Krice 19.05.2018 10:06:03 | |
---|
Epämuusikko: -Crashit, toisin kuin useammat ridet, ovat kulutustavaraa. Ne tuppaavat aktiivikäytössä väsymään. Torilla pyörivät 80-luvun K:t on varmaan sama juttu kuin kasari-charvelit kitarakamoissa, kaikki vaan myy niitä eteenpäin. |
Seba 19.05.2018 13:30:16 | |
---|
kazaa: Kyseessä on sen verran erikoinen koko, että harvalla on sellaiselle vakituista käyttöä. Mikäli symbaali ei oo käytännöllinen vaan jää nurkkaan pölyttymään, on parempi laittaa se kiertoon. Sillon on mahollisuus, et joku, jolla on oikea tarve, sen itelleen nappaa. Mulla se oli siihen asti kunnes myin koko setin. Toimi vastaavan 17" kanssa yhdessä kuin tauti. Tosin setti oli himassa ja ideana oli nimenomaan pellit jotka ei särje korvia ja soi nätisti paiskomattakin. Voisin kuvitella kricen tarpeeseen oivalliseksi, stadionkeikoille ehkä ei. Lienee - Kenties ;) |
Epämuusikko 19.05.2018 13:34:50 (muokattu 19.05.2018 15:17:38) | |
---|
Krice: Torilla pyörivät 80-luvun K:t on varmaan sama juttu kuin kasari-charvelit kitarakamoissa, kaikki vaan myy niitä eteenpäin. Syy voi olla siinä, etteivät ne ole (ainakaan kiertopalkinnot) välttämättä yhtä hyviä kuin a) aiemmat K:t (tai A:t), ja b) nykypäivän kalliimmat Zilkut, esim. Constat ja Keroippeet. Omalle kohdalle on osunut tasan 2 poikkeusta, joista toinen oli yksi pre-aged dry light ride ja toinen ei. Jos EAK:ita ja ysäri-K:ita on hyviä niin ei oo meikän kuuloalueelle asti tullu. Ysäri-A:tkin on mulle lähtökohtaisesti kamalia. Mutta oonkin tämmöinen ei-crash-ihminen enkä Zildjian crashien ylin ystävä muutenkaan. Todistakaa väitteeni vääräksi, pliis. e: Mel Lewiin (toki musiikillisesti värittyneitä, mutta kuitenkin) mietteitä aiheesta http://www.cruiseshipdrummer.com/2013/05/mel-lewis-on-cymals.html#more e2: enkä oikein tiedä kasari- ja ysäri - K:iden eroja. Joku, joka välittää, minua valaiskoon. uliuli |
Danko 23.05.2018 03:41:50 | |
---|
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Kefiiri 23.05.2018 11:51:42 | |
---|
Tuo jorina kun on kasarilta, niin olikohan tilanne tummasointisten symbaalien löytämiseksi vaikeampi kuin nykyisin? Nykyäänhän joka firmalla on erikseen dark-malleja. Hevihommiin kai tarvitaan kirkasta sointia jotta se kuuluisi rytinän läpi, mutta tummempisointiset symbaalit sopivat iisimpään menoon kiistatta paremmin. En ole musiikin asiantuntija. |
Jucciz 23.05.2018 19:55:40 | |
---|
Kefiiri: Tuo jorina kun on kasarilta, niin olikohan tilanne tummasointisten symbaalien löytämiseksi vaikeampi kuin nykyisin? Nykyäänhän joka firmalla on erikseen dark-malleja. Hevihommiin kai tarvitaan kirkasta sointia jotta se kuuluisi rytinän läpi, mutta tummempisointiset symbaalit sopivat iisimpään menoon kiistatta paremmin. Mää oon siinä käsityksessä, että noiden tummempien peltien tarpeeseen on kyllä vastattu viime vuosina hyvin useankin valmistajan toimesta - ainakin tilanne on käsittääkseni paljon parempi kuin juuri 80- ja 90-luvuilla, olen antanut itseni ymmärtää. |
Epämuusikko 23.05.2018 20:40:46 | |
---|
Jucciz: Mää oon siinä käsityksessä, että noiden tummempien peltien tarpeeseen on kyllä vastattu viime vuosina hyvin useankin valmistajan toimesta - ainakin tilanne on käsittääkseni paljon parempi kuin juuri 80- ja 90-luvuilla, olen antanut itseni ymmärtää. Kyllä näin on. Mutta tummuuttakin on monenlaista, ja muutamakin "Dark" -tekstillä varustettu dark on ollu kaikkea muuta kuin dark. uliuli |
Ruutikallo 23.05.2018 23:23:41 (muokattu 24.05.2018 00:45:22) | |
---|
rhe!_Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus! Kaunolla vai tikkukirjaimin? |
Krice 24.05.2018 15:16:10 (muokattu 24.05.2018 15:16:37) | |
---|
Epämuusikko: e: Mel Lewiin (toki musiikillisesti värittyneitä, mutta kuitenkin) mietteitä aiheesta http://www.cruiseshipdrummer.com/2013/05/mel-lewis-on-cymals.html#more Ihan hyviä ajatuksia, mutta monipuolinen ja ohut pelti on usein se 400-? euroa per laaki, joten hyvähän se on puhua jos kiekot annetaan ilmaiseksi tai rahaa löytyy niin paljon, että hankintoja ei tarvitse miettiä. |
hollmi-5 24.05.2018 17:04:33 | |
---|
Krice: Ihan hyviä ajatuksia, mutta monipuolinen ja ohut pelti on usein se 400-? euroa per laaki, joten hyvähän se on puhua jos kiekot annetaan ilmaiseksi tai rahaa löytyy niin paljon, että hankintoja ei tarvitse miettiä. En ole maksanut yhdestäkään symbaalista kolmeakaan sataa ja symbaaleja on minulla ollut useita kymmeniä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Krice 25.05.2018 15:59:26 | |
---|
hollmi-5: En ole maksanut yhdestäkään symbaalista kolmeakaan sataa ja symbaaleja on minulla ollut useita kymmeniä. Meinl Byzance Jazz Extra Thin 18" crash olisi Levytukussa 333 euroa. En usko, että sen lisäksi edes tarvitsisi mitään muuta, koska tuon on sekä ride, crash että hihat-symbaali yhtä aikaa. |
hollmi-5 26.05.2018 07:13:24 | |
---|
Krice: Meinl Byzance Jazz Extra Thin 18" crash olisi Levytukussa 333 euroa. En usko, että sen lisäksi edes tarvitsisi mitään muuta, koska tuon on sekä ride, crash että hihat-symbaali yhtä aikaa. Kolme yhden hinnalla! Soundit, piuhat ja kajarit. |
tml 26.05.2018 11:33:38 | |
---|
Krice: Meinl Byzance Jazz Extra Thin 18" crash olisi Levytukussa 333 euroa. En usko, että sen lisäksi edes tarvitsisi mitään muuta, koska tuon on sekä ride, crash että hihat-symbaali yhtä aikaa. Käytettynä kannattaa ostaa, jos haluaa testata erilaisia peltejä. Olen itse käynyt läpi yli 200 peltiä viimeisten 15 v aikana. Melko kalliiksi olisi tullut, jos olisi ostanut kaikki uutena... |
Krice: Ihan hyviä ajatuksia, mutta monipuolinen ja ohut pelti on usein se 400-? euroa per laaki, joten hyvähän se on puhua jos kiekot annetaan ilmaiseksi tai rahaa löytyy niin paljon, että hankintoja ei tarvitse miettiä. .....niin? uliuli |
Krice 27.05.2018 10:58:45 (muokattu 27.05.2018 10:59:43) | |
---|
tml: Olen itse käynyt läpi yli 200 peltiä viimeisten 15 v aikana. Onko löytynyt ne sopivat? Vaihdoin muuten hihatin yläpelliksi sen Stagg Black Metal 12" splashin, todella hyvin toimii. Kokeilin aika lailla kaikkea, ensin laitoin Paiste 900 splashin yläpelliksi, mutta sitten alapelliksi, koska siinä se tuntuu toimivan parhaiten. Olen sitä mieltä, että ei kannata heti laittaa myyntiin jos ei pidä jostakin, vaan odotella esim. soittotaitojen kehittymistä ja sitä, että keksii erilaista käyttöä pelleille. Black Metalin toimivuus hihatin yläpeltinä oli totaalinen yllätys ja hihatissahan molemmat pellit toimivat yhdessä eli jos ne on "epäyhteensopivia" niin se ei vain toimi kovin hyvin. |
Krice 27.05.2018 11:03:41 | |
---|
Epämuusikko: .....niin? Hinta on monille rajoittava tekijä ja ehkä erittäin ohuiden peltien tekeminen on jotekin hankalampaa kuin paksumpien, koska halvemmissa hintaluokissa ohuita peltejä harvemmin näkee, en ole ihan varma. Niin että sellaista. |
Ruutikallo 27.05.2018 11:09:32 | |
---|
Tuosta tml:n kommentista tuli mieleeni että taitaapa olla hyvinkin liki 15-vuotta viimeisestä symbaalihankinnasta. (pl. syksyllä hommaamani 15" hatut) Nytkö sitten on parhaat? Ei varmastikaan, sillä löytyyhän sitä herkkua vaikka millä mitalla. Mutta nyt kattaus on erittäin allround, enkä koe tarvitsevani muuta..(imo) Kaunolla vai tikkukirjaimin? |
Epämuusikko 27.05.2018 12:44:13 | |
---|
Krice: Hinta on monille rajoittava tekijä ja ehkä erittäin ohuiden peltien tekeminen on jotekin hankalampaa kuin paksumpien, koska halvemmissa hintaluokissa ohuita peltejä harvemmin näkee, en ole ihan varma. Niin että sellaista. Näin on. Minkäs teet. uliuli |
tml 27.05.2018 21:48:21 | |
---|
Krice: Onko löytynyt ne sopivat? On, monta vuotta sitten jo. Muutamia heräteostoksia on ollut pakko tehdä sen jälkeenkin, ihan vain varmistaakseni ;-) |
Epämuusikko 28.05.2018 16:01:53 | |
---|
Torin Round Badget. AAAAAAAAAAA! uliuli |