Aihe: Kokemuksia näistä monitoreista..?
1
TmuKoo
17.06.2004 17:02:42

Harkinnan alla hankkia hyvät monitorit, ja kiinnostus on herännyt näihin malleihin: Dynaudio BM6A, Mackie HR624 & Genelec 1030A

Kaikki pyörii 1200-1300€ hintaluokassa. Onko uudet genelecin mallit jo saatavilla? Kellään kokemuksia?

Entä HR824, menee jo monta sataa kalliimmaksi, mutta saako sillä rahalla vastinetta jos vertaa noihin muihin?

Subia en haluaisi hankkia, joten tarpeeksi matalalle tulisi monitorin myös kyetä.
"...if you could only live my life, you could see the difference..."
askomiko
17.06.2004 18:14:37 (muokattu 17.06.2004 18:17:58)
Minulla on Hr824:t nököttämässä, ja kaverilla 1030:t. Hyviä pömpeleitä molemmat. Mackie hoitaa alakerran jytinän paremmin (yllättäen..), hyvässä huoneessa ei subbaria tarvita ollenkaan. Huonossa huoneessa tietysti tapahtuu aina jotain satunnaista ikävää... Vierekkäin näitä ei olla testailtu, mutta mutu-tuntumalla sanoisin että 1030:een verrattuna näihin on pikkuisen helpompi totutella, jos aiempaa lähikenttäkokemusta ei ole. Tarkkuudesta ja transienttitoistosta sun muusta en mene sanomaan mitään, kun olen puukorva, mutta tykkään Mackieistä enemmän. Eh! Onneksi löysin käytettynä, muuten olisi joutunut ostamaan paljon pienemmät/huonommat pöntöt.

Edit: kappas mokomaa, uusia Genelekkejä! Mielenkiintoista!
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Slemmu
17.06.2004 18:27:28 (muokattu 17.06.2004 18:32:05)

kappas mokomaa, uusia Genelekkejä! Mielenkiintoista!

Joo! jos vaikka tulis kivoja poistomyyntitarjouksia 1031 mallista kauppoihin... Eikös tuo ollutkin niin, että noi vanhat mallit korvataan kokonaan uusilla 8000 sarjalla?

mielenkiintoista: -8000 sarja pystyy huomattavasti edeltäjiänsä matalempaan bassontoistoon
Ite ku tekee, ni tulee parempi!
SamPpaa
17.06.2004 19:27:00
Suosittelen tutustumaan myös noihin Dynaudioihin. En ole vielä itse päässyt testaamaan, muutakuin kerran vähän kuuntelin ja hyvältä kuulosti(oli kyllä hyvä tilakin).

Olen kuullut niistä niin paljon kehuja, että itse olen päättänyt niihin kunnolla tutustua kun rikastun sen verran, että kunnolliset monitorit on todellisuutta. Yhdellä suomen kovimmalla studiolla IMO(jossa on mm. Dynaudiota kuuntelussa) on mun kaveri duunissa. Meinas että Dynaudiot pesee Genelecit aivan helposti.

Olen katsellut, että itselleni nuo bm6a:t olisi sopivan kokoiset ja speksitkin on mitä mainioimmat. Mistä muuten saat bm6a:t 1300€ hintaan. Haluan vaan tietää itekki!
Rock'n roll will never die!!!
TmuKoo
18.06.2004 00:28:49

Mistä muuten saat bm6a:t 1300€ hintaan. Haluan vaan tietää itekki!

Täältä näin: http://www.hedcom.fi/files/hedcom/kari/dynaudio.pdf

Tänään kun kyselin, niin 5kpl pönttöjä oli vielä jäljellä.
"...if you could only live my life, you could see the difference..."
Roberto
19.06.2004 12:40:07

Eikös tuo ollutkin niin, että noi vanhat mallit korvataan kokonaan uusilla 8000 sarjalla?

Näin just. 1029A = 8030A, 1030A = 8040A ja 1031A = 8050A.

mielenkiintoista: -8000 sarja pystyy huomattavasti edeltäjiänsä matalempaan bassontoistoon

Alumiinikotelon sisätilavuus on isompi kun vanhoissa laatikkomallisissa, jotenka päästää alemmas ja silti vielä samaan spl:ään. Kulmien puuttuminen on kans kiva homma.
virtalahde
23.06.2004 13:12:09

Omasta kokemuksesta suosittelen ehdottomasti Dynaudion BM6A:ta. Soivat meinaan perhanan hyvin - tilaakin on kyllä akustoitu aika raskaasti. Nyt kun ne on ruuvattu justiinsa oikeaan paikkaan huoneessa (meni parikin päivää että sen paikan löysi!) on sointi tosiaankin pirun hyvä. Tarkka stereokuva, veitsenterävä phantom center. Paskasti äänitetty musiikki kuulostaa paskalta ja hyvin tehty pysäyttää sydämen. =)

Tuossa kuvassa näkyy työn alla oleva masterointipaja Dynaudioineen:

http://img78.photobucket.com/albums/v240/virtalahde/rakki2.jpg

Kun nyt kuitenkin kysytte, niin räkissä on ylhäällä vari-mu -putkikompura, keskellä (hopeinen) passiivinen volumenuppi/reititin ja alhaalla passiivi-EQ järeällä Quad-8:n diskreetillä operaatiovahvistimella. Muutaman kuukauden sisällä räkkiin tulee vielä Massenburgin Yrjön sukuinen EQ, modattu Dominator 2 ja muuta kivaa.

No, offtopiciksi meni.

Itse tykkään Dynaudioista ehdottomasti enemmän kuin Genelecin 1031:stä.
askomiko
23.06.2004 21:18:54
Paljonkas Virtalähde pyytää pikaisista yhden biisin masteroinneista?
virtalahde
23.06.2004 22:08:24

En vielä mitään.. Aikomus on saada pulju jaloilleen vuoden loppuun mennessä, joten vielä en ota mitään vastaan.

Ajattelin kyllä ilmoitella täälläkin sitten. Aikomus on kuitenkin tarjota laatutyötä, hyvillä kamoilla ja inhimillisillä hinnoilla. :)

Nomutta, keskustellaanpa nyt monitoreista. Dynaudio hyvä. Genelec melko hyvä. =D
askomiko
23.06.2004 22:21:27 (muokattu 23.06.2004 22:21:42)
Joo. Aika hieno setti, tuommonen, "fiilis."

Behringer, halpa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)