Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5254 255 256 257 258444 445 446 447 448
Pinewood
16.05.2018 13:59:06
Laulava Kylätohtori: Eihän sitä tiedä, vaikka kaikki ostettaisiin yht'äkkiä' pois ja sitten tori onkin tyhjä. :)

Sitten vaan äkkiä kaupasta uusia hakemaan ja pikaisen testauksen jälkeen torille myymään... :)

Eiköhän nuo firmat keksi uusia houkutuksia, jotka on pakko saada vaikka kuinka oli jo GAS voitettu ja pedaalilautaan lopullinen kokoonpano saatu.
iec
24.05.2018 16:09:19

Olis varmaan hyvä muuten jos osaisi/kehtaisi laittaa itse tehdyt ääninäytteet myytävänä olevista kamppeista. Voisi kiinnostaa porukkaa enemmän. Toisaalta sitten surkealla soitolla voisi pilata nekin mahdollisuudet :D

Hitaasti nuo mun pedaalit ainakin tuosta poistuu uusille omistajille. Yksi meni taas kaupaksi ja pari on jäljellä. Ja ne jäljelle jääneet ovat juuri ne ostohinnaltaan kalleimmat.

Vaihtoehdotuksia tulee kyllä jonkin verran, mutta nyt ei kiinnostaisi oikein ottaa vaihdossa mitään tällä kertaa. Eli vaihdoilla olisi nuo kaikki menneet jo aikoja sitten.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
delarco
24.05.2018 18:16:37
Kun ei ole edes renkaanpotkijoita...
Haeroe
24.05.2018 23:01:17

delarco: Kun ei ole edes renkaanpotkijoita...

En ymmärrä miksi, mutta Bluetoneista joutuu nykyään luopumaan melkein ilmaiseksi. Mulla on ollut kaksi myynnissä eri aikoina. Ensimmäinen, pari vuotta sitten, meni suht. järkevällä hinnalla, mutta edellisen vaihdoin pari kuukautta sitten vaihtoarvon ollessa naurettavan ja ilmaisen välissä.

On mulla nytkin yksi Bluetone, mutta siihen suhtaudun pitopelinä, koska siitä ei mitään rahaa saisi kuitenkaan, vaikka haluaisin myydä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
hallu
24.05.2018 23:12:21
Mä olen päättänyt hyväksyä, että nyt käsiin jääneet kamat on pitopelejä. Ihan turha yrittää enää myydä oikeastaan mitään kun kauppa ei käy niin se ei käy ja tässä kohtaa enää turha sanoa että johtuu hinnoittelusta, ei se johdu. Kauppa vaan ei käy ja jos väkisin myy niin täytyy antaa myyntiartikkelin mukaan nippu satasia että kelpaa jollekulle. Parempi pitää itse ja samalla tietenkin joutuu lopettamaan ostelemisen.
Elämä on reiässä rattoisaa......
Haeroe
24.05.2018 23:33:09

hallu: Mä olen päättänyt hyväksyä, että nyt käsiin jääneet kamat on pitopelejä. Ihan turha yrittää enää myydä oikeastaan mitään kun kauppa ei käy niin se ei käy ja tässä kohtaa enää turha sanoa että johtuu hinnoittelusta, ei se johdu. Kauppa vaan ei käy ja jos väkisin myy niin täytyy antaa myyntiartikkelin mukaan nippu satasia että kelpaa jollekulle. Parempi pitää itse ja samalla tietenkin joutuu lopettamaan ostelemisen.

Ei käy ei. Ihmettelen kovin miksi ei käy. Tai on mulla siihen hypoteesi. Kukaan ei uskalla ostaa mitään kokeiltavaksi, koska kukaan ei uskalla ostaa mitään kokeiltavaksi. Onneksi itellä ei ole mitään myynnissä tällä hetkellä. Nuxin Cerberusta yritin myydä 240 eurolla. Ei tullut edes vaihtotarjouksia. Otin pois myynnistä, ja rahoitan pari spedutarvetta rehellisellä säästämisellä.
delarco
25.05.2018 10:49:30
Haeroe: En ymmärrä miksi, mutta Bluetoneista joutuu nykyään luopumaan melkein ilmaiseksi. Mulla on ollut kaksi myynnissä eri aikoina. Ensimmäinen, pari vuotta sitten, meni suht. järkevällä hinnalla, mutta edellisen vaihdoin pari kuukautta sitten vaihtoarvon ollessa naurettavan ja ilmaisen välissä.

