Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaravahvistinta kotiin 500€ hintaluokassa
1 2
terppa78
21.05.2018 21:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antakees suosituksia vahvarille, budjetti siis max 500€.
 
Tulee pelkkään kotikäyttöön straton kaveriksi bluesiin, kepeeseen poppiin jne. eli pääpaino cleanemmeissa soundeissa. En tarvitse mallinnuksia.
 
Kefiiri
21.05.2018 23:17:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.voxamps.com/ac4tv
 
En ole musiikin asiantuntija.
Putti Possu
22.05.2018 15:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pistin juuri tilausta sisään Boss Katana 100 w -nupista. Hintaharukkaa menisi tuo: 344 €.
 
Shredator
22.05.2018 16:31:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetty Blues Jr.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
hallu
22.05.2018 16:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Session Sessionette 75 tai 90 molemmat on kovia rautoja. Torilta saa 150 - 250 euron hintaan. Tech21 on myös varteenotettava ja osuu torilla hintahaarukkaan, vaikka uutena meneekin yli.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
Lartzone
23.05.2018 09:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall class 5.
5 watin yksinkertainen putkivahvistin.
 
terppa78
23.05.2018 11:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti vinkeistä. Tähänastisista tää marsun class 5 combo rupes kinostelee eniten.
Tästä on näköjään pari versiota, uudempaan C5-01 -malliin on lisättynä low-power mode, joka vaikuttais olevan must kotikäyttöön.
 
Onko tietoa mihin hintaan näitä on käytettynä liikkunut?
 
Lartzone: Marshall class 5.
5 watin yksinkertainen putkivahvistin.
 
Metalkallo
23.05.2018 19:21:53 (muokattu 23.05.2018 20:08:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

terppa78: Kiitti vinkeistä. Tähänastisista tää marsun class 5 combo rupes kinostelee eniten.
Tästä on näköjään pari versiota, uudempaan C5-01 -malliin on lisättynä low-power mode, joka vaikuttais olevan must kotikäyttöön.
 
Onko tietoa mihin hintaan näitä on käytettynä liikkunut?

 
Käytettynä kait siinä 250-300e kombo ainakin.
 
Täs on hyvä Class 5 modattuna käytettynä
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1363551
 
Class 5 on hyvä, mutta kovemmin puskettuna saattaa mennä vähän pöriseväksi josta otkut tykkää ja toiset ei. Tuskin kuitenkaan kotioloissa tuota kukaan täysille pistääkään. Toinen juttu taas, et tuossa on vain yksi volume joten on yksikanavainen. Pedaalit jos on käytössä toimii ihan kivasti kyllä niiden kautta volumea myös säädellen, mutta ilman niitä kotioloissa ei oikein saa säröä ilman keinokuormaa.
 
Fender blues junior parempi vaihtoehto kotioloihin.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
perttime
23.05.2018 20:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin pari päivää sitten täällä torilla oli Class 5, jossa joku Mastervolume modaus. VVR?
 
Toisaalta kerrostalovolymeilla ei ole hullumpi ajatus laittaa joku kaiutinemuloinnilla varustettu analogi-etuvahvistin ja soittaa sitä studiomonitorin tai vaikka tietokonekaiuttimien läpi.
 
Lartzone
23.05.2018 20:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on class 5 missä ei ole low power kytkintä, eli se on vanhempi versio kyseisestä laitteessa. On sen verran kova ääninen kyllä ettei tule volaa avattua hirveästi vaikka omakoti talossa soittelen.
 
Itse käytän kaikua ja overdriveä tuon kanssa. Overdrivellä pystyy ajaan enemmän särölle ja samalla leikata volaa pois.
 
Itse vahvistimen ääni on aika basso voittoinen eli tulee pidettyä treble ja middle kaakossa ja basso lähes minimillä.
 
Putket myös tuntuvat helisevän herkästi vaikka oon niihin laittanut o-renkaat vaimentamaan helinää.
 
Lartzone
23.05.2018 20:44:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ollut todella tyytyväinen laitteeseen, vaikka huonot puolet toinkin ensimmäisenä esille :)
 
Toimii hyvin blues ja rock hommissa, mutta Fender tyyppistä cleania siitä ei irtoa.
 
Putket on helppo vaihtaa itse. Ei vaadi säätöjä sen jälkeen.
 
Matias.
24.05.2018 11:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sessionette kannattaa testata kunnolla jos sellaista harkitsee. Niissä on ollut kontaktivikoja jotka aiheuttaa signaalin pätkimistä. Pääteasteen rakenne on sellainen että päätetrankut on tinattu suoraan piirilevylle ja jäähdytyssiilit sitten ruuvilla pääterankukssa ilman mitään tukia. Helppo huoltaa mutta vähän arka rakenne reagoimaan tärinälle. Foliot menee poikki päätekiven:n jalan vierestä.
 
Sinällään ihan kelpo soundi cleanina. Itse tykkäsin Eminencen Alnico Legendin kanssa.
 
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
Gritsen
24.05.2018 11:35:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat kaksi penniäni keskusteluun on Fenderin Super 60 käytettynä, niitä liikkuu paljon. Loistavat Twin -henkiset puhtaat soundit. Toinen ehdotus on Roland JC-120 tai kevyempi JC-40. Särökanavan takia kumpaakaan ei kannata ostaa.
 
Osteri
24.05.2018 14:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Princeton Chorus liikkuu käytettynä ajoittain. Kannattaa tutustua kirkkaan ja täyteläisen soundin takia, 2x10 kajarit ja mahtuu hintaluokkaan sekä kotiin.
Haulla lisää netissä ja mnetissä.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
hallu
24.05.2018 16:54:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matias.: Sessionette kannattaa testata kunnolla jos sellaista harkitsee. Niissä on ollut kontaktivikoja jotka aiheuttaa signaalin pätkimistä. Pääteasteen rakenne on sellainen että päätetrankut on tinattu suoraan piirilevylle ja jäähdytyssiilit sitten ruuvilla pääterankukssa ilman mitään tukia. Helppo huoltaa mutta vähän arka rakenne reagoimaan tärinälle. Foliot menee poikki päätekiven:n jalan vierestä.
 
Sinällään ihan kelpo soundi cleanina. Itse tykkäsin Eminencen Alnico Legendin kanssa.

 
Sessioneteistä voisin sanoa, että signaalipätkimiset korjaantui kun jakkien mikrokytkimet putsattiin huollossa ja väittäisin, että jakkien mikrokytkimet temppuilee monissa muissakin vanhoissa laitteissa ainakin Marshalleissa on ollut ihan samaa vikaa efektilenkissä. Mutta joo vanhassa vahvarissa näihin asioihin kannattaa valmistautua. Päätekivien jäähdyssiilistä en osaa sanoa, mutta mulla oli Sessionette ihan keikkakäytössä ja kesti vallan mainiosti. Ehkä voisin itse ehdottaa sitä harmaata mallia (joka on pikkuisen uudempi), koska siinä pääte on paremmin huollettavissa kun siinä mustassa mallissa on se epoksiin valettu päätemoduuli, joka pitää kuulemma vaihtaa kokonaan jos se menee rikki.
 
Soundista olen taas täysin eri mieltä ja sanoisin, että mun mielestä se kliini kanava on tosi kolkon kuuloinen (en tykännyt yhtään), mutta särökanava oli jokseenkin parhautta ja se soi myös kliininä paljon lämpimämmin kuin se kliini kanava. Särökanava oli niin hyvä, että mun mielestä se haastaa suunnilleen minkä tahansa putkikojeen soundillisesti (no MesaBoogiesta olen löytänyt tiukempaa kyllä). Mutta tietenkin nää on makuasioita ja jokainen joutuu soundeissa löytämään oman tiensä. Sessioneten kohdalla kokeileminen ei vaan tule ihan älyttömän kalliiksi.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
perttime
24.05.2018 18:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sessionin kanssa kannattaa myös kokeilla puhtaan ja särökanavan miksaamista yhteen. Joko säröön mukaan terävämpää attackia puhtasta tai sitten puhtaaseen vähän partaa mukaan säröpuolelta.
 
terppa78
24.05.2018 20:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässähän on tullu kivanolosia vaihtoehtoja lisää, pitääpä perehtyä noihin.
 
Seksiseppo
25.05.2018 11:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstar Fly 3 ja sille tarkoitettu lisäkomootti.
 
Lopuilla sitten olutta, kirves ja maissipiippu.
 
terppa78
28.05.2018 23:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkän pohdinnan jälkeen nyt on tulossa Fender Princeton Chorus. Kiitti kaikille ehdotuksista.
 
Osteri
01.06.2018 17:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

terppa78: Pitkän pohdinnan jälkeen nyt on tulossa Fender Princeton Chorus. Kiitti kaikille ehdotuksista.
 
Onnittelut.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «