molemmilla laitteilla jonkun oman soundin. Presetit on meinaan sellaista kuraa kummassakin laitteessa, ettei mitään järkeä. En voi uskoa, että joku on oikeasti niitä luodessa todennut, että "nyt on hyvä, tää myy".
iec
30.05.2018 01:01:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo noissa mallintavassa saattaa olla joskus ne vakiopresetit sellaisia "näytetäänpä kaikki erikoisuudet yhdellä kertaa" -tyylisiä. Ensimmäinen purkki jossa on presetit aika käyttökelpoisia sellaisenaan, on tuo hankkimani Atomic Amplifirebox. En sitten tiedä kuinka hyviä nuo Amplifiret on verrattuna kysymyksessä oleviin laitteisiin. Kysyjälle olisi varmaan Amplifire 6 tai 12 sopivin Atomicin laitteista.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Tami
30.05.2018 09:22:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jerryjee: En nähnyt keskustelua tällä otsikolla, mutta antakaas tulla perusteltuja mielipiteitä, kumpi pedaali kannattaisi hankkia? Lauantaina testaamaan.
Molemmat hienoja laitteita ja olen katsonut YouTubesta demoja.
Boss uusinta uutta, mutta joku täällä kirjoitteli, että Line 6 Helix ja Headrush painelisivat Bossin ohi? Jälleenmyyntiarvolla merkitystä asiaan.

 
Kuten todettua, on tuo testaustilanne haasteellinen, kun mielikuva perustuu paljon siihen presettiin joka siellä on tarjolla.... Mun kokemuksen mukaan noiden mallintavien hyvyys/huonous tulee esiin vasta pidemmän ajan päästä. Kuitenkin kaikilla mainituilla pääsee maaliin ja enempi on kysymys siitä mitä laitetta opettelee käyttämään.
 
Mun valinta podien, kemperin ja axe-perheen jälkeen on helix lt, vain koska semmonen nyt sattui olemaan saatavilla kätevästi ja mä olen opetellut sen sielunelämän => hiljalleen tiedän miten sitä käytetään mulle sopivimmalla tavalla. Itse päätyisin noiden uusien laitteiden sijaan ostamaan käytettynä sen "isomman" helixin kun siinä on niitä liitosmahdllisuuksia enempi esmes ulkoisten polkimien kanssa puljailuun....tai johonkin.
Osta joku ja opettele käyttämään sitä rauhassa.
Soundien puolesta axen, kemperin, helixin ja headrushin osalta voi todeta kaikkien soundien olevan toimivia osaavissa käsissä esmes tuolta marco fantonin kanavalta: https://www.youtube.com/user/marcofnt/videos
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
iec
30.05.2018 09:46:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: ...Soundien puolesta axen, kemperin, helixin ja headrushin osalta voi todeta kaikkien soundien olevan toimivia osaavissa käsissä esmes tuolta marco fantonin kanavalta: https://www.youtube.com/user/marcofnt/videos
 
Huh... Olipa tyyppi tehnyt monta videota. Ei taida heppu käydä tehtaalla vuorotöissä kun on ehtinyt tehdä testejä noin paljon.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
jerryjee
30.05.2018 20:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
kiitos kommenteista. Eli erot ei ole ihan selkeitä ja riippuu sitä, minkä laitteen maailmaan lähtee tutustumaan. Ehkä kitaristit sittenkin rakentaa irrallisista efekteistä pedalboardinsa.
 
VAikka mallinnukset on mallinnuksia, Headrushissa minua kiinnostaa "CAB"-valinta, joka mallintaa konserttivahvarin soundia. Sitä kaipaisi näin kerrostalovolyymeillä soittoon.
 
Bossissa taas bluetooth-linkki kännykkään. Ei tartte kumarrella säätöjen kanssa ja niitä voi tehdä kauempanakin laitteesta. Käyn testaamassa Bossia lauantaina, katsotaan.
 
Headrush pitäisi sitten tilata kai Thomannilta, en niitä suomalaisista kaupoista löytänyt.
 
edgehill
31.05.2018 15:16:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Vaikka mallinnukset on mallinnuksia, Headrushissa minua kiinnostaa "CAB"-valinta, joka mallintaa konserttivahvarin soundia. Sitä kaipaisi näin kerrostalovolyymeillä soittoon.

 
Mitä tällä tarkoitat?
 
Eiköhän tuo kuitenkin tarkoita kuitenkin ihan perusasiaa eli kitarakaappi -mallinnusta.
Näitä löytyy melkein jokaisesta laitteesta ja lisäksi kaikista taitaa löytyä IR-tuki, jonka kautta voi käyttää muiden osapuolien tuottamia impulsseja (kitarakaappi tai vaikka akustinen kitara).
 
Vaiko eikö?
 
Wäiski
31.05.2018 20:00:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jerryjee: Hei,
 
kiitos kommenteista. Eli erot ei ole ihan selkeitä ja riippuu sitä, minkä laitteen maailmaan lähtee tutustumaan. Ehkä kitaristit sittenkin rakentaa irrallisista efekteistä pedalboardinsa.
 
VAikka mallinnukset on mallinnuksia, Headrushissa minua kiinnostaa "CAB"-valinta, joka mallintaa konserttivahvarin soundia. Sitä kaipaisi näin kerrostalovolyymeillä soittoon.
 
Bossissa taas bluetooth-linkki kännykkään. Ei tartte kumarrella säätöjen kanssa ja niitä voi tehdä kauempanakin laitteesta. Käyn testaamassa Bossia lauantaina, katsotaan.
 
Headrush pitäisi sitten tilata kai Thomannilta, en niitä suomalaisista kaupoista löytänyt.

 
Kyllä Headrushia oli ainakin joku aika sitten DLX:ssä.
 
jerryjee
02.06.2018 10:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: Mitä tällä tarkoitat?
 
Eiköhän tuo kuitenkin tarkoita kuitenkin ihan perusasiaa eli kitarakaappi -mallinnusta.
Näitä löytyy melkein jokaisesta laitteesta ja lisäksi kaikista taitaa löytyä IR-tuki, jonka kautta voi käyttää muiden osapuolien tuottamia impulsseja (kitarakaappi tai vaikka akustinen kitara).
 
Vaiko eikö?

 
Näin se on varmaan kuten sanot. Ajattelin vertailla liikkeessä laitteita niiden valmiiden soundikirjastojen avulla.
Headrushissa on 20 min looper johon kai saa vaikka 100 päällekkäistä raitaa. Tätä en Bossista vielä.löytänyt.
 
jerryjee
02.06.2018 10:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wäiski: Kyllä Headrushia oli ainakin joku aika sitten DLX:ssä.
 
Ok. Line 6 Helixiä en googlettamalla löytänyt. Thomannilla varmaan olisi.
 
Urban Baboon
02.06.2018 11:08:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jerryjee: Ok. Line 6 Helixiä en googlettamalla löytänyt. Thomannilla varmaan olisi.
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=228173&co=30
 
https://line6.com/helix/
 
edgehill
04.06.2018 11:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jerryjee: Ok. Line 6 Helixiä en googlettamalla löytänyt. Thomannilla varmaan olisi.
 
F-Musiikilla on ainakin verkkokaupassa sekä Helix Floor ja Helix LT saatavissa.
Varmaan soittamalla selviää josko sitä löytyisi jostain myymälästä kokeiltavaksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «