Aihe: Proge-metal: peffa edellä puuhun
1 2 3 4 5
GroundZero
16.06.2004 11:23:26
Rumpaleita taidetaan ottaa 7 perusopetukseen ja II-asteelle sama määrä. Rehtori tekee lopullisen päätöksen juhannusviikolla. Valintaan vaikuttavat a) soittonäyte (time, intohimo, mielikuvitus, tyylit), b) laulunäyte (pysyykö sävellaji, tunnistaako biisin), c) kuuntelutehtävät (sävelten toistot, seuraaminen, melodioiden toisto, rytmien toisto, sävelten lkm tunnistaminen soinnuista) sekä d) haastattelu, jossa pääpaino on ryhmätyökyvyllä. II-asteella on myös teoriakoe ja primavista tehtävät laulaen ja soittaen.

Mika Säily

Kiitän tiedosta. Hmmm...itsekin siellä olin kokeissa, mutta ei multa laulunäytettä pyydetty tahi haastateltu sen enempää(II-aste). Kuulin myös muilta hakijoilta(rumpalit), ettei laulaa tarvinnut taikka sointuja tunnistaa. Korjaa, jos olen väärässä?
jazzmies
16.06.2004 13:12:18
Kiitän tiedosta. Hmmm...itsekin siellä olin kokeissa, mutta ei multa laulunäytettä pyydetty tahi haastateltu sen enempää(II-aste). Kuulin myös muilta hakijoilta(rumpalit), ettei laulaa tarvinnut taikka sointuja tunnistaa. Korjaa, jos olen väärässä?

Joo, itse olin siellä rumpulautakunnassa II-asteen kokeissa enkä tiedä tasan tarkkaan mitä siellä teoriatestiluokassa tapahtui. Luultavasti laulunäytteestä luovuttiin käytettävissä olevan ajan niukkuuden takia (15 min), vaikka delegaatossa alunperin luki niin. Perusopetuksessa kaikki hahmotuskokeet olivat kuulonvaraisia, mutta II-asteella kaivataankin jo lukutaitoa.

Mutta jos voin antaa hyvän neuvon: harjoittele nuoteista laulamista, nuoteista soittamista ja sointujen blokkaamista levyiltä, koska se duuni löytyy joka tapauksessa edestä päin ja ilman kykyä hahmottaa musiikin eri osa-alueita ei ammattiopintoihin ole asiaa. II-asteen kokeissa kävi useita todella hyvän arvion soittonäytteestä saaneita hakijoita, mutta teoriaosuus meni aivan penkin alle. Ei heitä voi ottaa oppilaiksi, koska eivät he tule saamaan muita kiinni tai saavuttamaan minimivaatimuksia max. neljän vuoden opiskeluaikana. Jos teoriat tuntuu angstiselta, niin asiaan tutustumisen jälkeen angsti on tiessään. Oppia ikä kaikki!
Bassottelija
19.06.2004 01:05:59
Eikös se ole aika turhaa kuluttaa aikaa jossain konservatoriossa, kun parhaat muusikot ovat iät ja ajat oppineet itseopiskelulla.
mr.muzak
19.06.2004 02:17:37
Eikös se ole aika turhaa kuluttaa aikaa jossain konservatoriossa, kun parhaat muusikot ovat iät ja ajat oppineet itseopiskelulla.

Loistava trolli-yritys...noh, ei muuta kuin kaikki joukolla kinaamaan!:)
xerxes
20.06.2004 20:14:17
Jopa rumpalit kuten Simon Phillips tai Gregg Bissonette käyvät edelleenkin silloin tällöin rumputunneilla.

Ja siitä sivuinstrumentista huomio. Bisonettehan on valmistunut musiikin maisteriksi(kai se se suomessa olis) pääinstrumenttinaan trumpetti.
Relax.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)