On mulla nytkin yksi Bluetone, mutta siihen suhtaudun pitopelinä, koska siitä ei mitään rahaa saisi kuitenkaan, vaikka haluaisin myydä.

Samaa oon ihmetelly, kun vilkuillu hintoja.
Joku ihmeen dissaa bluetonee kausi menossa. :D
Tympee Huttunen
25.05.2018 11:38:15
Oli Bluetone tai ei, on vahvistinkauppa omiin kokemuksiin perustuen ollut ihan jumissa jo parisen vuotta. Kun ei edes ulkomaita myötä legendaariseen maineeseen päässeet vahvistimet meinaa mennä ebay-hintoja halvemmalla kaupaksi, niin ei kyse ole vain Bluetonesta.

Mulla oli 60-luvun Fender Bassman Blackface varmaan vuoden myynnissä, kunnes lopulta meni 30% halvemmalla mikä oli normaalihinta.

Laney Supergroup 60W ei mennyt kaupaksi ollenkaan, mutta löytyi onneksi hyvät vaihtokaupat. Pari vuotta aiemmin tuo olisi varmasti revitty käsistä.

Sen sijaan 300-400€ hintaluokan käytetyt nupit tuntuu liikkuvan mukavasti. Jo siinä hintaluokassa on laadukasta tarjontaa todella paljon ja vaihtelu on helppoa. Mutta noiden "riskinä" piilee paikoin, että putkirempan hinta on iso osa laitetta, eikä kaikki ole siitä halukas maksamaan. Omat käyttönupitkin ovat just 350-450€ hintaluokassa, eikä kalliimmat ole olleet mulle mitenkään parempia. Nämä ovat nyt oikeasti ne pitopelit.

Veikkaan, että mallintavien uusi aalto on vienyt hintavien nuppien ostajat pois, kun taas jäljelle jäävä ostokunta keskittyy 300-500€ nuppeihin.
Shredator
25.05.2018 12:32:49

Tympee Huttunen:
Veikkaan, että mallintavien uusi aalto on vienyt hintavien nuppien ostajat pois, kun taas jäljelle jäävä ostokunta keskittyy 300-500€ nuppeihin.

Kyllä ne hintavatkin menee kaupaksi, riippuu ihan miten haluttu vehjes on kyseessä. Esim. Soldanot ei kauaa myynnissä pysy kun sellanen järkihinnalla jonnekin ilmestyy. Tuntemattomampi butiikkikampe, erityisesti jos myydään yhdessä kaapin kanssa, niin luonnollisesti on vaikeampi saada kaupaksi.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Haeroe
25.05.2018 15:06:01

Shredator: Kyllä ne hintavatkin menee kaupaksi, riippuu ihan miten haluttu vehjes on kyseessä. Esim. Soldanot ei kauaa myynnissä pysy kun sellanen järkihinnalla jonnekin ilmestyy. Tuntemattomampi butiikkikampe, erityisesti jos myydään yhdessä kaapin kanssa, niin luonnollisesti on vaikeampi saada kaupaksi.

Bluetone ei liene kovin tuntematon? Kyllä niiden hinnasta sulaa huomattavan suuri osa jälleenmynnissä, mitä en ymmärrä. Reilusti alle puoleen joutuu uuden hinnasta myymään. Näin isoa sulamista ei käsittääkseni tapahdu useimmille merkeille.
Shredator
25.05.2018 15:47:20

Haeroe: Bluetone ei liene kovin tuntematon? Kyllä niiden hinnasta sulaa huomattavan suuri osa jälleenmynnissä, mitä en ymmärrä. Reilusti alle puoleen joutuu uuden hinnasta myymään. Näin isoa sulamista ei käsittääkseni tapahdu useimmille merkeille.

En nyt meinannut Bluetonea, mutta kyllähän globaalissa mittakaavassa kyseessä on tuntematon merkki. Mun mielestä käytettyjen pyynnit on olleet erittäin optimistisia , jos verrataan huomattavasti tunnetumpien butiikkivalmistajien hintoihin ja kuinka monta prosenttia niistä sulaa pois käytettyä myytäessä. Bluetonet tuntuu liikahtavan kun hintalappu on 700-800e mikä mun mielestä vastaa markkinoiden realistista tilannetta.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
MusikMan
25.05.2018 17:05:29
delarco: Samaa oon ihmetelly, kun vilkuillu hintoja.
Joku ihmeen dissaa bluetonee kausi menossa. :D

Mä luulen, että Bluetonen kanssa on osittain vähän sama ilmiö kuin kotimaisten custom-kitaroiden kanssa (muutamaa nimekkäintä valmistajaa lukuunottamatta) eli hinta tulee reilusti alas 1. ja 2. omistajan välillä. Speksaus, customointi ja rakentajien kanssa jutustelu sekä homman hiominen on vaan joillekin iso & tärkeä osa koko ostokokemusta ja GAS-prosessin keskeinen osa, ja siitä ollaan valmiita maksamaan. Jos haluaa vaan ostaa, niin ei kun Torille, Reverbiin tai eBayhin ongelle. Toki eihän tällä selity ihan BT-perusmallien huono liikkuvuus, joten fööget...
"When in doubt... C4!"
Pinewood
25.05.2018 18:28:07
Ostin jokin aika sitten noin vuoden vanhan, kunnoltaan käytännössä uuden veroisen Bluetonen combon noin 60 % hinnalla Bluetonelta tilattavan hinnasta. Malli ja varustelu vastasivat hyvin sitä, mitä olin itsekin suunnitellut. Ulkonäkökin oli hieno, joskin aika erilainen, millaisen olin itse suunnitellut tilaavani. Palstan myynti-ilmoitusten perusteella luulen, että kauppa oli ihan hyvä kummallekin osapuolelle. Ainakin itse olen ollut kovin tyytyväinen.
aslak
25.05.2018 18:39:51
Boss FV-500L lähti liukkaasti, 10min julkaisusta, useampi olisi ottanut. Ajattelin ettei kukaan ole kiinnostunut, puoleen hintaan uudesta.
MaxDamage
25.05.2018 19:17:44
SG lähti sitten kahdessa päivässä. Lespa ei kirveelläkään parissa kuukaudessa.
Ratkaisuna hankin SG:n tilalle väriä lukuunottamatta, vuosimallia myöten lähes identtisen lespan kotiin jääneen pariksi.

Kun ei niitä näköjään kukaan enää osta niin turha edes ajatella myyntiä jos tilapäisesti sekoaa. Hyvä näin.
ÄrGee
27.05.2018 18:58:53
Alkoihan se vetämään... tällä viikolla meni kitara, nuppi ja kaappi.
Ibanez-pervo. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
iec
27.05.2018 19:24:08 (muokattu 27.05.2018 19:29:12)

ÄrGee: Alkoihan se vetämään... tällä viikolla meni kitara, nuppi ja kaappi.

Tähän hyvään draiviin kun nyt pääsisi peesiin :D

Kumma juttu kun maxonin ja iban ts-808pedaalit menevät kaupaksi torilta, mutta laadukkaampi ja monipuolisempi MI Audion näkemys aiheesta samalla hinnalla ei mene.

Edit: Eikäkö minähän myynkin halvemmalla ;)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
ibnz
27.05.2018 20:07:22
Ei mee, ei kule. Viimeisimmät pari rahakauppaa skeboista olleet molemmat ulkomaille, mut on sielläkin vähän meno hyytynyt mielestäni
Huomenna sitten!
hallu
27.05.2018 20:16:32
iec: Tähän hyvään draiviin kun nyt pääsisi peesiin :D

..............
Edit: Eikäkö minähän myynkin halvemmalla ;)

Älä myy!!! aika kalliin kauppaa sanotaan, mutta asia on niin että kama ei mene kaupaksi kun sille ei ole tarvitsioita. Jos sorrutte myymään halvala, niin saatte ne kamat menemään sellaisille tahoille jotka eivät tarvitse tai halua niitä, mutta ostavat kun saavat halvalla.

Antaa ajan kulua ja veden virrata mätäojassa. Joskus joku tarvitsee taas niitä kamppeita ja hän on valmis maksamaan niistä sen käyvän hinnan. Et varmaan ole sitä kaheksaakymppiä niin vailla, että sun kannattaa antaa siitä jotain noin arvokasta? pistä komeroon se pedaali ei se siellä leipää tahdo tai anna roikkua torilla käyvällä pyynnillä.
Elämä on reiässä rattoisaa......
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)