Muusikoiden.net
02.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ääniteilmoitus omakustanteesta
1
Haaveilija
25.04.2018 10:26:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos teen omakustannelevyn laulajana ja ostan joltain musiikkistudiolta taustamusiikin ja maksan heille kertakorvauksena muutaman satasen kappaleelta, niin pitääkö heidät ilmoittaa vielä ääniteilmoitukseenkin. Asiasta ei ole ollut mitään puhetta.
 
Eiskös sitten tule maksetuua vähän kuin tuplasti jos levyä soitetttaisiin ahkerasti vaikkapa radiossa.
 
hietsu
18.05.2018 12:05:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kysymys joka mietityttää itseäni myös. Toivottavasti joku viisaampi vastaa tähän.
 
jannu
18.05.2018 12:10:03 (muokattu 18.05.2018 12:13:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllähän äänitteellä esiintyville muusikoille Gramex-korvaukset kuuluvat, siinä missä ne kuuluvat ääniteen tuotannon maksaneelle tuottajallekin. Asialla ei ole mitään tekemistä itse työstä sovittun ja maksetun liksan kanssa.
 
Minkä logiikan mukaan asiallisen ja lainmukaisen korvauksen saaminen on tuplasti maksamista?
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
zekeode
24.05.2018 14:13:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Minkä logiikan mukaan asiallisen ja lainmukaisen korvauksen saaminen on tuplasti maksamista?
 
Jos joku korjaa kattoni, ja maksan siitä 20000 euroa. Sitten kun myyn asunnon, ja tuo remontti on nostanut asunnon arvoa, niin pitääkö minun taas maksaa korjaajalle?
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina
jannu
24.05.2018 15:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Jos joku korjaa kattoni, ja maksan siitä 20000 euroa. Sitten kun myyn asunnon, ja tuo remontti on nostanut asunnon arvoa, niin pitääkö minun taas maksaa korjaajalle?
 
Onnittelut vuosikymmenen heikoimmasta analogiasta.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
Objectif Lune
25.05.2018 08:47:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Jos joku korjaa kattoni, ja maksan siitä 20000 euroa. Sitten kun myyn asunnon, ja tuo remontti on nostanut asunnon arvoa, niin pitääkö minun taas maksaa korjaajalle?
 
Sun pitää nyt ymmärtää se, että kun musiikin työkorvauksista sovitaan, kannattaa niissä summissa ottaa huomioon se, että soittajat voivat ehkä saada vielä gramex-korvauksia. Ei oo sen muusikon vika, jos niin ei ole tehty.
 
Mut en kyl olis huolissani, "suurimmat" fyrkat menee teosto-korvauksina säveltäjälle ja sanoittajalle.
 
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://soundcloud.com/pelko-264900760
jannu
25.05.2018 09:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Sun pitää nyt ymmärtää se, että kun musiikin työkorvauksista sovitaan, kannattaa niissä summissa ottaa huomioon se, että soittajat voivat ehkä saada vielä gramex-korvauksia. Ei oo sen muusikon vika, jos niin ei ole tehty.
 
Tämäkin on mun mielestä vähän outo tapa lähestyä asiaa. Ne radiosoitosta tulevat korvaukset kuuluvat tekijöille ja soittajille, elleivät he erikseen niistä jostain syystä luovu, piste. Niillä ei ole eikä pitäisi olla mitään tekemistä sen työkorvauksen kanssa. Jos liksoissa aletaan ottaa huomioon jotain "ehkä tulevaisuudessa tapahtuu jotain"-faktoreita, niin silloin pelataan kohtalaisen rumasti tätä nykypäivänä kovin yleistä näkyvyyskorttia.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «