Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Loistavat biisit, riffit, sanat - Mistä yhteistyökumppani?(Oulu)
1
Land
28.05.2018 21:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, mulla löytyy todella paljon loistavia metalli/rokki biisi-ideoita, riffejä, melodioita, lyriikkaa, osaan laulaa puhtaalla ja säröllä, soittaa kitaraa ja rumpuja.
Onko täällä ketään, tai tietääkö kukaan täällä minne mun ideoita voisi näyttää, jos joku niistä innostuis ja vois tukea mua nauhotuksessa/levytyksessä/biisien viimeistelyssä?
Jotkut biisit melkolailla valmiina, jotkut biisit tarvii vähän enemmän hiomista, enimmikseen ehkä sanotusten kanssa, hieman myös rakenteen kanssa, ja muuta pientä detailia.
Aikaa löytyy itseltä paljon, voin keskittyä työstämiseen täysi-aikaisesti, haen siis myös samallaista yhteistyökumppania.
Studiolla olen päässyt muutaman kerran käymään, ja siellä yhteistyö pelasi todella hyvin, haen jotain sen tyylistä, siis ihmistä joka näkisi potentiaalin mun biiseissä ja auttaisi asioiden eteenpäin viemisessä. Valmiista työstä saadut tulot tietenkin sitten jaettaisiin.
 
gunner
29.05.2018 10:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, mua kiinnostaisi kuulla, minkälaista matskua sulla on tarjolla ja kokeilla, mitä siitä saisi irti. Oma sijainti on tosin Helsingissä, joten mitään yhteistä sessiota on vaikea alkaa järjestää.
 
Jos kiinnostaa, niin pistä vaikka alkuun yksi biisi, niin katson läpi rakennetta ja kerron mieleen tulevia sovitusideoita. Jos pistät biisistä vaikka joka soitinryhmän omalla raidallaan (esim. rummut, rytmikitarat, liidikitarat, basso, laulut), niin niiden pohjalta pystyy helposti suoraan kokeilemaan myös erilaisia sovituksia.
 
Voin myös miksata ja masteroida lopullisen biisin, mikä onnistuu jo pelkän rumpumidin, linjaan äänitettyjen kitaroiden ja basson sekä lauluraitojen perusteella.
 
Land
29.05.2018 16:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunner:
 
Pääpointtina olisi nyt löytää vähän vankempi kontakti että asiat sais edistymään. Biisit on siihen asti mietitty että ne kyllä valmistuu kun jonku tai joidenki kanssa pääsis tapaamaan, ja koko projektia miettimään ja työstämään, ja se ois tässä se tavote.
 
jannu
29.05.2018 16:55:18 (muokattu 04.06.2018 09:38:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko mahdollistaa saada kuultavaksi jotain demoa biisistä tai biiseistä? Olisi sitten aika paljon helpompi arvioida, millaista jeesiä olet vailla.
 
Itsevarmasta avauksesta plussaa.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
Sergei Fallinen
29.05.2018 16:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa laittaa tuonne wanted-osastollekin ilmoitusta niin varmaan useampi näkee. Tämä tuottamispalsta kun ei loppupeleissä mikään kauhean aktiivinen ole.
 
Land
30.05.2018 15:37:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Kannattaa laittaa tuonne wanted-osastollekin ilmoitusta niin varmaan useampi näkee. Tämä tuottamispalsta kun ei loppupeleissä mikään kauhean aktiivinen ole.
 
No nyt on ainaki semmosta suunnitelmaa että meen muutaman viikon päästä ammattilaiselle näyttämään mun materiaalia. Vähän samallaista mitä ensimmäisessä vastauksessa ehotettiin, mutta kyllä se tämä toimii paljon paremmin kun pääsee suoraan keskustelemaan asiasta, ja hänen pitäs tietää melko hyvin mitä mahollisuuksia sitä mulle löytys Oulusta. Laitan myöhemmin ilmotuksen jos sille on tarvetta. Mulle voi tottakai vielä viestiä pistää jos on ideaa/kiinnostusta.
 
Turbulence-kitaristi
07.06.2018 15:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä liittyyks tää ihan aiheeseen, mutta oon itekkin tehny paljon biisejä sooloja myöten kitaralla ja yksinkertaisella koskettimillani laittanut taustalle jousisoittimia, basson ja rummut. En vaan oikeen uskalla esittää niitä kenellekkään, vaikka ne on ihan instrumentaaleja, mutta kun pelkään et teen virheen tai jotain sellasta. Mun biisit on myös todella pitkiä ja niissä on monia eri osuuksia jotka yhdistyvät ainakin omasta mielestäni varsin ovelasti yhteen.
 
Chuck Berry isn't just a legend, he's the rock music itself.
Arkka
10.09.2018 21:41:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turbulence-kitaristi: En tiiä liittyyks tää ihan aiheeseen, mutta oon itekkin tehny paljon biisejä sooloja myöten kitaralla ja yksinkertaisella koskettimillani laittanut taustalle jousisoittimia, basson ja rummut. En vaan oikeen uskalla esittää niitä kenellekkään, vaikka ne on ihan instrumentaaleja, mutta kun pelkään et teen virheen tai jotain sellasta. Mun biisit on myös todella pitkiä ja niissä on monia eri osuuksia jotka yhdistyvät ainakin omasta mielestäni varsin ovelasti yhteen.
 
Uskalla vaan. Paskaa sataa niskaan ihan kaikille ja on vaikea tavoittaa samaa juttua ymmärtäviä ihmisiä, mutta ei siihen kuole, ellei joku ammu tms. Voit valita 1) et jaa/esitä musaas ihmisille 2) jaat/esität musaas.
 
Valinta 2 on mun mielestä mielenkiintoisempi kaikille vaikka musa olis paskaakin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «